Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Toe aan een nieuwe TV, Sony vs LG

Pagina: 1
Acties:

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb tijdens de aankoop van mij PS3 tegelijk een HD ready tv gekocht, dus het is al wat jaartjes geleden en ben toe aan een upgrade!

Ik ben erg aan het twijfelen tussen deze twee TV's:
http://tweakers.net/price.../330824;333562/categorie/

Naast gewoon TV kijken word ie voornamelijk gebruikt om film te kijken via HDMI van laptop,Streaming en af en toe pc er aan koppelen en gebruiken als monitor voor games etc.
Verder ben ik in het bezit van een Wii U en wie weet een PS4 in de toekomst of dergelijke.

De apps en dergelijke boeien mij niet zo heel veel, ik wil vooral de beste beeldkwaliteit er uit kunnen halen.
De LG heeft een refresh rate van 50hz en de Sony 100hz, heeft dat impact op gaming?
en de LG is full led terwijl de Sony weer edge lit is. Maakt dit héél veel uit? Ik heb nog in de media markt een beetje gekeken naar vergelijkbare modellen en andere tv's met en zonder full led maar het verschil was niet echt heel erg aanwezig.

Verder ben ik ook in het bezit van een Xperia Z, als het goed is gaat dat ook goed samen met de Sony TV.

Dus eigenlijk mijn vraag is, ik ben namelijk helemaal uit de loop met LED/SMART tv's, wat is volgens jullie de beste keuze? Zelf leun ik meer richting de Sony vanwege brand loyalty, ik heb altijd dingen van Sony gehad en nooit echt problemen mee gehad en voor m'n gevoel is LG een beetje een 3de rangs merk maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Groeten en alvast bedankt voor jullie tijd!

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:54
Ik zou voor deze gaan: tweakers.net/pricewatch/330902/lg-42la7408-wit.html 100hertz en hele mooie tel. Vandaag ook binnen gekregen. Prijs klopt niet in de pw. Wehkamp verkoopt hem voor 600

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
RenaldoN schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:29:
Ik zou voor deze gaan: tweakers.net/pricewatch/330902/lg-42la7408-wit.html 100hertz en hele mooie tel. Vandaag ook binnen gekregen. Prijs klopt niet in de pw. Wehkamp verkoopt hem voor 600
die ziet er ook echt nice uit ja :o

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:54
vtrisjin schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:34:
[...]

die ziet er ook echt nice uit ja :O
In alles eigenlijk beter dan de huidige lg en dat voor 25 euro meer.
Ikzelf zat eerst te kijken naar de 6908 €575 maar toen kwam ik de 7408 tegen en was de keuze eigenlijk best simpel. Review van tweakers is beetje misleidend. Is in het menu soms wel traag maar niet heel vaak. Review zal wel getikt zijn met een nog hele oude firmware.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben van mening dat de Sony de betere tv is. Deze modellen hebben ook nog eens een erg lage input lag wat ze ideaal maakt om op te gamen. Het model waar jij naar linkte is uit 2013. Voor hetzelfde geld kun je ook de opvolger uit 2014 halen.

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Die zag ik ook ja, maar van wat ik heb kunnen vinden Online heeft die 2014 serie actief 3D ipv passief, slechtere kijkhoek en geoptimaliseerde refreshrate van 200 ipv 400 hz

• S1NN3D
  • Niet online
3D is voor wat het waard is natuurlijk, persoonlijk maak ik er nooit gebruik van. Geoptimaliseerde refreshrates behoort tot de categorie luchtfietserij en is imho irrelevant. De kijkhoek is wel een factor om mee te wegen. Beide Sony's sla ik in ieder geval hoger aan dan de genoemde LG's.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Als je echt 3D wilt gaan kijken zou ik wel voor passief gaan dat kijkt veel prettige.
Van actieve 3D krijg ik hoofdpijn van en dat al na 3 minuten kijken, zonde van de 3D bril waar ik destijds 80 euro voor heb betaald.

