Onhandige reclamepraktijken in reviews.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Beste admins,

Ik heb in de afgelopen weken meerdere malen gezien dat er "reviews" verschijnen met amper een inhoud waarbij altijd hetzelfde bedrijf "verheerlijkt" word. In dit geval gaat het over Mycom.

Bijgaand twee voorbeelden van reviews met geen inhoud en eigenlijk een zelfde soort opbouw in de + en - punten met daarna geen reacties meer.

Het lijkt dus erop dat mycom medewerkers pushed om reclame te maken voor hun hier op tweakers.

productreview: Samsung 840 EVO 1TB review door kruis
productreview: ICIDU microSDHC Ultra Class 10 + SD adapter 32GB review door autobedrijf mei

Zouden jullie hier op kunnen letten of misschien nalopen of er nog meer van dit soort reviews langskomen. Het is duidelijk dat hier een addertje onder het gras zit en ik vermoed dat mycom er zelf achter zit om meer te kunnen verkopen. (al zou je dan wel wat betere reviews verwachten O-) ) .

Aangezien jullie een mega userbase hebben en heel veel posts / reviews op een dag kan ik begrijpen als jullie het ontglipt is. Misschien is het het waard om een paar query's los te laten om te kijken of er inderdaad nog meer reviews zijn zoals de twee voorbeelden , Het is een paar weken aan de gang nu (ben ook al een 3e / 4e tegen gekomen tijd geleden maar toen niet op gereageert dus kan deze helaas niet meer terug vinden.

Het is oneerlijk t.o.v andere winkels en geeft een vertekend beeld.

Dank alvast ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Andere gebruiker maar dan over Dixons:
productreview: 2014 FIFA World Cup Brazil, Xbox 360 review door trudyrondeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
Het lijkt wel alsof er een "third" party ingehuurd is om voor bepaalde bedrijven te promoten.

Dank voor het toevoegen van de link bron ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op persoonlijke titel want ik ga hier niet over: ik vind dit ook best kwalijk. Of het nu door MyCom/Dixons (zelfde moederbedrijf overigens) zelf gedaan wordt of niet, het hoort gewoon niet in een productreview thuis of de winkel nou wel of niet goed is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
Dank je wel voor je reactie NMe , ik ga ervanuit dat jullie het even nakijken nu want inderdaad het hoort gewoon niet. en zeker niet als het de kwaliteit van 1 van jullie paradepaartjes naar beneden brengt.

Super zo snel een reactie van je ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat gezegd hebbende: hoe weten jullie zo zeker dat het een strategie vanuit Mycom is? We zien wel vaker klachten dat de Shopreview etc beinvloed wordt, maar dat moet dan wel hard kunnen worden gemaakt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aionicus schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:35:
Dank je wel voor je reactie NMe , ik ga ervanuit dat jullie het even nakijken nu want inderdaad het hoort gewoon niet. en zeker niet als het de kwaliteit van 1 van jullie paradepaartjes naar beneden brengt.
Ik heb zelf even gekeken naar de users in kwestie maar persoonlijk zie ik niks geks wat betreft een link met MyCom/Dixons. Maar ik heb dan ook niet de tools die mijn collega's hebben. :P
Super zo snel een reactie van je ! :)
Fijn dat je er blij mee bent maar ik reageerde als gebruiker van het systeem, niet als beheerder (want ik kán dat deel van de site niet beheren). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Dit zijn de laatste 2 die ik nog snel even vond. Ook al is de review van de Devastator uitgebreid. komt wel 8x Mycom in de reivew voor.
Beide van deze reviewers zijn ook specifiek accounts aangemaakt om de review achter te laten, verder geen enkele activiteit.

Ik kan het natuurlijk fout hebben en ben een enorm sceptisch persoon altijd, maar toch kan ik dit niet lezen en als een "normale" review zien.

productreview: Sony MDR-EX50LP (Zwart) review door Verwijderd
productreview: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
gambieter schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:35:
Dat gezegd hebbende: hoe weten jullie zo zeker dat het een strategie vanuit Mycom is? We zien wel vaker klachten dat de Shopreview etc beinvloed wordt, maar dat moet dan wel hard kunnen worden gemaakt :)
Dat begrijp ik ook compleet , ik durf ook niet te zeggen dat het mycom is. Het kwam alleen zo over omdat ik elke keer mycom zag staan op dezelfde plekken. Dat bron dixons in hetzelfde format vond is mooi meegenomen vind ik , kunnen we het gelijk goed opschonen !

Het zou zo maar een third party kunnen zijn die is ingehuurd en dan is het heel moeilijk te traceren.

