T-Mobile kan/wil geen andere telefoon leveren na 3x repatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:30

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Gisteren mn Xperia Z voor de derde keer ter reparatie bij T-mobile aangeboden.
Na de vorige twee keer heb ik een nieuwe gehad, maar deze is dus ook al weer kapot.
Wat ik eigenlijk zou willen is een andere telefoon dan de XZ, heb er niet echt vertrouwen meer in.

Toen ik aan de T-mobile medewerker vroeg of dat mogelijk zou zijn, zei hij dat ik daarvoor bij Sony aan zou moeten kloppen. Hierop antwoordde ik dat ik de telefoon toch echt bij T-mobile had gekocht en niet bij Sony en dat ik dus in principe niks met Sony te maken heb. De verkoper begon daarop een verhaal over dat ik een abonnement bij t-mobile heb, maar de telefoon door Sony geleverd wordt en dat t-mobile alleen maar een doorgeef luik is oid..

Kwam mij een beetje voor als een broodje aap verhaal waarbij t-mobile de verantwoordelijk voor een 'deugdelijk product' bij Sony probeert neer te leggen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Suggestie: De vraag niet aan een gemiddelde medewerker voorleggen.

Je hebt te maken met een redelijk uitzonderlijke situatie. Dit soort dingen komen ze nou eenmaal niet iedere dag tegen. Als je kijkt naar het proces (3 keer defect, 2 keer omruilen) hebben ze het tot nu toe vrij netjes gedaan maar sta jij, naar mijn mening, volledig in je recht om de koop te ontbinden. T-Mobile is daar niet bij gebaat dus zou het slimmer van ze zijn als ze je gewoon een ander toestel leveren.
De gemiddelde medewerker op de vloer heeft echter geen flauw benul. Vraag gewoon naar de manager en leg hem het dilemma voor. Wellicht kan hij wat betekenen.

Zo niet: Ontbinden, alles terug geven en naar een andere provider stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22

InFamous

excommunicado

Je hebt toch echt een overeenkomst met T-Mobile, en niet met Sony. Verhaal is dus dikke kul.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Dan ga ik van de week maar eens bij de T-mobile winkel langs en mn verhaal nog een keer doen.

Edit: Hoe zou dat ontbinden van de koop trouwens in zijn werk gaan? Stel dat ik de telefoon los had gekocht is het makkelijk voor te stellen.. Ik geef telefoon terug, zij geven geld terug.
Echter in het geval van telefoon+abonnement.. Hoe werk dat dan?

[ Voor 51% gewijzigd door faust2016 op 08-07-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Al zou het uiteindelijk ontbonden worden, dan word het hele contract ontbonden. Dus jouw abonnement stopt vanaf het moment van ontbinding en je hoeft geen rest termijn te betalen of een boete, de maanden die je al reeds gebruikt hebt krijg je dan niet terug omdat het een dienst is. maar IANAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
InFamous schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:16:
Al zou het uiteindelijk ontbonden worden, dan word het hele contract ontbonden. Dus jouw abonnement stopt vanaf het moment van ontbinding en je hoeft geen rest termijn te betalen of een boete, de maanden die je al reeds gebruikt hebt krijg je dan niet terug omdat het een dienst is. maar IANAL.
Ik denk dat dat niet eens waar hoeft te zijn. In de maandbedragen zit een deel voor het toestel gerekend, aangezien het toestel niet deugt zou dat ook nog teruggeven moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

The_Zohan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:25:
[...]

Ik denk dat dat niet eens waar hoeft te zijn. In de maandbedragen zit een deel voor het toestel gerekend, aangezien het toestel niet deugt zou dat ook nog teruggeven moeten worden
In theorie wel, maar in de praktijk en dat zal ook zo in het contract staan betaal jij X bedrag voor X belminuten en X bedrag voor X databundel. De provider levert de telefoon er "gratis" bij. Als het zo op papier staat kan je daar echt geen aanspraak op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Zo staat het op de bon..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wFWhtwQl.jpg

Al maak ik me niet de ilusie dat ik straks met een kleine 700 euro de T-mobile winkel uit loop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zou niet bij die gasten in de shop gaan klagen, dat zijn alleen maar doorgeefluiken van de telefonische helpdesk en kunnen vaak helemaal niets dan verkopen en activeren. Je bent beter af gewoon bellen en vragen om geëscaleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 21:03
Het gaat hier om een schijnconstructie. Daar prikt de rechter gewoon door heen. Het betreft hier een koop op afbetaling of huurkoop. In beide gevallen betaal je in termijnen, maar bij huurkoop krijg je het eigendom pas als het volledige bedrag is betaald.

http://blog.iusmentis.com/2014/06/16/telefoonabonnement-met-gratis-gsm-koop-op-afbetaling

Koop op afbetaling en huurkoop is geregeld in boek 7A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Probeer via webcare, zij hebben mij vroeger altijd erg goed geholpen.
In de shop lijken ze volgens andere regels te werken.

