rMBP 15" mid 2012, accu 478 cycles, health 78% (<80%)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25
Ik heb een rMBP uit midden 2012.

De laatste tijd ben ik minder tevreden over de accuduur. Ik lees op http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html dat Apple spreekt over dat er wel 1000 cycles gedaan kunnen worden voor deze op 80% capaciteit zou moeten komen. (http://support.apple.com/kb/HT1519?viewlocale=nl_NL geeft voor de 15" rMBP ook 1000 cycles aan).

Ik ga zorgvuldig om met mijn rMBP, gebruik 'm wel intensief. Wat vinden jullie is dit iets wat ik op garantie kan proberen te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Je zit al onder de 80% met nog niet de helft van de door Apple gestelde 1000 cycles. Met andere woorden: De accu presteert blijkbaar maar half van wat Apple zelf belooft.

Ik zou zeggen: Ga hiermee naar de Apple store en laat de accu kosteloos vervangen.

Gelukkig dat Apple op hun eigen site aangeeft wat wat hun betreft de norm is. Dat scheelt je een hoop getouwtrek over wat 'normaal' is en maakt je klacht ook helderder.

Suc6!

/edit
Zegt Apple ook iets over de tijdsduur? Een MacBook met 478 cycles op de accu, maar die bijv. wel al 5 jaar oud is is natuurlijk een ander verhaal. De twee jaar die jouw MacBook oud is mag m.i toch niet het excuus zijn. Hopelijk zien ze dat bij Apple ook zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Undertaker2 op 09-07-2014 22:45 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Thanks, wel goede stelling niet eens de helft van de belofte waargemaakt!
Heb voor morgenmiddag een date met een Genius gemaakt in Amsterdam ;-).

Zijn er hier meerdere rMBP (mid 2012) eigenaren die iets als dit met de accu hebben? Of post je 'accu stats' aub eens? :-)

[ Voor 15% gewijzigd door WTM op 09-07-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liptonicee
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 09:13
Die health moet je ook niet al te serieus nemen, tenzij je opeens richting de 50% gaat. Bij mij kan het de ene dag op 81% zitten om vervolgens na 1x opladen weer op 95% te komen.
(Op een nog geen 2 jaar oude MBP met originele accu en 434 cycli)

[ Voor 15% gewijzigd door liptonicee op 10-07-2014 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
De health van mijn accu gaat wel langzaam naar beneden, wat jij zegt van 50 naar 95 heb ik niet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn mid 2012 rMBP heeft op dit moment 258 cycles gehad en zit op 91% van de originele capaciteit. Hoop dat je er iets aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Thanks.

Ik was vandaag bij de Genius bar in Amsterdam. Ze deden een aantal testen. 'helaas' voor mij kwam deze nog net boven de 80% uit (80,2% etc na 3x testen was dat de laagste score). En nu is hij dat ook weer even. Ze hebben een aantekening in het systeem gemaakt (over 1 week is mijn rMBP 2 jaar oud). Ik kan er later mee komen. Hij moet wel onder de 80% duiken en in de 'echte apple test' daaronder zitten. (ze booten in een speciale omgeving nadat ze 'm aan de ethernetpoort hangen in het interne netwerk naar een of andere image met testsoftware).

Ik ga over 2 wkn wel terug. Ik mis wel de langere accuduur nu trek ik er ongeveer 4 uur uit op de accu en dat kon echt meer in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Als die accu nu al op 80,3% zit kan je toch op je vingers natellen dat ie nooit de 1000 cycles gaat halen zonder onder de 80% te komen?

Ik neem aan dat het dus om een formaliteit gaat dat je even moet wachten tot ie onder de 80 komt?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Ja, is een formaliteit inderdaad. Die twee gasten vonden het ook vervelend en zeiden dat ze het anders de reparatie niet geautoriseerd kregen. Schijnt dat ze de case incl. toetsenbord en trackpad moeten vervangen voor die accu.... dure hobby. Afijn ik blijf gewoon kijken en ga wel weer terug, wel binnen de 2 jaar gemeld en dat staat geregistreerd. Consumenten recht is 2 jaar blijkbaar na interpretatie van Apple maar ze zeiden dat ze dan straks niet 'moeilijk' zouden doen. Ben benieuwd t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
De batterij zit vastgelijmd aan de behuizing. Je kunt de batterij dus niet vervangen, zonder ook de top-case te vervangen. Sterker nog, de hele laptop moet uit elkaar om de top-case te vervangen. Het scherm, moederbord, en alle andere onderdelen zitten aan de top-case geschroefd. Het is dus een redelijk karweitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Nou ben benieuwd of ik daar wel blij van word en of ze dat goed/netjes allemaal doen. Kunnen ze 'm direct goed schoonmaken van binnen :-D. Verder is dit echt een topmachine, zeer tevreden over, maar wel het nodige sleutelwerk gehad. Eerste exemplaar stuurde ik terug vanwege een dooie pixel. Daarna heeft dit exemplaar tweemaal een nieuw scherm gehad vanwege pixels / beschadiging. (kwam met samsung scherm, toen een samsung weer erop en nu een LG maar wel versie 2, mooi scherm mooier dan de samsung die ik had).

Dus nog een keer sleutelen; liever niet maar nieuwe accu zeg ik geen nee tegen, als ik weer langer kan werken zonder adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Gisteren weer naar de Geniusbar geweest. De test gaf nu wel direct aan dat de accu rot was. 3 tot 5 dagen wachten en dan krijg ik m terug met nieuwe accu.

/edit:
Apple belde net, hij is klaar :-). Morgen ga ik m ophalen. Stof weggehaald en hij had ook nieuw laagje koelpasta erop gezet bij gpu en CPU.

Ben benieuwd.

/edit2:
Nou hij zit erop. Begint wel met 99% health en 0 cycles. Afijn ik denk dat ik gewoon helemaal weer leeg laat lopen en weer volledig opladen.

Verder is het scherm ook vervangen, er zaten wat putjes in en die hebben ze onder garantie vervangen (ik zag het toen ik 'm met accu terug kreeg en daarna hebben ze ook scherm vervangen).

Goede service van Apple, erg fijn!

[ Voor 72% gewijzigd door WTM op 20-07-2014 19:14 ]

Pagina: 1