Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dennizdotcom
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-08-2024
Hoe kan ik het aantal gebruikers bijhouden?
Mij is gevraagd om te zien wanneer de meeste gebruikers online zijn. Ik heb 9 rdp machines waarin 100+ gebruikers inloggen en nu wil ik een soort grafiek bijhouden wanneer mensen inloggen en uitloggen, is dit mogelijk?
alvast bedankt _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke opties heb je geprobeerd, waarom voldoen die niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dennizdotcom
Welke opties waar? enige wat ik op dit moment kan zien zijn gebruikers per computer en dan moet ik ze met de hand tellen. Aan de hand van jouw reactie blijkt er dus een automatisch systeem te zijn?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dennizdotcom schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:16:
Welke opties waar? enige wat ik op dit moment kan zien zijn gebruikers per computer en dan moet ik ze met de hand tellen. Aan de hand van jouw reactie blijkt er dus een automatisch systeem te zijn?
't Idee van dit forum is dat je dat zelf uitzoekt; -> google
Als het dan vervolgens niet werkt, kun je hier terecht

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik doel inderdaad op opties zoals je die zult hebben gevonden bij de eigen zoektocht. Ik neem aan dat je voorafgaand aan een topic pak-em-beet (ik heb de zoekresultaten niet bekeken, het zijn slechts voorbeelden) [google=win2008r2 rdp number of logged on users] al hebt geprobeerd, net als 'windows 2008r2 rdp audit logged on users', '2008 show logged in rdp users, etc. etc. En dan natuurlijk naar wens i.c.m. termen zoals Powershell.

Je komt dan al een en ander tegen. We gaan er van uit dat je dergelijke opties al hebt uitgeprobeerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

1 woord: monitoring. Je zou de trial van Paesslers PRTG kunnen proberen.
Daar moet je al een eind mee kunnen komen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Dit kan met PRTG inderdaad, tenzij het voor een officiële audit is, dan geeft PRTG te weinig info, en zal je o.a de rapportages van RDS zelf moeten gebruiken. Die geeft echter alleen de gebruikers weer die een cal gebruiken, en geen verdere login informatie qua tijdens en concurrent users.

• dennizdotcom
Ik had inderdaad al verschillende zoekacties uitgevoerd om te kijken of deze functie standaard in windows2008r2 zou zitten maar blijkbaar heb ik toch een extern programma nodig.
Fijn dat mijn vermoedens worden bevestigd. Bedankt voor de aangedragen oplossing RammY!
Groet Dennis

• dennizdotcom
Ook Dennism bedankt,
Deze versie is ook volledig gratis verkrijgbaar tot 10 units:
https://shop.paessler.com/shop/standalone_free_license/

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Lees dit artikel eens door: http://www.virtualization...erminal-server-part1.html

Met performance monitor kan je een grafiek maken wanneer er hoeveel mensen zijn ingelogd etc.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:51
perfmon, counter, terminal server, active session (en evt total etc)
laat die dataset een dag lopen en je hebt beeld :)

ow en kijk uit voor Terminal Services performance counters report an incorrect number of sessions when a heavy load situation occurs in Windows Server 2008 R2 or in Windows Server 2008

*dubbel met T0ny . refresh FTW! :+

[ Voor 53% gewijzigd door Bockelaar op 10-07-2014 15:10 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Pagina: 1