Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal voornamelijk gamen, films, office, studie etc doen. Geen foto / videobewerking. Ik zal spelen op een 1080p scherm en het liefst wil ik dan ook max settings / bijna max kunnen draaien (denk aan alles op max maar AA etc uit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet zozeer een max budget. Ik wil gewoon prijs/kwalitatief slim kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tot nu toe heb ik een MSI r9 280x en een Bitfenix Prodigy M.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor processor neig ik naar Intel, videokaart heb ik al. Verder geen bepaalde voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst stil bij idle, een beetje geluid bij load vind ik niet storend. Het liefst zou ik de meeste onderdelen de komende jaren niet hoeven te vervangen. De GPU zal waarschijnlijk wel een keer vervangen moeten worden.
Ga je overklokken?
Nope!
Het volgende lijstje heb ik tot nu toe:
Ik weet dat de Prodigy M niet de best koelende mATX kast is, maar ik vind deze kast gewoon echt TE sexy haha. Ik zet er zelf extra fans bij en draai geen Crossfire dus dat loopt wel los.
Ik heb voor een modulaire voeding gekozen zodat ik minder last heb van veel kabels in dit kleinere kastje.
Mijn vraag is nu, kunnen jullie nog aanpassingen bedenken die nuttig zouden zijn? De 280x en Prodigy M heb ik dus al!
Verder ben ik op de hoogte van de BIOS versie van het mobo vanwege de Haswell Refresh cpu.
Ik zal voornamelijk gamen, films, office, studie etc doen. Geen foto / videobewerking. Ik zal spelen op een 1080p scherm en het liefst wil ik dan ook max settings / bijna max kunnen draaien (denk aan alles op max maar AA etc uit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet zozeer een max budget. Ik wil gewoon prijs/kwalitatief slim kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tot nu toe heb ik een MSI r9 280x en een Bitfenix Prodigy M.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor processor neig ik naar Intel, videokaart heb ik al. Verder geen bepaalde voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst stil bij idle, een beetje geluid bij load vind ik niet storend. Het liefst zou ik de meeste onderdelen de komende jaren niet hoeven te vervangen. De GPU zal waarschijnlijk wel een keer vervangen moeten worden.
Ga je overklokken?
Nope!
Het volgende lijstje heb ik tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 53,50 | € 53,50 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 236,- | € 236,- |
| 1 | BitFenix Prodigy M Zwart | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,85 | € 65,85 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,84 | € 91,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 769,04 | |
Ik weet dat de Prodigy M niet de best koelende mATX kast is, maar ik vind deze kast gewoon echt TE sexy haha. Ik zet er zelf extra fans bij en draai geen Crossfire dus dat loopt wel los.
Ik heb voor een modulaire voeding gekozen zodat ik minder last heb van veel kabels in dit kleinere kastje.
Mijn vraag is nu, kunnen jullie nog aanpassingen bedenken die nuttig zouden zijn? De 280x en Prodigy M heb ik dus al!
Verder ben ik op de hoogte van de BIOS versie van het mobo vanwege de Haswell Refresh cpu.