De rapportcijfers van Oranje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Het leek me wel leuk om wat rapportcijfers uit te delen aan de Oranjespelers. Oranje heeft mij dit WK positief verrast en veel beter gepresteerd dan ik en bijna iedereen had durven dromen. Laten we eens de balans opmaken en kijken wie de beste cijfers verdiend :)

SpelerCijferToelichting
Cilessen7,5Degelijk gekeept en enkele belangrijke reddingen verricht
Krul10Eigenlijk hoort hier nvt wegens te weinig gespeeld, maar zijn heldenrol tegen CR was gewoon legendarisch ;)
Vormnvtniet gespeeld
Janmaat6Begon in de basis in het begin, maar was nogal wisselvallig
De Vrij7,5Zeer solide verdedigd, kan in de opbouw nog stappen maken
Vlaar9Zeer goed en geconcentreerd verdedigd, bijna het gehele toernooi
Martins Indi6Heeft wat steekjes laten vallen in verdedigend opzicht, maar verder redelijk degelijk
Blind7Had een fantastische start tegen Spanje en een goede wedstrijd tegen Chili, rest viel toch wat tegen
Veltmannvtte kort gespeeld voor een beoordeling
Kongolonvtte kort gespeeld voor een beoordeling
Verhaegh5Matige speler, bracht niets extra's t.o.v. Janmaat
De Guzman5Onopvallend gespeeld en terecht door Van Gaal gepasseerd
De Jong8Prima ontregeld, erg belangrijk geweest in de groepsfase
Sneijder7Heeft ontzettend veel arbeid verricht en is gegroeid in het toernooi. Niet de Sneijder van 4 jaar geleden helaas
Kuyt7Heeft zijn cultstatus tegen Mexico waar gemaakt. Daarna was het voornamelijk hard werken maar was de glans er al snel af
Wijnaldum6Beter dan De Guzman, maar te weinig van gezien verder
Fer8Speelde eigenlijk te kort voor een beoordeling, maar maakte een belangrijke goal
Clasie7Met hem er in kwam er meer voetbal in het spel, interessante optie voor de toekomst
Lens4Imo de slechtste speler van NL. Acties kwamen niet uit de verf, weinig gevaarlijk
Robben9,5Eén van de beste spelers op dit WK. Qua niveau binnen Oranje op eenzame hoogte
Van Persie7,5Wereldgoal tegen Spanje en belangrijk doelpunt tegen Australië. Helaas in de knockoutfase erg ongelukkig in zijn spel
Depay8Speler voor de toekomst. Had prima invalbeurten en is belangrijk geweest
Huntelaar7,5Erg belangrijke invalbeurt tegen Mexico, verder niet veel gespeeld om een echt goede indruk achter te laten
Van Gaal9Van Gaal was waarschijnlijk de beste coach op dit WK. Hij heeft Oranje fit gemaakt en er een team van gesmeed. Ondanks lage verwachtingen is Oranje toch ver gekomen en dit is voor een groot deel de verdienste van Van Gaal en technische staf vind ik

Disclaimer: cijfers geven is natuurlijk nogal triviaal en subjectief. Toch ben ik wel benieuwd wat jullie rapportcijfers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21
Met die 9.5 zou Robben speler vh toernooi zijn, enige is gister is die 1 vol punt gezakt vind ik.
Verder heeft Wijnaldum voor mij een onvoldoende verdiend, met zijn safe balletjes.
Verdediging vond ik IHA een meevaller.
Ach al met al geen groots Oranje, maar wel een 3e(?) plek. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:26
Ben het met de meeste met je eens maar Sneijder en Kuyt scoorden dan niet maar waren wel heel belangrijk door vaak aanspeelbaar te zijn en te zorgen dat de spitsen op tijd bedient werden die verdienen beiden wel een 8, Fer heeft 1 belangrijk doelpunten gemaakt maar dat was het dan ook wel die krijgt van mij een 7 en Depay krijgt van mij ook een puntje lager vooral door zijn eerste helft tegen Costa Rica wat niet bepaald goed was..

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wijnaldum is dik onvoldoende met zijn 100 passen terug naar de verdedigers. Geen een naar voren, wat Clasie wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:17

Player1S

Probably out in the dark

Ga niet elke speler individueel langs maar het team krijgt gewoon een dikke 9.

