In maart 2014 komt het grote nieuws: Zwolle (stadshagen) krijgt glasvezel! Ik blij. Aan het begin van de vraagbundeling periode had ik al een abonnementsaanvraag gedaan (november 2013 dus al). Via de vergelijker op de website van Reggefiber kwam ik op de provder Trined uit (die waren op dat moment het goedkoopst met een 500Mbit abbonement).
Deze week is het zo ver (om precies te zijn morgen): Reggefiber komt langs om de aansluiting in orde te maken.
Inmiddels heb ik van Trined een bevestiging van mijn aanvraag gehad (nadat ik eerst een formulier moest invullen ivm. een migratie naar een nieuw TV platform), maar in de bevestiging staat 100 Mbit ipv. 500 Mbit. Na een belletje met de klantenservice kwam ik erachter dat 500Mbit niet leverbaar was op mijn adres. Jammer, maar helaas. Dus ik vraag of ze mijn aanvraag willen annuleren. (ik heb nu 180 Mbit, dus ik zou er op achteruit gaan). Zeggen ze doodleuk dat dit niet kan, omdat in de algemene voorwaarden staat dat een bestelling van 500Mbit automatisch op 100mbit wordt gezet als 500mbit niet beschikbaar is, en ik mijn bestelling al in november 2013 gedaan heb, en dus de bedenktijd is verlopen!
Ik heb er ook nog een mail achteraan gestuurd, maar ik kreeg een simpel antwoord terug:
Wat moet ik doen?
Het enige wat ik me zelf kan bedenken is morgen de aansluitafspraak annuleren, zodat het Trined abonnement nooit kan in gaan, maar dat betekend dat ik in de toekomst wellicht moet gaan betalen voor een aansluiting als 500Mbit wel beschikbaar komt.
graag tips
Deze week is het zo ver (om precies te zijn morgen): Reggefiber komt langs om de aansluiting in orde te maken.
Inmiddels heb ik van Trined een bevestiging van mijn aanvraag gehad (nadat ik eerst een formulier moest invullen ivm. een migratie naar een nieuw TV platform), maar in de bevestiging staat 100 Mbit ipv. 500 Mbit. Na een belletje met de klantenservice kwam ik erachter dat 500Mbit niet leverbaar was op mijn adres. Jammer, maar helaas. Dus ik vraag of ze mijn aanvraag willen annuleren. (ik heb nu 180 Mbit, dus ik zou er op achteruit gaan). Zeggen ze doodleuk dat dit niet kan, omdat in de algemene voorwaarden staat dat een bestelling van 500Mbit automatisch op 100mbit wordt gezet als 500mbit niet beschikbaar is, en ik mijn bestelling al in november 2013 gedaan heb, en dus de bedenktijd is verlopen!
Ik heb er ook nog een mail achteraan gestuurd, maar ik kreeg een simpel antwoord terug:
Heb er vervolgens nog even deze mail achteraan geknald:U heeft uw aanvraag reeds in november 2013 bij ons gedaan, u heeft dus geen bedenktermijn meer op uw aanvraag. Het is dus niet meer mogelijk om uw aanvraag te annuleren.
WTF? Ik bestel een BWM, maar ze willen me een Kia aanbieden. Prima, maar die Kia hoef ik niet. Trined vind dat ik de Kia toch moet nemen. Aangezien mijn abonnement nog niet is ingegaan (mijn aansluiting bestaat nog niet!) moet ik volgens mij gewoon kunnen annuleren.Ik snap wel dat ik de aanvraag in 2013 heb gedaan, maar ik heb een 500Mbit pakket besteld, en jullie kunnen dat niet leveren. Mijn abonement is nog NIET ingegaan (mijn aansluiting bestaat nog niet!), dus volgens mij heb ik gewoon volledig het recht om te annuleren. Ik wil graag iets meer informatie en detail waarom dat niet zou kunnen. Ik heb een product besteld wat jullie niet hebben, dat is prima, maar dan kun je me volgens mij niet vast zetten op een ander, minderwaardig product. Graag z.s.m antwoord.
Wat moet ik doen?
Het enige wat ik me zelf kan bedenken is morgen de aansluitafspraak annuleren, zodat het Trined abonnement nooit kan in gaan, maar dat betekend dat ik in de toekomst wellicht moet gaan betalen voor een aansluiting als 500Mbit wel beschikbaar komt.
graag tips
[ Voor 12% gewijzigd door onok op 10-07-2014 12:11 ]