Goedendag, een vriend van mij zei dat ik op dit forum veel hulp zou kunnen krijgen bij het samenstellen van een nieuwe desktop, ik heb al eens een systeem samengesteld maar nog nooit eentje zelf in elkaar gezet, ik zou graag advies willen over de onderdelen en over het werkelijk in elkaar zetten van een systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end gamen, wat video editing en streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600~1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, Keyboard, Muis (the usual)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan een i7 4790k (vanwege het video editen en streamen), een gtx 780 of 780ti, een SSD en 2 HDD's in Raid 1, en een stille pc zou ook fijn zijn. En voor in de toekomst SLI
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren:
Asus - Nog nooit een probleem mee gehad en naar mijn mening van hoge kwaliteit
Nvidia - Heb vaak problemen gehad met AMD kaarten, dus ben uiteindelijk naar de "groene" kant gegaan.
G.Skill - Nog nooit een probleem gehad met hun RAM
Noctua - Super Kwaliteit van fans
Samsung (HDD) - Ik heb altijd Samsung HDDs gehad en ze werken tot op de dag van vandaag allemaal nog, maar jammer genoeg kan ik ze niet vinden in de pricewatch, dus zou graag een alternatief willen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote maakt niet uit, energie is niet 't belangrijkste (zolang ik niks hoef opteoffren in favour of energie consumptie vind ik 't prima), weinig geluid is een grote plus.
Ga je overklokken?
Ja, ik ben zeer zeker van plan te overklokken om nog net die laatste fps'jes uit het systeem te knijpen
Ik heb zelf al een beetje zitten samenstellen en ben uitgekomen op als basis:
Zie onderkant deze post
Maar ben wel open voor verandering, ik ben ook niet super brand-loyal en ik ben nou niet echt ervaren in het samenstellen van een PC.
Een optische drive heb ik niet nodig, want ik kan me niet herrineren wanneer ik dat voor 't laatste gebruikt heb.
Jullie hulp wordt gewaardeerd.
(Sorry, voor eventuele spellingsfouten)
edit:
+toegevoed dat ik in de toekomst wel voor SLI wil gaan.
Dit is op het moment de samenstelling
Nog adviezen? Misschien 16GB RAM voor de toekomst?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end gamen, wat video editing en streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600~1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, Keyboard, Muis (the usual)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan een i7 4790k (vanwege het video editen en streamen), een gtx 780 of 780ti, een SSD en 2 HDD's in Raid 1, en een stille pc zou ook fijn zijn. En voor in de toekomst SLI
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren:
Asus - Nog nooit een probleem mee gehad en naar mijn mening van hoge kwaliteit
Nvidia - Heb vaak problemen gehad met AMD kaarten, dus ben uiteindelijk naar de "groene" kant gegaan.
G.Skill - Nog nooit een probleem gehad met hun RAM
Noctua - Super Kwaliteit van fans
Samsung (HDD) - Ik heb altijd Samsung HDDs gehad en ze werken tot op de dag van vandaag allemaal nog, maar jammer genoeg kan ik ze niet vinden in de pricewatch, dus zou graag een alternatief willen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote maakt niet uit, energie is niet 't belangrijkste (zolang ik niks hoef opteoffren in favour of energie consumptie vind ik 't prima), weinig geluid is een grote plus.
Ga je overklokken?
Ja, ik ben zeer zeker van plan te overklokken om nog net die laatste fps'jes uit het systeem te knijpen
Ik heb zelf al een beetje zitten samenstellen en ben uitgekomen op als basis:
Zie onderkant deze post
Maar ben wel open voor verandering, ik ben ook niet super brand-loyal en ik ben nou niet echt ervaren in het samenstellen van een PC.
Een optische drive heb ik niet nodig, want ik kan me niet herrineren wanneer ik dat voor 't laatste gebruikt heb.
Jullie hulp wordt gewaardeerd.
(Sorry, voor eventuele spellingsfouten)
edit:
+toegevoed dat ik in de toekomst wel voor SLI wil gaan.
Dit is op het moment de samenstelling
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 294,90 | € 294,90 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme6 | € 149,94 | € 149,94 |
| 1 | Gigabyte GV-N780OC-3GD | € 441,- | € 441,- |
| 2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 98,90 | € 197,80 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 62,75 | € 62,75 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL | € 75,60 | € 75,60 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 92,85 | € 92,85 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,84 | € 91,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.489,63 | |
Nog adviezen? Misschien 16GB RAM voor de toekomst?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 00:42 ]