Kijkend naar de verwachtingen van mijzelf en de meeste Nederlanders hebben ze ruim boven verwachting gepresteerd en niet eens omdat de rest stuk voor stuk keihard faalde.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
SpelerCijferToelichting
Cilessen6Niet veel hoeven doel. Uittrap was dramatisch slecht. Kwam niet uit zijn doel. Alleen laatste wedstrijd degelijk gespeeld
Krul8Deed wat hij moest doen. Verder niet gespeeld dus kan geen hoger cijfer geven
Vormnvtniet gespeeld
Janmaat6.5Niet boven verwachting gespeeld maar niet slecht. Apart dat Verheagh er inkwam voor hem
De Vrij8Goed toernooi gespeeld. Heeft toch wel afgerekend met een hoop criticasters. Staat in de top 10 van beste spelers van het toernooi volgens bepaalde statistieken
Vlaar9.5Samen met Robben beste man van NL
Martins Indi6.5Niet onaardig gespeeld maar zodra de tegenstander snel was had hij erg veel moeite en maakte hij opzichtige overtredingen
Blind61 goede wedstrijd gespeeld en daarna vrij matig. Kwam niet tot zijn recht op het middenveld
Verhaegh4Onbegrijpelijk dat hij mee was. Veruit de slechtste speler.
De Guzman5Niet goed begonnen en terecht niet verder opgesteld. Helaas was er niet echt een goede vervanger
De Jong7.0Degelijk tot goed toernooi gespeeld. Erg belangrijk op het middenveld maar kon na zijn blessure dat niveau niet meer halen
Sneijder6.5Er wisselend gespeeld. Zeker niet meer de sneijder van toen maar met vlagen wel leuk spel en hard gewerkt
Kuyt7.2Heeft alles gegeven op een positie waar hij normaliter niet speelt.
Wijnaldum5.5Had weinig toe te voegen tov Guzman. Clasie/Depay had wellicht meer te bieden daar
Fer7Speelde eigenlijk te kort voor een beoordeling, maar maakte een belangrijke goal
Clasie6Niet echt opvallend gespeeld tegen Argentinië. Was ook lastig
Lens5Niets extra gebracht. Tijd om te kijken of er niet wat anders loopt. Feyenoord heeft nog wat leuke spelers geloof ik (Vilhena/Boetius?)
Robben9,5De beste speler op dit WK in de aanval. Qua niveau binnen Oranje op eenzame hoogte
Van Persie6,5Was wederom niet zijn toernooi. Waar het Robben wel lukt blijft hij achter.
Depay7.5Als invaller prima gespeeld. Als basisspeler toch minder
Huntelaar7Goed tegen Mexico. Verder weinig van gezien
Van Gaal9Heeft het verder gebracht met dit team dan vrijwel iedereen van te voren had verwacht afgezien van de opper oppurtunisten :) Echter vind ik altijd lastig om een coach te beoordelen. Als we bijv door hadden gegaan tegen Argentinië had iedereen weer gesproken van gouden wissels etc. Het is dus wel heel erg afhankelijk van de spelers. Maar goed, bij deze het voordeel van de twijfel

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Cillessen: 7,5
Janmaat: 6
De Vrij: 8,25
Vlaar: 8,5
BMI: 6,5
Blind: 6
Kuijt: 7
De Jong: 7
Wijnaldum: 5,5
De Guzman: 5
Sneijder: 6,5
Depay: 7
Van Persie: 7,5
Robben: 7,5

Zoiets.

Team waardering: 9.
(Het collectief is meer dan het individu of zoiets).

[ Voor 16% gewijzigd door horizon1978 op 11-07-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 20:24
Tja, was Robben niet goed afgelopen woensdag, of was de rest van het team zo slecht dat er continue 2-4 man op Robben kon verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

wat van Persie betreft: de wedstrijd tegen Spanje had ie absoluut een 10 verdiend, toen kwam ook bij mij de gedachte dat ie eindelijk 't ook goed kon doen op EK/WK ipv. alleen in de premier league. Helaas is hij de andere daaropvolgende wedstrijden haast onzichtbaar geweest.

Topspelers die in de basis zaten bij NL: Vlaar (extreem goed verdedigd), Nigel en Robben.
Anderen die niet zoveel speelden maar toch uitblonken: Krul, Depay, Clasie en Kuyt.
Sneyder deed het niet slecht, maar voor zijn kunnen weet je eigenlijk dat hij (nóg) beter kan.

En van Gaal is gewoon geniaal, nooit gedacht dat dit team zelfs maar voorbij de groepsfase komen zou, die legendarische 5-1 tegen Spanje en het vertrouwen dat de jongens uitstraalde, fan-tas-tisch! :D

[ Voor 15% gewijzigd door GS88 op 11-07-2014 09:46 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:47
rik86 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:30:
Tja, was Robben niet goed afgelopen woensdag, of was de rest van het team zo slecht dat er continue 2-4 man op Robben kon verdedigen?
Niet slecht, dat was tactiek. Wij hadden continu 3 man op Messi en 2 op Higain, en hun 3 man op Robben en 2 op Van Persie. Dan bereik je het doel van 0 goals tegen, maar creëer je ook niks.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29
Robben de beste speler op dit WK in de aanval? Ik vond Neymar en Rodriguez een stuk gevaarlijker en efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Trishul schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:30:
Robben de beste speler op dit WK in de aanval? Ik vond Neymar en Rodriguez een stuk gevaarlijker en efficiënter.
Volgens de Castrol index van de FIFA was het (tot nu toe):

1. Benzema
2. Robben
3. Muller
4. Neymar
5. Van Persie

Verdediging:
1. Thiago Silva
2. de Vrij
3. Luiz
4. Hummels
:)

Middenveld
1. Kroos
2. Oscar (wtf//)
3. James Rodriguez
4. Sneijder

Keeper
1. Neuer
2. Navas
3. Cilissen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ga niet alle spelers langs. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de laatste jaren steeds minder voetbal ben gaan kijken. Daarom ik kan ook niet een heel goed oordeel geven over spelers.
Laat ik het daarom maar als team prestatie een 8,5 geven.

