Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office Online (Geen pagina break)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak op dit moment gebruik van Office Online, de gratis versie van Office 365, dit werkt op zich prima, ik wil met mijn bedrijf nu ook volledig overstappen op Office 365. Op zich geen probleem er is alleen 1 punt waar ik niet achter kan komen hoe dit werkt en/of waarom dit er niet in zit.

Als ik bij Word Online van Office Online een document maakt welke langer is dan een A4 pagina maakt hij niet automatisch een pagina scheiding, dit moet ik opgeven en dan bij voorbeeldweergave kijken hoe de pagina loopt.

Dit heb ik met Google Docs niet, als de pagina vol is maakt hij automatisch met scheiding een nieuwe A4 pagina waar ik op verder kan, dan weet ik tenminste hoe het op de vorige pagina eruit ziet.

Als ik op Office 365 overstap zit dit probleem er dan ook in? Als bijlage heb ik een foto toegevoegd van Word Online en van Google Docs.

Op Internet vind ik nergens een oplossing alleen dat je dit handmatig kan aangeven, heel leuk maar beetje onduidelijk om dan over te schakelen op voorbeeldweergave en als het net niet goed is weer terug naar bewerkingsweergave.

Iemand hier meer problemen mee gehad?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/t8vtoj.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2jbr77m.png

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Word online doet ook aan pagebreaks, je ziet ze alleen niet in de editing view. Zet je hem op reading view zie je wel meerdere paginas.
edit: Owh, dat had je zelf ook al gevonden.
Eigenlijk zie ik het nut niet zo van een zichtbare pagebreak, tenzij je ze er zelf inzet, bijvoorbeeld aan het eind van een hoofdstuk. Je verhaal gaat immers gewoon door op de volgende pagina en daar zijn verder ook geen harde regels voor hoe je verder moet op de volgende pagina. Het eerste boek wat ik net opentrok zag ik het laatste woord op de pagina zelfs afgebroken worden met een verbindingsstreepje. Niet netjes, maar ook niets mis mee.

[ Voor 64% gewijzigd door DeTeraarist op 10-07-2014 12:46 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, alleen als je een brief schrijft van enkele pagina's is het lastig om te zien waar je mooi kan afbreken. Dit heb ik nu niet beetje omslachtig.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat moet je nooit tijdens het schrijven doen. Scheid vorm en inhoud. Alineas bij elkaar houden etc. doe je door dat zo in te stellen in het betreffende opmaakprofiel, niet door harde enters te zetten o.i.d.

Maar dan nog zou het inderdaad handig zijn voor sommige docs, vlak voor ´publicatie´. Helaas lijkt daar vooralsnog de Win32-versie voor nodig. (Google Docs loopt IMHO ver achter op MS Office online. En die loopt -voor power users- nog behoorlijk achter op de Win32-versie).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, alleen best lastig geen automatische pagina verdeling.