Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 14:18
Goedenavond iedereen,

op de website van topprice24.nl staat er een Apple iPhone 5S US model te koop. Werken deze toestellen volledig in Nederland en België? Of is het verschil in prijs het risico niet waard? Dus met andere woorden: koop ik het beste de goedkoopste iPhone uit de Verenigde Staten, of het standaard Europees model?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Welkom op GoT :w

Wat vind je belangrijk? En waar zie je het risico?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
Bedankt!
Ik vind het belangrijk dat de prijs zo laag mogelijk blijft, en dat alle opties natuurlijk werken, daarnaast moet die iPhone natuurlijk ook werken op onze netwerken, zoals ik reeds aangaf, dus zowel op de gsm netwerken, als op ons Europees stroomnetwerk (aangezien dat verschilt met dat in de VS). (met het risico bedoel ik dus het risico op het feit dat de iPhone niet volledig werkt hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 16:31
Je moet even uitkijken met de LTE banden. Naar mijn weten wordt band 7 niet ondersteund in het US model, en die band wordt wel in NL gebruikt.
Zie ook deze blog van een medetweaker: Robert's blog: iPhone LTE frequenties in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
Zou het dan kunnen dat deze iPhone (US) niet werkt op de Europese netwerken (voor mij is het hoofdzakelijk van belang dat hij in België werkt, maar als hij in Nederland niet werkt, zal dat ook niet werken in België zeker?) En het zou dan enkel problemen kunnen opleveren met 4G? En het hangt dan zeker af van de provider?

**Edit
Het enige wat wordt vermeld op de website van topprice24 is het volgende:

- UMTS/HSPA+/HSDPA
- GSM/EDGE
- LTE
- 802.11a/b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz and 5GHz)
- Bluetooth 4.0 draadloze technologie

[ Voor 25% gewijzigd door Lodewijk95 op 10-07-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 564643

Waarschijnlijk werkt hij gewoon in Belgie alleen niet op elk netwerk, hier moet je even kijken welke netwerken jouw provider aanbied en of deze dan ondersteund worden. Je moet zo denken dat als amerikanen naar EU komen met hun telefoon ze altijd wel kunnen bellen of internetten de vraag is alleen op welk netwerk. het kan zijn dat 3g of 4g niet ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het gaat hem inderdaad om de frequenties, met name de 4G frequenties. Voor de rest is het toestel identiek.

Waar zie je trouwens dat de iPhone bij die winkel zo veel goedkoper is? De huidige reguliere prijs is 580 euro, 650 is dan toch aardig een stuk hoger?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05
Je kan ook meteen je geld weggooien...

Ziet er niet heel betrouwbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
ik vertrouw de website wel, maar het is het model dat ik niet vertrouw, dus vandaar mijn vraag.
Het enige wat ik vervelend vind is het feit dat ze er niet bij plaatsen wat het modelnummer is van de betreffende iPhone, waardoor ik dan wel zou kunnen zien of deze onze netwerken kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:30

dimako_

Vogel

Waarom zo'n risico lopen voor 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
Iedere cent die je minder uitgeeft, kan je aan iets anders besteden he, en €50 is ook niet niets denk ik dan. Zou het in dit geval dan misschien beter zijn om te wachten tot de iPhone 6 uitkomt, en deze 5S dan een prijsdaling zal krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Topprice24.nl (Innosol SARL)

Daviottenweg 40, 5222 AP Den Bosch

E-mailadres: info@topprice24.nl

Btw-identificatienummer: FR60800566333

Frans BTW nummer en zoek het adres maar eens op Google Maps...

Uhh waarom staat het Tweakers.net logo op de site? Kan hem hier niet vinden...

http://topprice24.fr/t/garantie%20en%20reparatie

[ Voor 20% gewijzigd door Vorkie op 10-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
check eens op Google.
http://www.meilleursagent...rue-du-progres-2011912/7/

Is het je waard een iPhone te kopen van een vage bron?
Denk ook eens na over garantie en ondersteuning.

