In september ga ik van start bij de Universiteit van Amsterdam voor een 1-jarige Master Software Engineering. Nu vroeg ik mij af hoe nuttig een nieuwe laptop/ultrabook zou zijn. Hieronder eerst even de standaard vragen met de antwoorden.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wil ik gebruiken voor programmeren, wiskundige bewerkingen, notaties enzovoort. Windows 8 heeft mijn voorkeur, maar ik ga uiteraard ook Linux (Ubuntu, ArchLinux) gebruiken. Mac OS is voor mij onbekend, maar ik zou dat ook niet erg vinden en anders Bootcamp ik dat ding wel.
Wat is je budget?
€1000-€1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigenlijk altijd: college's, projecten, in de tuin, enzovoort.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee geen voorkeur. Lenevo vind ik lompe laptops hebben dus daar ben ik dan niet van gecharmeerd.
Zelf heb ik gekeken naar ultrabooks omdat die precies mijn eisen vervullen. De volgende vond ik het meest interessant:
- Hp Spectre 13 (i7 4500u, 8gb, 256gb ssd, 2560x1440) ~€1350
- Macbook Pro 13 (i5, 8gb, 256gb ssd, 2560x1600) ~€1450,-
Misschien nog het belangrijkste van mijn vraag: is een lichte, kleine ultrabook met extreem lange accuduur nodig voor mijn studie of kan ik beter mijn huidige laptop blijven gebruiken:
- Acer 7741g
- 17 inch
- i3 3330m
- ATI hd5470
- 1600x900 TN
- 128gb Samsung 830
- Brakke accu die ik kan vervangen voor een nieuwe, zodat ik weer een uur of 3 kan werken.
Wat is de beste keuze voor mij? Een nieuwe ultrabook kopen omdat dat echt een gigantisch voordeel zal zijn gedurende de studie of zal ik €1400 besparen en een nieuwe accu kopen voor mijn huidige laptop?
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wil ik gebruiken voor programmeren, wiskundige bewerkingen, notaties enzovoort. Windows 8 heeft mijn voorkeur, maar ik ga uiteraard ook Linux (Ubuntu, ArchLinux) gebruiken. Mac OS is voor mij onbekend, maar ik zou dat ook niet erg vinden en anders Bootcamp ik dat ding wel.
Wat is je budget?
€1000-€1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigenlijk altijd: college's, projecten, in de tuin, enzovoort.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee geen voorkeur. Lenevo vind ik lompe laptops hebben dus daar ben ik dan niet van gecharmeerd.
Zelf heb ik gekeken naar ultrabooks omdat die precies mijn eisen vervullen. De volgende vond ik het meest interessant:
- Hp Spectre 13 (i7 4500u, 8gb, 256gb ssd, 2560x1440) ~€1350
- Macbook Pro 13 (i5, 8gb, 256gb ssd, 2560x1600) ~€1450,-
Misschien nog het belangrijkste van mijn vraag: is een lichte, kleine ultrabook met extreem lange accuduur nodig voor mijn studie of kan ik beter mijn huidige laptop blijven gebruiken:
- Acer 7741g
- 17 inch
- i3 3330m
- ATI hd5470
- 1600x900 TN
- 128gb Samsung 830
- Brakke accu die ik kan vervangen voor een nieuwe, zodat ik weer een uur of 3 kan werken.
Wat is de beste keuze voor mij? Een nieuwe ultrabook kopen omdat dat echt een gigantisch voordeel zal zijn gedurende de studie of zal ik €1400 besparen en een nieuwe accu kopen voor mijn huidige laptop?