Toon posts:

Te weinig geheugen voor Train Simulator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers!! ( ik weet niet of ik topic in de goede categorie heb gezet 1e keer op tweakers)

ik heb TS 2014 gedownload op mijn asus t100 transformer.

Maar heb een probleempje,
dit zijn de minimum requirements voor TS2014

CPU: 2.8 GHz Core 2 Duo or AMD Equivalent
CPU Speed: Info
RAM: 2 GB
Video Card: 512 MB with Pixel Shader 3.0 (AGP PCIe only)
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 6 GB

Dit zit in de transformer,
Intel Atom Z3740
2 GB werkgeheugen
32 GB SSD
Intel HD Graphics
Windows 8.1 (32bit)

Train simulator draait goed moest een paar dingetjes wijzigen maar nu loopt het vlekkeloos, mijn probleem is dat als ik speel dat ik na 10 minuten een melding krijg dat ik niet genoeg geheugen heb, als ik dat klik op probleem oplossen word de game afgesloten en moet ik helemaal opnieuw beginnen.

mijn vraag is: hoe kan dat en kan ik het verhelpen??

Alvast bedankt!!

#joee

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-02 21:08
meer ram
of je moet echt alle andere applicaties afsluiten

Verwijderd

Processors, Moederborden & Geheugen
Videokaarten & Beeldschermen
Opslagtechnologie
Complete Systemen & Laptops

Rarara, waar hoort je topic thuis? ;)

hoe kan dat en kan ik het verhelpen??
Meer geheugen zal wellicht helpen; 2GiB is erg weinig. Daar kun je eigenlijk alleen mee browsen en filmpjes kijken.

Maar misschien lukt het wel als je een hoop meuk op je Windows uitschakelt. Je kunt bij Task Manager eens kijken hoe veel geheugen je in gebruik hebt als je verder geen appliaties open hebt. Waarschijnlijk draait er vanalles op de achtergrond. Dat kun je een beetje strippen zodat je wat schoner draait en er dus ook meer RAM vrij is voor andere dingen.

Move OT->PMG

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:00:
Processors, Moederborden & Geheugen
Videokaarten & Beeldschermen
Opslagtechnologie
Complete Systemen & Laptops

Rarara, waar hoort je topic thuis? ;)

[...]

Meer geheugen zal wellicht helpen; 2GiB is erg weinig. Daar kun je eigenlijk alleen mee browsen en filmpjes kijken.

Maar misschien lukt het wel als je een hoop meuk op je Windows uitschakelt. Je kunt bij Task Manager eens kijken hoe veel geheugen je in gebruik hebt als je verder geen appliaties open hebt. Waarschijnlijk draait er vanalles op de achtergrond. Dat kun je een beetje strippen zodat je wat schoner draait en er dus ook meer RAM vrij is voor andere dingen.

[mbr]Move OT->PMG[/]
Moet je me wel eens uitleggen hoe je meer RAM in een tablet krijgt :? Dan wil ik dat namelijk ook wel voor m'n iPad's :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Geheugen zo veel mogelijk vrijmaken lijkt mij de enige oplossing. Het zou anders de eerste tablet zijn die ik zie waarin het werkgeheugen uitgebreid kan worden.

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-02 21:08
kan er geen virtueel ram worden gebruikt?

Verwijderd

kuusj98 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:02:
[...]

Moet je me wel eens uitleggen hoe je meer RAM in een tablet krijgt :? Dan wil ik dat namelijk ook wel voor m'n iPad's :+
In de topicstart staat nergens dat het om een tablet gaat. Ik weet niet wat een Asus T100 Transformer is. Bij de naam Tranformer denk ik eerder aan een tekenfilm dan aan een tablet. :+

Maar het is technisch natuurlijk prima mogelijk om - net als laptops - aan de achterzijde een klepje te plaatsen wat toegang geeft tot een RAM-socket, zodat je de RAM kunt uitbreiden.

Maar je kunt natuurlijk ook vraagtekens zetten of een quadcore processor met slechts 2GiB geheugen wel in verhouding is. Zelf heb ik al 16GiB RAM in een AMD Brazos zitten; toch zeker minimaal de helft langzamer dan zijn quadcore Bay Trail-chip. 4GiB met uitbreiding naar 8GiB zou ik logischer vinden, maar je moet ergens op bezuinigen natuurlijk.

Betekent wel dat je bij alle béétje apps gelijk moet gaan swappen. Daar ben ik zelf geen voorstander van.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

TS2014 is ook niet al te best geoptimaliseerd verder, of beter gezegd bepaalde routes. Zeker de grote routes (100 KM +) pakken veel RAM en als je dat niet hebt...