Jullie als admins hebben gelukkig toegang tot de ip's en post geschiedenis dus jullie zouden kunnen kijken of de ip adressen in dezelfde stad uitkomen (zegt wel iets natuurlijk). Het hardmaken ervan is heel moeilijk. We moeten het gewoon snel signaleren en aanpakken =].

Het kan ook zijn dat het een groep is die ingehuurd is om dit expres te doen om bv mycom in zwart licht te zetten. In ieder geval weten jullie nu ervanaf en kunnen jullie hopelijk handelen.

Ik merkte wel op dat 1 account bijvoorbeeld ook op de dag van de revieuw aangemaakt was. dat maakt het wel questionable.

[ Voor 5% gewijzigd door Aionicus op 10-07-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aionicus schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:38:
[...]

Dat begrijp ik ook compleet , ik durf ook niet te zeggen dat het mycom is. Het kwam alleen zo over omdat ik elke keer mycom zag staan op dezelfde plekken.
Volgens mij doet MyCom altijd een briefje bij elke bestelling met het verzoek een review achter te laten op Tweakers. Ik kan me voorstellen dat gebruikers die niet bekend zijn met de site per ongeluk een productreview achterlaten in plaats van een shopreview of andersom. Dat het veel voorkomt bij MyCom zou dus puur kunnen komen door het feit dat ze hun gebruikers op de reviewmogelijkheid wijzen en andere shops niet, maar linksom of rechtsom blijft dat speculeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt tegenwoordig ook gewoon fanboys van webwinkels, ik vind het persoonlijk een vreemd fenomeen maar moet je maar eens opletten hoe sommige gebruikers webwinkels in de hemel hemelen, dat doet mij dan denken aan Apple :X

Enige wat mij hier aan zou storen is dat de review geen review is :P Ik bedoel ik kan ook wel in twee zinnen schrijven: Geweldig product en dit moet je echt kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Nu online
Misschien komt het ook door dit soort dingen. En dan ook maar positieve reviews schrijven.

Edit: of is dit een officiële actie waar jullie goedkeuring voor gegeven hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door O88088 op 10-07-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Ronald8 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:42:
Misschien komt het ook door dit soort dingen. En dan ook maar positieve reviews schrijven.

Edit: of is dit een officiële actie waar jullie goedkeuring voor gegeven hebben?
Dat zou een logische verklaring zijn ja.

Hoewel ik er alsnog niet echt vrolijk van word reviews te moeten lezen waar winkels de hemel in worden geprezen.
Gaat ons toch echt om het product.

Edit:
Dixons heeft eenzelfde actie.
http://www.dixons.nl/tweakers

[ Voor 6% gewijzigd door Bron op 10-07-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
Als het inderdaad hier door komt dan lijkt het mij dat mycom/dixons aangetikt moet worden dat een review wel echt een review moet zijn , dit soort "reviews" hebben we natuurlijk eigenlijk niets aan.

Met een beetje goede onderbouwing kan het mij niet heel erg storen als er 1x mycom tussenstaat , misschien dat menseen uit fijne ervaring het dan ook daar bestellen.

Waar ik niet gecharmeerd van ben is het feit dat men in de pluspunten en minpunten de "winkel" noemen.
Laat er dan een optie komen waar een gebruiker zijn "aankoop" ervaring kan delen (of de webwinkel van aanschaf kan linken). Zo is het voor iedereen eerlijk ipv dat 1 concern op deze manier aandacht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
Ik ben het er wel mee eens. Mycom doet dat logischerwijs om leuke reviews over hun winkel te verspreiden, maar een productreview is een productreview. Als ik de baas van t.net was zou ik stante pede alle product reviews waar een winkel in wordt genoemd verwijderen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom mag je geen winkel noemen? Ik vind dat juist een belangrijk onderdeel van een review, al is dat op Tweakers.net meestal niet nodig vanwege de Pricewatch koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Omdat er voor winkels een aparte winkelreview is. Terloops vermelden waar die gekocht is is iets anders dan 5 keer de winkel de hemel in te prijzen bij de PRODUCTreview. Prijs je een winkel in bij de showreview, dat is dan je goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:51:
Waarom mag je geen winkel noemen? Ik vind dat juist een belangrijk onderdeel van een review, al is dat op Tweakers.net meestal niet nodig vanwege de Pricewatch koppeling.
Een winkel noemen is niet erg , zeggen van ik heb het daar gekocht en een goede ervaring ermee hebben is geen enkel probleem. Het probleem is dat in de topics hierboven gelinked er het volgende geldt :

A ) Er is eigenlijk geen review.. alleen de + en - punten ingevuld en daarin ook 1 of meerdere keren de winkelnaam benoemd.