Van te voren had niemand dit kunnen voorspellen. Ik ervaar het nog steeds als erg jammer dat NL zondag niet speelt. Maar als het ander team het beter doet dan gaat die gewoon door. Simpel als dat.

Wat voor mij een extra dimensie heeft gegeven aan het WK was dit forum. Heerlijk om lekker te zeiken over wat wel en niet kan en wie beter is of juist niet. Heel vaak goede kritieken gelezen en inderdaad NL heeft echt 17+ miljoen bondscoachen.
Een d:)b aan iedereen, de mods en forumleden, die hier een positieve bijdrage aan gegeven heeft.

Morgen nog een wedstrijd en dan zal NL zien wat al hun inspanning heeft opgeleverd.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:53
SpelerCijferToelichting
Cilessen6Heel rustig en degelijk, maar hij is eigenlijk nooit een getest en mist uitstraling. Waar hij wel getest is, is bij de penalty's. Daar was hij erg zwak (zat nooit goed in de hoek). Met als dieptepunt de beslissende strafschop waar hij er wel bij zat, maar ook die er niet uit kon houden.
KrulnvtTe weinig gespeeld, maar daar kom ik later bij de 'speler' Van Gaal op terug. Penalty's natuurlijk goed gestopt.
VormnvtNiet gespeeld.
Janmaat5Stelde teleur. Een van de betere in de voorbereiding, maar geen fatsoenlijke voorzet kunnen geven. Verdedigend viel er aan zijn kant nog al eens een gat.
De Vrij8,5Wat is er met het jongetje De Vrij gebeurd? In de Eredivisie was die goed, maar niet uitzonderlijk. Op dit WK is die ontzettend gegroeid en stond er echt een man.
Vlaar9,5Heeft me ook verrast en speelde weergaloos.
Martins Indi6Wisselde goede met iets meer slechte momenten af. Hij valt juist ietsjes tegen.
Blind6Op het middenveld komt hij duidelijk wat te kort. Alle ballen gingen terug en op die plek durft hij geen risico te nemen. Op de flank is hij beter en speelt hij iets meer naar voren.
VeltmannvtTe kort gespeeld voor een beoordeling.
KongolonvtTe kort gespeeld voor een beoordeling.
Verhaegh5Degelijke speler, maar speelde totaal risicoloos.
De Guzman5Overtuigde niet.
De Jong7,5De Jong is het levende voorbeeld dat we mogen hopen dat Strootman bij volgende toernooien niet geblesseerd is. Een sterkhouder.
Sneijder5,5Liet te weinig zien met zijn kwaliteiten. In de wedstrijd tegen Argentinië gingen al zijn voorzetten over.
Kuyt7,5Alleskunner. Deed niks fout, maar had aanvallend meer moeten brengen.
Wijnaldum5.5Speelde iets beter dan De Guzman, maar daar is het wel mee gezegd. Onzichtbaar.
FernvtGoede goal, maar er valt niks over te zeggen.
ClasienvtKreeg veel ruimte, maar deed er te weinig mee tegen Argentinië. Te weinig gespeeld voor een beoordeling.
Lens3In principe te weinig gespeeld voor een beoordeling, maar ik doe het toch. Waarschijnlijk wordt volgend seizoen mijn tiende achtereenvolgende keer dat ik een seizoenskaart voor PSV heb. En wat heb ik me altijd geërgerd aan Lens. Hij staat altijd buitenspel, nog nooit zoiets gezien. Bij elke doeltrap staat hij ook buitenspel. Hij levert alleen maar balverlies op. In Brazilië liet hij zien dat hij dezelfde voetbaldomme speler is als bij PSV. Hij haalt veel te weinig uit zijn kwaliteiten.
Robben9,5Op en top in vorm en fysiek perfect. Hij heeft altijd veel dreiging en houdt vaak 3-4 mensen bezig. Had de pech in een team te spelen met weinig lopende middenvelder die in de gaten doken.
Van Persie6Statistieken zijn leuk. En hij scoort inderdaad op eindtoernooien. Maar hij presteert gewoon onder de maat. Tegen Mexico was hij heel erg slecht. Hij had Lens kwaaltjes. De groepsfase redt hem, anders had hij een onvoldoende.
Depay7.5Heeft een beetje hetzelfde wat Robben heeft. Hij houdt veel mensen bezig. Tegen Costa Rica viel hij tegen.
Huntelaar8,5De keren dat hij speelde was het heel overtuigend. Veel balvaster dan Van Persie en positioneel misschien wel beter.
Van Gaal8Voor mij ging al één ding mis vóór het toernooi. Natuurlijk had Krul de eerste keeper moeten zijn. Lees mijn post, Fleximex in "[WK 2014] [POLL] Cillessen, Krul of Vorm?", van vóór het toernooi. Ik sta er nog steeds achter.
Op het toernooi zelf maakte hij bijna alleen maar logische keuzes. Die wissel met Krul had natuurlijk niet gehoeven als die gewoon zou spelen (ok, ik hou er over op :X). Van Persie had er in sommige wedstrijden eerder uit gemoeten en Huntelaar had er in sommige wedstrijden sneller in gemoeten.
Overall een prima prestatie van Van Gaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:54
Heel veel respect voor het gehele team, net zoals ik dat in 2010 had. Ik vind dat ze meer gepresteerd hebben dit keer met minder goede spelers, en dat is voor 100% op het konto van de coach te schrijven.

