Toon posts:

780 TI met HDMI naar TV = koek-koek?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij doe ik iets fout.

TV heb ik op Input: HDMI 1 staan (gebruik ik altijd voor mijn mediaspeler) en heb de HDMI van mn mediaspeler ff naar mn PC doorgetrokken. Ik heb hem aan de achterkant naast de connectie met mn PC beeldscherm erin gehangen en volgens mij zou hij het dan moeten doen... Niets is minder waar.

TV heb ik toegevoegd (geen idee of dit via WIFI of via HDMI is, dat terzijde), maar ik kan geen tweede scherm selecteren bij beeldscherminstellingen.

Iemand die hier ervaringen mee heeft en dit brandje kan blussen?

Mijn dank is groot!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e5TlJxA.png

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Dus als ik het goed begrijp heb je mediaspeler via HDMI aan je PC (videokaart) gehangen ?

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:59:
Dus als ik het goed begrijp heb je mediaspeler via HDMI aan je PC (videokaart) gehangen ?
Nee, sorry voor de onduidelijkheid.

Ik gebruik dezelfde HDMI kabel als voor mijn mediaspeler --> TV nu voor PC --> TV.

Mediaspeler zit er dus niet tussen ofzo, wil direct van PC naar TV.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ah duidelijk!

Heel simpel, de TV staat wel aan ? Anders word hij niet gevonden.

Gabriël AM5

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
1. ) Haal de HDMI kabel uit je beeldscherm en uit je TV, even controleren of de kabel er wel écht goed in zit.
2. ) Plaats de HDMI kabel in een ander slot van je TV als dat kan.
3. ) Televisie aan, PC aan, druk eens op de windows knop + P

Nu?

Verwijderd

Topicstarter
Sapphire: hij staat aan en op de port HDMI 1, welke ik altijd voor de mediaspeler gebruikte, dus dat moet de goede zijn.
Sn4k3: eruit en erin gedaan, geen verschil.
Windows+P en dan dupliceren doet niks helaas.

Ik heb bij hardware en apparaten troubleshoot gedaan, daar kwam niks uit voort...?

Ga nu http://windows.microsoft....connect-multiple-monitors proberen :)

Thanks voor jullie hulp so far iig!!!!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kabel is al eerder gebruikt? dat hij niet gewoon nieuw en dood is ?

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
ja, gebruik hem dagelijks om bluray mee te kijken etc :) gebruik hem op een Xstreamer

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
Kijk even bij je nvidia control panel. Je hebt daar meer opties voer bijv. het dupliceren van je beeldscherm.

Verwijderd

Topicstarter
Nvidia gecheckt: bij meerdere beeldschermen installeren ziet 'ie hem ook niet... Erg vaag dit... Ga wel ff op de site van de tv fabrikant kijken (Sony WD905 model)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

SN4K3 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:04:
1. ) Haal de HDMI kabel uit je beeldscherm en uit je TV, even controleren of de kabel er wel écht goed in zit.
Dit punt wil toch ik nog eens onderstrepen ;)

Kijk eens of er rond de HDMI poort op de videokaart genoeg ruimte is...
Genoeg kasten die een opstaande rand hebben achter bij de slots... Dan kan een lompe HDMI stekker vaak net niet diep genoeg gaan als de poort beetje scheef zit en dus de HDMI stekker eigenlijk stoot tegen de rand.

Die paar millimeter maken dan het verschil uit tussen contact en geen contact...

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:56:
[...]

Dit punt wil toch ik nog eens onderstrepen ;)

Kijk eens of er rond de HDMI poort op de videokaart genoeg ruimte is...
Genoeg kasten die een opstaande rand hebben achter bij de slots... Dan kan een lompe HDMI stekker vaak net niet diep genoeg gaan als de poort beetje scheef zit en dus de HDMI stekker eigenlijk stoot tegen de rand.

Die paar millimeter maken dan het verschil uit tussen contact en geen contact...
Goed punt, heb het gecheckt. Ik heb 2 kabels geprobeerd (1 van mn PS4, en 1 van mn mediaspeler) beiden niks.
Praat nu met iemand van Nvidia, die denkt dat de HDMI socket kaduuk is.
Ding is 2 maanden oud, nooit HDMI gebruikt, dus zou goed kunnen, maar zou wel zonde zijn.

