Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Hi,

Ik ben opzoek naar een systeem denk aan HomeWizard of iets anders wat als een IR Signaal onderbroken wordt een Actie uit voert denk aan een Alarm laat af gaan of Licht aan / uit zet.

Het plan is als volgt.

We willen de sensoren voor het Hek neer zetten dus van links naar rechts. En dan 's avonds na 23:00 activeren.
Mocht er dan toch iemand over het hek klimmen of het slot open maken dan moet er een alarm afgaan of licht aan gaan etc.

De "Straal" om het zo maar even te noemen moet dan iets boven de knie hoogte komen i.v.m. katten die nog wel eens buiten lopen. De hond gaat als we naar bed gaan ook naar binnen en kan dan niet meer naar buiten.

We willen ook de mogelijkheid kunnen hebben om het systeem later in te stellen dan normaal of juist eerder dan normaal denk aan vakantie of feestjes.

Weet iemand hoe zoiets te realiseren is ? Ik weet ook niet echt hoe het heet en waar ik het moet zoeken zeg maar.

Het mooiste zou zijn als het te combineren is met HomeWizard etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik heb hier geen verstand van en het si misschien ook geen antwoord op je vraag, maar welk probleem probeer je op te lossen? Iets of iemand kan natuurlijk altijd op een andere plek over het hek klimmen...

• Kavaa
We willen dit realiseren rondom het hele terrein.
Ja we hebben ook camera-bewaking maar als we daar triggers op gaan zetten dan neemt die de katten ook mee en daar kunnen we geen trigger op zetten van als er beweging is schakel dan het licht aan zeg maar.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit kan prima met HomeWizard :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Kavaa
@DennusB En hoe dan? Ik zie geen Point to Point IR Modules.
En ik denk dat het bereik van de homewizard te wensen over laat we hebben al een homewizard maar de tuin lampen daar komt die niet bij :P

Dus dan zou ik op de Ontvangers open moeten draaien en een antenne draad toevoegen of de homewizard.
Zoals al meerdere malen besproken in het homewizard topic.

Als je het over de camera's hebt deze staan niet in homewizard. En kunnen er ook niet in want ze zijn van Uniquiti

[ Voor 14% gewijzigd door Kavaa op 11-07-2014 09:10 ]

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

En zo iets? http://www.conrad.nl/ce/n...tm_campaign=www.conrad.nl
Passieve infraroodmelder die reageert op bewegende warmtebronnen (personen, auto's, etc. ). Als de bewegingsmelder veranderingen in warmtestraling opmerkt binnen het detectiebereik, wordt de aangesloten verbruiker (bijv. verlichting) voor een instelbare duur ingeschakeld,afhankelijk van het ingestelde stralingsniveau. Als de warmtebron het detectiebereik weer verlaat, schakelt de bewegingsmelder de verbruiker na een vooraf in te stellen tijd (3 sec tot 20 min ) weer uit. Extra functionaliteit wordt geboden door de functie Korte impuls, die via de geïntegreerde TIME-potentiometer onder de afdekring van de sensor, wordt ingesteld. Daarmee kan bijvoorbeeld de automatische verlichting in trappenhuizen van grotere gebouwen worden geactiveerd.
Moet je er alleen eentje uit kiezen die niet zo gevoelig is dat deze reageert op katten...

/edit misschien moet ik verder mijn mond houden ken het hele homewizard gebeuren niet :P maar als je ook al camera beelden hebt... Pff beetje ot, maar waar ben je bang voor?

[ Voor 7% gewijzigd door hendrikjan op 11-07-2014 09:14 ]

• Kavaa
Ja, daar had ik al aan gedacht maar dan is het nog simpeler een normale bewiging's melder nemen en die schakelen op een Lamp en Alarm.

Maar ben meer opzoek naar een Point to Point IR Verbinding ofzo.

Denk een beetje aan een systeem voor een HEK dat je met een afstandsbediening dicht kunt maken daar heb je ook wel eens z'n paaltjes staan aan de binnen kant met 2 van die oogjes en als die geen contact meer hebben met elkaar dan gaat het hek niet dicht.
Denk aan omdat er een auto in de opening staat etc.

Pagina: 1