Geen zin om individuele cijfers te geven, maar voor dit kwartet heb ik een staande ovatie over:

Robben - Ontzettend goed gespeeld, maar hij verbaasde mij vooral met zijn rol als aanvoerder en leider van dit team. Zo heb ik hem nooit gezien, maar de drive waarmee hij iedereen aanspoorde... super. Ik vond hem altijd al een erg goede spits maar hij staat met Van Basten en Cruijff nu in mijn rijtje van beste Nederlandse voetballers.

Kuijt - Enorme inzet, zoals elke keer weer, altijd maar gaan, nooit het koppie laten hangen, altijd zijn ego ondergeschikt aan het team belang. Heel veel respect voor hem.

Vlaar - Ik vond het altijd een zwakkeling (altijd die schuif die hij van Luca Toni kreeg tegen Italië nog in mijn hoofd), maar uitgegroeid tot niet alleen Nederlands beste verdediger maar een verdediger van wereldklasse op dit toernooi.

Tot slot, Van Gaal. Zonder enige twijfel de beste coach van dit toernooi. Aan hem hebben we deze prachtige prestatie te danken, hij heeft van een slecht lopend elftal een efficiënte machine gemaakt dat zijn zwaktes op een uitstekende manier heeft opgevangen en zijn sterke punten heel erg goed heeft weten te benutten.
Wat voor mij een extra dimensie heeft gegeven aan het WK was dit forum. Heerlijk om lekker te zeiken over wat wel en niet kan en wie beter is of juist niet. Heel vaak goede kritieken gelezen en inderdaad NL heeft echt 17+ miljoen bondscoachen.
Een d:)b aan iedereen, de mods en forumleden, die hier een positieve bijdrage aan gegeven heeft.
Dit. Ik post niet meer zoveel op GoT als vroegah, maar het was ouderwets genieten. Dank aan allen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-07-2014 16:24 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:47
SpelerCijferToelichting
Cilessen6,5Bijzonder zwak in de opbouw, nog nooit een keeper zoveel ballen de tribune in zien schieten of anders in zien leveren. Groeide wel in het toernooi. Degelijk gekeept, pakte wat hij moest pakken maar kon zich niet onderscheiden. Ik had voor Krul gekozen, maar er is geen moment geweest waar het een verschil had kunnen maken.
Krul7Kort maar krachtig gespeeld en daar wil ik best een cijfer aan hangen.
VormnvtNiet gespeeld.
Janmaat6,5Snapte niet dat hij uit het elftal verdween en viel weer redelijk in toen hij een kans kreeg. Bracht niet wat er van hem verwacht werd omdat hij in de eerste plaats verdedigde. Als Nederland gevaarlijk werd was hij er vaak bij betrokken en had een paar goede voorzetten die uiteindelijk alleen door Fer een keer werd verzilverd.
De Vrij8,5Gewoon super, niks op aan te merken, klaar voor de volgende stap.
Vlaar8Verdedigend erg sterk, opbouwend minder.
Martins Indi6.5Beetje ongelukkig op momenten, maar deed zn werk
Blind5Ik blijf erbij dat zn voorzetten tegen Spanje vooral knappe acties waren van Van Persie en Robben, heeft afgezien van die momenten aanvallend weinig goeds gedaan. Past niet aan de zijkanten omdat hij geen loper is, niet snel is en geen actie heeft en liet het verdedigen aan Indi over. Goede speler die niet op zn plek stond. Speelde op het middenveld ook zwak omdat het opportunistische spel hem niet ligt en het te snel voor hem ging.
VeltmannvtTe kort gespeeld voor een beoordeling.
KongolonvtTe kort gespeeld voor een beoordeling.
Verhaegh5Onbegrijpelijk dat hij voor Janmaat mocht invallen en deed het een stuk minder. Leuk voor hem dat hij mee mocht, maar blijft armoede
De Guzman5Snap niet dat hij ineens de voorkeur kreeg boven Clasie die goed speelde in de voorbereiding of Fer die power en loopvermogen toevoegt. Werkte hard, maar was onzichtbaar, zn vervanger deed hetzelfde.