To be continued... Mijn TV ziet iig de 2 HDMI kabels die ik erin heb geduwd wel, dus zal hoogst waarschijnlijk aan de 780 TI liggen.... :'(

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
En als je de HDMI kabel in het HDMI slot van je moederbord stopt, neem aan dat je dan ook geen beeld hebt net zoals bij je videokaart, of heb je dat nog niet geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door SN4K3 op 09-07-2014 22:26 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 22:07

Barrycade

Through the...

Je TV staat er tussen vanwege WiFi. Mijn Sony staat ook aangemeld terwijl ik geen enkele kabel heb aangesloten.

Het lijkt er op dat je je Samsung nog steeds hebt aangesloten.
En als je opstart met alleen je TV aangesloten?

Heb je al zoeken naar nieuwe apparaten gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
SN4K3 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:13:
En als je de HDMI kabel in het HDMI slot van je moederbord stopt, neem aan dat je dan ook geen beeld hebt net zoals bij je videokaart, of heb je dat nog niet geprobeerd?
Heb er geen op het moederbord, iig niet zichtbaar aan de voor- of achterkant.
Barrycade schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:26:
Je TV staat er tussen vanwege WiFi. Mijn Sony staat ook aangemeld terwijl ik geen enkele kabel heb aangesloten.

Het lijkt er op dat je je Samsung nog steeds hebt aangesloten.
En als je opstart met alleen je TV aangesloten?

Heb je al zoeken naar nieuwe apparaten gedaan?
Alles geprobeerd, heb NVIDIA laten meekijken via een 'scherm overname programma'. Zij concluderen dat de HDMI slot kapot is (met 2 kabels geprobeerd, 1 van mediaspeler, 1 van PS4, beiden geen succes) en ze adviseerden mij om contact met de verkoper (mycom) op te nemen om een garantieclaim te doen... To be continued |:(

Dank allemaal! Nu snel NL verder kijken :D

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Zonder tv/monitor en met alleen een hdmi kabel/adapter zie ik al een extra scherm verschijnen, dit was altijd een truckje om een hybrid combo te laten werken (amd op nvidia) dus als de kabel werkt, zal hun conclusie dat de poort kapot is best wel gerond zijn. Vervelend voor je!

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

Verwijderd

Topicstarter
Compuse schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:51:
Zonder tv/monitor en met alleen een hdmi kabel/adapter zie ik al een extra scherm verschijnen, dit was altijd een truckje om een hybrid combo te laten werken (amd op nvidia) dus als de kabel werkt, zal hun conclusie dat de poort kapot is best wel gerond zijn. Vervelend voor je!
Komt goed, Mycom woensdag al gemaild, geen reactie: vandaag ff gebeld.

Kaart is op zijn vroegst ergens in augustus leverbaar, dus even afwachten.
Binnen nu en 2 weken kijken ze er ff naar, als het hardware fout blijkt te zijn krijg ik dezelfde kaart nogmaals of kan ik een andere (mogelijk 8xx serie?) uitkiezen (evt. deels bij te betalen). We'll see! Hopelijk werkt alles straks iig...! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 14:52 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 19:24
Ach dat kost Mycom niets hoor, gaat gewoon retour fabrikant!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het kan ook handshaking zijn. Heb je al eens je pc als eerste opgestart en dan pas je tv aangezet of vice versa ?
Ik heb dat b.v. met de UPC mediabox. Die moet ik altijd.

Even als vraagje: als je geen beeld hebt, hoe maak je dan deze screenshots (remote software?), of heb je er toevallig een 2e device aanhangen...

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:12:
Het kan ook handshaking zijn. Heb je al eens je pc als eerste opgestart en dan pas je tv aangezet of vice versa ?
Ik heb dat b.v. met de UPC mediabox. Die moet ik altijd.

Even als vraagje: als je geen beeld hebt, hoe maak je dan deze screenshots (remote software?), of heb je er toevallig een 2e device aanhangen...
Screenshots vanaf mijn PC scherm (digital output), TV aan + PC daarna aan geprobeerd, idem voor PC aan en daarna TV aan :) Niks helpt 8)7 |:(
Pagina: 1