In dit geval zou ik een Sony kopen.
LG heeft vroeger hele mooie plasma tv's gemaakt had er vroeger eentje, hoe dat nu is met de LCD's weet ik niet.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Waarom de keuze voor een ouder type en niet het nieuwe type pakken?
Ik heb hier laatst de 42lb630 aangeschaft op 42 inch. Kost je slechts 480 euro en heefft een fantastisch ips paneel.tevens 100hz enn een hoge refreshrate(in goede zin dan)
vtrisjin schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:35:
Die zag ik ook ja, maar van wat ik heb kunnen vinden Online heeft die 2014 serie actief 3D ipv passief, slechtere kijkhoek en geoptimaliseerde refreshrate van 200 ipv 400 hz
Slechtere kijkhoek? Met een ips paneel heb je nauwelijks een slechte kijkhoek of het moet echt een belabberd ips paneel zijn.
Juist LG staat bekend om zijn goede panelen.

[ Voor 49% gewijzigd door MartijnAbel op 11-07-2014 22:40 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 00:45
De Sony W8-reeks (zowel die van 2013 als die van 2014) heeft het in reviews héél goed gedaan omdat ze heel goeie panelen gebruiken. Lekker diep contrast, simpel accuraat in te stellen, ...

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
het is alleen jammer dat de w8 seriws geen mkv ondersteunen maar goed, bijzaak. Bedankt voor de vele reacties, ik denk toch dat ik voor de Sony 42w805a. Het ziet er uit als een future proof apparaat.

dan nog 1 vraag, op plattetv.nl kan je kiezen om extra garantie pakket er bij te doen voor ca 50 euro meer, er zit pixelgarantie in etc. is dat gewoon om mensen bang te maken, zit er standard niet gewoon goede garantie bij ivm dode pixels en andere defecten.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De LG heeft een refresh rate van 50hz en de Sony 100hz, heeft dat impact op gaming?
Nee. Tijdens het gamen maakt het niet uit of je paneel 50, 100, of 200Hz is. Om fatsoenlijk te kunnen gamen dien je de game-modus in te schakelen en daarmee schakel je beeldinterpolatie uit.
vtrisjin schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:35:
Daarentegen krijg je wel een VA-paneel met diepere zwartwaardes en daardoor een goed contrast zorgt. Het IPS-paneel van de W805A heeft ook geen super kijkhoeken.
MartijnAbel schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:38:
Juist LG staat bekend om zijn goede panelen.
Dat betekent niet per direct dat alle panelen van LG goed zijn. Als er een merk televisie is wat ik in 2014 niet zou kopen, dan is dat wel LG. Belabberde schermuniformiteiten, veel klagende gebruikers en een slechte support van LG. "Dat hoort bij de techniek en is acceptabel" als er grote witte vlekken zichtbaar zijn.
vtrisjin schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:26:
het is alleen jammer dat de w8 seriws geen mkv ondersteunen maar goed, bijzaak. Bedankt voor de vele reacties, ik denk toch dat ik voor de Sony 42w805a. Het ziet er uit als een future proof apparaat.

dan nog 1 vraag, op plattetv.nl kan je kiezen om extra garantie pakket er bij te doen voor ca 50 euro meer, er zit pixelgarantie in etc. is dat gewoon om mensen bang te maken, zit er standard niet gewoon goede garantie bij ivm dode pixels en andere defecten.
Als je ervoor kiest online te kopen, heb je per definitie 14 dagen retourrecht. Als blijkt dat de televisie dode pixels heeft, kun je de televisie gewoon retourneren zonder opgave van rede.

[ Voor 44% gewijzigd door Dimens op 13-07-2014 01:52 ]

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Dimens schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:39:
[...]

Nee. Tijdens het gamen maakt het niet uit of je paneel 50, 100, of 200Hz is. Om fatsoenlijk te kunnen gamen dien je de game-modus in te schakelen en daarmee schakel je beeldinterpolatie uit.

[...]

Daarentegen krijg je wel een VA-paneel met diepere zwartwaardes en daardoor een goed contrast zorgt. Het IPS-paneel van de W805A heeft ook geen super kijkhoeken.

[...]

Dat betekent niet per direct dat alle panelen van LG goed zijn. Als er een merk televisie is wat ik in 2014 niet zou kopen, dan is dat wel LG. Belabberde schermuniformiteiten, veel klagende gebruikers en een slechte support van LG. "Dat hoort bij de techniek en is acceptabel" als er grote witte vlekken zichtbaar zijn.

[...]

