Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PowerConnect 2xxx] Management VLAN

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een stapeltje Dell PowerConnect 2724, 2748, 2824 en 2848 switches liggen. Nu ben ik HP/3Com gewend, maar opzich praat de console en de web-interface begrijpelijke taal.

Echter ik ben al een aantal uur bezig om de VLAN's te configureren. In de handleiding staat hierover niets en Dell support weet het antwoord ook niet op de volgende vraag:

"Hoe configureer ik de VLAN van het management IP adres?"

Tot nu toe kom ik via de console niet verder dan de foutmelding:

"IP Address can be configured only on VLAN 1"

Ik wil het IP adres in VLAN 10 bereikbaar hebben, niet in VLAN 1. Bedoelt de switch hiermee dat dat gewoon niet mogelijk is en dat ik hier eigenlijk te maken heb met een domme/unmanaged switch? Of kan ik het IP adres van de management pagina toch in een ander VLAN krijgen?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Ik weet er weinig van af, maar ik begrijp er van dat je het enkel kan instellen vanaf VLAN 1? En zit je nu misschien in geen VLAN of in een andere?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als dat ding geen L2+ of hogere functies heeft kan t goed zijn dat je maar 1 vlan-interface een IP kan geven.

Kun je die interface in vlan1 niet verwijderen en daarna aanmaken in vlan 10?

Ik gok namelijk dat je 1 interface mag aanmaken, en dus een IP kan assignen. Maar zolang dat interface vlan1 is en die aanwezig is zal ie je niet toestaan een andere vlan interface aan te maken.

Als ik even snel google lijkt de cli van dat ding redelijk basic.

Doe eens 'no interface vlan 1'
en dan interface vlan 10
ip address a.b.c.d subnetmask

post anders eens je running-config?

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 10-07-2014 22:32 ]

• Trommelrem
DJSmiley schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:32:
Als dat ding geen L2+ of hogere functies heeft kan t goed zijn dat je maar 1 vlan-interface een IP kan geven.
Ik heb een stapeltje HP v1910 switches liggen. Dat zijn L2 switches in dezelfde prijsklasse, maar daar kan ik in iedere VLAN een IP adres toewijzen en ik kan ook routes aanmaken.
Doe eens 'no interface vlan 1'
en dan interface vlan 10
ip address a.b.c.d subnetmask
Dan krijg ik dus de melding "IP Address can be configured only on VLAN 1"
post anders eens je running-config?
Het is geen Cisco/HP/3Com, er is geen verschil tussen running-config en startup-config :P

Wat ook vervelend is, is dat de handleiding alle GUI commando's vrolijk uitlegt, maar dat ik dus geen idee heb welke CLI commando's daar bij horen. Ook kan ik op Dell.com geen enkele CLI handleiding vinden van dit type switch.

De 27xx heeft niet eens een COM poort, ik heb eigenlijk geen idee hoe ik in die CLI moet komen. Zal ik hem openschroeven? Wellicht zit er een COM poort aan de binnenzijde?

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 11-07-2014 12:54 ]

• Trommelrem
* schopje *

Iemand enig idee hoe ik op de 27xx of 28xx een management IP adres per VLAN kan aangeven?
Hoe kan ik op de 27xx de CLI benaderen? Er zit geen COM poort op.

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 03:52
ftp://ftp.dell.com/Manual..._User's%20Guide_en-us.pdf

Kan je hier wat nuttigs uithalen?

• Trommelrem
Uiteraard al geprobeerd :)
Ook met Dell gebeld. Zij hebben meegekeken op een 2848 die wel een COM poort heeft, maar het lukt hun ook niet.
Pagina: 1