Creative Fatal1ty USB dood: Tijd voor iets nieuws!

Pagina: 1
Acties:

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:51
Hallo allemaal,

De afgelopen 4-5 jaar heb ik genoten van mijn Creative Fatal1ty HS-1000 USB headset, maar helaas is hij aan het eind van z'n latijn. Hoog tijd voor iets nieuws en ik heb dan ook een mooi lijstje met eisen opgesteld:

• Laag gewicht: <300 gram (zwaarder is niet prettig)
• Compact & handzaam
• Goede bouwkwaliteit (stevig + braided cables)
• Grote schelpen
• Strak ontwerp: geen fratsen & felle kleuren
• Budget: €120,-
• Microfoon!
• Fatsoenlijk 'all-round' geluid voor 'casual' muziek & TV/films
• Geen overdreven bass
• Geen virtuele surround effecten
• Ondersteuning voor een 'single jack' voor laptop/telefoon

Daarna ging het vrij snel fout:

Omdat ik persé een ingebouwde microfoon wil hebben, kom je automatisch terecht in de 'Gaming Headset categorie'. En dat terwijl ik geen gamer meer ben. Hierdoor zit je met alle nadelen van gaming headsets op het gebied van geluidskwaliteit en daarnaast zijn ze vaak nogal 'extravert' uitgevoert qua design.

Toch maakte ik mijn keus:

- Ik kocht de Corsair Vengance 1500 V2, maar deze was erg zwaar en 'lomp'. Ook zat er een duidelijk hoorbare ruis in de drivers die veroorzaakt werd door de microfoon. Dit bleek een bekend probleem de zijn met Versie 2, de oude Versie 1 had dit niet. Daarnaast klonk de bass nergens naar. Geretourneerd dus.

- Vervolgens viel de keus op de duurdere Steelseries 9H Gaming Headset. Dit model bleek ook aan de zware kant te zijn, maar dit werd gecompenseerd met uitstekend draagcomfort. Na wat 'getweak' in de driver klonk het geluid ook prima. De microfoon daarentegen was bagger, tot het punt dat mensen niet meer met me wilde praten vanwege de slechtekwaliteit (I know, #struggles). Volgens Steelseries was het een bekend probleem, maar ze/ik hebben het niet op kunnen lossen. Dus deze ging ook weer retour....

Dus nu zit ik dit te schrijven, in de hoop dat jullie me enigszins kunnen adviseren.

Als ik blijf zoeken naar een 'USB Gaming Headset' die aan m'n eigen voldoet, dan kan ik nog wel even door gaan vrees ik.

Is het een idee om binnen het budget van €120 te kijken naar een combinatie van een dedicated soundcard & een gewone analoge headset?

Graag zou ik vragen om jullie advies.

Alvast bedankt!

René

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf een Logitech G35 waar ik zeer tevreden over ben. Hij is mijnziens niet te zwaar maar wat wel een beetje irritant kan zijn is dat je oren best warm worden. Dat is het enigste waar ik af en toe een beetje tegenaan loop.

Het geluid heb ik altijd al als prima bestempeld.

-Te huur

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Waarom persee usb? En is het geen mogelijkheid om een externe microfoon te gebruiken en dan een normale hoofdtelefoon voor 100 euro te halen? Dat heb ik ook gedaan en ik ben er zeer tevreden over.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Eens met pataar.

Weg

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:51
Bedankt voor de reacties!

@Yagermeister: Bedankt voor je suggestie, helaas vind ik deze er te lomp uit zien.

@Pataar: USB is niet vereist. Aangezien ik alleen onboard audio op m'n 3 jaar oude plank heb en ik daardoor enkel USB gebruikt heb, kwam ik daar automatisch op uit. Een goede combo van een geluidskaart & een analoge headset is natuurlijk ook prima.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
pricewatch: Technics RP-DH1200 (Zilver) ik heb er geen ervaring mee, maar hij ziet er goed uit. Lekker stevig met aluminium en de minimale en maximale frequentie is ook helemaal in orde. YouTube: Technics RP-DH1200 Review hier nog een random video ervan.
Als je het je niet uitmaakt om via Amazon te bestellen is de Audio-Technica ATH-M50 ook een goede koptelefoon (bron bij 5:40)

Als geluidskaart komt deze het beste uit de bus.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Pagina: 1