Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig bij aansluiten Fritz! Repeater met UPC Wifi Modem

Pagina: 1
Acties:

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 17:03
Hallo,

Sinds kort heb ik een werkplek ingericht op de zolderverdieping van onze woning. Helaas is de wifi daar zeer minimaal. Ik heb hiervoor een Fritz! Repeater 310 gekocht. De modem (2,4 ghz) hangt in de gang in de meterkast.

Wat ik geprobeerd heb:
Als ik de repeater via WPS probeer te connecten dan krijgt deze wel verbinding met de modem maar zet deze de verbinding niet goed op. Ik blijf nl. als ik naar de setup pagina fritz.repeater ga in mijn browser de melding krijgen dat er geen verbinding is. Via de loginpagina van de modem heb ik WPS aangezet. Het veld Pin laat ik leeg en druk op PBC starten waarna de WPS knop op het modem groen wordt. De internet verbinding heb ik al van WPA op WPA2 gezet via de eigenschappen. Ik druk op de WPS knop oop de repeater waarna de led WLAN gaat knipperen. Als ik op het WPS knopje op de modem druk gebeurt er niks. Vanochtend zag ik dat de WPS knop rood aan het knipperen was en had waarrempel een hogere snelheid. Aangezien ik het rood knipperende lampje vreemd vond heb ik de modem gereset waarna geen ledje meer brande onder de WPS knop op de modem. De repeater geeft wel aan wifi signaal op te pikken.

Als ik de Repeater handmatig probeer in te stellen dan gaat dit goed tot het laatste scherm waar in kom. Hier zegt het scherm dat de WLAn gevonden is en de verbinding tot stand wordt gebracht en dat ik vanzelf door wordt gestuurd naar de setup pagina fritz.repeater. Dit gebeurt vervolgens niet en als ik na een poos ververs krijg ik weer de melding in de browser dat de pagina geen verbinding krijgt.

Ik heb geprobeerd MAC adressen in het filter van de modem toe te voegen. Maar dan kan ik vervolgens helemaal geen pagina's meer oproepen.

Heeft iemand ervaring hier mee of een tip hoe ik het goed werkend kan krijgen? Ik wordt er onderhand moedeloos van.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Verwijderd

Dit weekend heb ik nog zo'n zelfde repeater gekoppeld met een netwerk.

Heb je de software-assistent gebruikt: www.avm.de/en/repeater

Ook bij mij vond hij wel de repeater maar kwam de doorverwijzing naar de setuppagina niet tot stand. Ik heb toen even gegeken in mijn router welk ip-adres was toegewezen aan de repeater en heb dit ip-adres ingevoerd in mijn browser.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 12:18 . Reden: foutje hersteld ]

• Paul01
Ja, via de assistent lukt het ook niet :(.

Ik weet niet of ik het IP-adres in de modem kan zien. Weet je waar ik dat ongeveer zou moeten zoeken?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Verwijderd

Als je een Cisco EPC3925 modem hebt en deze niet in bridge staat naar een andere router dan zit je ip ergens in de 192.168.1.x range. Eenmaal ingelogd kun je onder ' Status' bij het tabje 'Network' of 'Wireless' de verbonden apparaten zien als het goed is...

Ik doe dit even uit m'n hoofd want ik heb zelf geen UPC.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 12:45 . Reden: typo ]

• Paul01
Ik ga het vanavond proberen. Bedankt!

Verwijderd

Succes! Als het éénmaal werkt heb je er een erg fijne repeater aan. Ik heb verschillende merken geprobeerd, maar dit is toch wel één van de best functionerende.

• Paul01
Gelukt! Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Top! Graag gedaan!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met deze repeater en Apple?
Pagina: 1