Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Io,

Na anderhalf jaar werk wordt mijn contract bij werkgever niet verlengd, en stopt per 25 juli. Na máánden van stress ben ik, toen ik het nieuws te horen kreeg, ingestort. Door huisarts is de diagnose burn out gesteld.

Werkgever heeft toen aangeboden mijn ziekmelding niet bij arbodienst door te geven als ik voor de resterende arbeidsperiode mijn vakantiedagen opmaak. Gezien mijn financiele situatie leek me dat geen goed idee, dus hiervoor heb ik vriendelijk bedankt.

Nu moest ik vorige week dus, toch, bij de arboarts verschijnen. Tijdens dit "gesprek" stelde hij meermaals voor om zo snel mogelijk weer aan de slag te gaan; eventueel zelfs bij huidige werkgever. Ik voel me nogal verraden, dus dat zie ik niet zitten. Daar leek hij begrip voor te hebben, maar uiteindelijk kwam hij met het voorstel om me in de laatste week van mijn arbeidstermijn (vanaf 21 juli) weer beter te melden bij werkgever.

Met hem zou ik dan afspraken kunnen maken over het wel of niet werken van de laatste 5 dagen. Het komt er dan dus op neer dat ik alsnog 5 vakantiedagen op moet nemen.

Ik gaf aan dat ik dat niet goed begreep, en dat ik me zorgen maakte (maak) over een eventuele uitkering waar ik recht op heb .. en wat de consequenties zijn als ik me wel, of juist niet beter zou melden tijdens mijn dienstverband. Hier heb ik geen antwoord op gekregen, en ik was ook niet mentaal sterk genoeg om hierop door te vragen. Hij gaf alleen aan "solliciteren moet je toch".

Nu is dat rapport dus naar werkgever gegaan, maar ik vraag me nog steeds af waar ik recht op heb .. en hoe lang.

Gezien de manier waarop het contract beëindigd is, zie ik mezelf niet snel opnieuw (voor dezelfde functie, elders) solliciteren. Ik heb als fallback wel mijn eigen bedrijf, maar het lukt me (op dit moment) nog totaal niet om me er ook maar 5 minuten voor te concentreren. Ik verwacht zelf nog wel een aantal maanden nodig te hebben om goed te herstellen, en die periode moet ik financieel dus zien te overbruggen.

Her en der lees ik horrorverhalen over burn out patienten, arbodiensten, sollicitatieplichten en het korten van uitkeringen. Met name bij mensen met eigen bedrijf. Ik zou die korting de eerstkomende maanden met geen mogelijkheid kunnen compenseren, dus ik maak me daar tamelijk zorgen om ... wat het herstel ook geen goed doet.

Iemand hier ervaring mee, of advies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351621

Ga naar een rechtswinkel / arbeidsrecht advocaat / uwv kantoor.
Bel je rechtsbijstand verzekeraar.

Je hebt duidelijke vragen en een specifieke situatie. Zet het goed op papier en vraag dan naar je opties.
Ik heb ooit gehoord dat ziek uit dienst gaan nadeliger is voor zowel de werkgever als werknemer, maar hoe het dan zit met sollicitatie plichten en dergelijke weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Balen van het slechte nieuws, sterkte met de situatie. Vergeet alleen niet dat het verlopen van een contract (zonder verlening) niet hetzelfde is als het beëindigen van je (onbepaalde tijd) contract.

Heb je al contact gehad met het UWV/rechtsbijstand hierover? Zo niet dan denk ik dat je daar het meeste informatie kan inwinnen op jou specifieke situatie.

Hoe zit het precies loondienst, eigen bedrijf en de stress klachten? Niet om iets te verwijten, maar eigen bedrijf is nou eenmaal wel stressvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Besef je dat je met deze actie op een zijden draadje loopt?

•Je bent officieel ziek
•Je hebt een bedrijfje naast je baan
•Je bent actief op social media met een paar harde uitspraken ( je goed recht overigens, maar heb je een keer met hem gesproken )

Ik denk zelf dat je teveel druk op jezelf legt, je hebt een contract van 1,5 jaar, maar je maakt je al maanden druk om verlenging, ja of nee. Dat antwoord heb je in ieder geval al,

het wordt niet verlengd.

Ik zou conform doktersadvies gewoon aan de slag gaan, al is het maar voor halve dagen.
Mbt bedrijfje proberen zoveel mogelijk informatie bij elkaar te sprokkelen. Gezien al vast staat dat je ontslagen wordt, kun je al melden als werkzoekende. Wel belangrijk bij dergelijke instantie is om zelf ook actief te blijven en niet nodeloos af gaan op andermans 'advies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 13:06

bord4kop

maximaal 100KB!

Niet akkoord gaan met ontslag nemen. Als je ziek bent loopt je contract door zolang je ziek bent.
Als je zekerheid wilt waar je staat, wat je rechten en plichten zijn; neem contact op met rechtshulp.
Zou ik sowieso doen in jouw geval overigens..

Belangrijker: eerst beter worden! Dus niet gaan werken.
Ga ook in gesprek met je eigen arts.

Onderschat overspannenheid niet. Dit gaat wel even tijd kosten.. Je eigen bedrijf kun je de komende tijd beter geen tijd (=druk) aan besteden.

Sterkte!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik zou idd met je eigen arts ingesprek gaan. De Arbo arts is er om de werknemer onder elk geding zo snel mogelijk weer aan de slag te krijgen.

Arbo arts werkt voor je werkgever. Ga langs je eigen arts en laat hem diagnose stellen en eventueel wordt je doorverwezen. Waarom die instantie dan contact opneemt met de Arbo Arts en hun expertise uitspreekt over wat je wel en niet kan.

