Toon posts:

Game PC Budget 1600~1800 euro, advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, een vriend van mij zei dat ik op dit forum veel hulp zou kunnen krijgen bij het samenstellen van een nieuwe desktop, ik heb al eens een systeem samengesteld maar nog nooit eentje zelf in elkaar gezet, ik zou graag advies willen over de onderdelen en over het werkelijk in elkaar zetten van een systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end gamen, wat video editing en streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1600~1800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, Keyboard, Muis (the usual)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan een i7 4790k (vanwege het video editen en streamen), een gtx 780 of 780ti, een SSD en 2 HDD's in Raid 1, en een stille pc zou ook fijn zijn. En voor in de toekomst SLI

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren:
Asus - Nog nooit een probleem mee gehad en naar mijn mening van hoge kwaliteit
Nvidia - Heb vaak problemen gehad met AMD kaarten, dus ben uiteindelijk naar de "groene" kant gegaan.
G.Skill - Nog nooit een probleem gehad met hun RAM
Noctua - Super Kwaliteit van fans
Samsung (HDD) - Ik heb altijd Samsung HDDs gehad en ze werken tot op de dag van vandaag allemaal nog, maar jammer genoeg kan ik ze niet vinden in de pricewatch, dus zou graag een alternatief willen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote maakt niet uit, energie is niet 't belangrijkste (zolang ik niks hoef opteoffren in favour of energie consumptie vind ik 't prima), weinig geluid is een grote plus.

Ga je overklokken?
Ja, ik ben zeer zeker van plan te overklokken om nog net die laatste fps'jes uit het systeem te knijpen

Ik heb zelf al een beetje zitten samenstellen en ben uitgekomen op als basis:
Zie onderkant deze post

Maar ben wel open voor verandering, ik ben ook niet super brand-loyal en ik ben nou niet echt ervaren in het samenstellen van een PC.
Een optische drive heb ik niet nodig, want ik kan me niet herrineren wanneer ik dat voor 't laatste gebruikt heb.

Jullie hulp wordt gewaardeerd.

(Sorry, voor eventuele spellingsfouten)

edit:
+toegevoed dat ik in de toekomst wel voor SLI wil gaan.

Dit is op het moment de samenstelling
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 294,90€ 294,90
1ASRock Z97 Extreme6€ 149,94€ 149,94
1Gigabyte GV-N780OC-3GD€ 441,-€ 441,-
2WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 98,90€ 197,80
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,95€ 82,95
1Noctua NH-D14€ 62,75€ 62,75
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 75,60€ 75,60
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 92,85€ 92,85
1Crucial MX100 256GB€ 91,84€ 91,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.489,63

Nog adviezen? Misschien 16GB RAM voor de toekomst?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 00:42 ]

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

1. Het moederbord is overdreven duur. Dit bordje is prima; pricewatch: ASRock Z97 Extreme6.
2. Als weinig geluid een grote plus is zou ik deze GPU nemen (de Poseidon is erg luidruchtig); pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G. Je hebt trouwens geen waterkoeling in je systeem, dus dan is de Poseidon onnodig duur.
3. Voeding is erg duur. Je hebt een goede voeding al voor een stuk minder; pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt.
4. Die SSD is echt veel te duur. Het prestatieverschil met een MX100 merk je niet, maar de MX100 is wél een stuk goedkoper. Je kunt dubbel zoveel opslag voor dezelfde prijs krijgen; pricewatch: Crucial MX100 256GB. Met het geld dat je bespaart hebt met de andere componenten zou je ook de 512GB versie kunnen nemen; pricewatch: Crucial MX100 512GB.

:)

Verwijderd

Topicstarter
oscar2oktober schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:27:
1. Het moederbord is overdreven duur. Dit bordje is prima; pricewatch: ASRock Z97 Extreme6.
2. Als weinig geluid een grote plus is zou ik deze GPU nemen (de Poseidon is erg luidruchtig); pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G. Je hebt trouwens geen waterkoeling in je systeem, dus dan is de Poseidon onnodig duur.
3. Voeding is erg duur. Je hebt een goede voeding al voor een stuk minder; pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt.
4. Die SSD is echt veel te duur. Het prestatieverschil met een MX100 merk je niet, maar de MX100 is wél een stuk goedkoper. Je kunt dubbel zoveel opslag voor dezelfde prijs krijgen; pricewatch: Crucial MX100 256GB. Met het geld dat je bespaart hebt met de andere componenten zou je ook de 512GB versie kunnen nemen; pricewatch: Crucial MX100 512GB.

