[Internationale verzending] Ophalen bij postkantoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Binnenkort verwacht ik een zending uit de VS. Mijn ervaring is dat die gebracht wordt door PostNL en da's wat mij betreft altijd prima. Als je het pakket een keer mist kun je het de volgende dag ophalen.

Voor deze zending zou ik dat echter liever direct doen, omdat er waarschijnlijk een best wel groot bedrag aan douanekosten op ligt. Ik heb geen zin om meer dan 500 euro contant in huis te hebben liggen. Aangezien de originele shipment met USPS gaat, krijg ik wel een trackingmogelijkheid, maar uiteraard gaat dat tot aan de grens en kan ik niet aangeven dat het naar het postkantoor moet.

Een Kiala-punt accepteert volgens hen ook geen internationale zendingen en ik ben dus even kwijt wat ik nu het beste kan doen. Ik ken de chauffeur goed die die pakketten rijdt en zou het hem kunnen vragen, maar wanneer het pakket bij hem in de bus ligt wert ik natuurlijk niet. Hangt van het transport en de douane af.

Dus... Wat te doen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je kan helaas niets doen. In NL hebben we wel zoiets als Pakje Gemak, waarbij je dus kan aangeven dat het direct naar een servicepunt (postkantoren bestaan niet meer) moet, maar dat kan helaas niet met zendingen uit het buitenland.

Het enige dat je kan doen zodra het bij de douane is, is PostNL een Tweet sturen met de buitenlandse code waarna je een 3S code terugkrijgt en dan op Mijn PostNL de bezorgtijd en rekening van de douane kan zien. Misschien dat, als je er op tijd bij bent, PostNL's medewerkers op Twitter een servicepunt als bestemming aan kunnen geven?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:24
Als je niet thuis bent dan krijg je toch zo'n briefje in de bus met een code die je online moet invoeren, zodat je kunt kiezen of de bezorger morgen langs moet komen of dat het pakket ergens opgehaald moet worden. Ik zou daar dus gewoon voor kiezen, wellicht kun je dat gewoon aan de bezorger vragen, mocht hij het desbetreffende pakket komen brengen.

Aan de andere kant is er natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid dat je helemaal niks hoeft te betalen doordat PostNL jouw pakket niet heeft uitgekozen om nader te bekijken. Kleine kans, maar het zou natuurlijk kunnen. En dan heb je dus mazzel en hoef (nouja, eigenlijk wel) je helemaal niks te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Je hoeft helemaal geen contact geld in huis te hebben mocht het geval zo zijn dat je een aardig bedrag aan de bezorger moet overdragen... die heeft gewoon een mobiel pinapparaat. In de zeldzame gevallen dat de chauffeur dat niet heeft kan je gewoon weigeren en dan ophalen op het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds wanneer hebben PostNL bezorgers zo'n ding? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de bezorger zoiets bij zich had en bij navraag kwam ik erachter dat ze alléén cash accepteren, ze hebben volgens de PostNL helpdesk nooit een mobiel pinapparaat mee.

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 11-07-2014 12:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Heeft ie inderdaad niet, heb dat probleem al wel eens eerder gehad. En ik wil eigenlijk verhinderen dat hier in huis mensen weten dat er wat van waarde binnen komt. Als ik er namelijk niet ben, is er altijd wel iemand anders. Geen trek meer in.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

weebl

YARR!

Je kan, als je weet dat het pakje Nederland binnen is gekomen, via Twitter (of bellen) aan PostNL een 3S-code aanvragen. Hiermee kan je dan denk ik gewoon op de Track&Trace pagina van PostNL aangeven dat je de verzending wil wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De 3S-code aanvragen had ik al genoemd ;) (kan overigens alleen via Twitter, niet via telefoon of er moet wat verandert zijn), dat lijkt mij de beste optie en dan kijken wat je op Mijn PostNL of via Twitter webcare kan regelen mbt bestemming aanpassen.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 11-07-2014 13:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik snap sowieso niet waarom je al die moeite wilt doen, alleen zodat je niet dat geld thuis hoeft te hebben. Als de douanekosten meer dan €500 zijn, is de waarde van het pakje dus meerdere duizenden Euros. Als je iets wat zo duur is wel in huis wilt hebben, moet 1 briefje van €500 toch ook geen groot probleem zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dat hoef je van mij ook niet te snappen, als ik het maar begrijp. ;)

Ok, het is dus een kwestie van de USPS-code in de gaten houden en als hij ergens in een Nederlands depot is opgevangen zo snel mogelijk een Tweet sturen naar PostNL voor een 3S-code en zodra ik die heb weer zo snel mogelijk het pakketje naar het ophaalcentrum (nja, noem dat voor het gemak altijd maar postkantoor) zien te krijgen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het goed is geeft de USPS tracking wel aan wanneer ie in NL bij customs (douane) is, er kan dan nog wel een paar dagen overeen gaan voor er een 3S code beschikbaar is maar dat kunnen ze je op Twitter wel vertellen ;)
Daar kun je ook gelijk vragen of je voor de 1e bezorging (zonder nietthuiscode) de bestemming kan (laten) wijzigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 11-07-2014 13:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Vragen of het kan? Stomme vraag hoor, maar is er dan ook een kans dat ze dat niet willen doen? :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik snap het probleem niet zo 500 kan je toch gewoon ergens goed verstoppen totdat de bezorger langs komt dan laat je hem even wachten en kan je rustig je geld pakken.
Als ik zo een duur pakket heb dan laat ik die echt niet weer mee nemen door de chauffeur en dat op een service point achter laten, veel tr groot risico dat er wat gebeurt......