Contractueel kan ik geen uitspraken doen. Normaliter kan een werkgever jou niet ontslaan bij ziekte.. Hoe dat met een bepaalde tijd contract zit geen idee,

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 17:19

Standeman

Prutser 1e klasse

bord4kop schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:39:
Niet akkoord gaan met ontslag nemen. Als je ziek bent loopt je contract door zolang je ziek bent.
Als een tijdelijk contract van rechtswege eindigt kan je hoog of laag springen, maar dan eindigt deze echt wel.

Van het UWV:
Bent u ziek en loopt uw arbeidscontract af? Vanaf het moment dat het dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij ons.

[ Voor 39% gewijzigd door Standeman op 09-07-2014 12:57 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:54:
[...]

Als een tijdelijk contract van rechtswege eindigt kan je hoog of laag springen, maar dan eindigt deze echt wel.

Van het UWV:

[...]
Correct
Mijn contract loopt af tijdens mijn ziekte
Bent u ziek en loopt uw arbeidscontract af? Vanaf het moment dat het dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij ons.
http://www.uwv.nl/Particu...pt_af_tijdens_ziekte.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 16-06 17:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Als je zekerheid wilt waar je staat, wat je rechten en plichten zijn; neem contact op met rechtshulp.
Zou ik sowieso doen in jouw geval overigens..

Ga ook in gesprek met je eigen arts.

Onderschat overspannenheid niet. Dit gaat wel even tijd kosten.. Je eigen bedrijf kun je de komende tijd beter geen tijd (=druk) aan besteden.

Sterkte!
Nee, dit is niet waar, je contact loopt gewoon af, bij een contact van bepaalde tijd ga je dus gewoon ziek uitdienst.

Een werkgever hoeft je niet eens te ontslaan omdat je een contact voor een bepaalde tijd hebt. Je loopt dus simpel weg uit je contact, dit staat compleet los van het ziek zijn.

Het zou anders zijn geweest als de TS een arbeidscontract met onbepaalde tijd (in de volksmond een vast diens verband) Dan kan een werkgever je niet zomaar ontslaan wanneer je ziek thuis komt te zitten.

Kortom, het contact van de TS loopt af, hij gaat ziek uitdienst en zal zich ziek moeten melden bij het UVW, waarna hij op gesprek zou moeten komen bij de bedrijfsarts van het UVW. Hier zal worden gekeken als passend werk, en daarna solliciteren een oplossing is.
[...]

Van het UWV:

[...]
Dit dus!

Contact loopt gewoon af, ziekte of geen ziekte....

TS gaat dus ziek de WW in, zal zodra het UWV het nodig acht verplicht moeten solliciteren om aanspraak te houden op een uitkering van 70% laatst verdiende loon, de lengte van uitkering is afhankelijk van het arbeidsverleden ( de duur hier van).

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 09-07-2014 13:01 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Geen ontslag nemen klopt (kan wellicht ook niet bij een contract voor bepaalde tijd) maar hoe kom je bij die andere statement? Het contract van TS lijkt gewoon een einddatum te hebben, en dan loopt het ook gewoon af hoor. Daar verandert ziekte niets aan. Zie ook bijvoorbeeld de website van het UWV
Waarop gebaseerd? Arbeidstherapeutisch werken is niets mis mee. Je houdt ritme en je bouwt weer op.

Verder is TS ook ondernemer (getuige een eigen bedrijfje). Het idee achter ondernemer zijn is dat je meer verdient, maar ook dat je dit soort risico's zelf draagt. Wat heb je gespaard in de goede tijd om dit op te vangen?

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

@TS ik zal wel op tijd uitzoeken hoe het UWV gaat reageren op je eigen bedrijf. Volgens mij kunnen ze daar best moeilijk over gaan doen bij de aanvraag voor de ziektewet of WW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Bedrijven willen niet dat je ziek uit dienst gaat omdat ze via premies alsnog tot 2 jaar doorbetalen. Dat verklaart wellicht de uitspraken van de arbodienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Standeman schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:04:
@TS ik zal wel op tijd uitzoeken hoe het UWV gaat reageren op je eigen bedrijf. Volgens mij kunnen ze daar best moeilijk over gaan doen bij de aanvraag voor de ziektewet of WW.
Ook dit hangt af van het feit alsof de TS inkomsten had uit dit bedrijf. Natuurlijk zal hij het wel moeten aangeven. Kijk, het starten van een bedrijf is niet zo moeilijk, KVK en BTW nummer en je bent er al.... Voor het UVW is echter belangrijk als er ook inkomsten uit dit bedrijf kan worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

orf schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:06:
Bedrijven willen niet dat je ziek uit dienst gaat omdat ze via premies alsnog tot 2 jaar doorbetalen. Dat verklaart wellicht de uitspraken van de arbodienst.
Klopt, in het geval van een vast contract is dit inderdaad zo, maar TS heeft een contact voor een bepaalde tijd. Hier hoeft een Werkgever geen ziektepremie te betalen na einddatum contact.

Wat hij overigens wel mag doen binnen de contact periode (en indien dit wel/niet vast is gelegd in een CAO) is de uitbetaling naar de wettelijke 70% brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Van het UWV:

[...]
In dat opzichte is het natuurlijk wél zaak voor de TS om goed uit te zoeken of zijn werkgever dat dus überhaupt wel gedaan heeft.. Als die kerel van een arboarts (ik denk dat de TS de bedrijfsarts bedoelt) hem juist weer beter heeft gemeld in die laatste periode, dan hoeft de werkgever 'em dus helemaal niet aan te melden bij het UWV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Bullet NL schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:09:
[...]