:)
1) Dat moederbord zier er inderdaad heel goed uit.
2) Ik ben niet zo'n heel erg fan van MSI heb je misschien nog een andere suggestie?
3) Hmm, die heeft wel 2 jaar minder garantie, maar is wel een stuk goedkoper.
4) Die ziet er heel goed uit! Ik denk dat dat een winnaar is.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gigabyte en Club3D maken ook leuke koelers.

Seasonic voedingen zijn altijd erg goed, ik zou me niet al te druk maken over de garantie.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:39:
Gigabyte en Club3D maken ook leuke koelers.

Seasonic voedingen zijn altijd erg goed, ik zou me niet al te druk maken over de garantie.
Club 3D maakt toch alleen voor AMD?

Ik zal kijken naar de Gigabyte kaarten (reviews).

• oscarw

oscarw

Gigabyte kaarten zijn vooral bij Idle erg stil, onder Load wat minder.
Club3D kaarten ben ik zelf niet zo'n fan van, maar ze hebben wel echt een uitstekende prijs-prestatieverhouding

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zit ik nu op dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z97 Extreme6€ 148,65€ 148,65
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 91,95€ 91,95
1Crucial MX100 128GB€ 59,69€ 59,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.455,29

Nog een vraag wat is het verschil tussen de pricewatch: Gigabyte GV-N780OC-3GD en de pricewatch: Gigabyte GV-N780OC-3GD (rev. 2.0)
zien er identiek uit.

• oscarw

oscarw

Je zou je harde schijven eventueel kunnen vervangen door de snellere; pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB.
Je zou je CPU-koeler ook kunnen vervangen door de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition. Deze koelt wat minder, maar is wel weer een heel stuk stiller.

Verwijderd

Topicstarter
oscar2oktober schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:30:
Je zou je harde schijven eventueel kunnen vervangen door de snellere; pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB.
Je zou je CPU-koeler ook kunnen vervangen door de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition. Deze koelt wat minder, maar is wel weer een heel stuk stiller.
De snelheid van m'n HDDs maakt mij niet echt uit want ze zijn vooral voor storage ik heb liever dat deze wat betrouwbaarder zijn, dus misschien ga ik nog wel voor WD Reds, als ik iets snel wil dan zet ik 't op mijn SSD.

Ik ben een best grote fan (get it) van Noctua, maar ik zal naar de benchmarks kijken van de Scythe Mugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 21:39 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ik ben zelf zeer te spreken over de pricewatch: Palit GeForce GTX 780 Super JetStream naar mijn mening wel spuuglelijk (maar ja dichte kast dus dat maakt niks uit bij mij) maar tijdens games zoals battlefield, farcry 3, metro last light. Is hij stiller dan mijn CPU fan en exhaust fans. (Cooler master jetflo op 75% en Hyper TX3 Evo hij hangt wel in een Silencio 550 van Coolermaster dus daar wordt ook wat gedempt. Maar dan nog.

Verder lijkt mij die voeding tamelijk zwaar? Volgens mij heb ik nergens kunnen lezen dat je wil gaan SLIen. Dus dan zou een 550watt voldoende zijn lijkt mij. Overclock van CPU/GPU zou ook nog moeten kunnen (mijn systeem stock trek ongeveer 370-400 watt) dus heb je nog 150watt headroom.

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 18-01 20:25
Niets is minder waar, kijk nog eens goed :) De Rev 2 zou een betere koeler moeten hebben.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:09:
Ik ben zelf zeer te spreken over de pricewatch: Palit GeForce GTX 780 Super JetStream naar mijn mening wel spuuglelijk (maar ja dichte kast dus dat maakt niks uit bij mij) maar tijdens games zoals battlefield, farcry 3, metro last light. Is hij stiller dan mijn CPU fan en exhaust fans. (Cooler master jetflo op 75% en Hyper TX3 Evo hij hangt wel in een Silencio 550 van Coolermaster dus daar wordt ook wat gedempt. Maar dan nog.

