Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router die inlogt op VPN server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een router die op een VPN netwerk kan inloggen en er zodoende voorzorgt dat mijn volledige netwerk over deze verbinding op internet gaat. Nu wil ik dit tegen een kleine prijs doen. Dus het hoeft geen super router te zijn het enige dat hij moet doen is deze VPN verbinding maken. Iemand hier een goede tip voor? Alvast dank!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Goedkope laptop met pfSense erop bijvoorbeeld.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:00
Welke router heb je nu momenteel? Er is een kans dat je huidige router (evt door middel van andere firmware flashes) dit ook kan.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:40
Een Cisco RV180 VPN Router?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is afhankelijk van de vpn waarop je inlogt of dat werkt (compatiblilty).
Je kunt gewoon googlen naar vpn routers.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een TP-Link WDR3500 N600 en een oudere netgear router waarvan ik nu niet op het type kom..

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
De TP-Link wordt gewoon door OpenWrt ondersteunt (http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr3500). Met OpenWrt kun je bijvoorbeeld een VPN tunnel opzetten d.m.v. OpenVPN, PPTP of IPSec. Om wat voor VPN gaat het eigenlijk?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WDR3700 die via open-wrt een lijn opzet naar een vpn-provider. (privateinternetacces )
Alle device's die daarop aanmelden krijgen dat externe adres ( VPN )

De router staat op een eigen subnet, heeft een eigen DHCP ( uit zijn eigen subnet ), en het enige contact met "mijn" netwerk, is dat hij mijn gateway gebruikt op mijn modem ( origineel subnet )

Hier de stappen
http://forum.kpn.com/t5/I...ria-Box/m-p/164983#M16227

( voorbeeld 2 - Gescheiden netwerk voor privé en zakelijk gebruik met VPN )

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hoeveel Mbit moet dit aankunnen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
het hoeft geen super router te zijn het enige dat hij moet doen is deze VPN verbinding maken
Tsja, dan moet je zelf iets bouwen, want er zijn geen routers die uit zichzelf goed genoeg zijn om een VPN verbinding te maken als ze geen super router zijn.

VPN kost redelijk wat rekenkracht, dus een 200Mhz Broadcom SoC gaat je niet heel veel helpen.

pfSense gaat gegarandeerd goed werken, OpenWRT en DD-WRT kunnen het ook. Je zal met wat je nu gepost hebt niet zomaar met een kant en klare oplossing aan de slag kunnen om dat dat nou eenmaal niet gemaakt wordt. (Goedkoop + niet super goed + VPN)

Afhankelijk van het type VPN (en ik hoop dat dat IPSec, IPSec over L2TP of OpenVPN is, want PPTP is echt niet meer te doen anno 2014) kan je dan wat resources sparen door snellere encryptie te gebruiken voor het verkeer en een langzamere setup met grotere keys. Uiteindelijk ga je een CPU nodig hebben die instructies aan boord heeft die encryptie ondersteunen, of anders een van tenminste 1Ghz om bijvoorbeeld 20 Mbit VPN te trekken.

Eigenlijk heb je gewoon te weinig informatie gegeven om een goed advies te geven. Dus als je wat meer post kan je een beter advies krijgen.

- Hoe veel weet je van netwerken af?
- Hoe veel tijd wil je er zelf in steken?
- Wat is je budget?
- Hoeveel clients?
- Wat voor type VPN?
- Hoe ziet de rest van je netwerk er uit?
- Hoe snel is je verbinding?
- Hoe snel wil je VPN hebben?
Pagina: 1