B ) Er is een inhoud waarbij de winkelnaam dusdanig veel voorkomt dat je het na de 5e keer al wel weet hoor...

C ) inderdaad wat Ardjee hierboven schrijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Aionicus op 10-07-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:51:
Omdat het niet uit zou mogen maken waar je een product koopt. Of je een fles cola nu van winkel AH of winkel C1000 koopt, hij zou hetzelfde moeten presteren en dezelfde eigenschappen moeten hebben als hij goed is aangekomen. Daarna ga ik kijken bij welke winkel ik die fles cola zou willen halen, en dan wil ik weten hoe die winkel met producten omgaat (en niet alleen de fles cola, maar ook andere artikelen).

Als er iets goed/fout ging in de levering dan moet je een review plaatsen over die shop bij die shop zelf. In een review over een product boeit het mij volledig niets hoe de bestelling ging en of de winkel vlotjes was, dat is volledig irellevant.

En ja, ik denk ook dat dit gewoon foutjes van de bezoekers zijn die een productreview plaatsen in plaats van een shopreview. Ik kan zo snel geen 'vreemde' gebruikers ontdekken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03
Dit was toch al een hele tijd bekend? Zie ook: Dixons geeft 5 euro korting bij review op tweakers

Tweakers heeft er niet echt een standpunt in, wordt volgens mij gewoon gedoogd op dit moment.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 10-07-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ThinkPadd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:58:
Dit was toch al een hele tijd bekend? Zie ook: Dixons geeft 5 euro korting bij review op tweakers

Tweakers doet er niet echt wat aan.
Dit is iets anders, het gaat hier (waarschijnlijk) om gebruikers die met een actie als deze meedoen en in plaats van een shopreview een productreview maken.

En ons standpunt daarin kun je hier lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kees op 10-07-2014 19:00 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:58:
[...]

Omdat het niet uit zou mogen maken waar je een product koopt. Of je een fles cola nu van winkel AH of winkel C1000 koopt, hij zou hetzelfde moeten presteren en dezelfde eigenschappen moeten hebben als hij goed is aangekomen. Daarna ga ik kijken bij welke winkel ik die fles cola zou willen halen, en dan wil ik weten hoe die winkel met producten omgaat (en niet alleen de fles cola, maar ook andere artikelen).

Als er iets goed/fout ging in de levering dan moet je een review plaatsen over die shop bij die shop zelf. In een review over een product boeit het mij volledig niets hoe de bestelling ging en of de winkel vlotjes was, dat is volledig irellevant.

En ja, ik denk ook dat dit gewoon foutjes van de bezoekers zijn die een productreview plaatsen in plaats van een shopreview. Ik kan zo snel geen 'vreemde' gebruikers ontdekken.
Ik bedoel het meer in de zin dat je een stukje schrijft over de prijs en verkrijgbaarheid, want het is voor de lezer wel handig om te weten waar het product te koop is en hoeveel het kost. Uiteraard hoeft dit niet wanneer de webwinkels in de pricewatch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:11

Fiber

Beaches are for storming.

'Reviews' van gebruikers met 0 (nul) forum-posts neem ik sowieso niet serieus...

Het hoeven er echt geen duizenden te zijn, maar je ziet aan iemands post-historie al heel gauw of hij/zij ergens een beetje verstand van heeft of niet...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:02:
[...]

Ik bedoel het meer in de zin dat je een stukje schrijft over de prijs en verkrijgbaarheid, want het is voor de lezer wel handig om te weten waar het product te koop is en hoeveel het kost. Uiteraard hoeft dit niet wanneer de webwinkels in de pricewatch staan.
De pricewatch is voor prijs en verkrijgbaardheid, de shopreview voor afhandeling van bestellingen en productreviews voor beoordelingen van producten. Dat moet je IMO niet gaan verwateren want dat wordt alleen maar onoverzichtelijk. Daarbij: als ik me oriënteer op een nieuw product dan interesseren shops me helemaal niks. Ik wil dan éérst weten hoe het ding presteert voordat ik überhaupt ga kijken waar ik het wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:02:
[...]

Tja, maar dat is informatie die heel snel veranderd. Stel dat iemand in een review over een Chromecast had geschreven hoe slecht hij te krijgen was en dat hij veel te duur was en dat hij het daarom een stom product vind, dan krab ik wel even achter mijn oren; want onderhand is hij prima te verkrijgen voor een redelijke prijs.

