Ik werk nog steeds prima op een core 2 duo, ik ben dus al een paar jaar totaal niet meer bezig met hardware
Toch denk ik dat ik misschien eens moet upgraden, al kan het goed zijn dat ik het nog een paar maanden uitstel.
Ik gebruik mijn computer steeds minder, als ik hem gebruik, is het voornamelijk voor het internet. Een beetje office, Af een toe moet ik een zwaar programma openen (Photoshop, MS visual studio, Multisim, vanaf september ook nog wat autoCAD). Tevens backup ik alles op een NAS (Synology DS214)
De core 2 duo is wel geupgrade naar een core2quad, en een SSD, en ik wil absoluut verder met een SSD en quadcore, omdat ik echt wel het verschil merk. RAM daarintegen lijkt 8GB voor mijn doen voldoende.
Ik wil graag een compact en stil systeem. Daar ik een beetje windows-moe ben, wil ik vanaf dag 1 Linux (ubuntu) erop wil gebruiken, eventueel met dual-boot of virtualisatie van windows voor bovenstaande specifieke programma's. Ik heb geen ervaring met linux, maar vind het wel nodig dat ik het eens leer.
De linux-opmerking maakt computergebruik nog complexer, dan gewoon met windows verder te gaan vermoed ik, daarom dat ik ook een Apple imac 21,5" al-in-one niet uitsluit. Ik ben reeds vertrouwd met OSX, en itunes ben ik verplicht te gebruiken samen met men iphone, Iphoto werkt voor mij even goed als picasa. En veel programma's voor windows bestaan voor mac maar niet voor linux. (bijvoorbeeld MS Office, Adobe Photoshop).
Wat denken jullie van volgend systeem in vergelijking met een imac-21,5"?
imac: http://store.apple.com/be-nl/buy-mac/imac
Mijn samengesteld systeem is een compact systeem, met een snelle quadcore, en voor de rest niet speciaal:
update:
*Grotere SSD, meteen M2
Is de voeding voldoende, of is 650W misschien beter?
Een echte krachtige grafische kaart gaat niet samen in een mini- cool 'n quiet systeem, en hoeft voor mij ook niet. Doch als het photoshop zou boosten, wil ik het wel erbij.
Toch denk ik dat ik misschien eens moet upgraden, al kan het goed zijn dat ik het nog een paar maanden uitstel.
Ik gebruik mijn computer steeds minder, als ik hem gebruik, is het voornamelijk voor het internet. Een beetje office, Af een toe moet ik een zwaar programma openen (Photoshop, MS visual studio, Multisim, vanaf september ook nog wat autoCAD). Tevens backup ik alles op een NAS (Synology DS214)
De core 2 duo is wel geupgrade naar een core2quad, en een SSD, en ik wil absoluut verder met een SSD en quadcore, omdat ik echt wel het verschil merk. RAM daarintegen lijkt 8GB voor mijn doen voldoende.
Ik wil graag een compact en stil systeem. Daar ik een beetje windows-moe ben, wil ik vanaf dag 1 Linux (ubuntu) erop wil gebruiken, eventueel met dual-boot of virtualisatie van windows voor bovenstaande specifieke programma's. Ik heb geen ervaring met linux, maar vind het wel nodig dat ik het eens leer.
De linux-opmerking maakt computergebruik nog complexer, dan gewoon met windows verder te gaan vermoed ik, daarom dat ik ook een Apple imac 21,5" al-in-one niet uitsluit. Ik ben reeds vertrouwd met OSX, en itunes ben ik verplicht te gebruiken samen met men iphone, Iphoto werkt voor mij even goed als picasa. En veel programma's voor windows bestaan voor mac maar niet voor linux. (bijvoorbeeld MS Office, Adobe Photoshop).
Wat denken jullie van volgend systeem in vergelijking met een imac-21,5"?
imac: http://store.apple.com/be-nl/buy-mac/imac
Mijn samengesteld systeem is een compact systeem, met een snelle quadcore, en voor de rest niet speciaal:
Optie 1: Bitfenix Prodigy Silver Optie 2 : Aerocool Dead Silence Cube Black/White Optie 3 : Cooler Master Silencio 352 70 | 80 |
PSU : Cooler Master V-Series Semi-Modular 450W | 80 |
MoBo : ASUS H97M-E • Micro-ATX • Socket 1150 with H97 Controller Hub • 4 slot DDR3 • 1 slot PCIe x16 (16lanes) • 3 slot PCIe x1 • HDMI + DVI + VGA • 4xSATA 600 + 1x M.2 • IO-panel 4xUSB 3.0 + 2xUSB 2.0 • Headers 2xUSB 3.0 + 6xUSB2.0 | 90 |
CPU : Intel Core i5 4690 • Freq : 3,5 GHz (3,9GHz) • Cache : 1MB • 84W • Intel HD graphics 4600 op 1200MHz | 200 |
RAM : Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600 CL9 kit • 16000 MHz • PC3-128000 • CAS : CL9 | 80 |
SSD : Kingston SSDNow V300 120GB • 3,5inch bay • Sata-600 • Lezen (sequentieel) 450MB/s • Schrijven (sequentieel) 450MB/s • Lezen (random 4K) 85.000IOPS • Schrijven (random 4K) 55.000IOPS | 70 |
GraKa : Uitstellen (Voldoet ingebouwde?) | 0 |
Totaal | 590 |
update:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Asus H97M-E | € 78,25 | € 78,25 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 47,79 | € 47,79 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 123,73 | € 123,73 |
1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 68,- | € 68,- |
1 | Crucial M550 M.2 256GB | € 133,23 | € 133,23 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 630,90 |
*Grotere SSD, meteen M2
Is de voeding voldoende, of is 650W misschien beter?
Een echte krachtige grafische kaart gaat niet samen in een mini- cool 'n quiet systeem, en hoeft voor mij ook niet. Doch als het photoshop zou boosten, wil ik het wel erbij.
[ Voor 28% gewijzigd door g4wx3 op 10-07-2014 15:27 ]