Voor beoordelingen: https://www.trustpilot.nl/review/topprice24.nl?page=5
Lijkt heel erg op Chinese webwinkels die hun eigen reviews volspammen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
Dat weet ik, er hebben al meerdere mensen dit gemeld, maar als je de reviews op verschillende websites bekijkt (waaronder ook de shopreviews op Tweakers), zie je over het algemeen slechts positieve reacties. Ik heb ook contact gehad via e-mail, en daar waren ze zeer behulpzaam (al weet ik dat ik daar niet op mag afgaan). Maar zij zijn wel voor een groot aantal producten de goedkoopste (al moet je zeker wel op het juiste moment je aankoop plaatsen).

http://webwinkelchecker.nl/webwinkels/topprice24.nl?ref=br

[ Voor 6% gewijzigd door Lodewijk95 op 10-07-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05
Tsja, als jij voor die 50 euro 515 euro wilt vergokken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
Misschien als de meerderheid mij wil afraden om hier mijn aankoop te plaatsen, zal ik dat dan toch maar niet doen, en zal ik op zoek moeten gaan naar een andere webwinkel (wel spijtig dat op Tweakers.net alleen maar Nederlandse webshops vermeld staan, we zouden ook zo een website kunnen gebruiken in België ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024

oscarw

Better be a geek than an idiot

Lodewijk95 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:30:
Misschien als de meerderheid mij wil afraden om hier mijn aankoop te plaatsen, zal ik dat dan toch maar niet doen, en zal ik op zoek moeten gaan naar een andere webwinkel (wel spijtig dat op Tweakers.net alleen maar Nederlandse webshops vermeld staan, we zouden ook zo een website kunnen gebruiken in België ;) )
plan: Tweakers breidt Pricewatch uit met Belgische winkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Bij deze nog iemand die het je afraadt. Waarom in zee gaan met een vage webwinkel met twijfelachtige achtergrond om een paar euro's extra te besparen op zo'n toestel, met alle risico's van dien.

Als je het echt goedkoop wilt kun je beter nog in de vraag & aanbod sectie kijken, daar komen regelmatig gesealde, nieuwe iPhones voorbij met bon. Zoek een Tweaker uit met een goede beoordeling en reden van verkoop, check het serial nummer voor aankoop en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
dankjewel, oscar! ik had dat nog niet gelezen :)
en recrush, bedankt voor de tip :D (wat bedoel je met het checken van het serial nummer, hoe gaat dat in zijn werk? (sorry als dit een domme vraag is :) ) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024

oscarw

Better be a geek than an idiot

Lodewijk95 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:37:
en recrush, bedankt voor de tip :D (wat bedoel je met het checken van het serial nummer, hoe gaat dat in zijn werk? (sorry als dit een domme vraag is :) ) )
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
bedankt! :)
Waaraan kan ik dan zien of het toestel betrouwbaar is?

[ Voor 71% gewijzigd door Lodewijk95 op 10-07-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lodewijk95 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:37:
Goedenavond iedereen,

op de website van topprice24.nl staat er een Apple iPhone 5S US model te koop. Werken deze toestellen volledig in Nederland en België? Of is het verschil in prijs het risico niet waard? Dus met andere woorden: koop ik het beste de goedkoopste iPhone uit de Verenigde Staten, of het standaard Europees model?

Alvast bedankt!
Let er wel even op dat een amerikaanse iPhone in Nederland geen garantie heeft.

