Ik heb een stapeltje Dell PowerConnect 2724, 2748, 2824 en 2848 switches liggen. Nu ben ik HP/3Com gewend, maar opzich praat de console en de web-interface begrijpelijke taal.
Echter ik ben al een aantal uur bezig om de VLAN's te configureren. In de handleiding staat hierover niets en Dell support weet het antwoord ook niet op de volgende vraag:
"Hoe configureer ik de VLAN van het management IP adres?"
Tot nu toe kom ik via de console niet verder dan de foutmelding:
"IP Address can be configured only on VLAN 1"
Ik wil het IP adres in VLAN 10 bereikbaar hebben, niet in VLAN 1. Bedoelt de switch hiermee dat dat gewoon niet mogelijk is en dat ik hier eigenlijk te maken heb met een domme/unmanaged switch? Of kan ik het IP adres van de management pagina toch in een ander VLAN krijgen?
Echter ik ben al een aantal uur bezig om de VLAN's te configureren. In de handleiding staat hierover niets en Dell support weet het antwoord ook niet op de volgende vraag:
"Hoe configureer ik de VLAN van het management IP adres?"
Tot nu toe kom ik via de console niet verder dan de foutmelding:
"IP Address can be configured only on VLAN 1"
Ik wil het IP adres in VLAN 10 bereikbaar hebben, niet in VLAN 1. Bedoelt de switch hiermee dat dat gewoon niet mogelijk is en dat ik hier eigenlijk te maken heb met een domme/unmanaged switch? Of kan ik het IP adres van de management pagina toch in een ander VLAN krijgen?