Klopt, in het geval van een vast contract is dit inderdaad zo, maar TS heeft een contact voor een bepaalde tijd. Hier hoeft een Werkgever geen ziektepremie te betalen na einddatum contact.
Klopt niet. Sinds dit jaar is de wet modernisering ziektewet ingegaan:
http://www.vnvt.nl/nieuws...ractanten-ziek-uit-dienst

[ Voor 14% gewijzigd door orf op 09-07-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Bullet NL schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:06:
[...]

Ook dit hangt af van het feit alsof de TS inkomsten had uit dit bedrijf. Natuurlijk zal hij het wel moeten aangeven. Kijk, het starten van een bedrijf is niet zo moeilijk, KVK en BTW nummer en je bent er al.... Voor het UVW is echter belangrijk als er ook inkomsten uit dit bedrijf kan worden gehaald.
Ik weet bijvoorbeeld niet tot hoever ze terug kijken. Als je in 2013 0,- euro hebt verdient en in 2012 20.000 euro (mazzel opdracht ofzo) heb je gemiddeld over de laatste twee jaar 10.000 verdient. Gaan ze er dan van uit dat je dit jaar ook weer een omzet haalt van 10.000 euro terwijl hij dit jaar werkelijk op 0 staat? Ik heb geen idee, maar dat soort dingen kunnen wel heel vervelend uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Osiris schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:09:
[...]

In dat opzichte is het natuurlijk wél zaak voor de TS om goed uit te zoeken of zijn werkgever dat dus überhaupt wel gedaan heeft.. Als die kerel van een arboarts (ik denk dat de TS de bedrijfsarts bedoelt) hem juist weer beter heeft gemeld in die laatste periode, dan hoeft de werkgever 'em dus helemaal niet aan te melden bij het UWV?
Een Arbo/Bedrijfsarts kan je nooit zomaar "beter" melden. Dit gaat altijd in overleg en met een schriftelijke bevestiging na werkgever en werknemer.

Een Arbo/Bedrijfarts zal zo respectvol als mogelijk met de belangen van de werknemer omgaan, maar feitelijk behartigt hij de belangen van de werkgever. Een bedrijfsarts zal er dus altijd op sturen om (aangepast) aan het werk te gaan. Zelfs bij een burn-out kan vanuit medisch oogpunt worden geadviseerd om al dan niet een connectie met het werk te houden, al dan niet door ander werk c.q. functie. Hier zal dan ook altijd een plan van aanpak voor worden opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
Tjee, wat zijn jullie allemaal snel met reageren :-)

Contract wordt idd beëindigd van rechtswege, dus er is geen sprake van wel/niet akkoord gaan.
Mijn eigen bedrijf heb ik sinds een jaar of 4; in mijn arbeidscontract is hier expliciet toestemming voor gegeven.

Ik heb dit bedrijf vooralsnog overigens voor 90% "voor de hobby". Ik twijfel nog zeer sterk of ik hier mijn broodwinning vandaan wil/kan halen. Ik merk dat ik erg onrustig van de (ondernemers-)onzekerheid word ..

Vanwege werkdruk in loondienst heb ik het afgelopen half jaar gemiddeld +/- 2-4 uur per week aan mijn eigen bedrijf kunnen besteden. De inkomsten daaruit zijn dit jaar dan ook nihil. (itt tot voorgaande jaren, inderdaad een paar mazzel projecten gehad)

Ik ga inderdaad maar eens bij het UWV langs; eens kijken wat ze daar te melden hebben.

Uit de link van Orf maak ik op dat werkgever verantwoordelijk is om mij naar volledig herstel te begeleiden, ook als ik dus al uit dienst ben? Dat verklaart wel het voorstel van de bedrijfsarts om mij voor uitdiensttreding beter te melden. In dat geval krijg ik dus ook geen ziektewetuitkering .. ?

@ Bullet NL: dat plan van aanpak leek ons (bedrijfsarts & mij) nogal 'over the top' aangezien ik nog maar een week of 3 in dienst ben, en ik het in die periode sowieso niet zag zitten om vervangend werk te doen bij werkgever. (er is imho zelfs geen vervangend werk, aangezien ik zelf al vrijwel alle verantwoordelijkheden naar me toe had getrokken - 1 van de redenen van overspanning).

Die connectie met werk zou ik eventueel vanuit mijn eigen bedrijf kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat ik uit de link van Orf haal is dat de werkgever tot 28 dagen na beindiging contract nog verwantwoordelijk is voor de ziektewetuitkering. Dus beter melden net voordat je uit dienst gaat heeft weinig zin als een bedrijfsarts van het UWV jou binnen die periode weer overspannen verklaard.
Als werkgever wordt je vanaf 1 januari 2013 verantwoordelijk gehouden voor het herstel van bovengenoemde groep (ex-)werknemers die ziek uit dienst treden of alsnog binnen 28 dagen na uitdiensttreding ziek worden!!
Overigens zie ik verder geen directe bron er bij staan, maar het UWV zal hier wel definitief antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
De werkgever zet via de Arboarts druk op jouw zodat hij je zo snel mogelijk uit de ziektewet heeft. Als je in de ziektewet zit kost het hem namelijk geld. En hij moet overigens je vrije dagen ook nog uitbetalen.

Als je jezelf uit de ziekte wet laat halen dan heb je ook geen arbeidsongeschikt uitkering.

