Hey,
Een vriend van me heeft een klein productiehuis en wil een upgrade doen namelijk een mac kopen.
Hij vroeg dit aan mij omdat ik meer van Computers weet dan hem, maar Apple is toch een vak apart.
Nu vroeg hij aan mij wat het best voor het budget van +- 3000 euro zou zijn.
optie 1)
Een Mac Pro 3.7 GHz quad-core Xeon E5
3,7-GHz quad-core met 10 MB L3-cache
12 GB (3x 4 GB) 1866-MHz DDR3 ECC
256 GB PCIe-flashopslag
Twee AMD FirePro D300 GPU’s met elk 2 GB GDDR5 VRAM
Dit zou op 2744 euro uitkomen hier in België. via Fnac maar deze is niet aanpasbaar.
optie 2)
Een Imac 27 inch met het volgende:
3,5-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,9 GHz
16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
512 GB flashopslag
NVIDIA GeForce GTX 780M 4 GB GDDR5
Dit zou op 3079 euro's uitkomen.
Hij heeft nog 2 goede Full HD schermen dus hij zou deze mogelijk willen gebruiken voor de Mac Pro of als een uitbreiding voor de Imac.
De software zou FinalCut en motion vooral worden maar ook DaVinci Resolve voor zijn Black Magic 2.5K camera.
Volgens mij is voornamelijk de laatste blij met de 2de videokaart van de Mac Pro,
maar deze zijn dan 2GB tegen over de 4GB van de Imac.
Zover ik weet zijn beide toestellen niet echt uitbreidbaar wat spijtig is anders was het een makelijke keuze en werd er voor de Mac Pro gegaan.
Dus zover deze post ik hoop hier toch wat meer inzicht in te krijgen.
Een vriend van me heeft een klein productiehuis en wil een upgrade doen namelijk een mac kopen.
Hij vroeg dit aan mij omdat ik meer van Computers weet dan hem, maar Apple is toch een vak apart.
Nu vroeg hij aan mij wat het best voor het budget van +- 3000 euro zou zijn.
optie 1)
Een Mac Pro 3.7 GHz quad-core Xeon E5
3,7-GHz quad-core met 10 MB L3-cache
12 GB (3x 4 GB) 1866-MHz DDR3 ECC
256 GB PCIe-flashopslag
Twee AMD FirePro D300 GPU’s met elk 2 GB GDDR5 VRAM
Dit zou op 2744 euro uitkomen hier in België. via Fnac maar deze is niet aanpasbaar.
optie 2)
Een Imac 27 inch met het volgende:
3,5-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,9 GHz
16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
512 GB flashopslag
NVIDIA GeForce GTX 780M 4 GB GDDR5
Dit zou op 3079 euro's uitkomen.
Hij heeft nog 2 goede Full HD schermen dus hij zou deze mogelijk willen gebruiken voor de Mac Pro of als een uitbreiding voor de Imac.
De software zou FinalCut en motion vooral worden maar ook DaVinci Resolve voor zijn Black Magic 2.5K camera.
Volgens mij is voornamelijk de laatste blij met de 2de videokaart van de Mac Pro,
maar deze zijn dan 2GB tegen over de 4GB van de Imac.
Zover ik weet zijn beide toestellen niet echt uitbreidbaar wat spijtig is anders was het een makelijke keuze en werd er voor de Mac Pro gegaan.
Dus zover deze post ik hoop hier toch wat meer inzicht in te krijgen.