Linux ontwikkelboard

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 21:36
Hallo,

Graag had ik via deze weg onze crowdfunding campagne voorgesteld. Wij ontwikkelen een Linux bordje voorzien van ingebouwde WiFi, 2x ethernet poort, USB 2.0 en een heel pak IO poortjes. Hiervan zijn er 7 uitgangen die 500mA kunnen schakelen, 3 ingangen die 0 tot 50 volt aankunnen en 5 gewone 2.5V GPIO pinnetjes.

Naast deze hardware ontwikkelen wij software waarmee dit alles heel gemakkelijk aan te sturen is. Via een HTML5 applicatie kan je simpelweg door klikken alles aansturen. Wil je iets geavanceerder te werk gaan kan dit natuurlijk ook. Het board is voorzien van een REST webserver waardoor je gewoon met webrequests de poortjes kan besturen.

http://disney.com

Alvast bedankt,
Daan

[ Voor 2% gewijzigd door Sprite_tm op 10-07-2014 20:58 ]

Liefhebber van embedded hardware en software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 18:32

Garyu

WW

Klinkt als een nobel doel! Maar wat wil je precies met dit topic bereiken? Het onder de aandacht brengen? Discussieren over bepaalde technische details?

Zo'n bordje lijkt me vooral te draaien op basis van een developer community (zie RPi of Arduino en dergelijke). Hoe willen jullie dat aan gaan pakken? Of gaat iedereen "from scratch" moeten beginnen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 21:36
Met dit topic wil ik twee dingen bereiken:

1. We willen dit board zo goed mogelijk krijgen, en om de software verder te ontwikkelen hebben we wat tijd nodig. Daarom breng ik dit graag ook hier onder de aandacht.

2. We willen zeker een community errond gaan creeren. Zowel educatief als op hobby vlak. Dit willen we op verschillende manieren aanpakken:
- We willen verschillende tutorials maken waarin voorbeeldprojecten worden uitgewerkt.
- We zullen uiteraard een forum oprichten waarin men vragen kan stellen.
- We zullen scholen benaderen om lesdagen te organiseren.

Daar we momenteel in ontwikkeling zijn en we een boardje willen maken dat iedereen kan gebruiken staan we ook altijd open voor ideëen en mogelijkheden die men graag wil geïntegreerd zijn.

Bedankt alvast voor je fijne reactie,
Daan

Liefhebber van embedded hardware en software

Dit topic is gesloten.