Trined glasvezel aanvraag Drama

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 10:25
In maart 2014 komt het grote nieuws: Zwolle (stadshagen) krijgt glasvezel! Ik blij. Aan het begin van de vraagbundeling periode had ik al een abonnementsaanvraag gedaan (november 2013 dus al). Via de vergelijker op de website van Reggefiber kwam ik op de provder Trined uit (die waren op dat moment het goedkoopst met een 500Mbit abbonement).

Deze week is het zo ver (om precies te zijn morgen): Reggefiber komt langs om de aansluiting in orde te maken.

Inmiddels heb ik van Trined een bevestiging van mijn aanvraag gehad (nadat ik eerst een formulier moest invullen ivm. een migratie naar een nieuw TV platform), maar in de bevestiging staat 100 Mbit ipv. 500 Mbit. Na een belletje met de klantenservice kwam ik erachter dat 500Mbit niet leverbaar was op mijn adres. Jammer, maar helaas. Dus ik vraag of ze mijn aanvraag willen annuleren. (ik heb nu 180 Mbit, dus ik zou er op achteruit gaan). Zeggen ze doodleuk dat dit niet kan, omdat in de algemene voorwaarden staat dat een bestelling van 500Mbit automatisch op 100mbit wordt gezet als 500mbit niet beschikbaar is, en ik mijn bestelling al in november 2013 gedaan heb, en dus de bedenktijd is verlopen!

Ik heb er ook nog een mail achteraan gestuurd, maar ik kreeg een simpel antwoord terug:
U heeft uw aanvraag reeds in november 2013 bij ons gedaan, u heeft dus geen bedenktermijn meer op uw aanvraag. Het is dus niet meer mogelijk om uw aanvraag te annuleren.
Heb er vervolgens nog even deze mail achteraan geknald:
Ik snap wel dat ik de aanvraag in 2013 heb gedaan, maar ik heb een 500Mbit pakket besteld, en jullie kunnen dat niet leveren. Mijn abonement is nog NIET ingegaan (mijn aansluiting bestaat nog niet!), dus volgens mij heb ik gewoon volledig het recht om te annuleren. Ik wil graag iets meer informatie en detail waarom dat niet zou kunnen. Ik heb een product besteld wat jullie niet hebben, dat is prima, maar dan kun je me volgens mij niet vast zetten op een ander, minderwaardig product. Graag z.s.m antwoord.
WTF? Ik bestel een BWM, maar ze willen me een Kia aanbieden. Prima, maar die Kia hoef ik niet. Trined vind dat ik de Kia toch moet nemen. Aangezien mijn abonnement nog niet is ingegaan (mijn aansluiting bestaat nog niet!) moet ik volgens mij gewoon kunnen annuleren.

Wat moet ik doen?
Het enige wat ik me zelf kan bedenken is morgen de aansluitafspraak annuleren, zodat het Trined abonnement nooit kan in gaan, maar dat betekend dat ik in de toekomst wellicht moet gaan betalen voor een aansluiting als 500Mbit wel beschikbaar komt.

graag tips :)

[ Voor 12% gewijzigd door onok op 10-07-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het product wat je afneemt verandert dusdaning van aard dat het redelijk is dat je de overeenkomst mag verbreken volgens mij.

Echter dit specifieke voorval staat vermeld in de oorspronkelijk overeenkomst dus daar heb je wel een issue.

Als je de aansluitafspraak annuleert dan zullen de kosten toch wel komen denk ik.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
De aansluiting wordt nu gratis gedaan door Reggefiber. Dus wat dat betreft voor nu geen kosten. Aansluiting op een later tijdstip kost zeer waarschijnlijk wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:35
Je hebt een bestelling gedaan en daarbij de voorwaarden blijkbaar niet goed gelezen, en nu ben je boos omdat ze precies doen wat ze in de voorwaarden al hadden aangekondigd dat ze zouden doen in deze situatie.

Belangrijkste leerpunt lijkt me hier dat je voortaan misschien wel even de voorwaarden moet lezen voor je een contract tekent...

