Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pinas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 10:12
Beste Tweakers,

Mijn HTC Desire HD is zojuist overleden na 3,5 jaar dienst. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe smartphone. Wegens de goede ervaringen met bovenstaande telefoon en mijn inziens veel mooiere design zal mijn volgende telefoon wederom een HTC zijn. De vraag is alleen, welke?

Ik ben op zoek naar een telefoon die weer minimaal 3 jaar mee gaat, dus duurzaam is. Ik ga er voorzichtig mee om (mijn oude is in 3,5 jaar welgeteld 1 keer gevallen). Ik stel geen zware eisen qua hardware aan de telefoon, gebruik het met name voor communicatie en wat lichtere apps. Echt games speel ik er niet op oid.

Nu is de vraag, gezien mijn gebruik en mijn wens om lang met de telefoon te doen, wat is de meest verstandige investering? Een oudere M7 of de nieuwste M8?

Mijn verstand zegt dat de M7 wel zal moeten voldoen, maar voldoet deze qua specs ook voor circa 3 jaar? Mijn hart zegt M8, omdat deze gewoon verschrikkelijk mooi is, en omdat het toch het nieuwste model is.

Dus, is de meerprijs van pakweg € 160,- van de M8 het voor mij waard?

Ik vind het moeilijk, dus graag jullie mening.

Alvast bedankt!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
HTC heeft aangegeven dat Android L naar de M7 komt, dus daarmee kan hij zeker wel 3 jaar mee, kijk maar naar Android Gingerbread hoe lang dat goed blijft werken met app store apps. Dus uit dat oogpunt kun je de M7 gerust nemen.

Vanuit een ander oogpunt is er ook duidelijk verschil, de M7 is kleiner (4,7 inch) dan de M8 (5 inch). En de M8 heeft natuurlijk wat verbeteringen ondergaan (zoals beter scherm, snellere processors, langere batterij tijd) en een SD slot gekregen, maar mist een soort stabilisatie van de camera ofzo tegen dubbele flash en diepte camera erbij..
Hier een mooie link naar een 4 pagina lange vegelijking:
http://www.phonearena.com...e-M8-vs-HTC-One-M7_id3628

Ik zou denk ik voor de M8 zou gaan vanwege de SD kaart, betere accu, en het unibody design welke steviger is.

• Pinas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 10:12
Thanks voor de info!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik heb geupgrade van de m7 naar de M8 en geen dag het gevoel gehad dat het geen vooruitgang was. Ik zou dan ook voor de M8 kiezen.