Zalman Gebruikers !!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
ik heb even een vraagje aan alle zalman gebruikers

hoe bevalt het ? is het wel zo goed als ze zeggen ?

heb je extra luchtkoeling ?

ik zat zelf te denken aan deze setje mAAR dan komt er ook nog zo een fan beugel bij

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/3100g3.gif

dis is de fn beugel

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/fanfb176.gif

en die monteer je zo ( duh)

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/inst/instfanbr3.gif

please beste tweakers post je ervaringen zal ik heel errug blij mee zijn :9

thnx FleX

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Hmm grappige heatsink op die videokaart.

Het enige wat ik weet (tja je hebt eens een ingeving) dat je voor zo'n zalman koeler (eigenlijk voor allemaal) een goede airflow nodig hebt.

Maar ziet er best we relaxed uit.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
maar dit is dus geen geld verspilling ??

ja zoveel ishet niet maat het is voor een tb1.2 en wil hetgraag lekker koel houden B-)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hem :9~

En ik ben er tevreden mee. Zoals je misschien weet heeft de Zalman twee standen, stil en lawaaiig :)
Ik heb hem op stil, en dan hoor ik hem niet. Zelfs dan koelt ie goed, een Duron 700 @ 800 (6 x 133) houdt ie op hooguit 42 graden, met standaard voltage.

Maar het belangrijkste waarvoor ik hem heb gekocht is dat ie stil is. En dat is ie zeker. De Zalman is niet goed genoeg (denk ik) om een TB 1400 @ 1600 te koelen, maar voor alle overige dingen wel...

btw, ik heb twee 80x80 mm Panaflo's in mn kast erbij.

En over de montage, makkelijker kan niet. Je schroeft die beugel bij je AGP-en eerste PCI-sloten erbij en klaar is funkflex :)

Ik kan hem echt aanbevelen die Zalman.

(ik heb overigens wel referentie, hiervoor had ik een Super Orb, te veel lawaai en moeilijk te installen).

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig die zalman.
Maar als je een beetje een grote kast hebt is de afstand tussen je processor en de plaat waarop je die arm vastschroeft groter.
Dus volgensmij kan hij niet gebruikt worden als je een grote kast hebt.
Correct me if i`m wrong.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

whoaaa die zijn gaaf doe eens een link ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
En waar koop je hem in nl?

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:13 schreef schumache het volgende:
Maar als je een beetje een grote kast hebt is de afstand tussen je processor en de plaat waarop je die arm vastschroeft groter.
Correct me if i`m wrong.
Ehhmmm.. Dit is dus een standaard qwa afmetingen e.d. Ongeveer elkae kast heeft de zelfde ruimte hiervoor.

Verwijderd

Correct me if i`m wrong.
You're wrong, |:( De grote van je kast heeft niets te maken met de afstand van je agp slot tot je processor. het ligt gehaal aan de lay-out van je mobo. En in de meeste gevallen zit je cpusocket wel ongeveer op de juiste plaats

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

dat maakt toch helemaal niet uit! Een ATX bordje wordt toch niet groter als je een grotere kast koopt? :?
edit:
kwas dus al niet de enige die dit opmerkte :)

aAarGhh

Verwijderd

Correct me if i`m wrong.
Hij gaat gewoon in een Full Tower hoor.
Ik wilde met mijn 2x 12cm Panaflows en Taisol voor de hoorbare stilte gaan, maar die taisol varieert net een beetje in toeren wat mij gaat iriteren. (je hoort een wisselende toon). Een vriend van mij heeft hetzelfde en toen die goude Zalman gemonteerd, en je hoort de stilte! Hij heeft een TB1000@1150. Hoger moet je niet doen met een Zalman. Het gaat voornamelijk om de herrie (gebrek aan :))

Verwijderd

wat voor'n heatsink zit er op die videokaart?
waar komt die pic vandaan????

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:25 schreef Hiro Shima het volgende:
wat voor'n heatsink zit er op die videokaart?
waar komt die pic vandaan????
Ook een Zalman. Cool he... wat een stilte, nu nog een voor mijn Nortbridge....

