Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-round multimedia laptop - wachten op nieuwe lichting?

Pagina: 1
Acties:

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 8.1 als OS, ik wil zelf een dual boot voor Windows 7 maken.
Films bekijken op de laptop in bed, of aansluiten op mijn (3D) Home Cinema Set. 3D ondersteuning door de videokaart is een must.
MS Office af en toe.
Af en toe FIFA14 spelen.

En hoet moet snél opstarten. SSD is een absolute must. En dan ook maar gelijk 128 GB
Full HD is een vereiste, hogere resoluties mogen maar hoeft van mij niet.
Intel i7 processor heeft dan ook mijn voorkeur, als het dan toch een smak geld kost, dan gelijk het snelste. (ervan uitgaande dat alle i7 processoren per definitie sneller zijn dan i5 processoren, of maak ik een denkfout?)

Wat is je budget?
Tot 1250 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij moet mobiel in huis zijn, zal het huis nauwelijks verlaten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit te denken aan de Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
In de pricewatch komen ook de Lenovo S440 20AY001DMH en de HP Spectre 13-3000ed als opties naar voren.

Wat is dan de vraag?

Mijn voorkeurslapt de Acer Aspier V7 komt uit Juli 2013. 2e keus Lenovo uit November 2013 en 3e keus uit Oktober 2013. En de prijzen zijn eigenlijk nauwelijks aangepast. Ik heb enige weerstand tegen het betalen van 1250 euro, terwijl ik diezelfde laptop exact een jaar geleden ook tegen die prijs had kunnen kopen.

Komt Acer met een soort jaarlijkse update van laptops? Of is het wat minder strak en voorspelbaar in de laptop markt dan bijvoorbeeld de tablet markt?

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:56
Stpan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:18:

...
Intel i7 processor heeft dan ook mijn voorkeur, als het dan toch een smak geld kost, dan gelijk het snelste. (ervan uitgaande dat alle i7 processoren per definitie sneller zijn dan i5 processoren, of maak ik een denkfout?)

...
Niet alle i7 processoren zijn sneller dan i5 processoren. Vooral de varianten eindigend op 'U' zijn minder krachtig omdat ze maar 2 cores hebben ipv 4. Bijvoorbeeld de 4500u uit de acer is in de benchmark maar iets sneller dan een i5 4200M. Staat wel tegenover dat ze maar 15 watt verbruiken en dus zuiniger zijn dan de.. i7 4700/4800 en dergelijke, wat wel 4 core processors zijn. Een echte i7 is dus geen U variant, als je de performance belangrijk vind

Zelf heb ik een laptop met een 4500u (en een 8870m) en die presteert precies iets meer dan de helft van een volledige i7. Logisch, want 2 cores minder, maar wel een 60% mindere TDP (wattage van cpu). Voor mij prima verhouding, langere accuduur en toch zat kunnen gamen.

Zowel de Acer als de Lenovo zijn U varianten als ik het zo snel zie, dus daar moet je rekening mee houden. Zijn dan ook dunnere laptops, dus dat is vaak wel zo. Neemt niet weg dat het prima apparaten zijn, maar voor het budget kan je sneller hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 09-07-2014 18:25 ]

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07

Dennis de Vries

Redacteur
Wat dacht je van de pricewatch: Asus N550JK-CN101H?

Full HD scherm, volgens mij zelfs een IPS scherm.
Krachtige 4e generatie i7 CPU, 256GB SSD, komt standaard met Windows 8.1. Zit trouwens ook een hele goede grafische kaart in - die 3D ondersteunt - en daarnaast kan je er ook leuk mee gamen.

Oh en binnen je budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis de Vries op 10-07-2014 02:24 ]

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Thanks MusicAddict, dat is waardevolle informatie voor mijn keuze. Ik neig naar zuinig, en dus de U variant. Ik draai geen zware reken programma's als databases op mijn eigen PC, dus hoef niet perse de hoogste prestaties.

Dank Morzun. Ik zie in de Asus 2 nadelen. Met een 256GB kom ik ruimte tekort voor een dual-boot. En de laptop ondersteund geen 5GHZ WiFi.

Als ik de 5GHZ er op de pricewatch bijgooi als filter, blijft alleen nog de Acer Aspire over. Keuze lijkt duidelijk. Maar om nu nog een laptop uit juli 2013 te kopen, tegen de dezelfde aankoopprijs als 12 maanden terug? Ik zie helaas geen aankondiging van een opvolger.

Verwijderd

Stpan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:01:
Dank Morzun. Ik zie in de Asus 2 nadelen. Met een 256GB kom ik ruimte tekort voor een dual-boot. En de laptop ondersteund geen 5GHZ WiFi.
Stpan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:18:
En dan ook maar gelijk 128 GB
eh?

En gewoon uit intresse? waarom 5ghz?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 14:29 ]

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:56
Stpan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:01:
Thanks MusicAddict, dat is waardevolle informatie voor mijn keuze. Ik neig naar zuinig, en dus de U variant. Ik draai geen zware reken programma's als databases op mijn eigen PC, dus hoef niet perse de hoogste prestaties.

Als ik de 5GHZ er op de pricewatch bijgooi als filter, blijft alleen nog de Acer Aspire over. Keuze lijkt duidelijk. Maar om nu nog een laptop uit juli 2013 te kopen, tegen de dezelfde aankoopprijs als 12 maanden terug? Ik zie helaas geen aankondiging van een opvolger.
Zolang het geen Lenovo is kan in haast elke laptop voor iets minder dan 25 euro heel makkelijk een wifi AC 7260 kaartje in prikken. Heeft ook 5Ghz als dat een must blijft. Drivers en dergelijke pakt windows meteen, en voor garantie maakt het ook niet uit. (en anders even omwisselen voor je m terugstuurt) :) pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Pagina: 1