ik zit met een vreemd probleem, php script worden NIET uitegevoerd via een cronjob.
Zoals je kan zien heb ik meerdere dingen geprobeerd:
-f
sudo (Tja...)
php scripts in /var/www/rrdtool/update_rrd.sh (zie ook: http://37.148.198.102/rrdtool/update_rrd.sh )
in /tmp/rrd.log zie ik echter WEL de output van de php files terugkomen
Alle scripts werken (1) in de browser (2) in de CLI, maar NIET via de cronjob
rrdkwh.php
ik heb onderhand alles uit de kast gehaadl (cronjob van de standaard 'pi' user, crontab van de sudo/root user.... maar NIETS, de RRDB wordt NIET geupdate
code:
1
2
3
4
5
6
| $ sudo crontab -e 30 4 * * * /etc/init.d/pvlogging restart */5 * * * * sudo /usr/bin/php -f /var/www/rrdtool/rrdkwh.php >> /tmp/rrd.log */5 * * * * /var/www/rrdtool/update_rrd.sh > /dev/null 2>&1 */30 * * * * sudo /usr/bin/php -f /var/www/kwhdaytotal.php > /dev/null 2>&1 * */1 * * * /usr/bin/php -f /var/www/kwh_day_total.php > /dev/null 2>&1 |
Zoals je kan zien heb ik meerdere dingen geprobeerd:
-f
sudo (Tja...)
php scripts in /var/www/rrdtool/update_rrd.sh (zie ook: http://37.148.198.102/rrdtool/update_rrd.sh )
in /tmp/rrd.log zie ik echter WEL de output van de php files terugkomen
Alle scripts werken (1) in de browser (2) in de CLI, maar NIET via de cronjob
rrdkwh.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php error_reporting(E_ALL); $db = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=xxxxxx;charset=utf8', 'xxxxxx', 'xxxxxx'); $tot=0; foreach($db->query("SELECT COUNT( p_id ) as total, p_datetime, ROUND( UNIX_TIMESTAMP( p_datetime ) / ( 5 *60 ) ) AS timekey FROM logging WHERE DAY( p_datetime ) = EXTRACT( DAY FROM NOW()- INTERVAL 2 HOUR) GROUP BY timekey" ) as $row) { $kwh = ($row['total'] * 0.625); $tot = $tot+$kwh; $rtijd = strtotime( $row['p_datetime'] ); rrd_update("kwh.rrd", array($rtijd.":".$kwh)); rrd_update("kwh_total.rrd", array($rtijd.":".$tot)); } |
ik heb onderhand alles uit de kast gehaadl (cronjob van de standaard 'pi' user, crontab van de sudo/root user.... maar NIETS, de RRDB wordt NIET geupdate
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu