Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Vandaag toen ik thuis kwam, kwam ik er ineens achter dat mijn huistelefoons het niet meer deden. Op mijn beide Siemens C1 toestellen knippert "Basis 1", wat volgens mij impliceert dat ze geen verbinding met de C100 Gigaset krijgen.

Ik heb deze setup echt al zo lang, en heb dit nog nooit meegemaakt, dat ik in eerste instantie denk dat het basis station defect is of iets dergelijks. Maar als ik er een C1 toestel in schuif, geeft hij wel het geluidje en laadt de batterijen.

Ik heb het aanmelden via de C1 al geprobeerd, met pincode 0000 enzo, maar dit haalt niks uit. Ook niet de stroom van de C100 Gigaset er af halen of de knop lang ingedrukt houden. Iemand die weet wat er speelt en hoe het op te lossen?

Denk dat ik het morgen even probeer open te schroeven om een kijkje onder de motorkap te nemen.

EDIT:
Zelfs nog maar even de Samsung helpdesk gebeld. Maar we doorliepen de standaardstappen, dus de conclusie was toch uiteindelijk dat het basis station defect is. Met pijn en moeite heb ik hem nog open gekregen (oude bonuskaarten enzo er tussen schuiven ;) ), maar op de printplaat kon ik ook geen afwijking constateren. Toch wel opvallend, dat hij nog wel het geluidje maakt als ik de telefoon er in stop, en dat hij de batterijen nog steeds laadt. Enige is dus dat de toestellen geen verbinding meer kunnen maken.

In ieder geval nog een mazzeltje, 1 iemand op Marktplaats bood dezelfde basis station aan (op nog geen 30 km!), dus die heb ik inmiddels binnen gehaald en het werkt weer als vanouds!

[ Voor 30% gewijzigd door Shadow_Zero op 12-07-2014 13:20 ]