• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 15:17
In mijn HTPC heb ik een Asus F2A85-M PRO waarbij ik via HDMI zowel beeld als geluid naar mijn TV wil sturen. Beeld gaat prima, geluid blijft achterwege.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload, HD audio in de BIOS geswitcht van SPDIF naar HDMI, bij geluidsinstellingen HDMI output geselecteerd, het helpt allemaal niet. De geluidsmixer van Windows 7 geeft wel een aan dat er geluid afgespeeld wordt alleen het geluid bereikt op één of andere manier niet de TV.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Heb je bij instellingen dus bij configuratiescherm en dan geluid, daar klik je op en dan moet je eens kijken of welke output je geluid daar geeft. Bij mij staat er ook op een tekening van een beeldscherm in het menu, en als je dan geluid afspeelt, gaat er dan een barretje omhoog? En staat het geluid van je scherm zelf wel aan? Daar kan je dat normaal ook instellen.

• bvk1983
Ja dat is het vreemde, dat staat allemaal goed. Ik heb ook met de Asus tool nog een keer HDMI als output geselecteerd en inderdaad het barretje geeft keurig aan dat er geluid afgespeeld wordt.

• thibautb
Gebruik je misschien een adapter van dp naar hdmi? En is je aux kabeltje van je display misschien in de input van het scherm en niet output?

• bvk1983
Nee rechtstreeks HDMI naar HDMI. Ik heb de kabel uit mijn decoder getrokken en rechtstreeks in de HDMI poort van het moederbord, dus dat zou goed moeten zijn. 2 Verschillende tv's geprobeerd, beiden zelfde resultaat.

Ik vermoed om één of andere reden geen defect, maar een instelling waar ik overheen kijk. Ik las al iets over HDMI handshake problemen met TV's onder Windows 7 maar dat lijkt me wat ver gezocht. De oplossing die daar aangegeven werd heeft niet geholpen i.i.g.

• thibautb
Gebruik je amd of nvidia? Misschien als amd moet je naar ccc gaan en daar is bij de instellingen gaan kijken? en dan bij geluid kijken wat er daar is aangeduid bij nvidia weet ik niet wat je moet doen...

• bvk1983
Ik gebruik AMD, een A10-5800K i.c.m. dit moederbord.

Het moederbord heeft een Realtek audio chip, zou ik dan toch iets met CCC moeten doen? Kan het altijd proberen uiteraard.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zijn het toevallig beide Philips TV's? ik meende dat AMD daar wat moeite mee had op de 1 of andere manier

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• bvk1983
Bloed, zweet en tranen, maar Catalyst was de oplossing! Thnx!

Catalyst handmatig downloaden werkte niet. Catalyst gaf tijdens het starten dan aan dat hij "niets te configureren" had. Uiteindelijk als laatste poging voor een Win8 i.p.v. Win7 install geprobeerd om de website de meest geschikte Catalyst versie te laten downloaden. Vreemd genoeg bleek de AMD website mij een 32bit versie te adviseren, maar wonder boven wonder werkt het!

Beide tv's zijn overigens Samsungs.

• bvk1983
De 32 bits versie is inmiddels ook te verklaren. Per ongeluk 32 bits OS geïnstalleerd i.p.v. 64. Kan weer opnieuw beginnen dus :-).
Pagina: 1