En ik weet niet met welke instellingen je speelt, maar ook video RAM speelt behoorlijk mee. Zelfs mijn systeem (zie specs) geeft soms haperingen, al is dat dan op 1440p en alles op max.

Specs

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:44
@Unflappedsleet:

Heb je pagefile uit staan of heel klein? Zo ja, probeer groter te maken. Zet ook alle grafische opties op het minimum (evt behalve resolutie, maar die is niet veel hoger dan 720p vermoed ik).

Verder lees je in de minimum specificaties dat er 2 GB RAM vereist is en 512MB videogeheugen. Jouw tablet heeft 2GB RAM en de processor moet dit delen met de videochip. Eigenlijk zit je dus onder de minimumvereisten. Als ik van jou was, zou ik een oudere versie van Train Simulator proberen indien mogelijk, die zal wel minder veeleisend zijn. Die T100 speelt wel games zoals Halflife 2, maar die zijn al wel 10 jaar oud.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:48:
[...]

In de topicstart staat nergens dat het om een tablet gaat. Ik weet niet wat een Asus T100 Transformer is. Bij de naam Tranformer denk ik eerder aan een tekenfilm dan aan een tablet. :+

Maar het is technisch natuurlijk prima mogelijk om - net als laptops - aan de achterzijde een klepje te plaatsen wat toegang geeft tot een RAM-socket, zodat je de RAM kunt uitbreiden.

Maar je kunt natuurlijk ook vraagtekens zetten of een quadcore processor met slechts 2GiB geheugen wel in verhouding is. Zelf heb ik al 16GiB RAM in een AMD Brazos zitten; toch zeker minimaal de helft langzamer dan zijn quadcore Bay Trail-chip. 4GiB met uitbreiding naar 8GiB zou ik logischer vinden, maar je moet ergens op bezuinigen natuurlijk.

Betekent wel dat je bij alle béétje apps gelijk moet gaan swappen. Daar ben ik zelf geen voorstander van.
Er staat ook nergens dat het om een laptop gaat, wel een toesteltype dus echt kwalijk kun je het de TS niet nemen dat die niet meldde dat het een tablet is, de Asus Transformer reeks is nu wel heel bekend als hybrides. Als het een laptop was, bestond er ook de mogelijkheid dat het geheugen niet te vervangen is (vast gesoldeerd bv of ook niet toegankelijk).

Die Asus T100 kostte €350, dan moest er wel ergens op bezuinigd zijn, veel apparaten met die prijs met 4GB geheugen zijn er niet. En bovendien was 4GiB een probleem omdat die Bay Trail cpu wel 64 bit is, maar de 64 bit versie van Windows 8 oorspronkelijk geen connected standby ondersteunde. Dat is toch een feature die je verwacht op een tablet. Asus kon dan misschien een 4GiB tablet met 32 bit Windows verkopen waarvan dan een deel van het geheugen niet toegankelijk was, maar naar mijn weten heeft geen enkele fabrikant dat gedaan. Sinds een paar maanden is die ondersteuning voor 64 bit er wel, maar de T100 was er toen al lang.

http://www.anandtech.com/...connected-standby-support

Ik bedenk me nu pas dat alle Windows 8 tablet met Haswell processors (zoals de Surface Pro 2) dan ook geen connected standby hadden tot die update. Beetje vreemd dat er bij Bay Trail zo'n punt van werd gemaakt en bij Haswell niet, misschien om niet teveel kritiek te krijgen op het weinige geheugen en omdat Bay Trail meer concurreert met ARM waar die feature er wel op zit (en 2GB al heel veel is).

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Eh melding gewoon negeren en niet meer laten zien?

Het probleem bij te weinig geheugen is dat hij het continue moet opschonen en opnieuw moet inladen, niet dat het plotseling niet meer werkt. Echter het spel zal niet echt geoptimaliseerd zijn en uiteindelijk onspeelbaar worden. De emmc flash is ook te klein om te reserveren als ram, en dit zal ook flinke vertragingen met zich meebrengen. Enige wat je kunt doen, minder bouwen of op een lagere resolutie spelen en zoveel mogelijk ingezoomed?

Ik heb weinig spellen geprobeerd maar kon zelfs de Witcher 2 op mijn t100 draaien krijgen ;/

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dit spel gaat gewoon niet lekker werken op dit systeem, de minimum requirements zijn weer eens te laag, zeker voor DLC... Kijk eens naar deze nieuwe route:

http://www.railsimulator....ietermaritzburg-Ladysmith

Met die graphics en met wat er 200 KM lang berekend en gelogd moet worden pakt het spel (bij mij dan) het liefste 4 tot 6 GB Ram. Nog los van je videogeheugen wat hier nog van het werkgeheugen afgaat.

Specs

Pagina: 1