Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Patchkast ordenen

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Even jullie vervelen, eigenlijk heb ik het idee dat ik een 'rate my build' topic aan het maken ben en dat is natuurlijk niet netjes.

Een klant van mij heeft de terechte vraag: Maak mijn patch kast netjes.

Alles werkt goed in het netwerk, maar er zijn de volgende 'problemen' naar mijn mening:
  1. Vanuit de kabelgoot lopen er kabels achter de patchkast in en die zijn niet in de patch panel gezet maar direct op de switch aangesloten
  2. In de serverruimte staat een DVR die op een PoE switch zit (gewoon op een plank neer gelegd) en die is ook weer via een kabeltje (gewoon via de voorkant) aangesloten op de switch
  3. Onderin de patchkast ligt een firewall met router (USG 50), die ligt gewoon te liggen, die zou in de patchkast opgehangen kunnen worden
  4. In de patch kast ligt een stekkerblok (?)
  5. Boven op de patchkast staan twee access points
  6. Boven op de kast staat een DECT
Mijn 'oplossingen' samen met het internet zijn o.a.:
  1. De firewall met router ophangen in de patch kast (dit is 1 product, USG 50)
  2. De stekkerblok naast de patch kast ophangen en de stroomstekkers naar binnen laten lopen i.p.v. een rommel daar binnen in
  3. Korte kabels gebruiken, een kleur voor data, een kleur voor server(s), een kleur voor internet en misschien een kleur voor VoIP
  4. Klittenband kopen en hiermee de kabels wat netter maken
  5. Helaas is de patchkast erg klein, anders zat ik de denken aan een stekkerdoos die in een patch kast past?
  6. Twee rangeer panelen, maar dan zit hij echt helemaal vol van top tot teen.. of misschien 1 rangeer paneel waar ik dan de kabels doorheen kan voeren
Wat zijn jullie ideeën hier over? Ik wil het gewoon goed en netjes hebben. Is het slim om aan een grotere patch kast te denken?

Waar ik zelf dan nog mee zit is hoe de rest er op moet, zoals de AP's, de kabels die vanuit de kabelgoot direct de switch in lopen en de DVR die via een kabel direct op de switch zit. Ik heb zelf weinig ervaring met het ordenen (wel met het aansluiten, zoals je kan zien :9 )

Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/dd9e3e0a.png

De uiteindelijke volgorde lijkt mij dan:
  1. Patchpanel 1
  2. Rangeer paneel
  3. Patchpanel 2
  4. Rangeer paneel
  5. Switch 1 (Gigabit)
  6. Switch 2 (Fast Ethernet)
  7. Stekkerdoos (wens?)
  8. Netwerk firewall / router

[ Voor 5% gewijzigd door Red-Front op 10-07-2014 15:44 ]

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 19:19
Inzake de stekkerdoos zou je eens kunnen kijken naar een 19" stekkerblok, die je achterin je patchkast monteert (er vanuit gaande dat je achterin de patchkast ook montageblokjes hebt).

Voor je netwerk firewall / router zou je een legbord kunnen aanschaffen die je ook in je patchkast monteert. Daar kun je dan mooi je firewall / router op leggen. Dan ligt deze ook niet op de bodem van je patchkast.

Voor de rest lijkt de indeling me wel in orde.

Maar heb je echt zelf op deze manier de kabels aangelegd in de patchkast ?? :X
Die tiewraps.. als ik dat hier ook alleen maar opper, word ik al gelynched.. Daar heb je specifiek klittenband voor om de kabels bij elkaar te binden.

Doe ons een lol en post ook een foto als je klaar bent met opruimen :+

[ Voor 49% gewijzigd door nextware op 10-07-2014 15:57 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

/offtopic

De site waar je plaatje staat kreeg ik op mijn werk niet te zien. Hierna heb ik de link van je plaatje apart geopend in een nieuw browservenster. Deze gaf aan Malware / blocked site.

Virustotal en een andere site geven aan dat updo.nl niet helemaal kosher is.
Het kan ook een false positive zijn, maar ik vermeld het maar voor de zekerheid.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:06
Ik zo het net iets anders doen.

Patchpanel 1
Rangeer paneel
Patchpanel 2
Switch 1 (Gigabit)
Rangeer paneel
Switch 2 (Fast Ethernet)
Netwerk firewall / router

Stekkerdoos naar de achterzijde van de kast.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik kan de foto's van je post niet zien dus ik kan niet echt inschatten hoe je kast er uit ziet.
Als je nu al langere kabels hebt zou je ook kunnen kiezen voor de volgende oplossing (aanname uit de vorige posts dat je kast 8u hoog is)

1. Patchpaneel 1
2. Rangeerpaneel 1 (in dit rangeer paneel zou je (als je niet alle 24 patchpoorten gebruikt) prima 2 panelen moeten kunnen verwerken. Als je elke week moet wijzigigen zou ik dit niet doen maar bij de meeste gebouwen is het 1x per jaar aanpassen)
3. Patchpaneel 2
4. + 5. Legbord voor je routers.
6. Gigabit switch
7. Rangeerpaneel 2
8. Fast Ethernet switch

En een 19" pdu (stekkerdoos) aan de achterkant monteren. Ik ben zelf erg te spreken over deze .

Ik kies er voor om de netwerk componenten in het midden te doen zodat je makkelijker je kabels via de zijkant kan wegwerken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05
Ik vind dit altijd wel een leuk topic om bij te kwijlen: http://hardforum.com/showthread.php?t=1275272&page=615

Maar ook op Tweakers is er iets vergelijkbaars: Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3 ('thuis' kun je even negeren).

Moet vast inspiratie uit op te halen zijn ;)
Pagina: 1