Mijn computer stroomkabel etc zitten voornamelijk op een stekkerdoos die gewoon aan/uit kan. Tot gister deed mijn computer het gewoon probleemloos. Echter, vandaag schakel ik de stekkerdoos aan en start mijn computer ineens vanzelf op. Dit houdt hij 4-5 seconden vol voordat hij weer uitschakelt. Ik kan hem niet meer aankrijgen via de powerknop, alleen die korte 4-5 sec start ups als ik de PSU van stroom voorzie en dit doet hij ook sporadisch, soms doet hij gewoon niks.
Ik denk dat het aan de voeding(XFX pro 450W, overige onderdelen op mijn wenslijst) ligt aangezien ik hem niet meer manueel kan opstarten. Ik dacht eerst ook aan mechanisch probleem van powerknop, maar ik heb deze even van moederbord losgekoppeld en hetzelfde probleem persevereert.
Ik heb verder 1 voor 1 kabels losgekoppeld van MoBo maar dit geeft geen verandering.
- Heeft iemand anders ervaring met dit probleem?
- Mogelijk andere mensen met relatief korte levensduur van XFX pro 450W(3-4 jaar)?
- Andere mogelijke stappen of aanbevelingen voor bepaalde PSU ter vervanging?
Ik denk dat het aan de voeding(XFX pro 450W, overige onderdelen op mijn wenslijst) ligt aangezien ik hem niet meer manueel kan opstarten. Ik dacht eerst ook aan mechanisch probleem van powerknop, maar ik heb deze even van moederbord losgekoppeld en hetzelfde probleem persevereert.
Ik heb verder 1 voor 1 kabels losgekoppeld van MoBo maar dit geeft geen verandering.
- Heeft iemand anders ervaring met dit probleem?
- Mogelijk andere mensen met relatief korte levensduur van XFX pro 450W(3-4 jaar)?
- Andere mogelijke stappen of aanbevelingen voor bepaalde PSU ter vervanging?