Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb gister nieuwe software op mijn computer geupdate (Daemon Tools Lite), na een pop-up met de vraag of ik mijn laptop opnieuw wilde opstarten om de update te voltooien deed ik dat en sinds dien lijkt het alsof mijn gebruikersaccount op windows inlogt, maar direct na inloggen (leeg bureaublad met een lege statusbalk) wordt er uitgelogt en kom ik op het scherm om een ander account te kiezen, via een ander account inloggen lukt ook niet.

ik heb geprobeerd via de BIOS een bootable CD en USB op nr1 te zetten, om via dat win7 te installeren maar USB sloeg die gewoon over met opstarten en na vandaag nog een keer proberen herkent de BIOS geen CD en ook geen USB meer (CD heeft de BIOS trouwens nooit herkent).

Ik run Windows 8 en heb nooit problemen met het systeem gehad hiervoor.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

DeTeraarist

#Boots2Asses

Handig leesvoer. In safemode DT-Lite de-installeren en kijken wattie doet. En anders even verder spitten in die menu's die je voorbij ziet komen, zoveel recovery opties, als W7 gebruiker ben ik er jaloers op :p

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Windows 8 heeft ISO-mounting ingebouwd. Dus idd Deamon Tools weggooien in safe mode of als dat niet lukt een herstelpunt terugzetten (als het goed is is er bij install van DT één gemaakt) en dan gewoon de ingebouwde tools gebruiken: http://blogs.msdn.com/b/m...and-msdn-subscribers.aspx

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet in de safe mode komen, ik had op internet gelezen dat ik shift + f8 moet gebruiken, maar dit lukte niet voor mij. ook heb ik verder gelezen dat mensen met ditzelfde probleem hetzelfde gebeurde als ze in safe mode kwamen. nu wilde ik win8 er gewoon helemaal afgooien en terug gaan naar win7 maar de BIOS herkent mijn bootable USB en cd niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

DeTeraarist

#Boots2Asses

secure boot uitzetten ;) mogelijk is er nog ergens een optie in de UEFI die de boel tegenhoudt, maar daar kan ik de naam even niet van herinneren.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn UEFI Boot op enabled staan en PXE ROM ook, voor de rest heb ik bij de I/O Interface security alles op unlock staan dus ik zou alles moeten zien, maar de USB/cd word nog steeds niet herkent :(

aha! het is me gelukt! onder advanced, SATA configuration heb AHCI naar IDE gezet en nu wordt de cd niet over geslagen :D bedankt voor de hulp en tijd!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 16:22 . Reden: Het is me toch gelukt :) ]

Pagina: 1