Cooling verbeteren CM 310 Elite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Config:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,-€ 192,-
1MSI Z87-G43 GAMING€ 101,-€ 101,-
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 0,-€ 0,-
2Seagate Barracuda 7200.12, 160GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite 310€ 30,26€ 30,26
2Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 30,19€ 60,38
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 39,49€ 39,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 470,08

Momenteel aan fans:
1x 120mm front intake
1x 120mm rear outtake
1x 120mm side outtake
Alle fans zijn CM

Ik heb het idee dat e.e.a wat effectiever gekoeld kan worden of dat ik nog iets extra's kan doen voor net even dat laatste beetje..

Ik wil op zich wel nadenken over een andere case (groter, betere airflow en USB3) maar daarvoor is op dit moment even geen budget -> vakantie tijd, onderstaande en overige hobbies kosten even genoeg.

Voor de toekomst staan wel wat aanpassingen op de planning:
1. In gebruikname van mijn Qnap NAS (moet nog schijven halen)
2. Vervangen van mijn SATA schijven voor een 2e SSD met wat meer opslagruimte, waardoor de warmte van de mechanische schijven niet meer voor issues zal zorgen.

Iemand nog iedeeën hoe ik met (bijna) geen budget, toch wat efficienter kan coolen?

PS! Ik ondervind geen problemen met de huidige temps, wil alleen proberen mijn fans wat rustiger te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de sidepanel fan als intake doen zodat die op de videokaart blaast. Als die sidepanel fan niet via het moederbord geregeld wordt dan eventueel zo goedkoop mogelijk iets als een Zalman fanmate ertussen (andere merken hebben ze ook). Dan pci-slot-covers met ventilatiegaatjes kopen en die waar mogelijk in de buurt van je videokaart doen. Gelid heeft er met een soort mesh om wat stof tegen te houden. Lian li heeft ook mooie covers. Die van Silverstone zijn erg slap. En kijken of je een shop kunt vinden met verlaagde verzendkosten voor kleine bestellingen, bijvoorbeeld freezinghardware, hardwarewebwinkel en azerty in sommige gevallen.
Ik weet niet of het frontpaneel van de kast er makkelijk af kan maar misschien is het ook een idee om er later een stoffilter tussen te doen. Kan van een computerwinkel of bijv. een motorfilter van een stofzuiger zijn. En een nette kant-en-klare filter voor op het zijpaneel bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Het frontpaneel verwijderen is een crime op zich. Ben blij dat deze de eerste keer heel gebleven is :s

De side fan als intake gebruiken is natuurlijk een optie, die zal ik eens proberen.
Stoffilters plaatsen zal nog een uitdaging worden in deze te krappe kast.