Het moet over het product gaan en niet over bijzaken die er al snel niet meer toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Nu online
Zou dit niet makkelijk op te lossen zijn door een minimum aantal dagen voor een account (dagen, geen karma) in te stellen voordat reviews geplaatst kunnen worden? Dus bijvoorbeeld een maand een account hebben voordat je een review mag plaatsen.

Ik neem aan dat er weinig mensen willen wachten voordat ze hun korting krijgen. En ik denk dat weinig nieuwelingen meteen reviews plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ronald8 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:16:
Zou dit niet makkelijk op te lossen zijn door een minimum aantal dagen voor een account (dagen, geen karma) in te stellen voordat reviews geplaatst kunnen worden? Dus bijvoorbeeld een maand een account hebben voordat je een review mag plaatsen.
Waarom zou je alle mensen die met een nieuwe account wél gewoon een goeie review schrijven willen dwarszitten? Dit soort reviews kunnen ook achteraf wel aangepast worden. Dat lost het probleem ook op en daarmee vallen we dan geen gebruikers lastig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
Misschien een check voor reviews van mensen die korter dan een maand geregistreerd zijn. Of een minimum aantal woorden in een review over een product. Zolang het maar niet van die lege zinloze reviews zijn want anders kan je nog niet je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Een dergelijke oplossing lijkt me onverstandig. Ik zou eerder iets a la karma gaan vermelden. Daar hebben we allemaal wat aan en zit nieuwe gebruikers niet in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Nu online
NMe schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:19:
[...]

Waarom zou je alle mensen die met een nieuwe account wél gewoon een goeie review schrijven willen dwarszitten? Dit soort reviews kunnen ook achteraf wel aangepast worden. Dat lost het probleem ook op en daarmee vallen we dan geen gebruikers lastig. ;)
Dat is ook niet de bedoeling. Maar hoeveel mensen met een nieuw account zullen goede reviews schrijven? En hoeveel mensen irriteren zich aan eendagsvliegen met slechte reviews? Slechte reviews zijn slecht voor de hele site terwijl zo'n 'blokkade' tijdelijk is en voor een beperkt aantal mensen storend.

Edit: al is het maar een dag, dat weerhoudt toch de mensen die even snel korting bij elkaar willen typen.

[ Voor 7% gewijzigd door O88088 op 10-07-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
Andere optie zou zijn moederbedrijf mycom/dixons aanspreken en gewoon eisen dat ze een pagina maken waarop de gebruikers of leren een review te schrijven of gewoon een fatsoenlijke review kunnen maken dmv velden en hulpspullen.

Immers willen hun die actie doen als concern. dat mag niet ten koste gaan van de qualiteit van de reviews hier vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat het een goed idee is (of überhaupt eerlijk is) als Tweakers van winkels gaat eisen dat ze ons systeem aan hun klanten uitleggen. Als die uitleg nodig is om de site te snappen dan doet Tweakers iets verkeerd, niet MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb het net even geprobeerd. De uitleg van mycom is prima. Op de hierboven gelinkte pagina staat een knop, die linkt naar de shoppagina van mycom op tweakers.net, met rechts een "schrijf een review" die linkt direct naar het schrijven van een shopreview. Dat is dus goed. In plaats van het verzinnen van technische oplossingen lijkt het mij handiger dat er iemand van t.net opstaat als meldpunt waar verkeerde productreviews gemeld kunnen worden en dat die persoon dan de gebruikers aanspreekt of eventueel toch de reviews verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon melden in dit forum lijkt me voldoende? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Bij deze review krijg ik helemaal vraagtekens:

productreview: Samsung UE40F6320 Zwart review door j sieverink

Registreren voor zo'n review is toch enorm raar of ligt het echt aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou er een mailtje aan wagen als tweakers zijnde.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
NMe schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:41:
Gewoon melden in dit forum lijkt me voldoende? :P
Ook prima natuurlijk. Maar ik bedoel meer dat er iemand van t.net moet zijn die het zich gaat aantrekken en mensen erop aanspreken, die heb ik tot nu toe in dit topic niet voorbij zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ramon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:43:
[...]

Ook prima natuurlijk. Maar ik bedoel meer dat er iemand van t.net moet zijn die het zich gaat aantrekken en mensen erop aanspreken, die heb ik tot nu toe in dit topic niet voorbij zien komen :)
NMe en Kees hebben zich toch al gemeld? Je bedoelt iemand van het PW team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Paar weken geleden zat bij een MyCom bestelling nog altijd zo'n flyer, dus ik vermoed inderdaad dat het onwetenden zijn die een product in plaats van een shopreview achter laten. Ongewenst, maar niet geheel onbegrijpelijk en het lijkt mij geen opzet.