Als je ervoor kiest online te kopen, heb je per definitie 14 dagen retourrecht. Als blijkt dat de televisie dode pixels heeft, kun je de televisie gewoon retourneren zonder opgave van rede.
De lb630 die bij mijn ouders staat heeft een beetje last van backlightbleeding, maar niet gigantisch aanwezig. Maar bij de duurdere types hoort dit niet zo

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
even gezocht naar VA vs IPS panel maar bij elk comparison plaatje wat ik kon vinden komt de IPS er juist beter uit, of zoek ik nu niet goed?

En over retourrecht, dat is wel goed om te weten. Maar stel het betreft een dode pixel, moet ik het er dan bij zeggen dat ik de TV daarom retourneer of gewoon m'n mond houden want anders nemen ze 'm niet terug :P

[ Voor 43% gewijzigd door vtrisjin op 13-07-2014 12:57 ]

• Dimens
MartijnAbel schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:05:
[...]

De lb630 die bij mijn ouders staat heeft een beetje last van backlightbleeding, maar niet gigantisch aanwezig. Maar bij de duurdere types hoort dit niet zo
Dat kan. Neemt niet weg dat er heel veel gebruikers zijn met problemen. Zie ook het LG topic: Martin1336 in "\[3D/LED/UHD TV] LG 2014 line-up"
vtrisjin schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:56:
even gezocht naar VA vs IPS panel maar bij elk comparison plaatje wat ik kon vinden komt de IPS er juist beter uit, of zoek ik nu niet goed?
Ligt tevens aan het paneel en waarop gemeten wordt. Beiden hebben eigenschappen waar ze goed op presteren en minder goed. IPS staat bijvoorbeeld bekend om goede kijkhoeken waar VA doorgaans weer beter presteert als het op zwartwaardes en contrast aankomt.

Als je kijkt naar de toptelevisies in het LCD segment zijn het veelal televisies met een VA-paneel.
En over retourrecht, dat is wel goed om te weten. Maar stel het betreft een dode pixel, moet ik het er dan bij zeggen dat ik de TV daarom retourneer of gewoon m'n mond houden want anders nemen ze 'm niet terug :P
Je hebt het recht iets te retourneren zonder opgave van rede. Als zij vervolgens zeggen dat er dode pixels zijn aangetroffen, kun je zeggen dat dat de rede is van het retour. Met dode pixels ben je immers niet tevreden en daarmee ontevreden over je aankoop.

Kunnen ze best moeilijk over gaan doen maar uiteindelijk sta jij in je recht.

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
bedankt voor de info!
Maandag is het dan zo ver, dan ga ik denk ik de 42W805A bestellen! :D
Zelf kom ik van een Samsung LE26A457C1D dus either way ben ik wel tevreden denk ik :P

• Dimens
vtrisjin schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:46:
bedankt voor de info!
Maandag is het dan zo ver, dan ga ik denk ik de 42W805A bestellen! :D
Zelf kom ik van een Samsung LE26A457C1D dus either way ben ik wel tevreden denk ik :P
Ik zou toch voor de eerder aangeraden pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart gaan. Ondanks het IPS paneel in de W805A, heeft deze geen hele goede kijkhoeken.

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:01:
[...]

Ik zou toch voor de eerder aangeraden pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart gaan. Ondanks het IPS paneel in de W805A, heeft deze geen hele goede kijkhoeken.
Ah!! Moeilijk :P. Nog ff wat meer googlen. Jammer dat een simele search van w805A vs w805B niet even een duidelijk artikel opleverd

• Dimens
vtrisjin schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Ah!! Moeilijk :P. Nog ff wat meer googlen. Jammer dat een simele search van w805A vs w805B niet even een duidelijk artikel opleverd
Wat wil je nog meer weten?

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Naja, even uitzoeken of 200hz vs 400hz veel uitmaakt, m'n 'gevoel' zegt dat het echt niet boeit en dat de reden niet moet zijn om de keuze op te baseren. Maar bijv. zo las ik ergens dat de B series geen MotionFlow heeft, ik heb geen idee wat dat is op het moment maar klinkt wel als een chill ding om te hebben.
Verder wat meer verdiepen in de Panels, IPS en VA etc qua duurbaarheid.
Actief vs passief 3D, wat er nou echt chiller is, of dat eht een persoonlijke kwestie is.

Het is een investering voor een lange tijd dus ik wil wel echt alles perfect op een rijtje hebben :P

[ Voor 8% gewijzigd door vtrisjin op 13-07-2014 15:54 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

200hz en 400hz zijn volgens mij allebei beeldverbeteraars, betwijfel of je het verschil merkt. Motionflow is volgens mij zo'n "verbeteraar"

IPS en VA gaan volgens mij allebei even lang mee, ze hebben alleen hun eigen min en pluspunten, voor TV's heb ik, als ik dan toch een LCD moet hebben, liever VA, dan heb je tenminste nog een beetje contrast. Een nadeel van VA is wel de vaak mindere kijkhoek.

Een halfjaartje terug was je keuze zoveel makkelijker: Panasonic ST60. Maarja, die is uit productie, en niemand gaat zijn Pana plasma nu verkopen.

People as things, that’s where it starts.

• Dimens
vtrisjin schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:35:
Naja, even uitzoeken of 200hz vs 400hz veel uitmaakt, m'n 'gevoel' zegt dat het echt niet boeit en dat de reden niet moet zijn om de keuze op te baseren. Maar bijv. zo las ik ergens dat de B series geen MotionFlow heeft, ik heb geen idee wat dat is op het moment maar klinkt wel als een chill ding om te hebben.
Verder wat meer verdiepen in de Panels, IPS en VA etc qua duurbaarheid.
Actief vs passief 3D, wat er nou echt chiller is, of dat eht een persoonlijke kwestie is.

Het is een investering voor een lange tijd dus ik wil wel echt alles perfect op een rijtje hebben :P
Geoptimaliseerde "Hertz" zeggen doorgaans helemaal niets en moet je vooral niet naar kijken. Ik heb getracht uit te zoeken wat nu het exacte verschil tussen beide modellen met betrekking tot de frequentie is maar het lijkt voornamelijk een uit de lucht getrokken cijfer. Beiden maken gebruik van een 100Hz paneel en beiden hebben Black Frame Insertion wat ten goede komt voor de beeldkwaliteit.

Zoals eerder is aangehaald; kijk niet op die cijfers, puur marketinggimmick.

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Thx voor de moeite, Ja, ik ga toch voor de B :P
Morgen bestellen, can't wait!
Nog tips van welke webshop (uit de eerste 4)?

Ik neig zelf richting plattetv.nl omdat het de volgende dag bezorgd word en ze fysieke winkels hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door vtrisjin op 13-07-2014 16:34 ]

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
besteld! thx iedereen die de tijd heeft genomen om te reageren op mijn vragen

• Dimens
vtrisjin schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:15:
besteld! thx iedereen die de tijd heeft genomen om te reageren op mijn vragen
Laat maar weten wat je er uiteindelijk van vindt.

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Ik heb dus vandaag de 42W805B binnengekregen van modern.nl
Het ziet er allemaal tip top uit maar wat ik dus niet snap is, er zitten 2 passieve 3D brillen bij........
Dus nu vraag ik mij af, zijn er 2 versies van de W805B of kloppen de specs gewoon niet op 80% van de sites.
Want op een handjevol sites heb ik gezien dat de w805B passief 3D heeft, ik snap er even niets meer van.

Net ook gemailed met modern.nl, zij geven het aan als actief 3D dus ik ben benieuwd. Wel balen moet ik em wss weer inpakken :(. Maar serieus, wat is hier aan de hand XD

EDIT:
http://www.sony.nl/electr...00b-series/specifications
Op de sony site zelf staat zelfs dat het Passief is.... nu de vraag of het dan daadwerkelijk een VA panel heeft, maarja either way is het een upgrade boven de W805A

EDIT2:
Ok, de B heeft dus blijkbaar ook een 50hz native panel ipv 100hz zoals overal aangegeven.
De W805A begint toch interessanter te klinken..

[ Voor 26% gewijzigd door vtrisjin op 16-07-2014 17:13 ]

• Dimens
vtrisjin schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:13:
Het ziet er allemaal tip top uit maar wat ik dus niet snap is, er zitten 2 passieve 3D brillen bij........
Dus nu vraag ik mij af, zijn er 2 versies van de W805B of kloppen de specs gewoon niet op 80% van de sites.
Want op een handjevol sites heb ik gezien dat de w805B passief 3D heeft, ik snap er even niets meer van.