Kwam hier onlang pijnlijk achter, ik had op release in de VS een iPhone gekocht (was daar toevallig) en hier mijn vriendin er blij mee gemaakt. Toen hij 3 maanden later defect ging hebben ze de garantie mooi geweigerd bij de Apple Store in Amsterdam.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 10-07-2014 16:51 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
Dat is niet leuk om te horen, ik denk dat ik het maar op een Europees model zal houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Lodewijk95 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:37:
Op de doos, ik meen ook op de bon en softwarematig in de telefoon staat het serial nummer. Die kun je dus op de link van oscar2oktober invullen en de garantiestatus checken. Daarmee weet je dus ook gelijk of het een legitiem Apple product betreft. En checken of het nummer overal overeenkomt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ipv 50 euro besparen op een website die ik niet ken, zou ik (persoonlijk!) even op Marktplaats kijken. Voor €450-€500 vind je genoeg mensen die een 5S aanbieden omdat ze een andere telefoon van hun werk kregen, of omdat ze hebben besloten een abbonement te nemen emt iphone om die direct te verkopen. Dan heb je een geseald (en dus ongebruikt) toestel, met bon en hooguit 1 of 2 maanden minder garantie.

Zie volgende advertenties bijvoorbeeld:

iPhone 5S 16GB nieuw geseald in doos €450
Apple iPhone 5S 16Gb Spacegrau geseald €480
Apple iPhone 5S 32 GB Gold nieuw geseald in plastic incl bon €450

etc.. Maar nogmaals, dat is wat IK zou doen ;) Zullen vast genoeg mensen zijn die dit ook zouden afraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
hmm, Marktplaats heeft ook niet direct de naam van betrouwbaar te zijn, dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik zie ook geen reden waarom een Tweaker op Marktplaats zou gaan zoeken als V&A ook vol staat met iPhones die om dezelfde redenen worden verkocht. Het blijven erg gewilde producten en zeker op Marktplaats profiteren oplichters daarvan. Uit het rijtje hierboven is de laatste al veel te goedkoop voor een nieuw 32GB toestel, alarmbel. De tweede is van een verkoper die net een week lid is van Marktplaats, alarmbel. Zo makkelijk is het.

Gewoon in V&A kijken dus. Ik weet toevallig dat er nu veel te koop staan omdat ik er ook een aan ga schaffen. En er zijn hier al zat betrouwbare verkopers met gesealde iPhones voor nette prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Lodewijk95 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:26:
hmm, Marktplaats heeft ook niet direct de naam van betrouwbaar te zijn, dacht ik :)
Dat is wel heel makkelijk :p zelf stuk of 10 telefoons gekocht via Marktplaats, zolang je er op let dat je de bon erbij krijgt (vaak van media markt of student mobiel) kan er weinig fout gaan. Als het toestel dan ook nog geseald is en dus niet gebruikt is... Dat komt echt wel goed hoor!
Mja je moet je er wel goed bij voelen anders gewoon niet doen natuurlijk ;)

En ja v&a kan natuurlijk net zo goed

[ Voor 9% gewijzigd door thefal op 10-07-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
niemand garandeert toch dat je dat erbij krijgt, of dat je zelfs gewoon een bestelling krijgt? Woorden zijn maar woorden, en anoniem kan je gemakkelijk iemand oplichten hé, ik vind dan de webshop topprice24.nl een stuk betrouwbaarder dan een tweedehandssite, of zoekertjes site, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Er staan meestal bij of er een bon bij zit en als je langs gaat eis je toch die bon op voor je betaalt? Niet zo moeilijk allemaal hoor ;) en als je geen tijd hebt om langs te gaan is deze optie niks boor kou, dan doe je het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
Zelf ooit eens wat gekocht bij deze webwinkel. Is ansich betrouwbaar (lees: je krijgt je spullen)
Echter had ik het idee dat ik niet de eerste eigenaar was van m'n product (geen bescherm plastic e.d.)

De doos was wel gesealed.
Grootste nadeel van deze winkel: de communicatie. De klantenservice is alleen per mail te bereiken en je krijgt niet netjes aanhef-inleiding-midden-slot. Meestal alleen het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
Het zal een beginnende eenmanszaak zijn die vanaf z'n zolder werkt, denk ik. Er waren sowieso wel wat andere knulligheden bij die zaak toen 'ie net in de PriceWatch stond.

