Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Out Of Office - Server Unavailable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een Exchange Server 2010.
In productie hebben wij een aantal PC's (outlook 2007) waar op 1 windows user meerdere outlook profielen zijn aangemaakt.
Wanneer iemand op deze PC's zijn Out Of Office probeert in te stellen krijgt hij een "Server Unavailible" fout.

Wanneer deze persoon op dezelfde PC aanmeld met zijn eigen windows credentials lukt dit wel.

Kort geschets :
Hoe kan je Out Of Office instellen wanneer de mailbox user niet gelijk is aan de windows user?

Bedankt

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Via de ECP van Exchange of door de user in te laten loggen op webmail van die mailbox (Eerst inloggen met eigen credentials en daarna de additionele mailbox openen).

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Deze PC staat in een hal waar techniekers af en toe mail controleren.
Deze PC is aangemeld met windows user "techniek" op deze user zijn meerdere outlook profielen ingesteld.
De techniekers kunnen perfect hun mail lezen alleen krijgen ze een foutmelding bij out of office.

Hoe kunnen we dit verhelpen zonder OWA of iedereen een aparte windows user te geven?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 16:44
Heb je dit artikel toevallig al geprobeerd:
Error message when you try to open the Out of Office Assistant in Outlook 2007: "Your Out of Office settings cannot be displayed, because the server is currently unavailable. Try again later"

Het artikel bevat precies wat jij omschrijft.

[ Voor 25% gewijzigd door ipsec op 09-07-2014 13:01 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:58:
Deze PC staat in een hal waar techniekers af en toe mail controleren.
Deze PC is aangemeld met windows user "techniek" op deze user zijn meerdere outlook profielen ingesteld.
De techniekers kunnen perfect hun mail lezen alleen krijgen ze een foutmelding bij out of office.

Hoe kunnen we dit verhelpen zonder OWA of iedereen een aparte windows user te geven?
Waarom zou je niet iedere user zijn eigen login geven? Ik kan alleen denken dat je zo licenties lijkt te besparen, echter dat is niet zo. Met een Device call is het device leidend en mogen zoveel users aanmelden op die ene device. Met user cals zijn de fysieke users (dus de daadwerkelijke techniekers van vlees en bloed, niet een windows user) leidend. Laat je dus bijv. 3 techniekers via 1 user Techniek de mail lezen en je gebruiker user cals dan moet je nog steeds 3x een Windows cal hebben en 3x een Exchange cal ;) Mocht je het dus doen vanwege licentie besparingen, weet dan dat je niet compliant bent tenzij je al device cals gebruikt.

Verder als technische oplossing, probeer eens outlook 2010 te gebruiken, ik geloof dat ik dit probleem eerder ben tegengekomen met Outlook 2007 en het toen makkelijk opgelost heb door outlook 2010 te installeren, de profielen te verwijderen en ze opnieuw aan te laten maken. Wat je ook nog kan doen ik even ctrl-rechts klikken op het outlook icoon in de systray en even automatische e-mail configuratie testen (guess smart en veilige guess smart uitvinken voor je de test start) daar, deze geeft mogelijk een melding waarmee je verder kan.

Ik denk trouwens dat de suggestie van Kevin wel eens de oplossing kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 09-07-2014 14:33 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En ze de OWA laten gebruiken? Dan hebben ze iets beperktere mailervaring maar het scheelt je wel al die outlook licenties....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiker wil momenteel niet overschakelen op OWA (geen optie dus).
Op deze PC's moet het productie programma altijd open staan. Er mag dus geen tijd verloren gaan met aan en afmelden.

Via outlook 2010 hebben wij hetzelfde probleem.
De CTRL optie lijkt geen fouten te geven.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je bent dus ingelogd met gebruiker techniek die rechten heeft op de verschillende gebruikers mailboxen?
heeft de user techniek dan full-access rechten op de gebruikers mailboxen of loggen deze gebruikers in tijdens het opstarten van outlook?

De fix van SuperKevin al geprobeerd?

[ Voor 50% gewijzigd door arjants op 09-07-2014 17:03 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1