Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Voor een klant ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende:
- Wij hebben diverse monteurs die naar diverse klanten gaan;
- Na het keuren van een onderdeel wordt er op de zaak een certificaat opgemaakt;
- Monteur moet heen en weer rijden om dit weer te bezorgen.

Is de klus nou om de hoek dan zou het opzich geen probleem zijn maar de gemiddelde reistijd (enkele rit) is al snel 2 uur. Dus onze monteurs zijn hierna gewoon nog 4 uur weg om een papiertje te brengen (moet dezelfde dag).

Nu hebben we het volgende in de planning:
- Alle monteurs krijgen een iPad (reeds in bezit);
- Alle monteurs krijgen een mobiele printer (HP Officejet 150);
- Monteur keurt het onderdeel, maakt via een programma (zelf laten maken) een certificaat en print deze hierna direct uit.

Nu het probleem:
iPhones, iPads e.d. ondersteunen geen printen via bluetooth (wat de HP juist is)..
Toch willen we dit werkend krijgen en ik zat aan het volgende te denken.
Een HP NFC/Wireless 1200w Mobile Print Accy (klik)
met een mini router (klik) (of soortgelijk product).

Gaat dit werken of heeft iemand ervaring met een soortgelijke opstelling?

Alvast bedankt voor het meedenken! O-)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 23:44
Wanneer hier een consultant een printje nodig heeft, gebruikt hij een van onze printers?

Met andere woorden, pdfje mailen naar de opdrachtgever, uit laten printen door opdrachtgever en ondertekenen? Lijkt me echt onzin om op en neer te rijden voor een papiertje. We leven in 2014 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Cornelison schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:37:
Wanneer hier een consultant een printje nodig heeft, gebruikt hij een van onze printers?

Met andere woorden, pdfje mailen naar de opdrachtgever, uit laten printen door opdrachtgever en ondertekenen? Lijkt me echt onzin om op en neer te rijden voor een papiertje. We leven in 2014 !
één nadeel, de klant werkt alleen maar op schepen.. Dus even een andere printer kiezen gaat zomaar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:32
Al gekeken naar alternatieven zoals een kleine laptop of een Surface RT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
De klant heeft gelijk 20 ipad's gekocht.. Alles is iPhone, iPad e.d.. Had zelfs liever een W8 tablet gezien maarja..

PS: Volgens mij is de HP NFC 1200w al genoeg, printer aansluiten via USB en dan wifi connectie maken met de HP NFC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

De HP NFC/Wireless 1200w zou alleen al genoeg moeten zijn, geen router nodig. Als je wel een router nodig hebt dan zou ik eerder voor een Officejet met AirPrint ondersteuning kopen. Dat integreert naadloos in IOS.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:53

Nitai

Live the life you love.

Op de zaak wordt een certificaat gemaakt. Kunnen ze dit niet e-mailen dan? Waarom moet de monteur dit doen? Wat is de meerwaarde van een afgedrukte certificaat (zijn watermerken/speciaal papier wat?).

Vanuit audit oogpunt zou ik niet een monteur zelf een certificaat laten uitprinten (4 ogen principe), want wat let hen om zelf certificaten af te drukken zonder daadwerkelijk iets er voor gedaan te hebben.

Ik denk dat je eerst naar het proces moet kijken voordat je gaat automatiseren. Printen is wat dat betreft echt niet meer van deze tijd tenzij het als bewijslast dient (maar ik zie niet dat de klant het moet ondertekenen, dus dat gaat al niet op).

Hebben de iPad's een 3G/4G verbinding? Of is het wifi only?

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 10-07-2014 11:42 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Nitai schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:36:
Op de zaak wordt een certificaat gemaakt. Kunnen ze dit niet e-mailen dan? Waarom moet de monteur dit doen? Wat is de meerwaarde van een afgedrukte certificaat (zijn watermerken/speciaal papier wat?).

Vanuit audit oogpunt zou ik niet een monteur zelf een certificaat laten uitprinten (4 ogen principe), want wat let hen om zelf certificaten af te drukken zonder daadwerkelijk iets er voor gedaan te hebben.

Ik denk dat je eerst naar het proces moet kijken voordat je gaat automatiseren. Printen is wat dat betreft echt niet meer van deze tijd tenzij het als bewijslast dient (maar ik zie niet dat de klant het moet ondertekenen, dus dat gaat al niet op).

Hebben de iPad's een 3G/4G verbinding? Of is het wifi only?
Emailen wordt niet geaccepteerd aangezien de kapitein zelf niets regelt.
Het certificaat wordt ondertekend door de monteur, de kapitein en de baas van het bedrijf (mijn klant).
Na veel gedoe wordt de handtekening van mijn klant digitaal geaccepteerd en wordt in het programma geladen.
Werkwijze:
- De monteurs keuren alles en voeren dit in in het programma;
- Dit wordt gesynchroniseerd met de server waar de database op draait;
- De werknemers verantwoordelijk op kantoor keuren het certificaat goed (+/- 2/3 minuten);
- De monteur draait het certificaat uit en geeft deze aan de kapitein van het schip voor goedkeuring.

Helaas is in deze branch het een noodzaak om alles op papier te hebben én digitaal.

iPad's zijn allemaal met 3G verbinding, anders zijn ze niet te synchroniseren.
OkselFris schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:22:
De HP NFC/Wireless 1200w zou alleen al genoeg moeten zijn, geen router nodig. Als je wel een router nodig hebt dan zou ik eerder voor een Officejet met AirPrint ondersteuning kopen. Dat integreert naadloos in IOS.
Ik ga hem gewoon bestellen en testen, hopelijk werkt het top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-08 08:17
Heeft de HP app niet toevallig ondersteuning om wel via Bluetooth te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
dennissimeau schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:17:
Heeft de HP app niet toevallig ondersteuning om wel via Bluetooth te printen?
Helaas niet, al geprobeerd. Dit omdat iPad's e.d. gewoon geen afdruk via bluetooth ondersteunen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Koop een HP mobile printer met WiFi ondersteuning. Leg daarna een ad-hoc netwerk aan (WiFi) tussen de printer en iPad en je kan eenvoudig onderweg printen.

De HP NFC/Wireless 1200w die je voorstelt doet zich zo te lezen voor als accespoint dus moet dat inderdaad ook faciliteren. Nadeel is wel dat je dus nog een aparte printer erbij komen kopen. Makkelijker misschien om een mobiele printer te kopen die deze ondersteuning al heeft :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:52
Die tip van laurens0619 is wel een goede, ja!

Mijn printer, HP P1102w, ondersteund zowel infrastructured als ad-hoc mode en doet ook wifi & AirPrint. Niet getetst, maar volgens de handleiding zou die printer in ad-hoc mode gewoon vanaf de iPad bereikbaar moeten zijn.

Minder apparaten, minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mocht alles niet werken. Mag ik je de app PrinterPro aanraden?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
laurens0619 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:50:
Koop een HP mobile printer met WiFi ondersteuning. Leg daarna een ad-hoc netwerk aan (WiFi) tussen de printer en iPad en je kan eenvoudig onderweg printen.

De HP NFC/Wireless 1200w die je voorstelt doet zich zo te lezen voor als accespoint dus moet dat inderdaad ook faciliteren. Nadeel is wel dat je dus nog een aparte printer erbij komen kopen. Makkelijker misschien om een mobiele printer te kopen die deze ondersteuning al heeft :)
Bedankt voor het voorstel, maar ik vind nergens zo'n printertje? (met accu, dat is de truc).
vanaalten schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:10:

Mijn printer, HP P1102w, ondersteund zowel infrastructured als ad-hoc mode en doet ook wifi & AirPrint. Niet getetst, maar volgens de handleiding zou die printer in ad-hoc mode gewoon vanaf de iPad bereikbaar moeten zijn.

Minder apparaten, minder problemen.
Helaas is er geen stroom aansluiting in de bussen waarmee de monteurs rijden, vandaar een printer met accu (en extra klein).
Falcon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:14:
Mocht alles niet werken. Mag ik je de app PrinterPro aanraden?
Printer Pro is the application that lets you wirelessly print from the iPhone or iPad. It can print directly to many Wi-Fi printers and to any printer attached to your Mac or PC via helper application installed on your computer.

Alleen Wifi dus.. Heb ik helemaal niets aan (iPad met HP 1200w ondersteund dit direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:56

Bosmonster

*zucht*

OkselFris schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:22:
Dit. Als je weet dat je moet printen van een iPad, kies dan een printer met AirPrint ondersteuning.. Dan werkt alles gewoon out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Dit. Als je weet dat je moet printen van een iPad, kies dan een printer met AirPrint ondersteuning.. Dan werkt alles gewoon out of the box.
Zoals hierboven ook aangegeven, er is geen stroompunt.. Daarom heeft de klant direct (zonder overleggen, lekker koppig) de HP Officejet 150 gekocht voor iedereen aangezien die een accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:52
Mja, je kan een 12V-DC naar 220V-AC converter in de busjes plaatsen, heb je alsnog een stroompunt voor de printers. Maar ja - als de printers al gekocht zijn, dan is die NFC/Wireless1200W wellicht een betere keus voor nu, in plaats van nieuwe printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
We hebben eindelijk na 2 weken wachten de 1200W binnen en direct uitgetest.
Apple ziet hem direct als een airport printer en werkt vlekkeloos.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om de NFC aan te sluiten op de HP mobiele printer heb ik een usb male naar 3.5mm barrel connector 5v dc stroomkabel aangeschaft via Ebay. Er is wel een aansluiting maar volgens mij gaat te weinig stroom naar de NFC zodat geen verbinding kan worden gemaakt. Iemand een idee welke kabel ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08 18:41
Dat zal ws aan de gebruikte adapter liggen. Ik gok dat die dingen meer dan 5 w gebruiken. Als ze op 12W werken zou je een iPad adapter kunnen proberen.
Pagina: 1