De Jong7Teveel verdediger voor mijn smaak, zeker met 5 verdedigers er achter. Presteerde naar behoren maar had tegen Argentinie beter niet kunnen spelen.
Sneijder6Werkte hard, deed zn werk, maar kon mede vanwege het systeem niet uitblinken.
Kuyt7Kuijt is altijd een 7. Deed wat hij moest doen, werkte hard, maar het hield allemaal ook niet echt over.
Wijnaldum5.5Zie de Guzman, ik vond hem niet beter. Vraag me nog steeds af wat zijn rol nou precies was. Verdedigde niet, viel niet aan, hij liep vooral veel.
FernvtJammer van zn blessure, anders had hij een grote rol kunnen krijgen want de overige middenvelders bakte er ook niet veel van. Enige box to box speler in de selectie en dat is precies wat we mistte.
ClasienvtIk weet niet wat hij verkeerd deed, maar viel ineens uit de gratie. Zelfs Blind werd naar het middenveld geschoven ipv dat hij speelde. Viel wel goed in, maar het was te kort.
LensnvtUitblinker in de kwalificatie, maar is het in Oekraine verleerd. Te weinig gespeeld, logisch dat Depay hem voorbij is.
Robben8Goed gespeeld, maar er zat echt meer in. Werd te weinig gevonden en als hij werd gevonden deed hij teveel zelf.
Van Persie7Ik ben het niet eens met de kritiek op Van Persie. Zijn goals zorgde ervoor dat we door de poule kwamen, dat alleen rechtvaardigt al een ruime voldoende. Maakte het beste van zijn rol, waar zonder buitenspelers en zonder middenvelders nou eenmaal weinig uit te halen was. Had pech met vaak onterecht buitenspel.
Depay7Goede sub, geen basisspeler. Blijft een speler met een veel te laag rendement, zn ene goal was belangrijk maar vooral een fout van de keeper.
Huntelaar6,5Een voldoende voor zn penalty tegen Mexico. Verder vrijwel niks goeds gedaan, maar waar Van Persie als betere voetballer al niet rendeerde in dit systeem kan je ook niet verwachten dat Huntelaar dat wel doet. Hield zich in ieder geval koest.
Van Gaal8Ik ben het dit toernooi lang niet met al zn beslissingen eens, maar met deze selectie de halve finale halen is gewoon knap. Wissels pakte vaak goed uit, al kwam dat ook vaak doordat we verkeerd begonnen. 5-3-2 tegen Australie had zomaar onze uitschakeling kunnen betekenen, Blind op het middenveld ook. Huntelaar voor van Persie in Argentinie schiet ook niet op als de spits gewoon geen ballen krijgt. Een aanvaller erbij of anders Depay ipv Van Persie waren betere wissels geweest omdat Depay tenminste nog een actie heeft.

Individueel niet al te hoge cijfers, maar als team natuurlijk we. Het was in de eerste plaats tegenhouden wat we deden waardoor er voor veel spelers weinig eer te behalen was.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
Mr_Size schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:41:
Het leek me wel leuk om wat rapportcijfers uit te delen aan de Oranjespelers. Oranje heeft mij dit WK.. snip
Waarom is Robben op eenzame hoogte? van Persie is ook goed en misschien wel beter. Ik denk dat Robben wel betere acties op zichzelf kan maken en dan van Persie in dit team zich niet helemaal thuis voelde.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
Het gaat er in dit topic niet om of Van Persie in het algemeen ook goed is, maar of hij tijdens dit WK goed is. En ik ben het er mee eens dat Robben dit WK beter in vorm is dan Van Persie, die na de eerste twee wedstrijden is tegengevallen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nederland is 3e geworden!
Mijn oordeel:

SpelerCijferToelichting
Cillessen8Zeer degelijk, groeide in het toernooi en in zijn rol als keeper van Oranje. Zeer goed tegen Brazilië en Argentinië.
Krul10 / nvtFantastische penaltyserie, maar tegelijkertijd ook te weinig speeltijd voor een beoordeling.
VormnvtChique wissel, maar te weinig speeltijd voor een beoordeling
Janmaat6,5Soms heel degelijk, soms te weinig gebracht.
De Vrij8,5Heel goed gedaan, een openbaring dit toernooi.
Vlaar9,5Ron Vlaar werd steeds beter. Held in de wedstrijden tegen Brazilië en Argentinië.
Martins Indi6Cultfiguur. Soms goed, soms viel hij door de mand.
Blind72 fabuleuze passes tegen Spanje en een mooi doelpunt in de Kleine Finale. Verder te weinig gebracht. Dat maakt het lastig om te beoordelen.
Veltmannvtte weinig gespeeld voor een beoordeling
Kongolonvtte weinig gespeeld voor een beoordeling
Verhaegh5Leuk dat hij gespeeld heeft, maar kon geen indruk maken
De Guzman5,5De Kleine finale was zijn beste wedstrijd, maar eigenlijk geen indruk gemaakt
De Jong8Goed gespeeld, belangrijk geweest, helaas geblesseerd afgehaakt.
Sneijder7,5Sneijder heeft hard gewerkt en werd beter, maar heeft jammergenoeg geen stempel kunnen drukken.
Kuijt8Supersub, keeper, aanvaller, verdediger, physiotherapeut, buschauffeur. Als je Kuijt nodig hebt, dan staat hij er. Ik vond wel dat hij hier en daar te weinig durfde of te vast zat aan zijn "eenbenigheid". Dirk heeft superhard gewerkt voor het team, maar bracht niet zoveel gevaar met zich mee als voorheen. Toch heb je met Kuijt erbij altijd 12 man op het veld staan.
Wijnaldum7-Hoofdzakelijk voor zijn doelpunt tegen Brazilië. Verder vrij onzichtbaar.
Fer8 / nvtEigenlijk te weinig speelminuten kunnen maken. Voor zijn doelpunt toch een 8
Clasie7,5Heeft kunnen profiteren van de blessure van Sneijder. Hij maakte het Nederlandse middenveld een stuk sterker en completer.
Lens5Af en toe gevaarlijk, maar meestal leidde het nergens toe.
Robben10De beste speler op dit WK. Fabuleuze acties, belangrijke doelpunten. Af en toe zag je hem niet, maar dat is logisch als de tegenstander 3 mensen op je zet.
Van Persie7,5Kwam niet helemaal uit de verf, maar trok wel steeds 2 verdedigers met zich mee. De supergoal tegen Spanje is ongetwijfeld het mooiste doelpunt van dit WK.
Depay8,5Jong, onbevangen, soms heel gevaarlijk. Kunnen we voor Oranje nog veel aan hebben in de toekomst
Huntelaar7,5Goed ingevallen en sleepte ons er samen met Sneijder doorheen tegen Mexico. Verder te weinig speeltijd gekregen om te kunnen beoordelen.
Van Gaal9,5Van Gaal werd al snel "Van Geniaal" genoemd. Geroemd om zijn tactische beslissingen. Had met deze groep het niet veel beter kunnen doen, ookal hadden we van Argentinië kunnen/moeten winnen. Heeft het samen met zijn technische staf en uitstekend gedaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Is dit dan het topic waar we wel Van Persie mogen bespreken? Ik vond hem echt slecht spelen de afgelopen drie wedstrijden. Iedereen zegt altijd dat hij de 'voetballende' spits is, maar hij staat of buitenspel of hij verliest de bal.

In die drie wedstrijden heeft hij 329 minuten gespeeld, met slechts 7 schoten, 1 goal (de penalty v vanavond) en 11 overtredingen gemaakt en ook 7 keer buitenspel. Erg veel kansen creëert hij dus niet.
(bron wedstrijd Brazilië, Argentinië, Costa Rica)

Dan zou hij als voetballende spits goede passes moeten geven, maar hij is significant de slechtst presterende speler aan nederlandse kant wat passes betreft. Tegen Brazilië 65% goede passes(11procentpunt ondergemiddeld), tegen Argentinië 50% passes die aankomen (30 procentpunt onder gemiddeld) en tegen Costa Rica 65% goede passes (17 procentpunt ondergemiddeld). Dat komt overeen met hoe ik het wedstrijdbeeld zie, hij is absoluut geen aanspeelpunt en verliest erg vaak de bal.

Ik vond hem een van de meest tegenvallende spelers en geef hem een 5.5 voor de afgelopen drie wedstrijden en een 6.5 voor het hele toernooi. Mijns inziens hadden we met Huntelaar in de basis tegen Argentinië het een stuk beter gedaan en tegen Costa Rica nooit tot penalty's gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Kunnen we hier dan ook Robben bespreken?
Erg fit, snel, goede actie
Rendement te laag.
Een betere Robben, die meer oog zou hebben voor medespelers dan eigen glorie, zou tegen Costa Rica en Argentinie penalties hebben voorkomen.
Drie doelpunten en 1 assist + 2 penalties meekrijgen. tssk.

Van Persie(9), beste wk+ek topscorer voor Nederland na Bergkamp (10)
Hilarisch dat mensen blijven beweren dat hij niet op grote toernooien kan scoren.
Robben heeft er slechts ( ;) ) 6 in totaal, nog nooit op een ek gescoord (rendement!).

Mensen hebben onrealistische verwachtingen van spitsen lijkt het wel.

In 2002 is Ronaldo een uitschieter met 8. In 2010 is 5 het maximum. Daarnaast altijd 6 terug tot 1974 .

