Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bekabeld internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Heren,

De afgelopen tijd heb ik regelmatig problemen met mijn internetaansluiting. Zodra er meerdere apparaten (mijn pc, laptop/ipad vriendin en telefoons) verbinding maken met de router wil de router er wel eens volledig uit klappen en zichzelf opnieuw opstarten. Dit merken we vooral op het moment dat ik reeds aan het internetten ben op mijn pc en mijn vriendin een netflix stream start op een ander systeem.

Tevens merk ik vaak dat zodra ik een in-game serverlijst refresh (met name Arma 3) dat mijn internet er tevens uit klapt. Hierbij herstart het modem dan niet, maar komt het internet pas weer terug na een modem reset of het opnieuw starten van de pc.

Tot slot komt het ook voor dat mijn internet soms even 2 tot 5 seconden weg valt tijdens gamen/skypen etc. Dit merk ik doordat ik een enorme ingame lagspike ervaar of mijn skype verbinding even weg valt.

Enig idee wat deze problemen zou kunnen veroorzaken? Kabel heb ik getest, daar ligt het niet aan.
Graag zou ik alle (enigszins eenvoudige) opties hebben geprobeerd voordat ik contact op neem met mijn ISP: Ziggo.

BvD!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De router is in dit geval de modemrouter van Ziggo? Of heb je daar zelf nog een router achterhangen?

Dit gedrag klinkt een beetje als een router die teveel connecties te verwerken krijg of iets dergelijks, wat je vooral ziet op het moment dat mensen torrentclients gebruiken die veel te veel connecties met peers half open houden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Standeman

Prutser 1e klasse

Het kan ook nog een warmte probleem zijn. Staat hij op een goed geventileerde plek?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• GeoffLx
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:46:
De router is in dit geval de modemrouter van Ziggo? Of heb je daar zelf nog een router achterhangen?

Dit gedrag klinkt een beetje als een router die teveel connecties te verwerken krijg of iets dergelijks, wat je vooral ziet op het moment dat mensen torrentclients gebruiken die veel te veel connecties met peers half open houden.
Excuses voor de onduidelijkheid. Dit is inderdaad de modemrouter van Ziggo.

Ik maak zo nu en dan gebruik van een torrentclient, echter is deze zeker niet dagelijks actief. De client is zelfs zelden actief.
Standeman schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:49:
Het kan ook nog een warmte probleem zijn. Staat hij op een goed geventileerde plek?
Het valt mij op dat het modem relatief warm wordt, echter weet ik niet wat een normale temperatuur van een modem is. Het modem staat een meter van het raam en de verwarming af, echter doen deze problemen zich ook voor wanneer de verwarming volledig uit staat.

Overigens staat het modem boven op een kastje op zon 1 meter van de grond. Hij staat dus niet afgesloten en heeft in principe genoeg ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door GeoffLx op 09-07-2014 16:22 ]

• GeoffLx
  • Niet online
Orion84 en Standeman, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het weekend toch maar Ziggo moet gaan bellen aangezien er verder volgens mij niet veel mogelijk voor de hand liggende problemen zijn.

Gisterenmiddag Ziggo maar gebeld, ze gaan een monteur sturen.. Ben benieuwd wat die te zeggen heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door GeoffLx op 14-07-2014 09:35 ]

• GeoffLx
  • Niet online
Vorige week is er een monteur van Ziggo langsgekomen en hij heeft mijn hoofdaansluiting even gecontroleerd. Zijn conclusie was dat de hoofdaansluitingskabel wat los in het binnenwerk zat en het kopje van de kabel niet meer goed was. Dit heeft de monteur opgelost.

De monteur zag naar eigen zeggen 'aan de manier hoe de lampjes knipperden op het modem' na een restart dat het modem in orde is. Lijkt me sterk om dit te concluderen adhv een paar knipperende lampjes, maar goed. Tevens heeft hij de aansluiting buiten nog even gecontroleerd.

Eigenlijk heb ik de twee dagen er na geen last gehad van een wegvallende verbinding. Echter, afgelopen weekend organiseerde ik een mini LAN (met 4 personen). Vanaf het modem had ik een kabel getrokken naar een router, waarop wij onze internetkabels hadden aangesloten. Op het moment dat wij tegelijk bijv. een serverlist refreshde van spellen zoals DayZ en Arma 3, werd het internet er wederom uitgeknikkerd. Het modem herstartte niet, echter was het internet voor een minuut of 2 weg.

Het lijkt er dus op, dat zodra er diverse verbindingen actief worden, het internet wegvalt. Nu begin ik mij af te vragen of het een technisch modem probleem is, het een instelling is of dat er toch echt iets mis is met de hoofdaansluiting?

Iemand ideëen? :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou eerder zeggen dat de specifieke situatie tijdens die LAN party die extra router om zeep hielp. Monitor de situatie eerst eens een tijdje in de normale opstelling waarin je voorheen de problemen had.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GeoffLx
  • Niet online
Ook in de normale situatie klapte het internet er gister ook tweemaal een seconde uit. Dit tijdens het aan hebben staan van een stream.

