Internetverbinding valt soms enkele seconden uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barroy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo Tweakers!

Ik heb even een vraagje over een probleem waar ik zelf even niet uit kom. Ik heb nu ruim een maandje een nieuwe MSI laptop met Windows 8 erop en heb een vervelend probleem met mijn internet connectie. Deze valt namelijk af en toe (ik denk elke 10 tot 15 minuten) zo'n 30 tot 60 seconden weg. Voor mij is dit nogal irritant omdat dit een gaming laptop is en regelmatig met een vriend online games doe. Meestal blijf ik wel in de game zelf maar kan ik zo'n 30 tot 60 seconden niks doen. Voor Skype geld hetzelfde, het gesprek stopt en verbind automatisch weer wanneer er weer connectie is. Nogal vervelend dus.

Wat ik er zelf aan heb geprobeerd is het installeren van alle nieuwste drivers, het resetten van de modem en de router (Airport Extreme, ik denk de 3e generatie). Tevens heb ik mijn wifi kanaal voor de zekerheid meerdere keren op een ander kanaal gezet. Dit mocht dus allemaal niet baten.

Wat mij gisteren wel opviel (maar dit kan puur toeval zijn) is het volgende. Ik en mijn vriend hadden op dat moment alleen Skype aan staan. Dit gesprek duurde 35 minuten toen ik een offline spel ging spelen. Toen ik dat spel nog maar 1 minuut speelde hoorde ik mijn Skype alweer wegvallen. Het lijkt wel alsof mijn verbinding gaat haperen als ik ga multitasken op mijn computer. Ik vond dit zelf erg vreemd maar het viel me wel op.

Ik ben benieuwd naar de reacties en hoop dat iemand de oplossing voor mij heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Heb je dit probleem ook bekabeld?
Hebben andere apparaten op hetzelfde modem (draadloos) het zelfde probleem?

Op welke type beveiliging staat je modem?
Hoeveel apparaten zijn er circa verbonden?
Welke type draadloze technologie heb je?
Als je alleen aan het surfen bent heb je dan ditzelfde probleem?

Welke laptop heb je?

Heb je zelf al iets gevonden op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barroy
Hallo ictinteresse,

Hierbij de antwoorden op jouw vragen:

Op een PC welke ik boven heb staan heb ik totaal geen probleem hiermee (zover ik weet). Deze is bedraad aangesloten. Ook andere draadloze apparaten merk ik geen probleem. Mijn vrouw kijkt vaak dingen op de tablet en die ervaart met streams e.d. geen problemen.

Type beveiliging: WPA2 Personal
Hoeveel apparaten: Een apparaat of 7 heeft denk ik tegelijk verbinding.
Type draadloze technologie: Ik denk dat je hiermee bedoeld Wifi en Bluetooth
Wanneer probleem: Ja, gisteren even met opzet alleen maar een tijd wezen browsen en dan ervaar ik hetzelfde probleem. Als ik bijvoorbeeld een video kijk op YouTube blijft deze wel gewoon doorspelen maar kan ik op het moment van zo een dip geen andere video aanklikken of naar een andere website gaan. Dan blijft hij gewoon laden. Ik krijg dan geen foutmelding (daarvoor heb ik waarschijnlijk te kort geen verbinding) maar duurt dan gewoon weer een seconde of 30 voordat hij die actie doet.

Mijn laptop: MSI GS70 2PC-047NL Stealth

Nee, ik heb zelf niets gevonden op het internet hierover. Wel dat mensen de ene seconde internet hebben en de andere niet maar dat probleem heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barroy
Iemand die hier nog misschien een ideetje voor heeft? Heb het niet kunnen vinden en de computers die bedraad zijn ondervinden geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest recente drivers van je WLAN adapter installeren. Verder kun je ook eens op internet zoeken of er problemen bekend zijn met het type wat in jouw laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConanTheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 00:43
Ik heb dit probleem ook gehad met een laptop, na installatie van de nieuwste drivers via Intel was de probleem opgelost. Verder nog mijn wlan modem en wlan extender na de laatste firmware verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:02
Wat doet dit in deze sectie van het forum? Lijkt mij meer op zijn plaats in Netwerken

On topic: Ik neem aan dat jij niet de enige bent met een laptop thuis? Hebben andere apparaten hier ook last van?

[ Voor 36% gewijzigd door Hammetje op 15-07-2014 23:39 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1