Tip voor nu: lees heel nauwkeurig de voorwaarden door waar je akkoord mee bent gegaan en kijk of daar niet nog ergens mogelijkheden liggen om alsnog te annuleren of het adres te wijzigen (dealtje met de buren sluiten, bijvoorbeeld) of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

RMX

Ik ben net onder TriNed uit. Ze veranderen van provider waardoor ik van 60 mbit terug ging naar 50mbit voor dezelfde prijs. Vanaf 1 juli 2014 zijn ze over, en is mijn abonnement opgezegd.

MIsschien kun je hier iets mee? Alhoewel je aansluitdatum later dan 1 juli is, heb je voor 1 juli een abonnement afgesloten. Maargoed, daar zal ook wel een regel voor staan in de voorwaarden,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Allereerst; ik ben geen jurist. Maar ik weet wel het e.e.a. betreft recht en voorwaarden.

Als ik als bedrijf iets in mijn voorwaarden zet dan betekend dat ZEKER niet dat dat rechtsgeldig is. Ook al zeg ik van wel. Ik denk zelf dat je inderdaad het recht heb om op te zeggen en zou er een wat stelligere brief over schrijven, niet met zinnen zoals 'ik denk dat ik dat recht heb' maar wat zekerder. Reactie afwachten, kan altijd dat ze opgeven. Mocht dat geen effect hebben kan je het aan een (rechtsbijstand) advocaat voorleggen, lijkt mij bij zo'n abonnment ook wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
Ik heb de voorwaarden inmiddels doorgelezen, maar het staat er ook gewoon helemaal niet in. Dus die medewerkster was uit d'r nek aan het lullen. En dan nog: Als het er wel in zou staan, dan vraag ik me af of het rechtsgeldig is. Het is volgens mij simpel: Ik bestel product A. Als product A niet geleverd kan worden, kunnen ze me niet zomaar product B leveren, zeker niet als dit product minderwaardig is en niet zonder overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Dat denk ik ook ja.
Succes met ze aanpakken, dat verdienen bedrijven die dit soort praktijken uitvoeren in mijn ogen wel :)

Laat ff weten of er wat uitkomt als je wil, daar heeft iemand anders wellicht ook ooit wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook een provider die wel 500Mbit kan leveren vragen of ze je 'oude' aanbieder weg kunnen doen en dan hoef je het zelf niet te regelen en dan krijg je wel 500Mbit! Ideaal toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 19:20
als er een provider geen 500mbit kan leveren dan kunnen de andere glasvezelaanbieders dat ook hoogstwaarschijnlijk ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
Ik heb een brief gestuurd naar de klantenservice, waarin ik uitleg dat ik de weigering van annulering niet accepteer, omdat ze me niet het product kunnen leveren dat ik heb besteld. Ben benieuwd of ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie nergens in de Algemene voorwaarden iets over het automatisch leverene van een langzamere aansluiting.

Wel kom ik dit tegen
TriNed heeft het recht de Overeenkomst tussentijds en eenzijdig te wijzigen, mits de voorgenomen wijziging niet van ingrijpende aard is. TriNed stelt de Klant ten minste één maand voor de ingangsdatum van de wijziging op de hoogte van de voorgenomen wijziging. De Klant heeft het recht binnen één maand na ontvangst van de kennisgeving van TriNed de Overeenkomst schriftelijk te beëindigen behalve indien het gaat om een prijswijziging waarvoor op grond van artikel 4.3 geen ontbinding mogelijk is.
Zover ik zie valt het aanvragen van 500 Mbit en het leveren van 100 Mbit onder een ingrijpende aard. Dat zou betekenen dat TriNed jou hierover zou moeten informeren. Op basis daarvan zou jij binnen 1 maand de overeenkomst schriftelijk mogen beïndigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40
Ik vraag me af hoe dit nu is afgelopen. In November krijgen wij glasvezel en TriNed is ook hier de goedkoopste provider. Er is echter heel weinig te vinden over dit bedrijf. Wel hier en daar een klacht (op verschillende sites) maar tevreden gebruikers hoor je niet.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1