Vooralsnog minder heftig dan hiervoor dus, maar ngo steeds niet optimaal.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Heb je het modem in bridge of staat de interne router aan? En heb je een Ubee of een Cisco?

[ Voor 22% gewijzigd door andy88 op 22-07-2014 11:26 ]

• GeoffLx
  • Niet online
andy88 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:26:
Heb je het modem in bridge of staat de interne router aan? En heb je een Ubee of een Cisco?
Geen bridge, gewoon intern. :) En het is de Cisco, uit mijn hoofd weet ik even niet welk type (ik vermoed de EPC 3925). Hij is in ieder geval ruim een jaar oud.

[ Voor 7% gewijzigd door GeoffLx op 24-07-2014 11:28 ]

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:28
Ik heb hetzelfde probleem. Ook Ziggo met een Cisco EPC3925. Dit is een probleem dat overigens al jaren speelt, is al diverse malen een monteur bij geweest met hetzelfde resultaat: kabels vervangen, connectoren vervangen en het probleem blijft. Het is een probleem dat niet aan Ziggo uit te leggen is, aangezien Ziggo nooit een modem vervangt zonder "bewijs". Het bewijs van het probleem is onmogelijk te leveren als het niveau van de monteur niet uitstijgt boven 'kijken of de lampjes goed branden op de router'. Zelfs als de monteur het internet uitgebreider zou testen zou het probleem waarschijnlijk niet te detecteren zijn (aangezien je het pas merkt na ~ 30 minuten gebruik) .

Opstelling: Ziggo modem met 1 PC eraan via kabel en 2 PCs via WIFI. Het probleem lijkt plaats te vinden op willekeurige tijdstippen bij willekeurige bezigheden en bij een willekeurig aantal apparaten (ook bij simpel browsen, ook als slechts 1 PC aan staat en ook via uitsluitend de bekabelde PC). Ik download geen torrents e.d.

Probleem: internet valt ongeveer om het half uur uit. TV had eerst ook problemen, maar na het vervangen van de decoder (op eigen kosten) lijkt dit goed te gaan.

Tijdelijke oplossing: modem reset. Dan werkt alles ongeveer een (paar) uur prima en begint het probleem opnieuw.

Ik kan verder geen oplossing bedenken behalve overstappen op een andere provider of hopen/zorgen dat het modem ooit goed stuk gaat zodat het vervangen wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door GeoBeo op 04-08-2014 16:55 ]

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 19:46
Bij Arma achtige games (Arma II & III, Dayz Mod, Dayz SA) is dit gebruikelijk als je de server list refresht (hoewel niet iedereen dit heeft). Hij flood je modem/router dan. Je kunt dit verminderen door te kijken of er DDOS achtige security dingen aangevinkt staan in je settings. Als je dit uitvinkt checkt die niet al die verbindingen en kan het minder erg worden. Bij mij werd het in ieder geval minder erg toen dit uit stond. We blijven het echter houden als we grote serverlists refreshen. Precies hetzelfde probleem als je een torrent client hebt en die teveel verbindingen wilt maken trouwens, dan krijg je ook dat het internet even overal wegvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesserr op 04-08-2014 17:00 ]

• GeoffLx
  • Niet online
Daar begint het inderdaad op te lijken. Ik moet zeggen dat na de Ziggo monteur de hoofdaansluiting opnieuw heeft aangesloten, de problemen minder erg zijn. Toch valt de internet verbinding gemiddeld 2x per dag een minuutje weg.

Aangezien de monteur mijns inziens weinig anders kan doen dan de hoofdaansluiting en de buiten aansluiting kan checken, zal het inderdaad een drama worden om een nieuw modem te eisen..
Jesserr schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:58:
Bij Arma achtige games (Arma II & III, Dayz Mod, Dayz SA) is dit gebruikelijk als je de server list refresht (hoewel niet iedereen dit heeft). Hij flood je modem/router dan. Je kunt dit verminderen door te kijken of er DDOS achtige security dingen aangevinkt staan in je settings. Als je dit uitvinkt checkt die niet al die verbindingen en kan het minder erg worden. Bij mij werd het in ieder geval minder erg toen dit uit stond. We blijven het echter houden als we grote serverlists refreshen. Precies hetzelfde probleem als je een torrent client hebt en die teveel verbindingen wilt maken trouwens, dan krijg je ook dat het internet even overal wegvalt.
Ik heb de flood detection in het modem uitgezet en de firewall schakel ik standaard uit tijdens het spelen van Arma III. Tijdens het downloaden van torrents heb ik er eigenlijk nooit last van, echter ben ik vaak niet erg actief op het internet tijdens het downloaden van torrents.

• GeoBeo
Hier nog een mooie. Van hun eigen storing-checker op de website:
Onderhoud modem Cisco 3925

Ziggo werkt continu aan verbeteringen. Wij hebben onlangs onderhoud gepleegd aan het modem Cisco 3925. Helaas kan het hierdoor gebeuren dat uw internet- en telefonieverbinding tijdelijk wegvalt. Wij begrijpen dat dit voor u erg vervelend is. Kunt u niet meer internetten of bellen, start uw modem Cisco 3925 dan opnieuw op.
Status: onopgelost
Start 25-07-2014 09:43:00
Een storing die 1 maand duurt en nog niet opgelost is?!?!?! 8)7 |:(

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Zou het een oplossing zijn om de Ziggo modem als bridge te zetten en een router naar keuze te zetten?

