Gfycat support op Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Is het geen idee om Gfycat te kunnen embedden op bijvoorbeeld het forum of in een review.
Gfycat is een site die gifjes en filmpjes comprimeert als html5 filmpje. Gifjes worden rond de 10x kleiner, soms zelfs meer, en dat zou vooral voor de mobiele gebruikers enorm veel bandbreedte schelen. Ook laadt een site dan sneller. Eveneens is het minder zwaar dan een gifje.

Er is nu wel een [video][/video] tag voor enkel YouTube, MySpace, MSN Video, Vimeo en Tweakers.
Mij lijkt het een goed idee om daar Gfycat aan toe te voegen, of een aparte tag te hebben ([Gfycat][/Gfycat]). Gfycat kan i.t.t. gifjes ook autoplay uit hebben.

Overigens vind ik dat de UBB-tags sowieso op de schop mogen. MySpace en MSN Video lijken me wat achterhaald. Waarom geen Dailymotion? Maar dat is misschien voor een andere thread.

• Fleximex
Bump :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nog een bump.

Nogmaals een oproep om html5 video's van bijvoorbeeld Gfycat te ondersteunen. Misschien, na de verbanning van extern gehoste avatars, als avatar.

Ook op het forum en bij gebruikersreviews zou het zoveel makkelijker zijn om een korte video te kunnen tonen. Bij bijvoorbeeld een product review van een telefoon zou je dan steeds korte video's kunnen maken van de user interface. In plaats van plaatjes met tekst.

In de gaming topics wil eveneens nog wel eens een grote gif gepost worden. Met Gfycat, wat in feite een .webm video is, kun je auto play uitzetten en de video pas laden als de gebruiker daar zelf voor kiest (door op play te drukken). Verder heb je playback controls.

Nu kun je zeggen daar hebben we Youtube al voor. Maar voor korte filmpjes is Gfycat zoveel makkelijker en ziet er zoveel strakker uit dan Youtube. Soweiso vind ik dat Tweakers altijd meerdere opties moet hebben. Nu kan je alleen YouTube, MySpace, MSN Video, Vimeo en Tweakers video's embedded posten.
MySpace en MSN zijn al lang niet meer relevant. Vervang die door Gfycat. Please :).

Over de externe avatars nog:
Eén van de nadelen van externe gebruikersiconen is dat forumtopics geblokkeerd worden door Google Safe Search indien er externe gebruikersiconen in voorkomen die gehost worden op een door Google verdacht domein.
Dat nadeel valt al weg als je gewoon ImageShack en Imgur toestaat. Dat zijn snelle en betrouwbare sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

D'r staat ergens in een van deze subfora:
Alle topics hier worden frequent bekeken door leden van ons technology-team. Topics 'kicken' is dus niet nodig; we proberen zo veel en snel mogelijk te reageren.
;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ondersteuning voor Gfycat lijkt me ook wel een leuke verbetering. Ik heb er een ticket voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het misschien handig om er een soort umbrella-ticket voor te maken, waarbij ook support voor andere mogelijke providers worden meegenomen (zoals bijv. de video's van imgur)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Imgur doet ook video?

Als er andere populaire diensten zijn kunnen we die ook meenemen maar dan zie ik graag suggesties daarvoor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik lees misschien de topicstart verkeerd, maar is het de bedoeling om gfycat animated gifs weer te geven (dus ondersteuning van HTML5 video in [img]-tags) of die toe te voegen aan providers voor de [video]-tag?

Ik dacht dat het om de eerste situatie ging en dat is iets wat imgur nu ook doet: nieuws: Imgur introduceert gifv-extensie als alternatief voor animated gifs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dat is echt iets dat jullie moeten bepalen. Gfycat is een vervanger voor GIFjes, maar het is in feite een video. Een animated GIFje is in het gebruik meer een image.

Dus praktisch gezien is het misschien logischer een [img] tag te gebruiken, maar theoretisch gezien is het meer logisch om [video] tags te gebruiken want een Gfycat is een .webm video. Je kan ook nog een aparte [gfy] tag maken.

Als het Imgur alternatief wordt meegenomen dan qua voorkeur:
1. [video]
2. [img]
3. [gfy]
Als het Imgur alternatief niet wordt meegenomen dan qua voorkeur:
1. [gfy]
2. [video]
3. [img]

Maar dat is mijn mening. Ik denk dat [video] altijd wel beter is dan [img], omdat het in theorie (Tweakers he ;)) een video is en omdat je op Gfycat niet alleen GIFjes maar ook video's van max 15 seconden kan uploaden.
Pagina: 1