Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cisco EPC3928 (Ziggo) interne switch share probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben er niet helemaal zeker van of ik in het juiste forum heb gepost, bij deze excuses vooraf.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
We hebben sinds kort kabel-internet (met telefonie) van Ziggo. Het bijgeleverde modem-router is een Cisco EPC3928. Deze heeft een ingebouwde switch met vier aansluitingen. Ik heb met deze Cisco een nfs share probleem.

Even de situatie: we hebben twee Dune mediaplayers in huis. Deze zijn aangesloten op één losse switch en deze is weer aangesloten op één van de vier poorten van de Cisco.
Twee pc's en een netwerkprinter zijn aangesloten op een tweede losse switch en deze gaat ook naar één van de vier poorten van de Cisco.
De Dunes en de pc's heb ik vaste IP adressen gegeven.

Op één van de pc's draait Hanewin nfs server software. Als ik een mediabestand van een nfs share met een Dune wil afspelen moet ik heel lang wachten, totdat ik de foutmelding krijg: "file format detection failed".
Het gekke is, dat als ik de twee netwerkkabels uit de Cisco haal en er een losse - 3e dus - switch tussen zet (die ik uiteraard met één kabel aan de Cisco hang), doet alles het weer perfect.

Het lijkt dus alsof de poorten van de interne switch van de Cisco anders reageren dan die van een losse switch, die er direct op is aangesloten.
Nu vind ik het op zich niet erg om die 3e switch er tussen te laten, maar ik vraag me toch af wat er aan de hand kan zijn. Ik heb de hele middag lopen etteren. Kabels checken, Hanewin gede- en weer opnieuw geïnstalleerd, Dunes opnieuw geconfigureerd, switches aan/uit. Tot ik op het (bijna wanhopige) idee kwam om die 3e switch er eens tussen te zetten.

Heeft iemand een idee waarom het, met die twee kabels direct op de Cisco, niet werkt?

Bij voorbaat dank :)

Ennio M.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Staat de firewall van 't modem aan? Zoja, heb je de logs bekeken? Of kan 'ie misschien uit?

Je zou verwachten dat de Cisco puur als L2 switch zou opereren, maar mogelijk is dat niet het geval..

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:58:
Staat de firewall van 't modem aan?
... puur als L2 switch ..
Firewall stond op low, heb hem uitgezet. Helaas geen verbetering.
Ik kon nergens logs vinden, dit komt misschien door Ziggo firmware?

Kun je me uitleggen wat je met 'L2 switch' bedoelt?

mvrgr
Ennio M.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Over wat voor merk/type switches gaat het? En wat voor kabels heb je gebruikt (cross/straight)?

En los van het NFS verhaal, hebben de mediaplayers wel een werkende internet/netwerk verbinding zonder die 3e switch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn alle drie D-Link DGS1005 gigabit switches. De lampjes branden zoals het hoort, overal groen (betekent gigabit). Alleen 2 x oranje (betekent 100Mb) voor één Dune die 100Mb LAN heeft en de netwerkprinter.

Er zitten straight kabels tussen, Cat6 FTP. Ik heb de kabels met een LAN-kabeltester getest en zijn ok. Het heeft altijd gewerkt met deze kabels, alleen nu direct op de router niet.

Direct op de Cisco hebben beide mediaplayers een werkende internetverbinding. Het zijn wel twee verschillende typen: beneden staat een HD Smart D1 (100 Mb) en boven staat een HD-TV303D (Gigabit).

Kan het zijn dat Hanewin nfs voor deze router misschien een andere configuratie moet hebben?

mvrgr
Ennio

EDIT: vergissing, de switches zijn D-Link DGS1005D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 13:07 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zelfgemaakte kabels ?

doe mij een plezier, en vertel in welke kleur volgorde je de kabeltjes hebt geknepen?
heb je je gehouden aan de tia586(b) standaard ?

de ene kabeltester is de ander namelijk niet. de goedkope zien alleen maar of alles 1:1 goed verbonden is. maar kunnen niet zien of je de aderparen verkeerd hebt aangesloten

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 11-07-2014 10:00 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal zelfgemaakte kabels, ja. Ik knijp jaren al zelf kabels. Ik gebruik Cat6 FTP en afgeschermde connectors. Daarna test ik ze - wel idd met dat goedkope LANkabel testertje.
Kleurvolgorde is goed vlgs mij, aan beide kanten, dus één op één:

1 - wit/oranje
2 - oranje
3 - wit/groen
4 - blauw
5 - wit/blauw
6 - groen
7 - wit/bruin
8 - bruin

Ik heb geprobeerd om de Dunes direct met (ook prefab kabels) direct aan te sluiten, maar het probleem blijft.

Ik ben intussen wel ergens achter gekomen.
In de mediaspelers kun je een read-test uitvoeren op de mediabestanden, dus zonder ze af te spelen.
In die Dune met 100Mb LAN, via die 3e switch, als ik de nfs-share op UDP protocol configureer (wat destijds ooit eens aangeraden werd) is de snelheid 11MB/s, wat normaal is (theoretisch zou je op 100:8=12,5 komen). Op TCP is de snelheid ook zo.
Echter, direct aangesloten op de Cisco duikt de snelheid naar gemiddels ong. 150kB/s. Op TCP is de snelheid ong. 5MB/s.
Bij die andere Dune (Gb) duikt ook de leessnelheid enorm naar beneden, als ik hem direct (dus ook zonder die 1e switch) in de Cisco plug.

Het lijkt mij dus nog steeds dat het aan de poorten van de Cisco ligt, of de configuratie is niet lekker (wat?).
Ik heb ook geprobeerd om met een lange kabel mijn pc direct op de Cisco aan te sluiten, maar dit hielp niet.
Pagina: 1