Verkrijgbaarheid zal altijd een onderdeel blijven van productreviews, zeker wanneer je producten hebt die bijvoorbeeld enkel buiten de pricewatch te krijgen zijn (DX spul, CEC adapter), maar meer dan een zinnetje of 2 hoeft het niet te zijn in een uitgebreide review en de bovengenoemde voorbeelden zijn gewoon absurd, zie ze zelf dan ook graag verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
[...]

Zal vast nog wel komen. Topic was buiten normale werkuren geopend, dus PW-mensen zullen het wellicht vandaag pas zien (en willen waarschijnlijk intern ook even overleggen over de aanpak & reaktie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bron schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:36:
Registreren voor zo'n review is toch enorm raar of ligt het echt aan mij?
Voor iemand die denkt dat dit een shopreview is: nee. ;)
[...]

Dat heb je vooral niet voorbij zien komen omdat dat een overbodige melding is. Er zijn al mensen die over de pricewatch gaan en deze modereren dus die gaan al over dit soort reviews. De vraag is meer of zij het met ons eens zijn dat deze reviews (grotendeels) zinloos zijn* en eigenlijk beter weg kunnen, maar dat zien we vanzelf wel als een van hen tijd heeft om te reageren. :)

* Zelfs de sterren zijn niet erg betrouwbaar, want die zouden wel eens op de shop kunnen slaan in plaats van op het product.
PcDealer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:46:
[...]

Ik heb veel knopjes, maar de juiste knopjes hiervoor heb ik niet. :P

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 11-07-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
NMe schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:18:
Dat heb je vooral niet voorbij zien komen omdat dat een overbodige melding is. Er zijn al mensen die over de pricewatch gaan en deze modereren dus die gaan al over dit soort reviews. De vraag is meer of zij het met ons eens zijn dat deze reviews (grotendeels) zinloos zijn* en eigenlijk beter weg kunnen, maar dat zien we vanzelf wel als een van hen tijd heeft om te reageren. :)
Dat is precies wat ik bedoel dus, dat er hier in dit topic iemand van t.net langs zou komen en zou zeggen dat hij/zij het met ons eens was (of niet, en dan discussie aangaan) en zich bezig gaat houden met het benaderen en corrigeren van deze users. Dacht dat ik wel duidelijk was......
PcDealer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:46:
[...]

En natuurlijk bedoel ik iemand van het PW team. Is het vandaag neem-alles-letterlijk-dag ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 11-07-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb er destijds ook een topic over gemaakt, maar MyCom pusht mensen inderdaad erg om een review te plaatsen. Toen ik telefonisch een bestelling annuleerde omdat ze de door hun beloofde levertermijn niet waar konden maken, werd mij gevraagd om toch een positieve review te plaatsten(/verzinnen) om die €5 korting te krijgen voor een volgende bestelling.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat lijkt mij niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een review over een niet-afgemaakte bestelling mag inderdaad niet, en het is ook niet toegestaan om alleen beloningen te geven voor positieve reviews. Maar als het goed is is dat allang met MyCom gecommuniceerd, dus tenzij dit in de laatste paar maanden gebeurd is, is er niets meer aan de hand. :)
Ramon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:03:
Dacht dat ik wel duidelijk was......
Nope, ik dacht dat je in zijn algemeenheid praatte. :P Ik heb zeef even op dit topic gewezen en gevraagd of hij iemand kan porren om naar dit topic te kijken.

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 12-07-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Ik kan iemand porren, maar niet op zaterdag. Ik zal maandag even navragen wat er precies aan de hand is. Graag nog even geduld tot die tijd. :)

Natuurlijk heb ik ook even naar de reviews en de plaatsers van die reviews gekeken en er zit 0,0 overlap in. Verschillende providers, verschillende tijden, allemaal unieke gebruikers met een uniek IP. Dus bewijs voor een bedrijfsmatige opzet zie ik niet. Ik denk eerder aan mensen die shop & productreview door elkaar halen. Op het totaal aantal reviews is dat overpeins niet zo'n groot probleem en verkeerde reviews kun je altijd melden via een mail aan pricewatch@ of desnoods hier in het PW forum. :)

Maar goed, de vraag staat uit. maandag weten we meer. :)

We gaan de productreviews aanpassen of verwijderen. :)

[ Voor 70% gewijzigd door zeef op 14-07-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Done. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
Super ! Hulde voor het snelle handelen :)

kan een slotje op denk ik ^^ :D
Pagina: 1