Verder lijkt mij die voeding tamelijk zwaar? Volgens mij heb ik nergens kunnen lezen dat je wil gaan SLIen. Dus dan zou een 550watt voldoende zijn lijkt mij. Overclock van CPU/GPU zou ook nog moeten kunnen (mijn systeem stock trek ongeveer 370-400 watt) dus heb je nog 150watt headroom.
In de toekomst zou ik wel voor een SLI willen gaan, dus de voeding is dan goed, maar dat had ik inderdaad niet vermeld, was misschien wel beter geweest, dus dat voeg ik wel even toe.
jorisvdelsen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:09:
[...]

Niets is minder waar, kijk nog eens goed :) De Rev 2 zou een betere koeler moeten hebben.
Ah Ok, bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 22:11 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:10:
[...]

In de toekomst zou ik wel voor een SLI willen gaan, dus de voeding is dan goed.

[...]

Ah Ok, bedankt.
SLI en Crossfire zijn eigenlijk alleen interessant als je het meteen doet. wanneer de 780(ti) aan zijn laatste maanden begint is het vaak dat een single gpu van die tijd sneller is dan nog een 780 erbij te prikken.

Moet je natuurlijk zelf weten, maar zo is het mij ten tijden van het inelkaar zetten ook aangeraden. verder ben je volgens mij afhankelijk van driver/game ondersteuning van SLI als je een game hebt die veel van de GPU vraagt maar slecht SLI ondersteund zal je nog steeds weinig performance slepen uit 2 dure kaarten.

just a tip

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 22:50
Ik had voor de 840 EVO gegaan, die heeft 3 jaar garantie(als het goed is?) en je hebt er de bon niet eens voor nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door MrFax op 10-07-2014 22:15 ]

That's it, I'm done.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Hmm ik weet het zo net nog niet bij de Evo je krijgt 250gb voor veelal een hogere prijs is mischien maar een tientje maar de MX100 komt met 256gb. 6gb is toch weer een film/oud spel

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
MrFax schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:15:
Ik had voor de 840 EVO gegaan, die heeft 3 jaar garantie(als het goed is?) en je hebt er de bon niet eens voor nodig.
Als garantie zo belangrijk voor je is, ga dan voor de 850. Die geven 10 jaar garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:19:
Hmm ik weet het zo net nog niet bij de Evo je krijgt 250gb voor veelal een hogere prijs is mischien maar een tientje maar de MX100 komt met 256gb. 6gb is toch weer een film/oud spel
Maar daar gebruik ik mijn SSD niet voor, daar heb ik de HDDs voor.

De SSD gebruik ik persoonlijk alleen voor mijn OS en 1 of 2 spellen per keer.
Splitinfinitive schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:14:
[...]

SLI en Crossfire zijn eigenlijk alleen interessant als je het meteen doet. wanneer de 780(ti) aan zijn laatste maanden begint is het vaak dat een single gpu van die tijd sneller is dan nog een 780 erbij te prikken.

Moet je natuurlijk zelf weten, maar zo is het mij ten tijden van het inelkaar zetten ook aangeraden. verder ben je volgens mij afhankelijk van driver/game ondersteuning van SLI als je een game hebt die veel van de GPU vraagt maar slecht SLI ondersteund zal je nog steeds weinig performance slepen uit 2 dure kaarten.

just a tip
Dat is zeker intereseante informatie, ik zal er even over gaan denken.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 22:33 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:28:
[...]

Maar daar gebruik ik mijn SSD niet voor, daar heb ik de HDDs voor.
maar ik mag toch aannemen dat je ook op zo'n budget bang dor Buck Wilt? Tenminste het budget hoeft toch niet worden vol gemaakt

verder verschillen de mx100 en de evo qua snelheid niet zoveel van elkaar en ga je het verschil nooit merken. Dat was al niet zo met de M500 zo en de mx100 is sneller. Je zou er zelfs een 512gb in kunnen zetten lijkt mij. Die verschilt qua prijs al weer wat meer met de evo als ik mij niet vergis

en heb je echt 6tb nodig? Als je er een weglaat en 250gb met 512gb vervangt duurt het langer voordat je keuzes tussen games moet maken die op de ssd staan of op de reds

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Splitinfinitive schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:19:
Ik zat zelf ook in dubio over de MX100 en de EVO 256/250GB resp.

Ben uiteindelijk gewoon de EVO gaan halen omdat ik:

1. Vind dat ik het risico niet kan nemen de MX100 te bestellen net voor ik op vakantie ga bij een of andere lugubere webshop.
2. De EVO overal verkrijgbaar is
3. Qua spec-geilen is de EVO toch wat interessanter qua read en dan vooral Write (scheelt 200MB/s)
4. Als je toch 1800 euro gaat uitgeven (wat mijn PC me inmiddels ook wel gekost heeft) moet je ook niet moeilijk gaan doen over die paar euro extra, doe dan het licht wat vaker uit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:35:
[...]

maar ik mag toch aannemen dat je ook op zo'n budget bang dor Buck Wilt? Tenminste het budget hoeft toch niet worden vol gemaakt

verder verschillen de mx100 en de evo qua snelheid niet zoveel van elkaar en ga je het verschil nooit merken. Dat was al niet zo met de M500 zo en de mx100 is sneller. Je zou er zelfs een 512gb in kunnen zetten lijkt mij. Die verschilt qua prijs al weer wat meer met de evo als ik mij niet vergis

en heb je echt 6tb nodig? Als je er een weglaat en 250gb met 512gb vervangt duurt het langer voordat je keuzes tussen games moet maken die op de ssd staan of op de reds
Ja, maar ik sla niet alleen games op op m'n HDD en 't is maar 3TB want ik zet ze in Raid 1 zodat ik altijd nog een back-up heb als een schijf faalt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

kuusj98 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:36:
[...]

Ik zat zelf ook in dubio over de MX100 en de EVO 256/250GB resp.

Ben uiteindelijk gewoon de EVO gaan halen omdat ik:

1. Vind dat ik het risico niet kan nemen de MX100 te bestellen net voor ik op vakantie ga bij een of andere lugubere webshop.
2. De EVO overal verkrijgbaar is
3. Qua spec-geilen is de EVO toch wat interessanter qua read en dan vooral Write (scheelt 200MB/s)
4. Als je toch 1800 euro gaat uitgeven (wat mijn PC me inmiddels ook wel gekost heeft) moet je ook niet moeilijk gaan doen over die paar euro extra, doe dan het licht wat vaker uit.
Tja, ware het niet dat de Evo's mindere chips gebruiken en stroomverliesbescherming missen. Ook presteren de Evo's heel wat minder bij echt grote bestanden, gezien het cache dan volloopt. Bij Benchmarks komen de Evo en de MX100 dan ook zeer vergelijkbaar uit de bus, en dan heb ik liever de goedkopere MX100 met zijn betere chips en stroomverliesbescherming.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:40:
[...]

Ja, maar ik sla niet alleen games op op m'n HDD en 't is maar 3TB want ik zet ze in Raid 1 zodat ik altijd nog een back-up heb als een schijf faalt.
ah okay, dat maakt het wat duidelijker. Dan nog is 3tb veel hoor ;)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

3TB kun je opzich wel vol krijgen hoor, van mijn 3TB HDD heb ik al iets meer dan de helft gevuld, kwestie van een erg stevige muziekbieb, en ook heel wat films willen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:57:
[...]

ah okay, dat maakt het wat duidelijker. Dan nog is 3tb veel hoor ;)
VasZaitsev schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:59:
3TB kun je opzich wel vol krijgen hoor, van mijn 3TB HDD heb ik al iets meer dan de helft gevuld, kwestie van een erg stevige muziekbieb, en ook heel wat films willen hebben.
Dat klopt FLAC neemt veel ruimte op en video is ook niet bepaald klein.

En als 't om storage gaat, altijd beter om te veel te hebben dan te weinig.

Edit: Zelf heb ik 2TB in m'n huidge pc en heb nog maar 50GB over...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 23:05 ]

• Kuusj

Kuusj

VasZaitsev schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:54:
[...]

Tja, ware het niet dat de Evo's mindere chips gebruiken en stroomverliesbescherming missen. Ook presteren de Evo's heel wat minder bij echt grote bestanden, gezien het cache dan volloopt. Bij Benchmarks komen de Evo en de MX100 dan ook zeer vergelijkbaar uit de bus, en dan heb ik liever de goedkopere MX100 met zijn betere chips en stroomverliesbescherming.
Ik heb hier: http://ssdendurancetest.c...eport/Samsung-840-EVO-120 gezien dat het ding 28 jaar met 10GB per dag het vol moet houden, en nu zitten ze bij die endurance test al aan de 77-78% van die waarde bij de 120!GB versie. En kom op, wanneer schrijf jij 10GB per dag? Ja ik nu, toevallig, nu ik Windows heb geïnstalleerd en meteen even een 50-70GB aan games erachteraan gooi.