Post nl heeft geen mobiel pin apparaat bij zich zou eigenlijk wel moeten.
Volgens DHL wel?

Als je niet eens wilt dat je mede bewoners weten dat er dure spullen aankomen, kan je ze dan wel vertrouwen als je weg bent?

[ Voor 12% gewijzigd door michael3 op 11-07-2014 14:09 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Krylinck schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:56:
Vragen of het kan? Stomme vraag hoor, maar is er dan ook een kans dat ze dat niet willen doen? :+
Met PostNL weet je het maar nooit, dat is het probleem :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Nee, precies... Nou ja, dank je wel voor je hulp in ieder geval! :)

@michael: ja, om je laatste vraag te beantwoorden. 90% van de waarde zit in het werk om het te maken... Dus je ziet het er niet zo aan af.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Raven schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:45:
Sinds wanneer hebben PostNL bezorgers zo'n ding? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de bezorger zoiets bij zich had en bij navraag kwam ik erachter dat ze alléén cash accepteren, ze hebben volgens de PostNL helpdesk nooit een mobiel pinapparaat mee.
Dat is bizar... van de week nog mijn remboursverzending zo betaald bij de PostNL pakketbezorger en dat was ook niet de eerste keer. Misschien dat er bij mij in de buurt een subcontracter het werk doet... maar dit ga ik toch eens navragen, ik hoef nooit cash in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Zal best kunnen dat sommige bezorgers ze wel hebben, die gene die bij mij komt heeft het in ieder geval niet.
Vimd het wel raar dat ze dat niet gewoon standaard bij zich hebben.

Vorige keer moest ik ook betalen toen had ik het net niet gepast en kon die niet eens geld terug wisselen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wisselgeld mogen ze ivm veiligheid ook niet meenemen (ook naar gevraagd), waardoor je dus tot op de cent nauwkeurig het bedrag klaar moet hebben liggen en dat terwijl 1 en 2 cent munten haast niet meer gebruikt worden hier :P Al maakt de bezorger hier er geen probleem van als het afgerond wordt op 5ct ivm 1 en 2ct munten die hier alleen nog bij de Aldi gebruikt worden.

UPS en FedEx sturen gewoon een acceptgiro/factuur na, helaas doet PostNL daar niet aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 11-07-2014 15:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Raar dat ze geen wissel geld mogen hebben.
Een beetje los geld zou best kunnen, als je geld op haalt bij mensen dan heb je ook geld bij je.
Dat zou dan eigenlijk ook niet mogen ivm veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Krylinck schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:05:
Binnenkort verwacht ik een zending uit de VS. Mijn ervaring is dat die gebracht wordt door PostNL en da's wat mij betreft altijd prima. Als je het pakket een keer mist kun je het de volgende dag ophalen.

Voor deze zending zou ik dat echter liever direct doen, omdat er waarschijnlijk een best wel groot bedrag aan douanekosten op ligt. Ik heb geen zin om meer dan 500 euro contant in huis te hebben liggen. Aangezien de originele shipment met USPS gaat, krijg ik wel een trackingmogelijkheid, maar uiteraard gaat dat tot aan de grens en kan ik niet aangeven dat het naar het postkantoor moet.

Een Kiala-punt accepteert volgens hen ook geen internationale zendingen en ik ben dus even kwijt wat ik nu het beste kan doen. Ik ken de chauffeur goed die die pakketten rijdt en zou het hem kunnen vragen, maar wanneer het pakket bij hem in de bus ligt wert ik natuurlijk niet. Hangt van het transport en de douane af.

Dus... Wat te doen?
Waarom zou je 500 euro contant moeten hebben liggen als je het toch op wilt halen? Dan ga je toch gewoon pinnen? Zoals je het schrijft lees ik dat je het dezelfde dag wilt ophalen ipv de volgende dag pas?
Bij mij wordt het bij het PostNL punt in de supermarkt achtergelaten en die is 's avonds nog open en vlgns mij kon ik het dezelfde dag nog ophalen ... Maar dan moet je het 'geluk' hebben dat je PostNL punt een supermarkt is (of winkel op koopavond).
Ook als je wel thuis bent kan je gewoon zeggen dat je het niet contant hebt (pinnen kan idd niet bij de bezorger en betalen moet gepast; is die van hierboven wel zeker weten van de PostNL??)
Kiala ophaalpunten zijn niet van de PostNL btw ... DHL geloof ik(?) werken ze samen mee.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 12-07-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 10:57
Raven schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:32:
De 3S-code aanvragen had ik al genoemd ;) (kan overigens alleen via Twitter, niet via telefoon of er moet wat verandert zijn), dat lijkt mij de beste optie en dan kijken wat je op Mijn PostNL of via Twitter webcare kan regelen mbt bestemming aanpassen.
De 3S code aanvragen kan ook telefonisch, alleen is deze pas gekoppeld aan het pakket zodra deze de douane voorbij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt toch ook tegen de bezorger aangeven dat je niet dat bedrag zomaar thuis hebt liggen en dat het maar naar het postkantoor toe moet worden gebracht?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Datafeest schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:31:
Je kunt toch ook tegen de bezorger aangeven dat je niet dat bedrag zomaar thuis hebt liggen en dat het maar naar het postkantoor toe moet worden gebracht?
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Krijg je daar niet gewoon een acceptgiro voor?
Kreeg ik wel (Jaren geleden)