En ook al heb je met een Amerikaanse iPhone hier wellicht geen 'Apple' garantie, in principe heb je met garantie enkel zaken te doen met de winkel waar je 'm gekocht hebt. Als 'ie tenminste nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
Eh, OK, duidelijk - maar is dat hier on-topic? topprice24.nl is geen oplichtingssite, gezien de shopreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 08:35
Donstil schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:49:
[...]

Let er wel even op dat een amerikaanse iPhone in Nederland geen garantie heeft.

Kwam hier onlang pijnlijk achter, ik had op release in de VS een iPhone gekocht (was daar toevallig) en hier mijn vriendin er blij mee gemaakt. Toen hij 3 maanden later defect ging hebben ze de garantie mooi geweigerd bij de Apple Store in Amsterdam.
volgens apple's beloftes is garantie internationaal bij iedere apple autorized service provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
luke01 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:46:
[...]

volgens apple's beloftes is garantie internationaal bij iedere apple autorized service provider.
Dacht ik dus ook. Als je de garantie voorwaarden van de Amerikaanse iPhone (het ging om een 5) na leest is dit echter bij de iPhone dus niet zo.

Althans dit was ten tijden van de 5 release zo, of het nu nog zo is met de 5s weet ik niet.

Edit:

Hier staan een aantal belangrijke zaken, vooral de eerste zin hieronder is al eigenlijk alles zeggend.
Apple reserves the right to change the method by which Apple may provide warranty service to you, and your Apple Product’s eligibility to receive a particular method of service. Service will be limited to the options available in the country where service is requested. Service options, parts availability and response times may vary according to country. You may be responsible for shipping and handling charges if the Apple Product cannot be serviced in the country it is in. If you seek service in a country that is not the original country of purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. Where international service is available, Apple may repair or replace Apple Products and parts with comparable Apple Product and parts that comply with local standards.

[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 02-08-2014 00:03 ]

Anoniem: 620090

De Iphone 6 ondersteunt meerdere banden, maar evengoed zijn er drie modellen, ieder met een ander bereik. De A1549 (iphone 6) en A1522 (iphone6+)gaan het waarschijnlijk in Nederland doen maar de A1586/A1524 zijn bedoeld voor gebruik in Europa en ondersteunen meer LTE banden.KPN en Vodafone gebruiken waarschijnlijk LTE band 20 dus dat wordt door alle modellen ondersteund.

Alle reden dus om de Iphoen 6 in de VS te kopen!

Anoniem: 620090

een paar websites:
Wikipedia: List of LTE networks
http://store.apple.com/us/buy-iphone/iphone6 (kijk onder "cellular and wireless")
https://www.apple.com/iphone/LTE/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 620090 op 10-09-2014 10:08 ]

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 620090 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:03:
De Iphone 6 ondersteunt meerdere banden, maar evengoed zijn er drie modellen, ieder met een ander bereik. De A1549 (iphone 6) en A1522 (iphone6+)gaan het waarschijnlijk in Nederland doen maar de A1586/A1524 zijn bedoeld voor gebruik in Europa en ondersteunen meer LTE banden.KPN en Vodafone gebruiken waarschijnlijk LTE band 20 dus dat wordt door alle modellen ondersteund.

Alle reden dus om de Iphoen 6 in de VS te kopen!
Behalve dus de garantie.
Let er even op dat een Amerikaanse iPhone hier geen garantie hoeft te hebben, als er verschillende A nummers zijn dan accepteert Apple Nederland deze Amerikaanse modellen niet in Nederland. Dit omdat het modem anders is.

Helaas weet ik dit uit eigen ervaring. Op release een iPhone 5 gekocht voor mijn vriendin, ging later stuk, wij naar Amsterdam, ding geweigerd. Ze konden hem niet omruilen i.v.m. andere hardware.

Kijk de algemene garantie voorwaarden dus goed na, de ervaring die ik hierboven bespreek staat namelijk in de algemene voorwaarden (als je ze goed leest)

Pagina: 1