Ik zoek een?
Complete HT setup
Wat is je budget?
ongeveer 1500 euro voor beamer, receiver en speakerset, hoe minder hoe beter
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil voornamelijk films gaan bekijken.
Ik denk aan de volgende setup.
Receiver: pricewatch: Pioneer VSX-923-K of pricewatch: Onkyo TX-NR626 Zwart
Geluid: pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 (Zwart)
Afspeelzooi: HTPC, Bluray speler
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb niet echt een voorkeur voor merk.
Ik overweeg qua beamer: http://tweakers.net/price...;339311;349381/categorie/
Welke vragen heb je hier nog over?
Het grootste mysterie in mijn zoektocht is de throw distance/ratio/projectieverhouding.
Ik heb als vrij harde eis dat de afstand van de beamer tot het scherm ongeveer 600 centimeter is, waarbij het scherm dan 200-250cm breed moet worden (projectieverhouding rond de 2,5 tot 3).
Door allerlei verschillende benamingen en onduidelijkheden komt ik er niet goed achter welke beamer voldoet aan bovenstaande.
De Epson TW3200 lijkt te voldoen met een projectieafstand van 1,34 - 2,87 , maar is gelijk ook de duurste (en grootste/zwaarste).
Overige grote verschillen tussen de 5 opties zijn:
- LCD (epson) vs DLP (benq/optoma)
- Het aantal lumen (waarin optoma's uitblinken?), wat wellicht van groot belang is bij zo'n 'grote' afstand en zeker wanneer de gordijnen niet dicht zijn.
Tevens zit ik met het probleem(?) dat de kabel tussen de receiver en beamer al gauw 10 meter of zelfs iets meer wordt, zou dit goed gaan met een 'simpele' HDMI kabel of moet ik zoeken naar een mogelijkheid om het bv via een netwerkkabel te laten lopen?
Mocht iemand nog een goed betaalbaar elektrisch (plafond) scherm weten dan hoor ik dat ook graag.
Bv zoiets: http://www.beamercenter.n...motor-200-x-113-16-9.html
Even nog een vraagje hier los van: ik heb nu receivers gezocht met 2 HDMI uitgangen, maar wellicht kan ik voor minder geld gewoon een splitter ertussen hangen?
Beide schermen (beamer en tv) zullen nooit gelijkertijd aan staan en/of verschillend beeld hoeven te tonen
Complete HT setup
Wat is je budget?
ongeveer 1500 euro voor beamer, receiver en speakerset, hoe minder hoe beter
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil voornamelijk films gaan bekijken.
Ik denk aan de volgende setup.
Receiver: pricewatch: Pioneer VSX-923-K of pricewatch: Onkyo TX-NR626 Zwart
Geluid: pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 (Zwart)
Afspeelzooi: HTPC, Bluray speler
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb niet echt een voorkeur voor merk.
Ik overweeg qua beamer: http://tweakers.net/price...;339311;349381/categorie/
Welke vragen heb je hier nog over?
Het grootste mysterie in mijn zoektocht is de throw distance/ratio/projectieverhouding.
Ik heb als vrij harde eis dat de afstand van de beamer tot het scherm ongeveer 600 centimeter is, waarbij het scherm dan 200-250cm breed moet worden (projectieverhouding rond de 2,5 tot 3).
Door allerlei verschillende benamingen en onduidelijkheden komt ik er niet goed achter welke beamer voldoet aan bovenstaande.
De Epson TW3200 lijkt te voldoen met een projectieafstand van 1,34 - 2,87 , maar is gelijk ook de duurste (en grootste/zwaarste).
Overige grote verschillen tussen de 5 opties zijn:
- LCD (epson) vs DLP (benq/optoma)
- Het aantal lumen (waarin optoma's uitblinken?), wat wellicht van groot belang is bij zo'n 'grote' afstand en zeker wanneer de gordijnen niet dicht zijn.
Tevens zit ik met het probleem(?) dat de kabel tussen de receiver en beamer al gauw 10 meter of zelfs iets meer wordt, zou dit goed gaan met een 'simpele' HDMI kabel of moet ik zoeken naar een mogelijkheid om het bv via een netwerkkabel te laten lopen?
Mocht iemand nog een goed betaalbaar elektrisch (plafond) scherm weten dan hoor ik dat ook graag.
Bv zoiets: http://www.beamercenter.n...motor-200-x-113-16-9.html
Even nog een vraagje hier los van: ik heb nu receivers gezocht met 2 HDMI uitgangen, maar wellicht kan ik voor minder geld gewoon een splitter ertussen hangen?
Beide schermen (beamer en tv) zullen nooit gelijkertijd aan staan en/of verschillend beeld hoeven te tonen