Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powerline?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik gebruik nu al zeer lange tijd een draadloze internetverbinding om te gamen.. Wat toch zeker niet ideaal is, al helemaal niet aangezien mijn broertjes erachter zijn gekomen wat torrenten is. Alleen is het voor mij onmogelijk om een kabel te trekken. (Scumbag parents.)

Laatst las ik dus iets over powerline, en heb ik wat research gedaan online waar sommige mensen zeggen dat het veel beter werkt dan draadloos, maar anderen juist niet.

Vandaar dat mijn vraag is of Powerline mij betere internet prestaties zal leveren dan een draadloos netwerk dat doet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ligt helemaal aan je wireless netwerksnelheid. En powerline geeft totaal geen garanties qua snelheid. Soms werkt het goed, soms ook niet.

Maar als er torrents gedownload worden trekt dat sowieso de verbinding dicht. Wat jij nodig hebt is een router waarbij je Quality of service kunt toepasen, dus bandbreedte kunt toekennen. Of dat instellen op de routerr.

Dat gezegd hebbend: een goed gesprek kan ook geen kwaad. Jij wilt nu voorrang op je broertjes met het gamen. Zij willen ook graag voorrang. Dat wordt dus samen delen, alleen zul je dat met torrents technisch af moeten dwingen - want als je het op de client zelf instelt is die grens er ook zo weer vanaf ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Zorg ervoor dat de torrent programma's nooit meer dan 2/3 van de totale upload capaciteit van je verbinding in beslag nemen en nooit meer dan 2/3 van het maximale aantal gelijktijdige verbindingen van je router.

Stel om te beginnen de maximaal aantal gelijktijdige verbindingen op de torrent clients in op een conservatieve 50. Je kunt later altijd wat omhoog gaan.

Als je bovenstaand in overleg doet dan zit je elkaar niet in de weg.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is precies wat The Eagle weergeeft, met powerline kan het soms heel goed uitpakken en heel vaak helemaal niet. Daar is van te voren weinig over te zeggen. Uitzonderingen daargelaten kun je doorgaans stellen dat kabel de beste verbinding is. Op de twee plaats wifi en na een tijdje helemaal niets komt powerline. Succes hangt meestal af van een paar factoren zoals de te verbinden locaties wel of niet op de zelfde groep en in geval van niet, hoe de groepen zijn beveiligd. D.w.z. door ouderwetse smeltpatronen of door installatieautomaten. In geval van het laatste hebben veel mensen helemaal geen verbinding via powerline.

Maar gezien de argumenten van je, vergeleken met wat je nu hebt vrees ik dat je ook in geval van wel een alleszins redelijke verbinding geen of weinig kans hebt op verbetering. De problemen die je met je broertjes ondervindt hebben weinig of niets te maken met wifi of powerline, want de laatste geeft je echt niet meer ruimte. Veel meer kans op succes heb je met een wat slimmere programmering van de router of wat The Eagle voorstelt een goed gesprek.

Edit:
Dit had ik er nog aan toe willen voegen, maar vergat het even:
Over powerline is inmiddels in dit forum al heel veel geschreven over ontvangstkwaliteit, zowel over theorie als over praktijkervaringen. Heeft TS daarin al zitten grasduinen? In die berichten kun je namelijk zien dat de ervaringen nogal uiteenlopend zijn, maar je ziet dan ook dat de negatieve toch wel aardig de boventoon voeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Techneut op 10-07-2014 19:22 ]