Ze gaan sowieso langer mee dan HDD's en tegen die 3 jaar garantie heb ik al lang en breed wat anders.
Als de MX100 beter leverbaar was geweest had ik die in huis gehad, maar bij nader inzien ben ik toch ook dik tevreden met de Samsung, want stroomverliesbescherming: bij ons is in 5 jaar 2x de stroom s'nachts een paar minuten uit geweest (dat zie je aan wekkerradio's vergelijken met gewone klok :P)

Iedereen moet het zelf weten, als het ding naar de klote gaat is dat jammer, maar ik heb belangrijke data op verschillende plekken op verschillende schijven staan dus dat maakt geen bal uit.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Stroomverliesbescherming heb je niet alleen nodig bij stroomuitval... Bugs en BSOD's zorgen ook voor powerloss. Kijk voor de grap over een paar maanden maar eens naar je unexpected powerloss, of zoek deze op in de smart van je HDD, grote kans dat die niet meer op 0 staat. Een HDD overleefd dat wel, bij een SSD is het een gooi met een dobbelsteen of hij het daarna nog wel doet.

En die endurancetesten zijn ook niet geheel zoals het echt werkt.

CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid is verplicht leesvoer voor een ieder die SSD's wilt aanraden.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:56

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

2 spelletjes zijn tegenwoordig 80gb blijft er vrij weinig over van je 120

[ Voor 8% gewijzigd door NLKornolio op 10-07-2014 23:16 ]

• Reepje
  • Niet online
De Samsung is ook gewoon goed hoor. Zelf heb ik de Crucial genomen. Puur omdat dat ook een goede schijf is, en veel goedkoper. Was de Samsung EVO 1 cent per GB goedkoper geweest, had ik die genomen.

En wat betreft stroomverlies bescherming, die heeft de Samsung ook hoor. Alleen is dat softwarematig in de firmware verwerkt. Heb al zoveel schijven gezien met honderden, zo niet duizenden unexpected power loss, en die dingen hadden nergens last van.

Overigens, een harde schijf die staat te ratelen (daar zijn ze soms lange tijden mee bezig) en dan de stekker eruit. Kans wel degelijk aanwezig dat het ding van slag is.

• Kuusj

Kuusj

Reepje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:18:
De Samsung is ook gewoon goed hoor. Zelf heb ik de Crucial genomen. Puur omdat dat ook een goede schijf is, en veel goedkoper. Was de Samsung EVO 1 cent per GB goedkoper geweest, had ik die genomen.

En wat betreft stroomverlies bescherming, die heeft de Samsung ook hoor. Alleen is dat softwarematig in de firmware verwerkt. Heb al zoveel schijven gezien met honderden, zo niet duizenden unexpected power loss, en die dingen hadden nergens last van.

Overigens, een harde schijf die staat te ratelen (daar zijn ze soms lange tijden mee bezig) en dan de stekker eruit. Kans wel degelijk aanwezig dat het ding van slag is.
Nee daarom, maar ik heb nu gewoon de EVO gekozen vanwege het gebrek aan leverbaarheid bij de MX100.

"Overigens, een harde schijf die staat te ratelen (daar zijn ze soms lange tijden mee bezig) en dan de stekker eruit. Kans wel degelijk aanwezig dat het ding van slag is."

Wat doen ze dan eigenlijk tijdens dat ellenlange ratelen? :P

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Reepje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:18:

Die softwarematige variant van Samsung is best wel matig. Gewoon wat oude mappingtables onthouden is nou niet echt dé oplossing, kan nogsteeds voor allerlei kekke problemen zorgen. Natuurlijk, iets is beter dan niets, maar de oplossing van Crucial is beter.

Overigens heb je idd gelijk met dat HDD's toch wel van slag kunnen raken van een harde shutdown als ze nog aan het schrijven zijn, echter is dat bij moderne schijven volgens mij al veel minder een probleem. De grootste vijand van de HDD is volgens mij nogsteeds de zwaartekracht :+

• Reepje
  • Niet online
Of de crucial oplossing met supercaps beter is, weten we nog niet.
Het zijn eigenlijk een rits kleine batterijtjes die net nog genoeg prik kunnen geven om de boel netjes af te sluiten.
Maar ik ben in mijn leven nog geen batterij tegengekomen die het na een jaar of 5 nog deed.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik wel, in de betere voedingen.

