Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Onmogelijk Windows 8.1 Pro op een Acer notebook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een Acer Aspire E5-471G-54DV gekocht met een SSD erin en een OEM Windows 8.1 Pro 64bit.
Harde schijf dus vervangen met de SSD. DVD erin voor een schone installatie van Windows 8.1 Pro.

Op een vreemde manier wordt de pro versie niet geïnstalleerd maar wel de normale versie. Sleutel wordt helemaal niet om gevraagd dus de standaard versie wordt automatisch geactiveerd. Ik denk hoe kan dat nu? Een oude DVD gepakt van Windows 8.1 Pro en deze maar gedaan. Helemaal opnieuw weer. Gewoon weer hetzelfde liedje. Ik installeer toch echt van een Windows 8.1 Pro DVD. Hoe is dit mogelijk?

Ik denk via een omweg in de Windows Store via de gekochte sleutel dan er een Pro versie van maken. Werkt de sleutel hiervoor niet. Logisch. Is een OEM en geen upgrade.

Wat is hier aan de hand? Zit er een chip in de notebook die er een standaard versie van maakt ofzo?
Veel installaties gedaan maar dit nog nooit meegemaakt.

Verwijderd

Bij OEMs met Windows 8(.1) is de key geembed. Maw. je kan de PC herinstalleren zonder dat je de key op moet geven. Nu wil jij de Pro versie installeren. Dat kan, maar dan moet je na installatie je Pro key opgeven.

Dat doe je met "Add features to Windows 8(.1)".

Op de DVD staan namelijk alle versies van Windows 8(.1) de juiste versie wordt automatisch voor je geselecteerd bij opgave van key of door de OEM-key.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 07:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt niet. Hij wordt gelijk al automatisch geactiveerd met de embedded key van standaard Windows 8 terwijl ik de installatie hebt gebruikt van een Windows 8.1 Pro. Dus ik kies voor productcode wijzigen en dan zegt hij dat deze code niet gebruikt kan worden om deze versie van Windows te activeren.

09:00 is de computerzaak weer open en dan mogen hun het lekker oplossen. Dit is echt raar.

Je bericht is aangepast. Ik ga deze weg nu proberen.
Werkt ook niet. Deze code werkt niet zegt hij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 07:23 ]

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 18:24

sjaak

un giorno credi

En als je een elevated command prompt start en dan "slmgr /ipk serie-nummer-etc-etc-etc" gebruikt om het serienummer aan te passen en "slmgr /ato" om te activeren? Wel vaker gehad dat de GUI een serienummer niet accepteert maar het via de command prompt wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
sjaak schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:39:
En als je een elevated command prompt start en dan "slmgr /ipk serie-nummer-etc-etc-etc" gebruikt om het serienummer aan te passen en "slmgr /ato" om te activeren? Wel vaker gehad dat de GUI een serienummer niet accepteert maar het via de command prompt wel lukt.
Nope. Geeft een error 0xC004F069

Inmiddels weer ingeleverd. Wordt een upgrade editie. Deze sleutel werkt wel in de Windows Store. Dat zo een geïntrigeerde sleutel in het moederbord zoveel ellende geeft zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 09:39 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gebruik je niet een non upgrade key om de Windows versie te upgraden? Dat werkt afaik niet. Je zult een upgrade key moeten gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 11-07-2014 10:05 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:04:
Gebruik je niet een non upgrade key om de Windows versie te upgraden? Dat werkt afaik niet. Je zult een upgrade key moeten gebruiken.
Aangezien de bestaande harddisk uit mijn aangeschafte notebook is gegaan en een Samsung EVO SSD erin heb gemonteerd ging ik van een schone installatie uit. Dus geen upgrade DVD. Alleen tijdens de installatie leest zo een DVD schijnbaar de embedded key vanaf het moederbord en pakt automatisch de standaard versie ook al heb je de Pro er los bij gekocht. Voor de volgende keer dus een upgrade licentie kopen ja en dan via de Store upgraden.
Pagina: 1