Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:31
Ik zoek een?
Complete HT setup

Wat is je budget?
ongeveer 1500 euro voor beamer, receiver en speakerset, hoe minder hoe beter

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil voornamelijk films gaan bekijken.
Ik denk aan de volgende setup.
Receiver: pricewatch: Pioneer VSX-923-K of pricewatch: Onkyo TX-NR626 Zwart
Geluid: pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 (Zwart)
Afspeelzooi: HTPC, Bluray speler

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb niet echt een voorkeur voor merk.
Ik overweeg qua beamer: http://tweakers.net/price...;339311;349381/categorie/

Welke vragen heb je hier nog over?
Het grootste mysterie in mijn zoektocht is de throw distance/ratio/projectieverhouding.
Ik heb als vrij harde eis dat de afstand van de beamer tot het scherm ongeveer 600 centimeter is, waarbij het scherm dan 200-250cm breed moet worden (projectieverhouding rond de 2,5 tot 3).

Door allerlei verschillende benamingen en onduidelijkheden komt ik er niet goed achter welke beamer voldoet aan bovenstaande.

De Epson TW3200 lijkt te voldoen met een projectieafstand van 1,34 - 2,87 , maar is gelijk ook de duurste (en grootste/zwaarste).

Overige grote verschillen tussen de 5 opties zijn:
- LCD (epson) vs DLP (benq/optoma)
- Het aantal lumen (waarin optoma's uitblinken?), wat wellicht van groot belang is bij zo'n 'grote' afstand en zeker wanneer de gordijnen niet dicht zijn.

Tevens zit ik met het probleem(?) dat de kabel tussen de receiver en beamer al gauw 10 meter of zelfs iets meer wordt, zou dit goed gaan met een 'simpele' HDMI kabel of moet ik zoeken naar een mogelijkheid om het bv via een netwerkkabel te laten lopen?

Mocht iemand nog een goed betaalbaar elektrisch (plafond) scherm weten dan hoor ik dat ook graag.
Bv zoiets: http://www.beamercenter.n...motor-200-x-113-16-9.html

Even nog een vraagje hier los van: ik heb nu receivers gezocht met 2 HDMI uitgangen, maar wellicht kan ik voor minder geld gewoon een splitter ertussen hangen?
Beide schermen (beamer en tv) zullen nooit gelijkertijd aan staan en/of verschillend beeld hoeven te tonen

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Interessant, deze ga ik even volgen... Ga zelf binnen niet al te lange tijd opzoek naar een beamer.
mitsumark schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:14:
Tevens zit ik met het probleem(?) dat de kabel tussen de receiver en beamer al gauw 10 meter of zelfs iets meer wordt, zou dit goed gaan met een 'simpele' HDMI kabel of moet ik zoeken naar een mogelijkheid om het bv via een netwerkkabel te laten lopen?
Dat zou geen probleem moeten zijn.
mitsumark schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:14:
Even nog een vraagje hier los van: ik heb nu receivers gezocht met 2 HDMI uitgangen, maar wellicht kan ik voor minder geld gewoon een splitter ertussen hangen?
Beide schermen (beamer en tv) zullen nooit gelijkertijd aan staan en/of verschillend beeld hoeven te tonen
[/i]
Het grote voordeel van het schakelen vanaf je receiver is dat je alles op 1 plek laat samenkomen, en dus wordt je receiver het middelpunt van de media setup. Natuurlijk kun je ook een splitter kopen, maar dan heb je beeld en geluid gescheiden van elkaar.

Beide kunnen, en beide zullen ook werken. Maar de ene oplossing is mooier dan de andere ;)

• mitsumark
Bedankt voor je reactie.

Maakt het nog uit of ik een el-cheapo 15m HDMI kabel pak van 25 euro? Of kan ik toch beter kijken naar de betere van 50+ euro?
Ik ben bekend met dit topic: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2, maar ook daar zijn de meningen verdeeld en gaat het vaak over korte kabeltjes.

Met een splitter bedoel ik dat ik direct vanuit de HDMI out van de receiver een splitter plaats en van hieruit 2 HDMI kabels (1 naar TV en 1 naar beamer).
Een splitter kost pakweg 2 tientjes, terwijl de beamers met 2 HDMI out signalen gelijk fors duurder zijn.
Echter mocht een lange HDMI kabel al problemen geven dan zal een extra splitter ertussen de situatie niet beter maken.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Ik zou gewoon voor een goedkope HDMI kabel gaan. Ik heb meerdere getest en het verschil is niet zichtbaar tussen een action kabeltje en een dure kabel.

Tevens een vraagje, wat is de reden van de harman kardon set?
Ik ben van mening dat HK tegenwoordig gigantisch commercieel is, de kwaliteit van de set aanzienlijk minder dan vroeger en een overheersende en dreunende bass, zeker bij de 'goedkopere' set.
Pak dan liever een goede 2.0 of 2.1 set. Ikzelf heb de teufel ultima mk40 staan die als beginset hartstikke goed is en goede geluidskwaliteit levert ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnAbel op 11-07-2014 22:35 ]

• mitsumark
Had je ook een kabel van 10+ meter?

