Het leek me wel leuk om wat rapportcijfers uit te delen aan de Oranjespelers. Oranje heeft mij dit WK positief verrast en veel beter gepresteerd dan ik en bijna iedereen had durven dromen. Laten we eens de balans opmaken en kijken wie de beste cijfers verdiend 
Disclaimer: cijfers geven is natuurlijk nogal triviaal en subjectief. Toch ben ik wel benieuwd wat jullie rapportcijfers zijn
Speler | Cijfer | Toelichting |
Cilessen | 7,5 | Degelijk gekeept en enkele belangrijke reddingen verricht |
Krul | 10 | Eigenlijk hoort hier nvt wegens te weinig gespeeld, maar zijn heldenrol tegen CR was gewoon legendarisch |
Vorm | nvt | niet gespeeld |
Janmaat | 6 | Begon in de basis in het begin, maar was nogal wisselvallig |
De Vrij | 7,5 | Zeer solide verdedigd, kan in de opbouw nog stappen maken |
Vlaar | 9 | Zeer goed en geconcentreerd verdedigd, bijna het gehele toernooi |
Martins Indi | 6 | Heeft wat steekjes laten vallen in verdedigend opzicht, maar verder redelijk degelijk |
Blind | 7 | Had een fantastische start tegen Spanje en een goede wedstrijd tegen Chili, rest viel toch wat tegen |
Veltman | nvt | te kort gespeeld voor een beoordeling |
Kongolo | nvt | te kort gespeeld voor een beoordeling |
Verhaegh | 5 | Matige speler, bracht niets extra's t.o.v. Janmaat |
De Guzman | 5 | Onopvallend gespeeld en terecht door Van Gaal gepasseerd |
De Jong | 8 | Prima ontregeld, erg belangrijk geweest in de groepsfase |
Sneijder | 7 | Heeft ontzettend veel arbeid verricht en is gegroeid in het toernooi. Niet de Sneijder van 4 jaar geleden helaas |
Kuyt | 7 | Heeft zijn cultstatus tegen Mexico waar gemaakt. Daarna was het voornamelijk hard werken maar was de glans er al snel af |
Wijnaldum | 6 | Beter dan De Guzman, maar te weinig van gezien verder |
Fer | 8 | Speelde eigenlijk te kort voor een beoordeling, maar maakte een belangrijke goal |
Clasie | 7 | Met hem er in kwam er meer voetbal in het spel, interessante optie voor de toekomst |
Lens | 4 | Imo de slechtste speler van NL. Acties kwamen niet uit de verf, weinig gevaarlijk |
Robben | 9,5 | Eén van de beste spelers op dit WK. Qua niveau binnen Oranje op eenzame hoogte |
Van Persie | 7,5 | Wereldgoal tegen Spanje en belangrijk doelpunt tegen Australië. Helaas in de knockoutfase erg ongelukkig in zijn spel |
Depay | 8 | Speler voor de toekomst. Had prima invalbeurten en is belangrijk geweest |
Huntelaar | 7,5 | Erg belangrijke invalbeurt tegen Mexico, verder niet veel gespeeld om een echt goede indruk achter te laten |
Van Gaal | 9 | Van Gaal was waarschijnlijk de beste coach op dit WK. Hij heeft Oranje fit gemaakt en er een team van gesmeed. Ondanks lage verwachtingen is Oranje toch ver gekomen en dit is voor een groot deel de verdienste van Van Gaal en technische staf vind ik |
Disclaimer: cijfers geven is natuurlijk nogal triviaal en subjectief. Toch ben ik wel benieuwd wat jullie rapportcijfers zijn