Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje een VPN-verbinding anders dan via PPTP op te zetten vanaf diverse locaties (op m'n laptop) naar huis maar dit wil maar niet lukken. Een Draytek 2820VN is de VPN server en deze hangt achter een UPC modem welke de internetverbinding bridged, de Draytek krijgt dus direct het WAN IP voorgeschoteld :)

Wat ik wil bereiken is via deze VPN mijn lokale netwerk bereiken en websites bezoeken via mijn thuis IP-adres.

Even een schets van de situatie:

PPTP
Alles werkt perfect zowel via het netwerk op school (Eduroam) als via Vodafone 3G.

L2TP over IPSec
Ik krijg via Eduroam en Vodafone 3G verbinding volgens Windows en de Draytek VPN client maar vervolgens doet de verbinding helemaal niks (kan niks in m'n LAN bereiken en ook niet op het internet, pingen werkt ook niet).

IPSec
Ik krijg via Eduroam en Vodafone 3G verbinding volgens Windows en de Draytek VPN client maar vervolgens doet de verbinding helemaal niks (kan niks in m'n LAN bereiken en ook niet op het internet, pingen werkt ook niet).

Ik heb de handleiding van de Draytek ook gevolgd en alles precies op deze manier ingesteld, maar het werkt gewoon niet. Ook heb ik de helpdesk benaderd, zij hebben wat dingen geprobeerd maar leken er niet uit te komen en gaven aan dat het 'niet mogelijk was' 8)7

Heeft iemand enig idee waar dit mis kan gaan? Ik stoei er al een tijdje mee maar ik heb sterk het idee dat er iets niet lekker zit in de Draytek, PPTP krijg ik namelijk gewoon zonder problemen werkend :)

Bedankt voor het meedenken :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Iemand enig idee? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoMuis
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 12:17
Beste MensionXL

Heb je het al opgelost. Ik loop tegne het zelfde probleem aan.

Met groet

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
InfoMuis schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:39:
Beste MensionXL

Heb je het al opgelost. Ik loop tegne het zelfde probleem aan.

Met groet
Nee nog steeds niet opgelost :'(

Goedkoop bellen via VoIP

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe veel VPN verbindingen lopen er al op de Draytek? De 2820 kan niet echt meer dan twee VPN verbindingen aan. Het kan wel, maar dat is dan met diverse problemen door de te trage processor.

Werkt het wel op bijvoorbeeld een Draytek 2850 of 2860?

Helaas is ook de logging beperkt op de 2820, maar je zou SysLogRD van Draytek kunnen gebruiken om realtime te monitoren waarop het mis gaat.