Ik moet eerlijk toegeven dat het meer een esthetische reden heeft dan daadwerkelijk de kwaliteit van het geluid.
We zijn beiden niet audiofiel (ik zit nu nog met een 5.1 trust setje van 35 euro op de pc en dat is voor gamen al prima, wellicht voor films en in een grotere ruimte iets minder).

We willen in ieder geval geen grote speakers naast de tv, dus dan vallen de echt goede speakers al gauw af volgens mij (afhankelijk van de rest van de kamer nemen we een witte set zodat ze minder opvallen).
Ze zullen ook niet gebruikt worden voor (harde) muziek sessies, alleen voor films en niet al te hard vanwege de buren.
Ik heb ze in het echt nog niet gehoord en vergeleken met iets anders, misschien dat dat me nog kan overhalen.

Is Teufel in zijn algemeen beter of is het 'slechte' kwaliteit geluid nu eenmaal verbonden aan kleine speakers?
pricewatch: Teufel Consono 35 Mk3 5.1 (Zwart) ?

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 11-07-2014 23:30 ]

• MartijnAbel
Slecht geluid bij kleine speakers wil ik het niet meteen noemen, maar om een boekenplankspeaker te hebben met goed dieplaag, die zijn er nauwelijks en schrijnend duur.
Ik ben van mening dat een vloerstaander dan beter zijn werk doet.
Teufel ben ik persoonlijk over te spreken, en hier om mij heen de mensen ook. Goede prijs kwaliteits verhouding en netjes geluid

• mitsumark
Gisteren even de HKTS16 en HKTS35 5.1 sets vergeleken met een set 2.0 staanders rond dezelfde prijs, dat laatste klinkt inderdaad merkbaar voller/dieper (getest met top40 muziek).
Voor films gaf de verkoper toe dat waarschijnlijk een surround set meer toegevoegde waarde heeft.

Ik zit nu eventueel te kijken naar de Jamo 426 5.0, maar ik kan de witte set nergens vinden (zou dat ondanks dat het goedkoper is dan de HKTS16 toch beter klinken?)
De 626 5.0 vind ik dan eigenlijk weer te duur.
Het is wellicht ook mogelijk om een goede 2.0 set aan te schaffen en dan 3 losse goedkopere speakertjes erbij.

• MartijnAbel
mitsumark schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:11:
Gisteren even de HKTS16 en HKTS35 5.1 sets vergeleken met een set 2.0 staanders rond dezelfde prijs, dat laatste klinkt inderdaad merkbaar voller/dieper (getest met top40 muziek).
Voor films gaf de verkoper toe dat waarschijnlijk een surround set meer toegevoegde waarde heeft.

Ik zit nu eventueel te kijken naar de Jamo 426 5.0, maar ik kan de witte set nergens vinden (zou dat ondanks dat het goedkoper is dan de HKTS16 toch beter klinken?)
De 626 5.0 vind ik dan eigenlijk weer te duur.
Het is wellicht ook mogelijk om een goede 2.0 set aan te schaffen en dan 3 losse goedkopere speakertjes erbij.
ik ben van mening dat een 5.0 of 5.1 set niet eens nodig is. een goede 2.0 of 2.1 set behaalt hetzelfde effect als de receiver goed ingesteld is :D
kijk voor de gein eens bij Teufel, op de site staan hun sets wel en ze worden vaak getest op het internet.
als je niet al teveel uit wilt geven maar toch goede kwaliteit wilt hebben kom je al gauw bij hun uit. je mag ze tevens 8 weken thuis proberen, wat ik een unieke toevoeging vond.(ik heb geen aandelen Teufel hoor haha)

• mitsumark
Ik denk dat ik toch voor een 5.1 set ga, mocht die tegenvallen kan ik later ook de 2 front speakers vervangen door betere.

Zou de Teufel Consone 35 MK3 (nu in de aanbieding incl verzenden en kabels €350) beter zijn dan de Harman Kardon HKTS 16 (incl verzenden en kabels €380)?
http://www.teufelaudio.nl...ergl.tweak.consono+35+mk3
http://www.harmankardon.n...tail_nl/hk-hkts-16wq.html

• MartijnAbel
Hier een duitse test van de teufel set. Komt er voor de prijs hartstikke goed uit:

http://www.areadvd.de/tes...-ensemble-consono-35-mk3/

En ook bij av magazin komt ie er super uit

http://www.av-magazin.de/...-Consono-35-M.5909.0.html

Ik zou dan persoonlijk voor de teufel set gaan. Is goedkoper en bied zeker waar voor zijn geld.
En bevalt het je niet kun je de set na 8 weken kosteloos terugsturen ;)
Pagina: 1