Ik ben bezig met het samenstellen van een simpele htpc voor mijn ouders. Ik zal hier Windows 7 opzetten en XBMC. De htpc zal hoofdzakelijk gebruikt worden om films en series naar de televisie te streamen en in mindere mate om via uitzending gemist het één en ander terug te kijken.
Tot zover heb ik deze onderdelen geselecteerd:
Heeft deze processor/gpu genoeg kracht om full hd videomateriaal weer te geven? Dan doel ik op het zwaarste 1080p-materiaal, ongecomprimeerd etc. 4k weergeven is niet nodig maar al het hd-materiaal moet gewoon zonder horten en stoten worden weergegeven. Ik heb liever zelfs wat overkill zodat ik weet dat ik veilig zit. Of is het wellicht verstandiger om een Intel processor te nemen met daarbij een budget videokaart?
Wat betreft het geheugen, is 4 gigabyte voldoende? Is het wellicht verstandig om er meer in te stoppen?
Tot zover heb ik deze onderdelen geselecteerd:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | ASRock AM1B-ITX | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,85 | € 29,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 168,35 | |
Heeft deze processor/gpu genoeg kracht om full hd videomateriaal weer te geven? Dan doel ik op het zwaarste 1080p-materiaal, ongecomprimeerd etc. 4k weergeven is niet nodig maar al het hd-materiaal moet gewoon zonder horten en stoten worden weergegeven. Ik heb liever zelfs wat overkill zodat ik weet dat ik veilig zit. Of is het wellicht verstandiger om een Intel processor te nemen met daarbij een budget videokaart?
Wat betreft het geheugen, is 4 gigabyte voldoende? Is het wellicht verstandig om er meer in te stoppen?