Ik heb laatst een druksensor gekocht. Deze sensor is bedoeld om aan te sluiten op een NXT poort van Lego Mindstorms. Ik heb inmiddels de sensor aan de praat via een zogenaamde NXShield, een arduino shield met NXT poorten erop (zodat je mindstorms componenten kan aansluiten op een arduino).
Mindstorms werkt met I2C en ik wil graag die sensor zonder dat extra shield met een arduino aan de praat krijgen. Echter lukt me dat voor geen meter. Dit komt o.a. omdat ik geen idee heb wat er binnen in zit. De fabrikant wil dat (uiteraard) niet laten weten, al was hij wel behulpzaam met een tip over hoe ik dat ding werkend zou kunnen krijgen, wat geen soelaas bood:
Ik heb geen scoop tot mijn beschikking om te kijken wat er precies op de I2C gebeurt.
Om te beginnen probeer ik erachter te komen wat voor chip erin zit, wellicht dat ik aan de hand van de datasheet wat meer te weten kom over de communicatie. Heeft iemand:
- een idee wat voor chip er in zou kunnen zitten? (bereik 0 - 58 PSI)
- hoe ik dat ding aan de praat ga krijgen?
Mindstorms werkt met I2C en ik wil graag die sensor zonder dat extra shield met een arduino aan de praat krijgen. Echter lukt me dat voor geen meter. Dit komt o.a. omdat ik geen idee heb wat er binnen in zit. De fabrikant wil dat (uiteraard) niet laten weten, al was hij wel behulpzaam met een tip over hoe ik dat ding werkend zou kunnen krijgen, wat geen soelaas bood:
Dat is me gelukt, echter lijk ik geen verbinding te krijgen met de sensor. Als ik een byte wil uitlezen krijg ik geen response en lijkt het programma te hangen.Try calling the BaseI2CDevice class directly in your program -
http://www.openelectrons....ass_base_i2_c_device.html
Ik heb geen scoop tot mijn beschikking om te kijken wat er precies op de I2C gebeurt.
Om te beginnen probeer ik erachter te komen wat voor chip erin zit, wellicht dat ik aan de hand van de datasheet wat meer te weten kom over de communicatie. Heeft iemand:
- een idee wat voor chip er in zou kunnen zitten? (bereik 0 - 58 PSI)
- hoe ik dat ding aan de praat ga krijgen?