Als ik jou was zou ik met m'n huisarts gaan praten en die de diagnose laten stellen. Dat neem je mee naar de arboarts en dan heeft hij of zij geen recht meer van spreken. Zit gewoon het contract uit van je werkgever daarna val je in het arbeidsongeschikt vangnet van onze samenleving. Van daaruit kan je rustig bedenken/voelen wat je nodig hebt om jezelf te ontwikkelen naar waar je het weer naar je zin hebt.

P.S. Als je werkgever dit soort acties uit haalt dan kan je je natuurlijk afvragen of het een gezonde plek was om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Probleem hiermee is, dat als een arbeidscontract afloopt terwijl een werknemer ziek is, de werkgever vermoedelijk beboet wordt (bijv. als hij zich niet goed genoeg aan de reïntegratie-plichten heeft gehouden). Tevens zal je werkgever meer premie moeten gaan betalen (zie Wet Modernisering Ziektewet). Dat is de reden dat je werkgever het liefst je op de laatste dag beter meldt: hij heeft er een groot financiëel belang bij dat je "gezond" uit dienst gaat.

Wat je eigen rechten betreft: als je op je laatste dag ziek bent, ontvang je ZW. Wordt je weer beter, dan ontvang je (als je daar recht op hebt) WW. ZW + loon doorbetalen bij ziekte duurt samen max. 2 jaar, daarna kom je in de WIA terecht. Beiden zijn 70% van het laatstverdiende loon, WIA is niet gemaximaliseerd in duur.

Als je op je laatste dag arbeidsgeschikt bent, ontvang je daarna WW, als je daar recht op hebt. WW is ook 70% van je laatstverdiende loon, maar is erg gemaximaliseerd in duur.

Het kan goed zijn om, je bedrijfje (tijdelijk) te stoppen.

Ik zou sowieso contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering (en als je die niet hebt, afsluiten, niet voor dit, maar wel voor eventueel toekomstige zaken).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ardana schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:33:
[...]

Probleem hiermee is, dat als een arbeidscontract afloopt terwijl een werknemer ziek is, de werkgever vermoedelijk beboet wordt (bijv. als hij zich niet goed genoeg aan de reïntegratie-plichten heeft gehouden). Tevens zal je werkgever meer premie moeten gaan betalen (zie Wet Modernisering Ziektewet). Dat is de reden dat je werkgever het liefst je op de laatste dag beter meldt: hij heeft er een groot financiëel belang bij dat je "gezond" uit dienst gaat.
Maar dat heeft toch geen zin, want je kan de ziektewet in tot 4 weken na uit diensttreding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 20:26
Waarschijnlijk is de werkgever eigen risico drager. Dat wil zeggen dat als jij ziek uit dienst gaat niet het UWV maar het bedrijf zelf de uitkering moet betalen. Mijn vriendin heeft hetzelfde meegemaakt alleen werd het haar niet verteld dat ze "beter" uit dienst werd gemeld.

Niet akkoord mee gaan, arboarts lekker laten praten, je bepaald zelf wanneer je beter bent in overleg met je eigen huisarts. Verhaal als het zover is ook aan UWV voorleggen liefst met uitspraken van arbo arts op papier, werkgever heeft dan een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Even de kanttekening, je kunt echt niet zomaar zelf bepalen dat je beter bent in overleg met je eigen huisarts. Dat zou me nogal wat zijn, dan kun je totaal buiten de arbo heen werken en zelf lekker 'ziek' blijven zolang het je uitkomt.
En van die mensen zijn er helaas ook genoeg. Dus als jij niet meer aantoonbaar ziek bent zijn daar zeker middelen voor werkgever en arbodokter om verantwoordelijkheden naar de 'zieke' te schuiven. En terecht ook, er moet balans zijn in het geheel en in Nederland ben je al zeer goed beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 20:07
Soort gelijke situatie gehad.

Ongeluk gehad dus lichamelijk niet in staat om te werken of zelf te douchen :-(

Contract voor bepaalde tijd liep gewoon af. Ik kreeg 1 jaar lang een ziektewet uitkering dat was 100% loon. Daarna de WW 70% loon. Scheelde behoorlijk by the way.

Arbo dienst is geen doctor!!! Die zijn in principe in dienst van je werkgever. Die betaald ze om ervoor te zorgen dat jij weer zsm aan het werk gaat. Als jij van de huisarts of ziekenhuis op papier mee krijgt dat je arbeids ongeschikt bent dan betwijfel ik of de arbodienst je kan dwingen.

Het is wel vaak zo dat met een burn out je geneigd bent langer thuis te willen zitten. Je kan ook aangeven opbouwend te willen werken en zeker NIET 100%. Dat kan ook niet.

Ik heb x jaar geleden ook een burn out gehad en was begonnen met een paar weken 2 dagen in de week 4 uur.

Suc6 ermee.

PS. Balans is het gene wat je nodig hebt om uit je burn out te komen. Leuke dingen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Standeman schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:12:
Maar dat heeft toch geen zin, want je kan de ziektewet in tot 4 weken na uit diensttreding?
Kan, maar daar heeft de werkgever geen invloed op (of misschien weet hij het niet?). En wie weet, als hij "gezond" uit dienst gaat, en daarna rustig 4 weken in de WW komt, heeft TS geen behoefte om zich opnieuw ziek te melden.