• GeoBeo
EricJH schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:31:
Zou het een oplossing zijn om de Ziggo modem als bridge te zetten en een router naar keuze te zetten?
Dat heb ik geprobeerd met een WRT54G, helpt niets. Het probleem zit hem of in het modem van Ziggo of in het signaal...

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 19:36

WTM

Die linksys router is wel een oud beestje, niet meer van deze tijd. Wellicht wel bridge mode aanzetten en stevigere router neerzetten ?

• GeoBeo
WTM schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:39:
Die linksys router is wel een oud beestje, niet meer van deze tijd. Wellicht wel bridge mode aanzetten en stevigere router neerzetten ?
Bedankt voor het meedenken. IMO moet je bij het zoeken naar de bron van het probleem juist complexiteit wegnemen en niet extra bij zetten. Het Ziggo modem (en de verbinding) zelf dient gewoon 24 uur per dag, 7 dagen per week te werken. Met of zonder router er nog achter. Dat is nu niet het geval. Het toevoegen van een extra router achter het modem gaat vrees ik weinig oplossen, ondanks dat de router in het modem van Ziggo dan in feite als switch werkt.

Het probleem zit hem ook niet in de routing/switching van bijvoorbeeld de Linksys: het lokale netwerk en WIFI blijven prima werken zonder enig probleem wanneer de internet verbinding (het Ziggo modem dus) down gaat...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Even een andere invalshoek. Geven de logs van de Ziggo modem nog een clue? Dat zou eventueel kunnen helpen een case bij Ziggo te maken.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
GeoBeo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:35:
[...]

Dat heb ik geprobeerd met een WRT54G, helpt niets. Het probleem zit hem of in het modem van Ziggo of in het signaal...
Als je Ziggo modem nog als router fungeert helpt dat natuurlijk niet, heb je de modem in bridge laten zetten?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• WTM

WTM

Anders krijg je twee routers die het verkeer willen regelen, dat geeft problemen. Cisco in elk geval in bridge laten zetten. Of heb je de linksys nu alleen als switch / ap in gebruik?

• GeoBeo
Petervanakelyen schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:29:
[...]

Als je Ziggo modem nog als router fungeert helpt dat natuurlijk niet, heb je de modem in bridge laten zetten?
Als je hem niet in bridge zou zetten (dus een router met daarachter nog een router met op allebei een DHCP server aan) werkt het überhaupt niet volgens mij ;) Dus ja daar heb ik aan gedacht :) Helpt echter niets. Het maakt het ook niet erger, maar het wordt er ook niet beter op... Precies wat je zou verwachten, wanneer het probleem in het modem of signaal zelf zit dus...

Opstellingen die ik uitgebreid getest heb en allemaal exact hetzelfde resultaat geven:
-- Alleen Ziggo modem als router met WIFI functionaliteit aan.
-- Ziggo modem uitsluitend als modem + bridge (WIFI helemaal uit) + Linksys router met en zonder WIFI ingeschakeld.
-- Ziggo modem uitsluitend als modem (WIFI helemaal uit) met DHCP server + Linksys router uitsluitend in switch mode (niks aangesloten op de WAN port) met en zonder WIFI ingeschakeld.

[ Voor 27% gewijzigd door GeoBeo op 24-08-2014 23:55 ]

• GeoBeo
EricJH schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:23:
Even een andere invalshoek. Geven de logs van de Ziggo modem nog een clue? Dat zou eventueel kunnen helpen een case bij Ziggo te maken.
Nee, niets raars. Dat is ook bij Ziggo volgens mij het eerste dat ze remote checken, wanneer je met klachten komt.

M'n VPN verbinding knalt er wel steeds uit, maar dat zegt Ziggo helemaal niets (het niveau van de medewerkers van de helpdesk kennende weten ze niet eens wat een VPN verbinding is). Bovendien kunnen ze dan claimen dat het aan de VPN server ligt en niet aan de Ziggo verbinding (overigens weet ik zeker dat dit niet het geval is, want ook zonder VPN valt de verbinding vaak weg).

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Tijd voor een nieuwe modem? Meteen bridgen die zooi ;).
GeoBeo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:55:
[...]

Nee, niets raars. Dat is ook bij Ziggo volgens mij het eerste dat ze remote checken, wanneer je met klachten komt.

M'n VPN verbinding knalt er wel steeds uit, maar dat zegt Ziggo helemaal niets (het niveau van de medewerkers van de helpdesk kennende weten ze niet eens wat een VPN verbinding is). Bovendien kunnen ze dan claimen dat het aan de VPN server ligt en niet aan de Ziggo verbinding (overigens weet ik zeker dat dit niet het geval is, want ook zonder VPN valt de verbinding vaak weg).

• GeoBeo
Yes. In plaats van de telefonische helpdesk (bagger) ga ik het nu lekker modern via Twitter proberen. Ik ben benieuwd. Zal hier ook updates plaatsen als er wat uit komt.

