Even jullie vervelen, eigenlijk heb ik het idee dat ik een 'rate my build' topic aan het maken ben en dat is natuurlijk niet netjes.
Een klant van mij heeft de terechte vraag: Maak mijn patch kast netjes.
Alles werkt goed in het netwerk, maar er zijn de volgende 'problemen' naar mijn mening:
Waar ik zelf dan nog mee zit is hoe de rest er op moet, zoals de AP's, de kabels die vanuit de kabelgoot direct de switch in lopen en de DVR die via een kabel direct op de switch zit. Ik heb zelf weinig ervaring met het ordenen (wel met het aansluiten, zoals je kan zien
)

De uiteindelijke volgorde lijkt mij dan:
Een klant van mij heeft de terechte vraag: Maak mijn patch kast netjes.
Alles werkt goed in het netwerk, maar er zijn de volgende 'problemen' naar mijn mening:
- Vanuit de kabelgoot lopen er kabels achter de patchkast in en die zijn niet in de patch panel gezet maar direct op de switch aangesloten
- In de serverruimte staat een DVR die op een PoE switch zit (gewoon op een plank neer gelegd) en die is ook weer via een kabeltje (gewoon via de voorkant) aangesloten op de switch
- Onderin de patchkast ligt een firewall met router (USG 50), die ligt gewoon te liggen, die zou in de patchkast opgehangen kunnen worden
- In de patch kast ligt een stekkerblok (?)
- Boven op de patchkast staan twee access points
- Boven op de kast staat een DECT
- De firewall met router ophangen in de patch kast (dit is 1 product, USG 50)
- De stekkerblok naast de patch kast ophangen en de stroomstekkers naar binnen laten lopen i.p.v. een rommel daar binnen in
- Korte kabels gebruiken, een kleur voor data, een kleur voor server(s), een kleur voor internet en misschien een kleur voor VoIP
- Klittenband kopen en hiermee de kabels wat netter maken
- Helaas is de patchkast erg klein, anders zat ik de denken aan een stekkerdoos die in een patch kast past?
- Twee rangeer panelen, maar dan zit hij echt helemaal vol van top tot teen.. of misschien 1 rangeer paneel waar ik dan de kabels doorheen kan voeren
Waar ik zelf dan nog mee zit is hoe de rest er op moet, zoals de AP's, de kabels die vanuit de kabelgoot direct de switch in lopen en de DVR die via een kabel direct op de switch zit. Ik heb zelf weinig ervaring met het ordenen (wel met het aansluiten, zoals je kan zien

De uiteindelijke volgorde lijkt mij dan:
- Patchpanel 1
- Rangeer paneel
- Patchpanel 2
- Rangeer paneel
- Switch 1 (Gigabit)
- Switch 2 (Fast Ethernet)
- Stekkerdoos (wens?)
- Netwerk firewall / router
[ Voor 5% gewijzigd door Red-Front op 10-07-2014 15:44 ]