Bij "ziek uit dienst" weet je zeker dat je moet betalen, bij "niet-ziek uit dienst" heb je kans dat je niet hoeft te betalen: altijd beter dan het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111378

ziek melden. je werkgever moet hier iets mee. bij weerstand UWV zelf inlichten. je eigenbedrijf mag je uit je handen laten vallen voor nu. het hebben van een eigen bedrijf naast je full time baan is ook wat vreemd. je hebt immers werk uren en rust uren. een dubbele baan ontneemt je rust. dit kan je dus tegengeworpen worden. wat de discussie dan ook is. je gezondheid gaat voor je inkomen. dus ziekmelden en zorgen dat je financieel alles op zn plek hebt. baas kan niet dwingen tot opnemen van je vrije dagen. hij zal ze moeten uitbetalen als je ze niet opneemt.

ik heb zelf 12 jaar geleden eenzelfde situatie gehad. ik heb het deels verkeerd aangepakt. ik heb tot op de dag van vandaag last van mijn gezondheid. ik kan niet tegen stress, confrontaties en ben snel moe.

dankzij het UWV heb ik wel nu zelf een bedrijf en ben zelfstandige. UWV heeft me enorm geholpen, daar zijn ze voor. die arbo arts wil je graag helpen, ik had een kanjer. doe je niet stoer voor en vraag om hulp. bagataliseer je ziekte dan ook niet. ik verloor zelf 22kg in 5-6 weken. de weg naar herstel is bij een burnout lang. niet alleen moet je er nu uitkomen maar je moet ook leren valkuilen te herkennen zodat je later er niet weer inloopt.

ik heb mij 3 maanden nadat ik uit mijn 2 maanden proeftijd kwam ziekgemeld. ik kreeg een uitkering. daarboven op een aanvulling van die werkgever en aan het einde van mijn 3 jaar uitkering ook nog een TRI uitkering.

anyway, ziekmelden, rechtswinkel, UWV contacten als de werkgever niet meewerkt. alles schriftelijk met bewijs van ontvangst. in deze volgorde.

anyway2. heel veel sterkte en beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vanaf nu geen (rechts)handelingen uitvoeren zonder juridisch advies in te winnen. Werkgever en arboarts proberen financieel goed weg te komen met grote risico's voor werknemer.

Ik heb het wel zien gebeuren met mensen die zich beter melden op de dag dat de vaststellingsovereenkomst getekend werd. Ook burn-out/overspannen en die zitten nu dus nog steeds werkloos thuis met een WW einddatum die steeds dichter in de buurt komt.

In dit soort gevallen kun je je zelfs afvragen of mensen wel handelingsbekwaam zijn aangezien elke vorm van stress typisch ongewenst is. Wel een makkelijk slachtoffer voor de kwaadwillende werkgever.

Dat de eigen onderneming feiteljk stil ligt en dat dat aangetoond kan worden met nihil omzet komt goed uit.

Ziek = ziek, zeker bij burnoutklachten. Leg prioriteit bij beter worden. Daarvoor biedt het UWV een regeling gevolgd door WW om daarna een geschikte baan te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 09-07-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 00:13

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik sluit mij volledig aan bij Rakupal. Geen (rechts)handelingen uitvoeren, voordat je kundig advies van een arbeidsrechtdeskundige hebt ingewonnen. Leg alles voor wat je krijgt aan je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt en anders bel je met het juridisch loket wat gratis is.

Mijn vriendin is arbeidsrechtdeskundige en zegt dat je je nooit beter moet melden als je ziek bent. Vroeg of laat haalt dat je in en kan jij voor de gevolgen opdraaien.

Dus, niet beter melden zolang je ziek bent, en zorg dat je kundig advies inwint bij mensen die ervoor gestudeerd hebben.

Succes man, hoop dat je eruit komt en snel weer beter bent!

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nooit? In welke situatie beschrijf je niet. Nooit is een beetje vreemd he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 00:13

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@Hoijong In de situatie wanneer je niet beter bent...

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je dus echt ziek bent, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:24
heel logisch vanuit de werkgever, die krijgt namelijk een loonsanctie vanuit het UWV als er iemand ziek uit dienst gaat. Je kan best meewerken aan gedeeltelijke re-integratie, maar wel aangeven dat je niet beter bent en dus geen vakantie opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
Thanks weer voor jullie reacties.

Jullie bevestigen grotendeels wel waar ik al benauwd over was. UWV it is, dus!

@Rukapul & @juggle: Wat bedoelen jullie precies met 'geen (rechts)handelingen meer uitvoeren' ?

Ik heb volgende week een afspraak met de praktijksondersteuner van GGZ @ huisarts. Daar krijg ik ook meer inzicht in de oorzaken van mijn burn out en krijg ik o.a. ontspanningsoefeningen. Ik zal aansluitend een gesprek met mijn huisarts aangaan. Ik ben bang dat 't belangrijk gaat worden dat zijn dossier compleet & accuraat is.

Waar ik nog wel mee zit, is die re-integratie. Er is een remote scenario dat ik als freelancer voor een paar uur per week klusjes voor werkgever kan doen; iets wat hij ook al als re-integratie-werk voor de komende +/- 3 weken had aangeboden.

Die "kans" wil ik eigenlijk niet bij voorbaat al uitsluiten, maar voel me daardoor wel wat hypocriet: nu niet meer voor ze werken maar over enkele maanden misschien wel? En ik wil werkgever in dit kader ook niet met een loonsanctie of ziektewetsuitkering oid opzadelen; dat sluit, voor mijn gevoel, de deur sowieso, en dat is niet mijn insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je huisarts is niet van belang inzake je arbeids(on)geschiktheid, die mag daar niets over zeggen, en zal dat ook niet doen. Het kan hooguit dienen als ondersteuning, maar over het algemeen zal het zo van tafel geveegd worden.