• andy88
Heb je je modemrouter nu al in bridge laten zetten met een fatsoenlijke router er achter? Als Ziggo zegt dat ze niks geks zien dan zeggen ze dat natuurlijk niet om je te pesten. Uit ervaring weet ik dat alleen problemen met de modemfunctie en niet met de routerfunctie aan het licht komen als je modem remote word uitgelezen.

Dus probeer mijn advies eens, schaf online een router aan zodat je hem binnen 14 dagen bedenktermijn retour kan sturen mocht dit je probleem niet oplossen.

Heb 2 jaar ervaring op de klantenservice van Ziggo, het ligt er telefonisch inderdaad maar net aan welke medewerker je treft qua kennisniveau :)

[ Voor 10% gewijzigd door andy88 op 25-08-2014 19:53 ]

• GeoBeo
andy88 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:51:
Heb je je modemrouter nu al in bridge laten zetten met een fatsoenlijke router er achter? Als Ziggo zegt dat ze niks geks zien dan zeggen ze dat natuurlijk niet om je te pesten. Uit ervaring weet ik dat alleen problemen met de modemfunctie en niet met de routerfunctie aan het licht komen als je modem remote word uitgelezen.

Dus probeer mijn advies eens, schaf online een router aan zodat je hem binnen 14 dagen bedenktermijn retour kan sturen mocht dit je probleem niet oplossen.

Heb 2 jaar ervaring op de klantenservice van Ziggo, het ligt er telefonisch inderdaad maar net aan welke medewerker je treft qua kennisniveau :)
Modem-router in bridge mode zetten in combinatie met een nieuwe "moderne" router is voor mij geen optie. Het zal vast heel koppig zijn, maar voor mij is het heel simpel als het op apparatuur aan komt:

Optie 1: hij doet het wel, altijd en zonder problemen.

Optie 2: hij doet het gewoon helemaal niet = alle andere scenarios: hij doet het soms, hij doet het alleen in bridge mode, hij doet het alleen bij koude temperaturen, hij doet het alleen met geluk, hij doet het alleen met magie, etc.

Optie 2 betekend dat hij stuk is of extreem slecht ontworpen is en dat is voor mij troep die ik niet behoef :)
Zelf ben ik hardware en software engineer en ik heb gewoon echt super weinig tolerantie voor apparatuur die het niet (helemaal) doet. Halfbrakke apparatuur debuggen is mijn werk, waar ik goed voor betaald wordt en daar heb ik in mijn vrije tijd geen zin in. Laat staan bij een dienst/product waar ik zelf voor betaal. Het Ziggo modem op zichzelf doet het niet goed (niet in bridge mode en ook niet in "default factory/Ziggo settings" mode). Genoeg reden om hem om te ruilen. Sim-pel.

Inmiddels heb ik via Twitter contact gehad met de helpdesk. Zwaar aan te raden: dat ging een stuk vloeiender dan direct via de telefoon iemand spreken (al moest ik alsnog de helpdesk bellen).

Er komt vrijdag een monteur en de telefonische helpdesk heeft een aantekening voor de monteur achter gelaten om het modem te vervangen + de tip gegeven bij de monteur zelf ook even aan te dringen. Inmiddels kon hij in het modem wel zien dat hij niet helemaal jofel is. Heb zelf ook even gekeken en 2 van de 8 modulatie/signaal kanalen zijn uitgevallen (al is dat feit opzich denk ik niet de reden voor de instabiliteit).

Wat ook heeft geholpen is dat op de Ziggo website onder mijn postcode staat dat er al een maand lang een storing is in combinatie met mijn type modem.

We gaan het zien. Ik zal even een update plaatsen vrijdag :)

[ Voor 4% gewijzigd door GeoBeo op 27-08-2014 20:19 ]

• GeoBeo
Er is inmiddels een monteur langsgeweest. Wou het modem niet vervangen ondanks de duidelijke klachten en ondanks dat de helpdesk remote ook al gezegd had "dat ze remote konden zien dat het niet helemaal goed was". Er was zelfs een aantekening gemaakt door de helpdesk aan de monteur om het modem te vervangen.

Uiteraard deed het internet + telefoon op het moment dat de monteur langs kwam prima (meestal zo als je het brakke modem even reset en niet langer dan 5 minuten test). En dus weer hetzelfde verhaal als gebruikelijk: monteur gelooft niet dat het aan het modem ligt, vervangt wat stekkertjes en kabels, checkt het signaal en gaat weer weg.

We gaan zien of het geholpen heeft. Heb er een hard hoofd in. Als ik weer last krijg post ik hier.

Trouwens zonet even een speed test gedaan (heb ik eigenlijk eerder nooit gedaan, omdat ik het wel best vind) en ik kom op < 10 mbit down en rond de 5 mbit up, terwijl ik een Z2 abbo heb (90 Mbit). Hoe zit het daar mee? Ik snap dat de beloofde snelheden niet altjid waargemaakt kunnen worden, maar meer dan 10x minder dan de beloofde snelheid? Is dit normaal?

• WTM

WTM

Qua snelheid: nee, niet normaal. Wel bijv. speedtest.net genomen om te testen en een server in je buurt? Test 'm eens rechtstreeks met een goede utp kabel dan zou je wel in de buurt van je snelheid moeten komen.

Ik had overigens die monteur niet laten vertrekken zonder een nieuwe modem :-D. Hem laten tekenen dat je ondanks aandringen geen nieuwe modem achter heeft gelaten..... Dan kan je in elk geval je theorie testen dat 't niet in dat apparaatje zelf zit....

• GeoBeo
WTM schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:35:
Qua snelheid: nee, niet normaal. Wel bijv. speedtest.net genomen om te testen en een server in je buurt? Test 'm eens rechtstreeks met een goede utp kabel dan zou je wel in de buurt van je snelheid moeten komen.

Ik had overigens die monteur niet laten vertrekken zonder een nieuwe modem :-D. Hem laten tekenen dat je ondanks aandringen geen nieuwe modem achter heeft gelaten..... Dan kan je in elk geval je theorie testen dat 't niet in dat apparaatje zelf zit....
Heb de speedtest gedaan met een UTP kabel eraan, vandaar dat ik zo verbaasd was. Zowel de speedtest van Ziggo zelf als speedtest.net (zelfde onderliggende provider) geven hetzelfde resultaat. Zonet nog eens gedaan, dit keer max 14 mbit down en ongeveer 8 up. Vreemd.

Zodra het weer mis gaat (vast binnenkort) ga ik weer direct naar de helpdesk en ga ik (nog) harder een nieuw modem eisen... Heb zo langzamerhand het gevoel dat ik het modem door midden moet breken, voor ze geloven dat hij het niet goed doet.

[ Voor 5% gewijzigd door GeoBeo op 29-08-2014 18:41 ]

• WTM

WTM

Heb je met nog een andere utp kabel getest? Lijkt me reden genoeg om direct te bellen en dit voor te leggen dat de snelheid weer klote is.

Je zou bijna een beetje water in 't kreng gooien ;-)

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:25
Standeman schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:49:
En deze breng ik nog even onder de aandacht. Ik weet dat je vind dat de troep het gewoon moet doen en dat het symptoombestrijding is. Zo ben ik ook. Maar sinds ik mijn Cisco opgeknoopt heb geeft hij geen problemen meer. Ik had precies dezelfde problemen maar nadat hij bungelt in de meterkast geen problemen....

• andy88
WTM schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:47:
Heb je met nog een andere utp kabel getest? Lijkt me reden genoeg om direct te bellen en dit voor te leggen dat de snelheid weer klote is.

Je zou bijna een beetje water in 't kreng gooien ;-)
Eerst testen met een andere kabel, kabels gaan ook wel eens stuk.
Anders webcare opnieuw je bevindingen sturen, dan sturen ze opnieuw een monteur.

Als dat niet werkt kan je altijd je modem en dag van de stroom halen en opbellen dat ie stuk is en dat je het ook met een andere voeding hebt getest. Als ze dan een monteur willen plannen zeg je dat dat niet gaat ivm werk, dan sturen ze hem op ;)

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-11 22:23
Bekend probleem met Cisco EPC3925.

Check als eerste de bekabeling (coax & utp en signaalwaardes van het modem, zijn deze goed ga dan verder.

Oplossing 1 (werkt in zeer beperkte gevallen)
Gebruik alleen port 2 t/m 4, laat poort 1 leeg.

Oplossing 2 (niet getest door mijzelf)
Laat het modem bungelen.

Oplossing 3
Gebruik bridge modus, laat de router gebruik maken van poort 2. het kan zijn dat er eventueel throughput issues optreden, dit komt echter niet vaak voor.

Oplossing 4
Vraag om een ander modem, TechniColor TC7200 of probeer een Cisco EPC3212, of ander stabiel modem op de kop te tikken en registreer deze bij UPC of Ziggo. (kan tot 48 uur duren)

Omdat de routers van providers te beperkt zijn en EPC3925 throughput issues bij mij had, heb ik ergens een EPC3212 op de kop kunnen tikken en heb ik dus tijdelijk deze gebruikt achter mijn router. UPC heeft bij mij direct na het uit komen van de TC7200 het Cisco modem vervangen. alles werkt nu naar wens. (staat ook in bridge en geen issues)

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

• GeoBeo
andy88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

Eerst testen met een andere kabel, kabels gaan ook wel eens stuk.
Anders webcare opnieuw je bevindingen sturen, dan sturen ze opnieuw een monteur.

Als dat niet werkt kan je altijd je modem en dag van de stroom halen en opbellen dat ie stuk is en dat je het ook met een andere voeding hebt getest. Als ze dan een monteur willen plannen zeg je dat dat niet gaat ivm werk, dan sturen ze hem op ;)
Ah kijk, dit zijn ook wel mooie tips :D Scheelt een hoop gedoe.

Zonet trouwens even een speedtest gedaan thuis weer. 19mbit down, 8mbit up (zowel via UTP als via WIFI). Vervolgens een speedtest gedaan via WIFI van de buren. Die hebben een Sitecom moden en zitten ook bij Ziggo: 25 mbit down en 15 mbit up...

Verwijderd

Zijn er buren in de buurt die ook daar last van hebben? Vraag eens rond... Anders tijdelijk met een buurman ruilen (tenzij je telefonie ook over deze modem hebt).....