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

Kheb ook een Zalman!
Tis een toppie ding, maar tkan altijd beter natuurlijk.
Hijs idd superstil (in de stille stand hoor je hem echt niet) en hij koelt best redelijk:
1200@1200 op 31 idle. Maar als je hem strest wordt hij 47 graden en dan krijg je de temp niet meer naar beneden! (hij blijft op zo'n 43 graden)

Voor de rest: stil en mooi! kies maar dus!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:07 schreef Artcore_Trooper het volgende:

(..)
Zelfs dan koelt ie goed, een Duron 700 @ 800 (8.5 x 133) houdt ie op hooguit 42 graden, met standaard voltage.

Maar het belangrijkste waarvoor ik hem heb gekocht is dat ie stil is. En dat is ie zeker. De Zalman is niet goed genoeg (denk ik) om een TB 1400 @ 1600 te koelen, maar voor alle overige dingen wel...
8.5 x 133 != 800 MHz :)
6.0 x 133 bedoel je dan zeker

Anyways, ik denk dat je deze struisvogel ;) alleen moet gebruiken als je een stille kast wilt maken, dan kun je je kast tòch koel houden met minimaal lawaai. Als je toch veel fans gaat plaatsen... tja, dan lijkt het me zonde dit ding te kopen, want een 25,- koelertje doet het werk even goed (coolermaster DP6H51 bijvoorbeeld, een zeer goede koeler voor zn geld, en stil ook!).

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[quote]Op maandag 11 juni 2001 11:42 schreef CiPHER het volgende:

[..]

8.5 x 133 != 800 MHz :)
6.0 x 133 bedoel je dan zeker
[..]

Je hebt gelijk, ik zat aan twee dingen te denken terwijl ik het typte |:(
:)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 11:15 schreef talin het volgende:
whoaaa die zijn gaaf doe eens een link ?
http://www.space-promotion.nl/

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
oke ik heb sinds 2 dagen een coolermaster
ep5-6i11 ( daarvoor had ik een super orb :r )

prima ding koelt ook redelijk

duron 800@800 35 idle 41 stressed

maar de bedoeling was dat ik een delta ofzow erop gooide dan wel op 7v

of een 92mm papst

maar dan heb ik wel zo een trechterding nodig

iemand een idee waar ik zie weg kan halen ?

en wat als ik gewoon 2x 120mm papst in mijn kast hang met zo een zalman ?

die fans op 7v dan

ik heb nu ook 2coolermaster fans hangen maar die zijn 80mm met33cfm en maken een takke herrie

Verwijderd

Is dat de CNPS 3100? Hij kost maar DM79,-.

http://www.hiqcomputer.de/download-endkunden/endkunden.txt

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 13:49 schreef J.A.M.F. het volgende:

dit is de cnps3100
Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/31002.gif

kost 110

en de gouden cnps3100 kost 125-

Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/3100g1.gif

Verwijderd

Ik HEB er ook echt een :P

Ben er zeer tevreden over, zie sig :D

Alleen heb ik er wel 2 8cm fans opgezet, dat ding wat ze erbij leveren werkt voor ginne meter, de fan komt niet eens in de buurt van de heatsink |:(

Verder echt een super (stille) koelert :z

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 13:54 schreef Flipke het volgende:
Ik HEB er ook echt een :P

Ben er zeer tevreden over, zie sig :D

Alleesn heb ik er wel 2 8cm fans opgezet, dat zing wat ze erbij leveren werkt voor ginne meter, de fan komt niet eens in de buurt van de heatsink |:(

Verder echt een super (stille) koelert
zit dat misvormt beugel erbij dan ??
wat voor mobo heb jij alsie dr neit bij komt ?

hoe heb je die fans erop gezet ?
gewoon in je kat of een aan elke kant tegen die heatsink aan ?

Verwijderd

Zie sig, daar Staat toch echt m'n mobo ook bij :P

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 13:57 schreef Flipke het volgende:
Zie sig, daar Staat toch echt m'n mobo ook bij :P
oww jaa (duh) |:(

sowwy

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 13:56 schreef funkflex het volgende:

[..]

zit dat misvormt beugel erbij dan ??
wat voor mobo heb jij alsie dr neit bij komt ?

hoe heb je die fans erop gezet ?
gewoon in je kat of een aan elke kant tegen die heatsink aan ?
duuuhhh wat heb je anders aan die fan die erbij zit...........