Het zijn niet meer de tijden van Gerd Muller of Just Fontaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Rare schifting,

team heeft 23 spelers, en al speelden ze niet allemaal evenveel tijdens wedstrijden en was het niet altijd hoogstaand, tijdens de trainingen hebben ze genoeg toegevoegde waarde gehad om deze prestatie te leveren.

Er is nog te weinig besef dat je tijdens trainingen nog altijd 11 man extra nodig hebt.

Kan het beter;
altijd,
kan het heel veel beter;
Nederland is van de 32 landen 3de geworden.

Het is dan een kwestie van schaven in plaats van hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Fleximex schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:58:
In principe te weinig gespeeld voor een beoordeling, maar ik doe het toch. Waarschijnlijk wordt volgend seizoen mijn tiende achtereenvolgende keer dat ik een seizoenskaart voor PSV heb. En wat heb ik me altijd geërgerd aan Lens. Hij staat altijd buitenspel, nog nooit zoiets gezien. Bij elke doeltrap staat hij ook buitenspel. Hij levert alleen maar balverlies op. In Brazilië liet hij zien dat hij dezelfde voetbaldomme speler is als bij PSV. Hij haalt veel te weinig uit zijn kwaliteiten.
Bij een doeltrap (vanaf de grond) doen we niet aan buitenspel, net als bij een ingooi :)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Nieuwe regel dat van de doeltrap? :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
horizon1978 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:42:
Van Persie(9), beste wk+ek topscorer voor Nederland na Bergkamp (10)
Hilarisch dat mensen blijven beweren dat hij niet op grote toernooien kan scoren.
Robben heeft er slechts ( ;) ) 6 in totaal, nog nooit op een ek gescoord (rendement!).

Mensen hebben onrealistische verwachtingen van spitsen lijkt het wel.
Goron schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:45:
Is dit dan het topic waar we wel Van Persie mogen bespreken? Ik vond hem echt slecht spelen de afgelopen drie wedstrijden. Iedereen zegt altijd dat hij de 'voetballende' spits is, maar hij staat of buitenspel of hij verliest de bal.

In die drie wedstrijden heeft hij 329 minuten gespeeld, met slechts 7 schoten, 1 goal (de penalty v vanavond) en 11 overtredingen gemaakt en ook 7 keer buitenspel. Erg veel kansen creëert hij dus niet.
(bron wedstrijd Brazilië, Argentinië, Costa Rica)

Dan zou hij als voetballende spits goede passes moeten geven, maar hij is significant de slechtst presterende speler aan nederlandse kant wat passes betreft. Tegen Brazilië 65% goede passes(11procentpunt ondergemiddeld), tegen Argentinië 50% passes die aankomen (30 procentpunt onder gemiddeld) en tegen Costa Rica 65% goede passes (17 procentpunt ondergemiddeld). Dat komt overeen met hoe ik het wedstrijdbeeld zie, hij is absoluut geen aanspeelpunt en verliest erg vaak de bal.