Is er een Ziggo winkel in de buurt? Als je met de modem langs komt, willen ze wel "meer" helpen dan een helpdesk. Want je staat daar.. en je hebt een probleem..... Heb je meer kans op een omruil exemplaar, of een andere oplossing.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Ik ervaar soortgelijke problemen hier in Tilburg en ik heb een Ubee modem / router van Ziggo staan. Wanneer ik in de ochtend mijn desktop PC opstart welke via een kabel verbonden is met het modem/router van Ziggo valt het internet uit en begint de router opnieuw op te starten.

Er is hier inderdaad ook een monteur langs geweest die het modem niet wou vervangen (natuurlijk werkte de verbinding prima toen hij het hier even kwam testen). Toch blijf ik de problemen hier ervaren. Ik ben momenteel weer met Ziggo aan het bellen om te kijken of ik het modem toch kan laten vervangen. Erg raar, ik snap niet waarom het modem/router opnieuw op zou starten wanneer ik mijn PC aanzet. Het is dan ook erg moeilijk om er achter te komen waar het probleem nou precies ligt.

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 19:33
Ook ik ervaar de problemen mbt de Real Virtuality engine (ArmA 2, ArmA 3 en DayZ).
Bij het verversen van de serverlijst klapt de verbinding op het UBEE EVW3200 modem/router eruit.

De router staat niet geconfigureerd als bridge en functioneert dus nog als modem en router. WiFi en dus ook WiFi spots heb ik uitgeschakeld.
Het probleem is vrij simpel te reproduceren d.m.v. een paar keer de serverlijst te refreshen en schijnt na rond zoeken op internet te maken te hebben met de kleine routing tabel waar oudere routers over beschikken.

Ik heb gisteren contact gehad met de Ziggo helpdesk. Deze gaven mij in eerste instantie aan UPnP uit te schakelen. Dit schijnt procedure te zijn bij problemen met de UBEE 3200. UPnP blijkt voor veel problemen te zorgen in dit model... deze man netjes opgevolgd en dit dus gedaan. 5 minuten en 2 serverlijst refreshes later klapt het er weer uit.

Weer terug gebeld. Helaas kreeg ik een medewerker aan de lijn die geen idee had waar ik en hijzelf het over had. Uiteindelijk het gesprek maar opgegeven en nog geen stap verder dus.

• GeoffLx
  • Niet online
Lekker mijn topic zitten kapen, GeoBeo? ;)

Ik heb er de laatste tijd ook echt weer ongelofelijk veel last van. Wat mij opvalt, ik vraag mij af of dit toeval is, maar elke keer lijkt alles prima te werken, maar op het moment dat ik deel begin te nemen aan een Skype gesprek flikkert mijn internetverbinding om de haverklap weg (minstens 1x per uur). Zodra Skype het gesprek afsluit ivm connectieproblemen komt mijn verbinding langzaam weer terug. Dit zijn dus drops van 1, hooguit 2 minuten.

De monteur van Ziggo vond ik ook erg makkelijk. Hij heeft toen even naar mijn aansluiting gekeken (zowel binnen als buiten) en naar de lampjes van mijn modem. Na te concluderen dat dit allemaal zou moeten kloppen kwam het antwoord dat als het probleem nu terug zou komen, hij geen idee had wat het zou moeten zijn.

Toch grappig, om aan de hand van hoe de modemlampjes knipperen te concluderen dat het modem correct werkt.

• GeoBeo
GeoffLx schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:52:
Lekker mijn topic zitten kapen, GeoBeo? ;)

Ik heb er de laatste tijd ook echt weer ongelofelijk veel last van. Wat mij opvalt, ik vraag mij af of dit toeval is, maar elke keer lijkt alles prima te werken, maar op het moment dat ik deel begin te nemen aan een Skype gesprek flikkert mijn internetverbinding om de haverklap weg (minstens 1x per uur). Zodra Skype het gesprek afsluit ivm connectieproblemen komt mijn verbinding langzaam weer terug. Dit zijn dus drops van 1, hooguit 2 minuten.

De monteur van Ziggo vond ik ook erg makkelijk. Hij heeft toen even naar mijn aansluiting gekeken (zowel binnen als buiten) en naar de lampjes van mijn modem. Na te concluderen dat dit allemaal zou moeten kloppen kwam het antwoord dat als het probleem nu terug zou komen, hij geen idee had wat het zou moeten zijn.

Toch grappig, om aan de hand van hoe de modemlampjes knipperen te concluderen dat het modem correct werkt.
Yep, sorry van de hijack ;) Ongetwijfeld staan er in dit topic wel dingen die voor jou ook nuttig zijn ;)

Dat van de monteur is inderdaad ook echt exact mijn ervaring, al ging mijn monteur iets verder met apparatuur om het signaal ook te checken. Daarbij zag hij dat er iets in de wijkkast niet goed zat en dat heeft hij gefixt. Lijkt nu (na een paar dagen) wel beter, maar kan ook toeval zijn. Snelheid klopt geen ruk van (veel te langzaam) dus daar ben ik nu achteraan aan het gaan. Maar het modem zelf daar heeft hij eigenlijk 0,0 aan getest, terwijl dat de klacht juist was.