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
hey slimbo als je op die site kijkt dan staat erbij vermeld dat het een case fan is en een case fan word volgens mij toch meer in je case gebruikt enneit op zo een rare manier als dat verlepte beugel van zalman

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 13:49 schreef J.A.M.F. het volgende:

Degene die je op de foto ziet is denk ik de CNPS3100G oftewel exact dezelfde koperen, maar dan nog met een laagje goud eroverheen :P

Mooi draadje is dit trouwes, want ik wil binnekort ook een Zalman CNPS3100G kopen.
Maar ik heb nog een aantal vraagjes: heeft iemand ook wel es geprobeert hoe dat ding presteert als je helemaal geen fan installeert? Ik wil namelijk echt een superstil servertje maken, en de processor die ik heb genereert niet veel warmte. Het is namelijk maar een k6-3+ 450@600 op het standaard voltage van 2.0 en hij produceert maximaal maar iets van 25 watt aan warmte... En nu staat er op de site wel de Thermal Resistance van de normal mode en de silent mode:
Thermal Resistance : 0.35deg C/W (5V Silent Mode), 0.28deg C/W (12V Normal Mode)
maar niet van de fanless mode.
Op zich moet het wel lukken denk ik. Want mijn kasttemperatuur is in de zomer 31 graden, en ik wil de processsor graag onder de 55 graden houden. Dus dan moet de zalman zonder fan maximaal een thermal resistance van (55-31)/25=.96 hebben. Dat is echt veel en veel meer als de .35 als van de silent mode, dus het moet toch wel mogelijk zijn lijkt me...
En dan ga ik waarschijnlijk de airflow in m'n kast ook nog wat verbeteren door nog een 80mm panaflow/papst vooronder te installeren.

Verder: hebben jullie de eerste mods van de Zalman coolers al gezien?
Een gast die 4 zalmans in elkaar geschroefd heeft tot 1 grote: http://board.member.cgiserver.net/CrazyWWWBoard.cgi?mode=read&num=281&db=parkoz01b&backdepth=1

En een hele interessante mod waarbij de fan direct tegen de zijkant aan blaast: http://www.plycon.com/zalm3100.htm
Iemand een idee waar je die klemmetjes voor de bevestiging in Nederland kunt krijgen?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
ik wil de mijne zo maken dan :9
Afbeeldingslocatie: http://rni3d.com/parkoz/board_images/04/mies/image/Z02.jpg

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Funkflex:

Volgens mij gaat dat niet goed zo, waarschijnlijk smoor je de fans op deze manier en bereik je een averechts effect.
Je zal het kapsel om de finnen korter moeten maken om voldoende flow te krijgen.

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 00:00 schreef Smallblock het volgende:
Funkflex:

Volgens mij gaat dat niet goed zo, waarschijnlijk smoor je de fans op deze manier en bereik je een averechts effect.
Je zal het kapsel om de finnen korter moeten maken om voldoende flow te krijgen.
Daar kon je inderdaad wel gelijk in hebben ja. Ik vond ook al dat er inderdaad wel wat weinig ruimte over was om al die lucht weer eruit te persen. Aan de andere kant moet je wel bedenken dat de bladen niet massief zijn, er zitten toch wel behoorlijk grote gaten in het midden waar de lucht ook doorheen kan. Tis jammer dat ik geen koreaans kan, anders had ik kunnen lezen wat de bedenker van deze mod erover te zeggen heeft :)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:44

ChUcKiE

Dus........

En als je um nou op zuigen zet?? Dan moet alle verse lucht helemaal van onder uit naar boven gaan en dan hebbie volgens mij wel een goed systeem!

Dat blazen lijkt me ook niet echt werken neej!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 14:43
Ik heb de CNPS3100-plus, is een prima koeler lekker stil en koelt ook okee.
In mijn andere pc zit een CNPS 5000, ook een prima koeler van Zalman :)
Pagina: 1