Net ook gemailed met modern.nl, zij geven het aan als actief 3D dus ik ben benieuwd. Wel balen moet ik em wss weer inpakken :(. Maar serieus, wat is hier aan de hand XD

EDIT:
Op de sony site zelf staat zelfs dat het Passief is.... nu de vraag of het dan daadwerkelijk een VA panel heeft, maarja either way is het een upgrade boven de W805A

EDIT2:
Ok, de B heeft dus blijkbaar ook een 50hz native panel ipv 100hz zoals overal aangegeven.
Waar zoals vind je dat het paneel 50Hz is?

• S1NN3D
  • Niet online
EDIT2:
Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Dit zou haaks staan op alles wat ik ooit over dit toestel gelezen heb. Ben erg benieuwd of je dit ergens mee zou kunnen onderbouwen. Met mij vele andere forum-bezoekers, denk ik.

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
http://www.flatpanelshd.c.../viewtopic.php?f=5&t=4998

en nog andere sites die ik had moeten vertalen.
Maargoed, bijna overal staat er ook bij dat het Actief 3D is terwijl dat dus totaal niet zo is, dus zou me niets verbazen. iig ik probeerde nog vandaag met Sony te bellen om het te vragen, maar het was net voor sluitingstijd en er was telkens een wachtende voor mij.

Maargoed, die W8 series hebben voor zover ik heb kunnen vinden GEEN optie om van 100hz naar 50hz te schakelen, dus ergens vind ik het el chiller dat het 50hz is, ik zou em anders alleen op 100 instellen bij sport en dergelijke

[ Voor 77% gewijzigd door vtrisjin op 16-07-2014 21:06 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Ik ben ook gefacineerd geraakt door de 50Hz claim voor de W8 en ben eens gaan rondsnuffelen. Heb deze post gevonden. Maar het is mij nog steeds niet helemaal helder want de 805B wordt er diverse keren in genoemd.

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 16:28
Ik heb de 805A; wel een maatje groter. Hij speelt gewoon MKV af overigens.

Ik ben redelijk tevreden. Al had mijn oude samsung betere zwartwaardes. Ik moet binnenkort eens gaan kijken of ondertussen nieuwe custom instellingen zijn die beter passen. De tv is vooral aangeschaf om te gamen (PS3 en PS4) en daar is de lage responstijd ideaal voor.

Al met al een goede koop en juist veel mediaopties vind ik persoonlijk. Ben nog geen formaten tegen gekomen die hij niet lust.

• apis29
  • Niet online

EDIT:

EDIT2:
Alleen de 42 inch heeft passief, die daarboven actief ... Ook belachelijk dat je de motion flow niet kan aanpassen bij de 42inch (op zich zal je er niet al teveel van merken bij het kijken, alleen bij optimale beeldinstellingen wordt toch vaak Clear of Uit aanbevolen en zal nu zeker op Standaard staan(?) edit: LED Motion aan of uit is het blijkbaar, dus uit kan iig nog wel. Jammer dat de 815 een stuk duurder is, 700 euro bij Media Markt; Samung H6400 wel vergelijkbaar geprijsd bijv.)...

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 22-07-2014 00:48 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45

Bever!

3

Dimens schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:20:
[...]

Geoptimaliseerde "Hertz" zeggen doorgaans helemaal niets en moet je vooral niet naar kijken. Ik heb getracht uit te zoeken wat nu het exacte verschil tussen beide modellen met betrekking tot de frequentie is maar het lijkt voornamelijk een uit de lucht getrokken cijfer. Beiden maken gebruik van een 100Hz paneel en beiden hebben Black Frame Insertion wat ten goede komt voor de beeldkwaliteit.

Zoals eerder is aangehaald; kijk niet op die cijfers, puur marketinggimmick.
Jammer dat je hier systematisch verkeerde informatie verspreid 42w805B is geen ips maar VA.
en tweedens een 50hz panel!.
Vanaf 50 inch is dit 100hz.

• Dimens
Bever! schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:12:
[...]

Jammer dat je hier systematisch verkeerde informatie verspreid 42w805B is geen ips maar VA.
en tweedens een 50hz panel!.
Vanaf 50 inch is dit 100hz.
Waarschijnlijk ben ik in de war geraakt door het 100Hz paneel in de 50" en groter.
Pagina: 1