Voor wat betreft Skype, die valt bij mij ook constant weg maar dat is meer, omdat Skype gewoon een ontzettend brak rot programma is (in elk geval op mijn PCs met mijn account). Ik kan jou probleem dan ook niet reproduceren, om het simpele feit dat ik uberhaupt Skype niet 1 uur kan draaien voor het helemaal vastloopt + constant 80% CPU trekt :P 8)7 En nee, dat ligt niet aan een rare configuratie met virussen en adware e.d. ik heb dit op zowel Android als Windows (verschillende PCs, maakt niet uit welke) verse installaties, niet verse installaties. Denk dat het te maken heeft met m'n contactenlijst die erg lang is. Mensen met kortere lijsten op mijn PC hebben nergens last van...

Update:
Na contact met de helpdesk (instabiliteit lijkt voorlopig opgelost en snelheid leek niet voldoende) werd me aangeraden om nog eens de snelheid te testen met een andere netwerk-kabel. Dat heb ik voor de zekerheid toch maar gedaan en tot m'n hele grote verbazing haalde ik via de andere kabel wel de juiste snelheid. Ligt dus toch aan de kabel die in de muur ligt (en WIFI dat uiteraard simpelweg de 90mbit per definitie niet haalt).

Problemen lijken nu dus toch opgelost. Vreemd dat daarvoor over de jaren heen zo'n 10x een monteur is langsgekomen en het nu pas geregeld is. Mochten er toch nog problemen zijn dan kom ik hier terug...

[ Voor 19% gewijzigd door GeoBeo op 01-09-2014 12:56 ]

• GeoffLx
  • Niet online
GeoBeo schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:21:
[...]

Yep, sorry van de hijack ;) Ongetwijfeld staan er in dit topic wel dingen die voor jou ook nuttig zijn ;)

*knip*
Absoluut, ook geen enkel probleem hoor. ;)

Klopt inderdaad dat ik een relatief kleine contacten lijst heb in Skype, maar ja.. het blijft een bout programma. Jammer alleen dat je voor TeamSpeak een server nodig hebt om te kunnen joinen...

Kijk, mooi dat het bij jou (voorlopig) gefixt is met een netwerkkabel vervangen. Bij mij heeft dat geen reet geholpen helaas. Ook niet vreemd, want op het moment dat het internet op mijn PC weg valt, valt het net zo hard weg op andere apparaten zoals de Macbook en iPad van mijn vriendin..

• GeoBeo
GeoffLx schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:20:
[...]

Absoluut, ook geen enkel probleem hoor. ;)

Klopt inderdaad dat ik een relatief kleine contacten lijst heb in Skype, maar ja.. het blijft een bout programma. Jammer alleen dat je voor TeamSpeak een server nodig hebt om te kunnen joinen...

Kijk, mooi dat het bij jou (voorlopig) gefixt is met een netwerkkabel vervangen. Bij mij heeft dat geen reet geholpen helaas. Ook niet vreemd, want op het moment dat het internet op mijn PC weg valt, valt het net zo hard weg op andere apparaten zoals de Macbook en iPad van mijn vriendin..
Wat het uitvallen bij mij niet gefixt heeft is niet de netwerk kabel (dat was alleen de snelheid). De instabiliteit bij mij kon alleen gefixt zijn door:
-- Het feit dat de monteur een slechte verbinding in de wijkkast gerepareerd heeft en dat de Cisco hier gevoelig voor was. Hij zag op zijn meet apparatuur een slechte koppeling (impedantie mismatch waarschijnlijk).
-- Het feit dat het modem nu op zijn kant staat ipv plat ligt of ophangt en daardoor beter koelt...
-- Puur toeval: ik heb het nog maar een paar dagen getest, kan best zijn dat het probleem weer terugkomt.

Edit: net weer uitgevallen. Moest het modem resetten, doet het niet meer. Helpdesk maar weer gecontacteerd...

[ Voor 4% gewijzigd door GeoBeo op 01-09-2014 20:19 ]

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik kan je haast garanderen dat dit bij de ziggo modems liggen, ook ik heb er bij Arma 3 last van.
het lijkt wel of jij ( als je je serverlist een refresh geeft) een DDos geeft op je eigen modem omdat zoveel servers antwoord geven.

ik wil dit wel wat meer gaan uitzoeken, maar heb nu al zoveel geprobeerd dat ik het spoor bijster raak.

Groet Tom

• GeoffLx
  • Niet online
@GeoBeo

Ah op die manier ja. Sorry, verkeerd gelezen.. :p

@Tomtomgogo

Ja precies. Alhoewel ik de IP Flood detectie van mijn modem al uitgeschakeld heb, lijkt dit niet te veranderen.

Gisteravond heb ik overigens een avondje zitten gamen (zonder Skype te gebruiken) en ik heb de hele avond geen last gehad van een drop. Eergisteren zoals gezegd is ie wel 4/5 keer uitgevallen toen ik in een Skype call zat. Blijft vreemd...