Een rechtshandeling is een handeling met als doel een rechtsgevolg. Als jij tegen je werkgever zegt "meld me maar beter" dan is dat een rechtshandeling. Een rechtshandeling kan al snel gedaan zijn, en grote gevolgen hebben.

Gezien de situatie waar je in zit, is het niet vreemd om alle communicatie schriftelijk te doen, en te laten controleren door een jurist.

Op dit moment als freelancer aan de slag gaan lijkt me niet nuttig, zelfs gevaarlijk: niet alleen kan het je situatie en rechten schade, het kan ook meer stress oipleveren. Re-integratiewerk , zeker bij een burn-out, moet eigenlijk stress-vrij werk zijn: geen tijdsdruk, geen verantwoordelijkheid. Ik zou zelf het vermoeden hebben dat je werkgever een vuil spelletje speelt: als je nu aangeeft dat je prima als freelancer aan het werk kan, kun je er donder op zeggen dat hij zich op het standpunt gaat stellen dat je niet arbeidsongeschikt bent.

Bekijk alsjeblieft je relatie met je werkgever zakelijk! Medelijden hebben met je werkgever is iets dat je zeker niet moet doen! Uit wat je beschrijft krijg ik eerder het gevoel dat hij een vuil spelletje probeert te spelen, dan dat hij het beste met je voor heeft.

Als hij geen sanctie wil, kan hij je arbeidscontract verlengen, en hopen dat je beter wordt: dan kan hij je prima op dat project zetten. Maar het lijkt erop dat hij gewoon zo goedkoop mogelijk van je af wil zijn en daarvoor die freelance-klus als kluif je voorhoudt.

Misschien ben ik te cynisch, maar ik zou het écht niet vertrouwen.

Reïntegratiewerk prima, voor zover je dat nu kan. Reïntegratiewerk na de beëindiging van je dienstverband? Nee.

Als je nu de gok neemt dat je over 5 weken weer volledig arbeidsgeschikt bent, en je bent het niet, verlies je een hele hoop rechten (en je werkgever wint er een hoop bij!). Als je nu je ziekmelding gestand houdt, verlies je geen rechten en kun je over 5 weken alsnog volledig arbeidsgeschikt zijn. Wat betreft je werkgever: je werkgever heeft bedrijfsrisico, als hij het goed aanpakt, verdient hij genoeg om daarvoor gecompenseerd te worden. Jij hebt niet die hogere inkomsten, jouw risico wordt afgedekt door rechten. Als je nu die rechten opgeeft, ben je ze voorgoed* kwijt.

*voorgoed: zolang je geen nieuwe werkgever vindt of tijdens je WW ziek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 13:57
Goed uitzoeken, wellicht kunnen ze je hier ook verder helpen. Schijnt gratis te zijn.

http://www.rechtopjerecht.nl/

Zorg via een huisarts of arboarts voor een verwijzing naar bijv. HSK. (www.hsk.nl)
Daar loop ik momenteel ook. Die kunnen een diagnose stellen en je behandelen.
Zit al 6 maanden in de ziektewet wegens burn-out, dus als je echt zover bent kun je die 5 weken wel vergeten. Werk nu halve weken en idd nauwelijks deadlines e.d.

Pas goed op jezelf, anderen doen het meestal niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Tuckson809 op 09-07-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 13:51

M14

Zeker niet beter melden. Wanneer je contract stopt ben je niet beter, maar ben je ook de voordelen van het ziek zijn kwijt. Wanneer je ziek uit dienst gaat neemt het UWV de re-integratie + uitbetaling salaris over. Daarna wordt bekeken wanneer je weer in staat bent om te werken.

Ik weet niet wanneer je contract afloopt, desnoods kun je een Deskundigenoordeel aanvragen om te toetsen of je werkgever goed handelt in de re-integratie. Zo kun je evt ook wat tijd rekken.

Hoe dan ook NOOIT vakantiedagen opnemen! Die mag je werkgever mooi uitbetalen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
Thanks weer.

Heb zojuist contact gehad met UWV, en daar adviseerden ze inderdaad om een deskundigenoordeel aan te vragen. Duurt 2-4 weken, dus die zou ik kunnen hebben wanneer mijn contract daadwerkelijk afloopt.

Echter:
- Kost €100 (klein bedrag als ik daarmee een hoop ellende voor ben; .. maar toch)
- Zowel arbo arts als werkgever wordt hierover ingelicht

Op dat laatste zit ik niet direct te wachten; voor mijn gevoel is dit een escalatie van de situatie, en zorgt er voor dat ik ws in de toekomst ook niets meer aan werkgever heb .. en da's niet in mijn belang.

De arbo arts opnieuw raadplegen lijkt me dan de beste oplossing, maar op wat voor termijn? Ik kan moeilijk nu al aangeven dat ik over 2 weken niet beter ben? Moet ik dat nu al aangeven, of wachten tot de 21e, wanneer arts aangaf een betermelding te verwachten ?

Overigens gaf UWV ook aan dat (tijdelijk) vervangend werk in geen geval een 'beter-melding' is; bevestiging van wat o.a. @M14 en @ardana meldden.

Thanks again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 13:51

M14

Ik zie net dat je contract op 25 juli stopt. Met een burn-out lijkt niet abnormaal dat je die periode ziek bent en niet in staat om te werken. Op dit moment heeft het aanvragen van een Deskundigenoordeel weinig zin. Het is een ander verhaal wanneer je werkgever overgaat tot inhouden van salaris onder het mom van niet voldoen aan re-integratie.