• Kuusj

Kuusj

Reepje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:32:
Of de crucial oplossing met supercaps beter is, weten we nog niet.
Het zijn eigenlijk een rits kleine batterijtjes die net nog genoeg prik kunnen geven om de boel netjes af te sluiten.
Maar ik ben in mijn leven nog geen batterij tegengekomen die het na een jaar of 5 nog deed.
Nee de Intel 320(?) toen met hun ultra-reliable BS. Wel zo'n batterij ding maar niet de Firmware die ermee kon samenwerken, daarom ook toen niet gekocht.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

kuusj98 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:43:
[...]

Nee de Intel 320(?) toen met hun ultra-reliable BS. Wel zo'n batterij ding maar niet de Firmware die ermee kon samenwerken, daarom ook toen niet gekocht.
Firmware kreeg een update, zodat ie het wel deed. De rest van de SSD's had twijfelachtige kwaliteit [OCZ iemand?] en helemaal geen bescherming.

Dus, tja, je punt is?

• Kuusj

Kuusj

VasZaitsev schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:01:
[...]

Firmware kreeg een update, zodat ie het wel deed. De rest van de SSD's had twijfelachtige kwaliteit [OCZ iemand?] en helemaal geen bescherming.

Dus, tja, je punt is?
Ik heb geen punt, ik wilde het alleen even mededelen aangezien we er toch over begonnen.

Wat wel een punt is, is dat je gewoon je data die je "veilig" wil houden je gewoonweg niet op een SSD zet, of die nu bescherming A-Z heeft of niet, daar zijn een stuk of 5 HDD's op verschillende locaties verspreid een betere optie, die gaan niet meteen al hun data verliezen als je bij wijze van een magneet ernaast houd of statisch ontlaad op het ding.

Verwijderd

Topicstarter
Dan kom ik uitendelijk op dit uit:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.489,63

Nog wat aanraders? Misschien 16GB RAM voor de toekomst?

• secondsight
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
De WD red schijfen zijn over het algemeen bedoeld voor in NAS systemen, denk dat er betere opties zijn.
En als je echt wilt gaan overclocken is mischien waterkoeling iets om over te denken, aangezien haswell lastig overclockt.

[ Voor 37% gewijzigd door secondsight op 11-07-2014 08:36 ]

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-03 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:28:
Dan kom ik uitendelijk op dit uit:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.489,63

Nog wat aanraders? Misschien 16GB RAM voor de toekomst?
pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2B2133C9
Geheugen met zelfde snelheid, maar CL9 ipv CL11

Waarom niet de windowed versie van de kast?
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window

pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
Koelt beter dan de Noctua NH-D14 en de mugen, is stiller en goedkoper.
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=269339

pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
Goedkopere, en qua kwaliteit / stilte minimaal net zo goede voeding.

Het lijkt me dat:
pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
Prima zal voldoen voor jou eisen, en is een stuk goedkoper.

Krijgt overal goede reviews:
http://nl.hardware.info/r...erborden-review-conclusie

De Extreme6 krijgt hier ook een goede review, dit is echter omdat hij meer lanes heeft maar het M2 slot, je moet jezelf afvragen of je de meerprijs van het bord alleen daarom beter vind.

Verwijderd

Topicstarter
itsme9x schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:40:
[...]

pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2B2133C9
Geheugen met zelfde snelheid, maar CL9 ipv CL11

Waarom niet de windowed versie van de kast?
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window

pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
Koelt beter dan de Noctua NH-D14 en de mugen, is stiller en goedkoper.
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=269339

pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
Goedkopere, en qua kwaliteit / stilte minimaal net zo goede voeding.

Het lijkt me dat:
pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
Prima zal voldoen voor jou eisen, en is een stuk goedkoper.

Krijgt overal goede reviews:
http://nl.hardware.info/r...erborden-review-conclusie

De Extreme6 krijgt hier ook een goede review, dit is echter omdat hij meer lanes heeft maar het M2 slot, je moet jezelf afvragen of je de meerprijs van het bord alleen daarom beter vind.
Geheugen ziet er goed uit, wat vind u van 16GB is 't echt zo overdreven of zit er toch nog toekomst in?

Ik ga toch niet in m'n kast kijken, dus heb windowed niet nodig, is de windowed ook niet luider dan de niet windowed?

Die thermalright ziet er zeer goed uit

Die Cooler Master V650 is alleen wel semi-modulair, ik zou graag een volledig modulaire willen zodat ik minder kabels in de kast heb.