[ Voor 10% gewijzigd door GeoffLx op 02-09-2014 11:38 ]

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ondervind alleen internet problemen als de serverbrowser van Arma III een aantal keer de serverlijst opvraagd.

er schijnt toen der tijd wel een swap geweest te zijn tussen Gamespy en Steam, wellicht dat hier het probleem deels ligt waar het Ziggo modem niet mee overweg kan.

• GeoBeo
Update:
Inmiddels is een monteur langsgekomen en EINDELIJK na heel veel klagen en heel veel jaren is het modem vervangen. Maar alleen, omdat hij echt helemaal kapot was (ging niet meer aan, helemaal niet meer, ook niet met andere voeding). Gratis stoute tip: zorg ervoor dat het modem echt helemaal niks meer doet als je een vervangend modem wilt (hint: 10kV) of volg de tips van andy88.

Zelfde model modem gekregen, maar volgens mij wel een nieuwere revisie. Merk direct een enorme verbetering. Hierbij de vergelijking van de speedtests:

Oude modem (over WIFI!!):
Ping: > 23ms
Up: < 8 mbit
Down: < 19 mbit
(Zelfs een verbinding met het modem van de buren was nog veel sneller, terwijl die veel verder weg staat).

Nieuwe modem (over WIFI!! niet eens 5Ghz, maar gewoon ouderwets 2,4Ghz):
Ping: 1ms
Up: 8,8mbit
Down: 47mbit

Getest op exact dezelfde plek met exact dezelfde hardware. Hij blaast erover! Deze snelheid heb ik NOOIT gehaald op het oude modem, ook niet als hij net gereset was en ook niet als er slechts 1 apparaat tegelijk gebruik van maakte. Merk het ook direct aan simpelweg browsen e.d. Dit is hoe breedband hoort. Videobellen werkt nu ook zoals het hoort.

Conclusie: Ziggo heeft wel degelijk waardeloze modems en doen veel te moeilijk over vervangen + de monteur test de specs niet goed. Nu toch gefixt, YES!!! 8)7 O-)

[ Voor 10% gewijzigd door GeoBeo op 02-09-2014 18:53 ]

• GeoffLx
  • Niet online
Goed nieuws, GeoBeo.

Ik verbaas me echt enorm over hoe moeilijk Ziggo doet om een modem te vervangen. Het is toch belachelijk dat je modem eerst volledig stuk moet zijn voordat Ziggo uberhaupt overweegt om het modem te vervangen. Het boeit ze dus geen reet dat er genoeg klanten met een half brak modem zitten..

Binnenkort nog maar eens contact opnemen met ze. Dan eis ik een nieuw modem en anders zijn ze een klant kwijt.. Dat gedoe elke keer met afspraak na afspraak. Uiteindelijk 5 afpspraken verder komen ze er dan waarschijnlijk achter dat het dan misschien toch aan het modem ligt. Ik heb geen tijd om daar continue voor vrij te nemen van mijn werk, aangezien de tijdperiodes waarin de monteur komt gemiddeld ook tussen 09:00 en 17:00 ligt..

[ Voor 27% gewijzigd door GeoffLx op 03-09-2014 11:25 ]

• GeoBeo
GeoffLx schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:17:
Goed nieuws, GeoBeo.

Ik verbaas me echt enorm over hoe moeilijk Ziggo doet om een modem te vervangen. Het is toch belachelijk dat je modem eerst volledig stuk moet zijn voordat Ziggo uberhaupt overweegt om het modem te vervangen. Het boeit ze dus geen reet dat er genoeg klanten met een half brak modem zitten..

Binnenkort nog maar eens contact opnemen met ze. Dan eis ik een nieuw modem en anders zijn ze een klant kwijt.. Dat gedoe elke keer met afspraak na afspraak. Uiteindelijk 5 afpspraken verder komen ze er dan waarschijnlijk achter dat het dan misschien toch aan het modem ligt. Ik heb geen tijd om daar continue voor vrij te nemen van mijn werk, aangezien de tijdperiodes waarin de monteur komt gemiddeld ook tussen 09:00 en 17:00 ligt..
Klopt, is ook mega irritant. Wat je nog kunt proberen is een suggestie van een van de andere users hier: opbellen en zeggen dat je niet vrij kunt nemen van werk (dat je dat nooit kunt) en dat ze hem op mogen sturen. Zeggen dat je al met andere voedingen geprobeerd hebt en ervoor zorgen dat je modem uit is (helemaal niet aangesloten) en ook uit blijft. Ze checken wanneer je belt een tijd later nog eens op willekeurige momenten of je modem wel echt uit is en blijft voor ze een nieuwe sturen...

Of het werkt weet ik niet...

Ik snap ook niet wat Ziggo er aan heeft. Behalve dat ze klanten over de zeik helpen is het voor ze zelf veel duurder om 2x of meer een monteur langs te sturen (kost makkelijk 60 EUR per uur zo'n vent + auto als je alles meetelt) dan 1x een nieuw modem op te sturen van hoogstens 100 EUR.

Raar bedrijf...

Update: inmiddels nog steeds 0 problemen gehad. Werkt perfect. Alle problemen kwam dus echt zeker weten door het vorige modem.

[ Voor 12% gewijzigd door GeoBeo op 08-09-2014 22:16 ]

Pagina: 1