Dat je werkgever en bedrijfsarts worden ingelicht is normaal. Die maken onderdeel uit van het onderzoek wat het UWV doet. Mocht het dan zover komen is het verstandig om alle gebeurtenissen goed te documenteren. Zo kun je uitspraken van het bedrijf / arboarts weerleggen. Een Deskundigenoordeel is niet bindend, maar mocht het komen tot een loonvordering, dan is het wel erg praktisch. Ik ga er van uit dat het niet zover zal komen aangezien het maar een maand is.

Het is wellicht een optie om je huisarts te bezoeken, je klachten voor te leggen en advies te vragen hoe hier snel vanaf te komen. Dit advies kun je terugkoppelen naar de arboarts, in de hoop dat hij daar in mee gaat.

Een andere optie is alsnog proberen enkele dagen te gaan werken. Dit opbouwen, bijvoorbeeld de eerste week 2 halve dagen, de 2e week 4 halve dagen. Zo geef je aan dat je bereid bent wel te gaan werken / meewerken aan re-integratie (erg belangrijk mocht het aankomen op een Deskundigenoordeel). Je bent dan duidelijk niet beter aangezien je slechts een aantal dagdelen werkt. Indien het toch tegenvalt kun je evengoed aangeven dat het te veel is of te snel gaat. Dit voorstel van opbouwen bespreken met de arboarts.

Overigens moet de arboarts / het bedrijf samen met jou een plan van aanpak opstellen. Zolang dit er niet is is er volgens mij nog weinig aan de hand. Wanneer je niet meewerkt aan dat pva is het een ander verhaal. Hierin zou je bijv. het opbouwen van uren in kunnen opnemen. Wanneer het bedrijf moeilijk over het pva doet, of het niet opstelt, voldoen zij niet aan de re-integratie. Dat is gunstig voor de periode van de ziekmelding, dat rekt de zaak alleen maar. Wanneer er gemekker komt over uitbetaling kan het wel een lange weg zijn om je recht te behalen. Ik denk niet dat het in dit geval zover komt.

[ Voor 17% gewijzigd door M14 op 10-07-2014 16:38 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens mag je zelf ook een reintegratiebureau kiezen die jou hierin begeleidt. Je weet dan iig dat er wellicht iets meer naar jouw belang gekeken gaat worden.

http://www.reintegratieki...atie_informatie.php?n=384

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
*le kickque*

Enkele weken geleden 2e gesprek bij bedrijfsarts gehad. De eerste bedrijfsarts was op vakantie, dus ik kreeg een nieuwe. Gelukkig 1 die wèl naar me luisterde en me een open keuze gaf:
1. beter melden en dus niet-ziek uit dienst
2. niet beter melden, en dus ziek uit dienst.

Ze gaf aan dat het nadeel van de 2e keuze was dat ik direct naar 65% van m'n loon zou gaan, en bij beter-uit-dienst de eerste 2 maanden 70% .. dus was nadeliger. Toch daarvoor gekozen, want voor die 5% ga ik niet de stress van de sollicitatieplicht opzoeken. Dat vond ze prima, dus dat is ook in het rapport beschreven.

Gisteren nog een laatste gesprek met ex-werkgever gehad. Sleutels inleveren, nog op kantoor liggende spulletjes ophalen. Heb aangegeven dat ik in de toekomst wellicht volledig zelfstandig verder zou gaan en wellicht voor ze nog wat programmeerwerk/testen en/of consultancy kon doen. Diverse klanten hadden eerder al aangegeven dat ze daar wel behoefte aan hadden.

Weinig respons op gekregen, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik ben er in ieder geval 'groot' weggegaan. Deur&opties opengelaten en voor mijn gevoel eervol afgesloten.

Voel me sinds vandaag ook een stuk beter. Rustiger in m'n hoofd, meer gefocused. Toch wel ietsie blij :)

Thanks, again, allemaal voor jullie input & feedback _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:50
Mooi dat je het allemaal zelf beslist hebt! Dat zal je al een hele hoop hebben geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Begrijp ik goed uit het verhaal dat je programmeur bent?

Zijn daar niet sowieso genoeg vacatures voor? Met andere woorden: zie je het niet allemaal iets te somber in?

Ik vrees ook weleens voor mijn baan door teruglopende inkomsten van mijn werkgever en daar word ik ook best nerveus van soms. Maar aan de andere kant is het maar 1 stap naar een recruiter en ik word meteen overspoeld door vacatures (ervaren .NET ontwikkelaar) en dat stelt mij toch ook wel weer gerust. Zo van "als het fout gaat, vind ik wel weer wat anders".

Misschien scheelt het dat ik al vaker van baan veranderd ben en van mezelf weet wat ik waard ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 06-08-2014 08:11 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
Lethalis schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:08:
Begrijp ik goed uit het verhaal dat je programmeur bent?

Zijn daar niet sowieso genoeg vacatures voor? Met andere woorden: zie je het niet allemaal iets te somber in?

Ik vrees ook weleens voor mijn baan door teruglopende inkomsten van mijn werkgever en daar word ik ook best nerveus van soms. Maar aan de andere kant is het maar 1 stap naar een recruiter en ik word meteen overspoeld door vacatures (ervaren .NET ontwikkelaar) en dat stelt mij toch ook wel weer gerust. Zo van "als het fout gaat, vind ik wel weer wat anders".

Misschien scheelt het dat ik al vaker van baan veranderd ben en van mezelf weet wat ik waard ben.
Zeker een goed punt, persoonlijk denk ik dat de moeilijkheid om een nieuwe baan te vinden voor grote deel bepaald hoeveel stress je hebt als je je baan verliest.

