Meestal volg ik de BBGs bij het samenstellen van een PC. Deze keer is mijn budget echter iets hoger en wil ik graag een keer knallen.
Ik ben on-ervaren met het zelf samenstellen, en weet dus ook niet de beste verhouding tussen moederbord / processor / videokaart voor prijs kwaliteit. Het bouwen van de PC zal me zelf prima afgaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
MMO Gaming. Momenteel Wildstar. In de toekomst, wie weet. De specs voor MMOs zijn vaak wat lager dan andere titles (e.g. watchdogs). Toch wil ik voor een paar jaar (2-3) klaar zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum ligt rond de 1800 euro zonder extras (alleen de kast + inhoud))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets in de kast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuke SLI/crossfire opstelling! puur voor de 'heb'. Maar nee, geen verplichtingen. Een degelijke high-end systeem waar ik een tijd mee verder kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. ik vind ROG stuff er leuk uitzien. maar heb er geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau mag wat laag liggen, en daarvoor mag best wat duurder spul gekozen worden.
Ga je overklokken?
Nope. Daar ben ik te schijterig voor
Dit is het lijstje wat ik met behulp van de laatste BBG en wat zoek en speur werk zelf heb samengekregen.
Misschien is de processor / mobo overkill? Kan de videokaart beter? is 650W voldoende?
Ik ben on-ervaren met het zelf samenstellen, en weet dus ook niet de beste verhouding tussen moederbord / processor / videokaart voor prijs kwaliteit. Het bouwen van de PC zal me zelf prima afgaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
MMO Gaming. Momenteel Wildstar. In de toekomst, wie weet. De specs voor MMOs zijn vaak wat lager dan andere titles (e.g. watchdogs). Toch wil ik voor een paar jaar (2-3) klaar zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum ligt rond de 1800 euro zonder extras (alleen de kast + inhoud))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets in de kast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuke SLI/crossfire opstelling! puur voor de 'heb'. Maar nee, geen verplichtingen. Een degelijke high-end systeem waar ik een tijd mee verder kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. ik vind ROG stuff er leuk uitzien. maar heb er geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau mag wat laag liggen, en daarvoor mag best wat duurder spul gekozen worden.
Ga je overklokken?
Nope. Daar ben ik te schijterig voor
Dit is het lijstje wat ik met behulp van de laatste BBG en wat zoek en speur werk zelf heb samengekregen.
Misschien is de processor / mobo overkill? Kan de videokaart beter? is 650W voldoende?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 294,90 | € 294,90 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme6 | € 149,94 | € 149,94 |
| 1 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,79 | € 67,79 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Noctua NH-D15 | € 82,85 | € 82,85 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 120,45 | € 120,45 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 92,85 | € 92,85 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,84 | € 91,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.455,32 | |