Daarnaast verwacht ik niet dat postNL zit te wachten op koeriers die met honderden euro cash rondrijden.
Kan me niet voorstellen dat die geen mobiel pin-apparaat hebben. Of geen speciale bezorgers hebben met die apparaten waar dit soort bezorgingen wordt ondergebracht,

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 16:30

bonyuri

Investigator!

Maar, 500 euro douane kosten? Ik ben toch stiekem wel benieuwd wat dat dan is :)
Verder, via Twitter een 3S code aanvragen en dan gewoon afwachten :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:35

DDX

Raven schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:09:
UPS en FedEx sturen gewoon een acceptgiro/factuur na, helaas doet PostNL daar niet aan.
Ik moest maand geleden anders gewoon contant betalen aan UPS bezorger.
Lastige is dat je vantevoren nooit precies weet hoeveel je moet betalen en ze idd totaal geen wisselgeld hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 12-07-2014 00:45 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Pft, alle nieuwsgierige aagjes die willen weten wat het is mogen DMmen. Heeft niks met apparatuur te maken verder.

Ja, aan de deur zeggen dat je het later op komt halen kan. Het punt is dat ik waarschijnlijk de deur niet open doe, omdat ik alleen op zondag vrij heb en heel onregelmatig werk verder. Degene die de deur dan wel open doet krijgt direct een rekening in zijn gezicht en dat probeer ik te voorkomen. Soit, finito. Als ik nu van tevoren weet dat ik zelf aan de deur kan komen had ik de vraag niet hoeven stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Krylinck op 12-07-2014 01:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MartijnAbel schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:31:
[...]

De 3S code aanvragen kan ook telefonisch, alleen is deze pas gekoppeld aan het pakket zodra deze de douane voorbij is ;)
Hmm, laatste keer dat ik belde (hele tijd terug) kon de telefonische helpdesk niets met buitenlandse tracking codes.
MrMonkE schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:36:
Krijg je daar niet gewoon een acceptgiro voor?
Kreeg ik wel (Jaren geleden)

Daarnaast verwacht ik niet dat postNL zit te wachten op koeriers die met honderden euro cash rondrijden.
Kan me niet voorstellen dat die geen mobiel pin-apparaat hebben. Of geen speciale bezorgers hebben met die apparaten waar dit soort bezorgingen wordt ondergebracht,
Nope, PostNL doet niet aan acceptgiro's, nooit een gehad en navraag bevestigde dat. Elke keer weer cash moeten hebben.
Datafeest schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:31:
Als ik het niet heb, stuur ik 'm meestal door naar de Ako, daar kan je pinnen :)
Maar je kan als je de 3S code hebt, bij Mijn PostNL zien of er een rekening bij zit.
DDX schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:45:
[...]

Ik moest maand geleden anders gewoon contant betalen aan UPS bezorger.
Lastige is dat je vantevoren nooit precies weet hoeveel je moet betalen en ze idd totaal geen wisselgeld hebben.
:? Voor zover ik weet kreeg ik gewoon een acceptgiro, althans, dacht van wel. Of ik ben in de war met FedEx.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 10:57
Raven schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:50:
[...]
Hmm, laatste keer dat ik belde (hele tijd terug) kon de telefonische helpdesk niets met buitenlandse tracking codes.

[...]
Nope, PostNL doet niet aan acceptgiro's, nooit een gehad en navraag bevestigde dat. Elke keer weer cash moeten hebben.

[...]
Als ik het niet heb, stuur ik 'm meestal door naar de Ako, daar kan je pinnen :)
Maar je kan als je de 3S code hebt, bij Mijn PostNL zien of er een rekening bij zit.

[...]
:? Voor zover ik weet kreeg ik gewoon een acceptgiro, althans, dacht van wel. Of ik ben in de war met FedEx.
toon volledige bericht
Tegenwoordig kunnen ze de pakketten wel tracken met buitenlandse codes, alleen als het binnen is en een 3S code heeft. Is dit niet het geval kunnen ze bar weinig. Het is tevens wel schrijnende duur om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Je kan ook een dm sturen op Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Twitter is al een paar keer aangeraden ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Haha, jongens, het is me volledig duidelijk nu. :P Bedankt :)

Strava

Pagina: 1