Wij hebben een UPC Technicolor (50Mb/s)die staat op BRIDGE
Daaraan hangt bedraad de E4200 v1 (nieuwste firmware)
Met vorige UPC modems nooit problemen gehad in deze combinatie maar nu hebben wij de volgende problemen.
Omdat handmatig inregelen boven mijn pet gaat gebruiken wij de laatste versie van het doro Linksys bijgeleverde programma Cisco Connect.
Aan de E4200 'hangt':
Rechtstreek met kabel: 1 PC
1 server
set camera's
USB: 1 HDD
Wireless: 2 GSM's
2 Laptops
1 PC (via een USB stick Linksys EA1000 (nieuwste firmware)
Normaal gesproken is niet alles aan.
Wat gaat er mis:
1. De draadloze PC (via een USB stick Linksys EA1000) krijgt zelden in één keer verbinding met de
E4200 die er op 4 mtr. afstand vandaan staat.
2. Eén laptop heeft precies hetzelfde probleem.
Je krijgt een 'beperkte verbinding' maar geen internet!
Je moet je PC of laptop dan minimaal 4 à 5x opstarten voordat er heel langzaam eens een keer verbinding wordt gemaakt.
3. De HDD is op de PC (aan de kabel) vaak niet vindbaar. / Wel altijd op de Wifi apparaten.
4. De GSM's krijgen soms amper signaal. Of is zo traag als een kudde slakken.
5. Het internet signaal van UPC moet 50Mb/s zijn maar is vaak maar 20-30 (bekabeld) en op de draadloze PC en laptops mogen we heel blij zijn als wij de 10Mb/s kunnen halen.
Ik ben een leek, maar het lijkt er op dat als je een apparaat even een dag niet gebruikt je stomweg niet meer herkend wordt.
Alles is allemaal al een keer ingesteld.
Ook een IT-er heeft het ingesteld.
Ja, zijn server werkt steeds prima, ook op afstand, maar onze apparaten vertikken het.
Kent iemand een trucje met instellingen voor de E4200 v1 zodat alles nu eens normaal werkt.
Knettergek worden wij ervan.
A.u.b. geen ingewikkelde technisch termen, zoals ik al schreef ik weet we wel wat van maar ben een leek.
Alvast bedankt!
Daaraan hangt bedraad de E4200 v1 (nieuwste firmware)
Met vorige UPC modems nooit problemen gehad in deze combinatie maar nu hebben wij de volgende problemen.
Omdat handmatig inregelen boven mijn pet gaat gebruiken wij de laatste versie van het doro Linksys bijgeleverde programma Cisco Connect.
Aan de E4200 'hangt':
Rechtstreek met kabel: 1 PC
1 server
set camera's
USB: 1 HDD
Wireless: 2 GSM's
2 Laptops
1 PC (via een USB stick Linksys EA1000 (nieuwste firmware)
Normaal gesproken is niet alles aan.
Wat gaat er mis:
1. De draadloze PC (via een USB stick Linksys EA1000) krijgt zelden in één keer verbinding met de
E4200 die er op 4 mtr. afstand vandaan staat.
2. Eén laptop heeft precies hetzelfde probleem.
Je krijgt een 'beperkte verbinding' maar geen internet!
Je moet je PC of laptop dan minimaal 4 à 5x opstarten voordat er heel langzaam eens een keer verbinding wordt gemaakt.
3. De HDD is op de PC (aan de kabel) vaak niet vindbaar. / Wel altijd op de Wifi apparaten.
4. De GSM's krijgen soms amper signaal. Of is zo traag als een kudde slakken.
5. Het internet signaal van UPC moet 50Mb/s zijn maar is vaak maar 20-30 (bekabeld) en op de draadloze PC en laptops mogen we heel blij zijn als wij de 10Mb/s kunnen halen.
Ik ben een leek, maar het lijkt er op dat als je een apparaat even een dag niet gebruikt je stomweg niet meer herkend wordt.
Alles is allemaal al een keer ingesteld.
Ook een IT-er heeft het ingesteld.
Ja, zijn server werkt steeds prima, ook op afstand, maar onze apparaten vertikken het.
Kent iemand een trucje met instellingen voor de E4200 v1 zodat alles nu eens normaal werkt.
Knettergek worden wij ervan.
A.u.b. geen ingewikkelde technisch termen, zoals ik al schreef ik weet we wel wat van maar ben een leek.
Alvast bedankt!