Dat moedebord ziet er prima uit, zal eens gaan kijken naar wat meer reviews van beide moederborden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:29:
Die Cooler Master V650 is alleen wel semi-modulair, ik zou graag een volledig modulaire willen zodat ik minder kabels in de kast heb.
Misschien al gezegd in dit topic, maar in de Fractal is modulair een nadeel. Deze kast is zo ruim dat je makkelijker en netter kan werken met een niet-modulaire voeding dan met een modulaire. De niet-modulaire kabelboom leg je veel makkelijker in zijn geheel uit het zicht en uit de airflow achter het moederbordpaneel dan alle losse kabelboompjes van een modulaire voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:29:
[...]

Geheugen ziet er goed uit, wat vind u van 16GB is 't echt zo overdreven of zit er toch nog toekomst in?
Op het moment is 16GB voor games geen slim idee, maar voor de toekomst kan dit wel een investering zijn, aangezien je nu nog onder je budget zit (wat natuurlijk ook niet verkeerd is) zou je kunnen investeren in 16GB.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:57:
[...]

Misschien al gezegd in dit topic, maar in de Fractal is modulair een nadeel. Deze kast is zo ruim dat je makkelijker en netter kan werken met een niet-modulaire voeding dan met een modulaire. De niet-modulaire kabelboom leg je veel makkelijker in zijn geheel uit het zicht en uit de airflow achter het moederbordpaneel dan alle losse kabelboompjes van een modulaire voeding.
Dat klinkt wel heel erg dubbelzinnig, het nut van een modulaire voeding is juist het netter werken door minder kabels, maar in de gekozen kast is een niet modulaire netter?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:00:
[...]

Op het moment is 16GB voor games geen slim idee, maar voor de toekomst kan dit wel een investering zijn, aangezien je nu nog onder je budget zit (wat natuurlijk ook niet verkeerd is) zou je kunnen investeren in 16GB.
Dan zal ik waarschijnlijk wel voor 16GB gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 12:01 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:01:
[...]

Dat klinkt wel heel erg dubbelzinnig, het nut van een modulaire voeding is juist het netter werken door minder kabels, maar in de gekozen kast is een niet modulaire netter?
Ja, want:

FD is zo lief/slim geweest om erg veel ruimte te maken voor kabels, hierdoor kun je werkelijk alles met gemak achter je mobopaneel stoppen. En omdat niet-modulaire voedingen maar 1 kabelboom hebben, prop je die direct achter je mobo.

Modulaire voedingen hebben heel veel losse kabelboompjes, verspreid over de achterkant van de voeding, veel moeilijker om in 1x netjes weg te werken.

Dus, in een FD Define R4 is een niet-modulaire voeding een erg slim idee. De S12G van Seasonic is een leuk ding.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:04:
[...]

Ja, want:

FD is zo lief/slim geweest om erg veel ruimte te maken voor kabels, hierdoor kun je werkelijk alles met gemak achter je mobopaneel stoppen. En omdat niet-modulaire voedingen maar 1 kabelboom hebben, prop je die direct achter je mobo.

Modulaire voedingen hebben heel veel losse kabelboompjes, verspreid over de achterkant van de voeding, veel moeilijker om in 1x netjes weg te werken.

Dus, in een FD Define R4 is een niet-modulaire voeding een erg slim idee. De S12G van Seasonic is een leuk ding.
Ok, dat is duidelijk, ik zal er naar kijken.

Verwijderd

Ik zou nu gewoon 8gb nemen en dan later upgraden naar 16gb ddr4 omdat ddr3 dan te traag word (pls correct me if i'm wrong)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:51:
Ik zou nu gewoon 8gb nemen en dan later upgraden naar 16gb ddr4 omdat ddr3 dan te traag word (pls correct me if i'm wrong)
Dan ga je een nieuw moederbord nodig hebben die DDR4 ondersteund.
Upgraden enkel voor DDR4 is het geld niet waard. (of je moet al heel specifieke noden hebben)

8gb of 16gb ram aan 1600mhz is evengoed qua performance, je systeem gebruikt gewoon wat het nodig heeft en als het RAM tekort heeft dan moet hij beginnen swappen. In die zin zal 8gb dus eerder trager zijn dan 16gb als je wel degelijk meer dan 8GB nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 11-07-2014 16:58 ]

Pagina: 1