Sommige sectors doen het helemaal niet slecht en veel gebieden van de IT horen daar bij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Waarom ben je zoveel waard dan? Je zit in de burnout zou lekker even rust nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 22:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net even doorgelezen, wou even zeggen: Sterkte en beterschap!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 12:34
Ik heb er geen ervaringen mee. Maar je hebt een eigen bedrijf en je hebt burn out. Als de ex-werkgever hard ging spelen, dan kon hij toch ook aangeven dat burn-out gedeeltelijk door je eigen bedrijf komt?
Stress of je genoeg opdrachten binnen kan halen, dalende inkomsten e.d.

Ik weet niet in hoeverre je ex-werkgever nu benadeeld wordt door je burnout, maar kan wel begrijpen dat hij niet helemaal happy is.
In ieder geval veel succes met je revalidatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Hey,
ik ben zelf bedrijfsarts, reageer nu ff snel.
Er bestaan protocollen hoe om te gaan met burnout/overspannenheid. Een geleidelijke re-integratie zou daarbij passen, afhankelijk van de oorzaak. Hier krijg ik echter de indruk dat dat protocol/richtlijn niet gevolgd wordt en dat de bedrijfsarts onder druk van de werkgever handelt. Wettelijk zou dat niet mogen, maar jah... Snell ff betermelden vóór de ontslagdatum is alleen gunstig voor de werkgever, die denk ik af wil van de verantwoordelijkheden nadien.
Je kunt een second opinion vragen bij een andere bedrijfsarts, en/of bij het UWV.
Daarnaast hoop ik dat je bij een professional in begeleiding bent, bv psycholoog, zodat je diagnose van de huisarts onderbouwd kan worden.
Niet zomaar beter melden dus, tenzij je ook echt beter bent...

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benkei123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07-2023
Om, als je zzp-er bent, aanspraak te kunnen maken op een WW uitkering moet je wel opletten dat je in de afgelopen 5 jaar minimal 4 jaar WW premies hebt afgedragen over minimal 400 uur. Oftewel, minimaal 400 uur per jaar in dienst zijn geweest in 4 van de laatste 5 jaar, waarbij 2014 NIET meetelt.

Heb je dat niet, dan telt alleen het werkverleden van de afgelopen 5 jaar waarin je genoeg premies hebt afgedragen en alles daarvoor niet. Effectief betekent dat het wettelijk minimum voor een WW-uitkering van 3 maanden.

Los van dat weetje, bel vooral met het UWV. Ze zijn erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
Nog even over dat eigen bedrijf:
Daar ben ik in 2010 mee begonnen als tijdverdrijf/hobby omdat er bij mijn toenmalige werkgever geen toekomst meer was. Vanuit dat bedrijf heb ik 2 klanten 'overgenomen', en voor familie/vrienden wat simpele websitejes ernaast gemaakt. 't Stelt allemaal niet bijzonder veel voor. Ik heb 't bedrijfje eigenlijk verder altijd naast een fulltime baan gehad. Is 4 jaar lang uitstekend gegaan, en heeft volgens mij ook niet direct verband met de burn out.

Ik programmeer inderdaad .. maar mijn niveau is de laatste 10 jaar niet meegegroeid. Als ik topics in /13 en /14 lees schaam ik me zelfs af en toe om me 'programmeur' te noemen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik in dat vakgebied ook niet rap aan de bak kom. "Voorbeeldcode waar ik trots op ben" is dusdanig basic dat recruiters me hooguit in een juniorpositie krijgen.

Vanuit m'n eigen bedrijf heb ik 't afgelopen jaar geen enkele nieuwe klant binnengehaald. Ex-werkgever weet hier van, en heeft e.e.a. destijds ook contractueel vastgelegd/toegestaan.

@D-Day: Mijn 2e bedrijfsarts (vanwege vakantie van de 1e) was er idd wel open over. Die eerste leek me inderdaad heel erg in de kaarten van ex-werkgever te spelen. Niet prettig.

Vandaag lag overigens een brief van UWV op de mat. Of ik contact met ze op wilden nemen. Ze hadden me al 'herhaaldelijk' gebeld (geen gemiste oproepen gezien, maargoed). Voor morgenvroeg een nieuwe afspraak gemaakt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@TheDane: heb jij ook iemand die je reallife erbij betrekt? Want dit moet je niet alleen moeten willen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
Yes,

Ik praat er sowieso veel over met vriendin & familie, maar op doktersadvies praat ik ook 2x per maand met een praktijkondersteuner van GGZ. 't Is niet helemaal een psycholoog, maar voor nu stelt ze wel de juiste vragen en geeft me wel ideeën over hoe nu verder.

Ik heb 2 september nog een afspraak met 'r staan. Daarna evalueren we of 't nog zinvol is een nieuwe afspraak te plannen, een 'echte' psycholoog in te schakelen, of dat ik even zelfstandig probeer te herstellen. Dat laatste heeft niet direct mijn voorkeur, maar ik merk wel dat m'n trots nog wat loopt tegen te sputteren :+

Vanochtend ook met UWV gesproken. Ze zouden een rapport opstellen en op basis daarvan een beslissing nemen over mijn recht op ziektewetuitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mooi! Sterkte met de situatie in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niks om je voor te schamen hoor een psycholoog. Snap wel wat je bedoelt en hoop zelf dat het nooit nodig is, maar als je in zo'n situatie zit of zat is daar echt niets mis mee. Het kan je enkel helpen en indien het nergens toe leidt, ga je niet meer of naar een ander.
Pagina: 1