Ik vond hem een van de meest tegenvallende spelers en geef hem een 5.5 voor de afgelopen drie wedstrijden en een 6.5 voor het hele toernooi. Mijns inziens hadden we met Huntelaar in de basis tegen Argentinië het een stuk beter gedaan en tegen Costa Rica nooit tot penalty's gekomen.
Het gaat er ook niet om dat een spits veel goals maakt. Goron laat zien waarom hij voor het team een slechte speler is. Ook naar mijn mening verliest van Persie te vaak te bal. Als hij de bal krijgt, passed hij slecht of hij doet een mislukte actie waarna hij de bal verliest. Ook wint hij vrijwel nooit een duel als de tegenstander de bal heeft. Het enige goede wat ik hem heb zien doen in de laatste wedstrijden is de ruimte open trekken voor Robben.
Ik had in ieder geval liever Huntelaar vaker zien spelen. Als Huntelaar speelde, hield hij de bal beter vast en speelde hij strakker rond. Zelf Kuyt zou ik nog liever op de positie van van Persie zien. Daarnaast is Depay over een paar jaar misschien nog een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 16:11
SpelerCijferToelichting
Cilessen7,5Goed gekeept en een aantal belangrijke reddingen gemaakt.
KrulnvyNiet gespeeld behalve bij de penalties, dat was natuurlijk wel goed.
VormnvtNiet gespeeld.
Janmaat4Kon mij niet overtuigen, veel fouten, rechterflank ging imho beter lopen toen hij eruit was.
De Vrij7In het begin van het toernooi wat grote fouten maar in het toernooi heel hard gegroeid, hopen dat hij idt vasthoud en de groeiende lijn doorzet.
Vlaar8,5Dit was gewoon de rots die we nodig hadden in de verdediging, is heel erg boven zichzelf uitgestegen dit toernooi, erg goed.
Martins Indi6Redelijk verdedigd, moet nog wel groeien want maakt nog veel te simpele verdedigingsfouten.
Blind6,5Aantal wedstrijden kwam het er wat minder uit maar over het algemeen prima spelen, moet ook nog wel stappen maken om een echt goede CVM te worden.
Verhaegh5Vond het iets beter dan Janmaat maar viel ook erg tegen.
De Guzman6Vond hem in het niet heel positief opvallen, denk niet dat er nog veel groei inzit want hij is al 26.
De Jong8Heel veel belangrijk werk gedaan, zeker voor de blessure.
Sneijder7,5Wordt veelal verkeerd beoordeeld op mensen die hem vergelijken met 2010. Ander wk, andere rol, andere beoordeling. Vind dat hij de rol die hij nu had prima uitgevoerd heeft.
Kuyt7,5zoals altijd gewerkt als een paard en op 4 verschillende posities belangrijk geweest.
Wijnaldum5Veel te veel balletjes terug en tikkie-breed voetbal, vond hem aanvallend weinig toevoegen.
Fer7De beperkte tijd dat hij speelde viel hij positief op.
Clasie7Veel potientieel voor de toekomst, vond hem prima overkomen, nog niet op het niveau van Sneijder maar komt daar wellicht nog wel.
Lens5Deze speler heeft één probleem als aanvaller: Hij is te langzaam, en daarom komt het er niet uit.
Robben9Hands down beste speler aan Nederlandse zijde, zonder Robben waren we een stuk minder ver gekomen.
Van Persie5Heeft één goede wedstrijd gespeeld en is daarna zo goed als onzichtbaar geweest, kleine opleving tegen Mexico. Hoe goed hij ook is in de PL, bij het NLE komt het niet er uit. stond veel te vaak opzichtig buitenspel en zijn passes waren grotendeels onzuiver of kwamen helemaal niet aan.
Depay8,5Voor mij één van de grote verassingen, erg solide gespeeld en als hij dit doorzet gaat hij over 2 jaar grote ogen gooien.
Huntelaar8Heeft weinig gespeeld maar wanneer hij speelde was hij gevaarlijk, had hem graag meer zien spelen toen VP terugzakte.
Van Gaal9Heeft een ogenschijnlijk onmogelijke opgave perfect uitgevoerd en overtroffen. Met op papier één van de mindere selecties van dit WK (op de aanval na) 3de geworden. Heeft weer laten zien dat hij een grootmeester is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
lol Verheagh beter gespeeld dan Jan Maat. Hij werd aan alle kanten voorbijgelopen en heb er echt niets goeds vandaan zien te komen. Ongelofelijk dat hij er überhaupt bijzit

Hier een overzicht van het AD
http://www.ad.nl/ad/nl/10...e-en-een-supercoach.dhtml

Ik vermoed dat ze gewoon de gemiddeldes van alles vorige beoordelingen hebben genomen. Zitten toch wel een aantal verassingen tussen.
Cilessen een erg hoog cijfer
DeVrij hogere score dan Vlaar
Wijnaldum hoger cijfer dan Sneijder
De Jong lager dan beide hierboven
De Guzman het hoogste van deze 4 middenvelders samen met Wijnaldum
Robben minder cijfer dan Vlaar en deVrij

Eigenlijk een heel ander beeld dan wat ik zelf heb overgehouden aan het WK :)

[ Voor 129% gewijzigd door thewizard2006 op 14-07-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Bijzondere cijfers in de OP. Van Persie was op een aantal momenten na onzichtbaar. Blind, De Vrij en BMI toch her en der wat fouten en opbouwend allen zeer matig.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Tja, is deels mijn mening, deels objectief. Als jij het anders vindt, feel free om je eigen beoordeling te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:17
@ Krukar: als je de nieuwe rol van Sneijder als zodanig beoordeelt moet je dat ook bij Wijnaldum doen. Niet dat die een zelfde cijfer verdient maar die heeft - zoals ik het zie - vooral verdedigende taken mee gekregen en daarmee in een hele andere rol gespeeld dan je van hem zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ephymerous schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:01:
Bijzondere cijfers in de OP. Van Persie was op een aantal momenten na onzichtbaar. Blind, De Vrij en BMI toch her en der wat fouten en opbouwend allen zeer matig.
Tja en toch komt De Vrij overal naar boven als een van de beste (dan niet de beste) verdediger van het toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En het belangrijkste rapportcijfer 3! http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html

;)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Scheidsrechters moeten ook wat te doen hebben. Anders hebben ze zo een saaie wedstrijd waarin niks gebeurt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 18:29

artificial_sun

Mazda Rx7

Het blijkt dus ook dat RvP er vaker af had gemoeten. Hoe kun je nu als spits meer overtredingen maken als een verdediger 8)7

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
artificial_sun schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:42:
Het blijkt dus ook dat RvP er vaker af had gemoeten. Hoe kun je nu als spits meer overtredingen maken als een verdediger 8)7
Eenvoudig, als je veel de bal naar voren speelt is een aanvallende fout snel gemaakt + v Persie deed mee verdedigen.
Pagina: 1