Via hun site kun je op het forum contact leggen, of via Facebook of Twitter (vroeger lazen ze hier ook mee en namen via PM contact met je op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Update ;w

Afgelopen donderdag naar de klantenservice gebeld. Daar kreeg ik een dame aan de lijn die inderdaad zei dat het toestel gewoon verantwoordelijkheid van t-mobile is. Dat de medewerker in de winkel mij verkeerd had ingelicht. Dus ik vraag aan haar wat dan de mogelijkheden zijn voor omruiling. Hierop vertelt ze mij dat we toch echt eerst de uitkomst van de reparatie moeten afwachten. Hierop vertelde ik haar dat ik dat een vreemde gang van zaken vond, maar volgens haar viel er pas wat te regelen als de telefoon terug was bij de klant of bij de betreffende shop. Dit was 'de procedure' en 'gaat altijd zo'. Dus ik dacht: 'Ok, ik bel wel terug als het toestel gerepareerd is'.

Nu kreeg ik vanochtend een mailtje van t-mobile dat het toestel, gerepareerd en wel, op weg is naar mijn huis. Ik bel dus de klantenservice terug en krijg nu een andere dame aan de lijn. Deze heeft blijkbaar nóg meer verstand van 'de procedure' en vertelt me dat 'zomaar omruilen' helemaal niet mogelijk is.

'Zomaar omruilen' :( ? Mijn toestel is nu voor de derde keer in zoverre kapot geweest dat ie niet meer aan ging en ik al mn gegevens/foto/enz. kwijt was. Natuurlijk kan je niet zomaar de winkel inlopen en zeggen 'doe mij vandaag maar een iPhone', maar daar vraag ik ook helemaal niet om.
Maar goed, ze zegt vervolgens tegen me 'maar meneer, u hebt deze nieuwe telefoon nog helemaal geen kans gegeven' waarop ik antwoord; 'maar ik moest toch bellen voor omruiling als de reparatie voltooid was, dat is wat ik twee dagen terug van uw collega te horen krijg'.

Nu wordt het helemaal mooi.. Ze zegt dat ik niet heb gebeld, of dat er in ieder geval niks in het systeem staat. WAAAAAAT :X :? Je bent toch een telecomprovider en je kan nergens zien of ik wel of niet gebeld heb?!?!
Dus ik zeg, proberend mn geduld te bewaren, ' mevrouw, u moet toch op uw schermpje wel ergens een documentje op kunnen roepen met mn belgeschiedenis en zien dat ik afgelopen donderdag een paar minuten met de klantenservice aan de lijn heb gehangen :| '
Dat zou ze inderdaad wel kunnen, maar dat had toch geen zin, want dan wist ze nog niet wat er besproken was. Fair enough, dat kan ik haar niet kwalijk nemen. Dat is dan gewoon mijn fout voor het niet opnemen van het gesprek/de fout van de vorige medewerker die niks heeft genoteerd.

De laatste dame kon volgens haar echt niks voor me doen, en als ik dan vroeg om iemand te spreken die dat wel kon zei ze 'dat kan niet'. Ik heb twintig minuten met haar aan de lijn gehangen en ben dus geen steek verder.
De reparatie heb ik ook vrij weinig vertrouwen in. Op de specificatie staat 'software-update' bij de vorige "reparatie" waar software-update bij staat, had de telefoon ook binnen een maand weer de geest gegeven.

Waar het nu volgens de t-mobile dame op neer komt is dat ik nu mag wachten tot ie weer kapot is en dan bij de reparatie gaat de technische dienst kijken of ik 'eventueel een nieuw toestel verdiend heb'.
Dat woord 'verdienen' ook.. Ik heb gewoon recht op een deugdelijk product, wat dat met verdienen te maken heeft, weet ik niet.

Maar goed, geen bevredigende gang van zaken voor mij dus. Op internet lees ik mbt tot ontbinding van contract op basis van een niet deugdelijk toestel ook niet veel bemoedigends.. Maar goed, ik kan ook niet veel vinden over de te ondernemen stappen bij het opzeggen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:52
Is het niet gangbaar dat pas na de derde reparatie (lees: als die voor de 4de keer moet worden gerepareerd) wordt gesproken over ontbinding/ niet conform/ geen hoop meer dat het product nog goed zal functioneren?

Nou ja, zover ik het hier op Tweakers heb gelezen hebben sommige winkeliers ook nog wat andere randvoorwaarden hieraan verbonden zoals: 3 keer voor hetzelfde defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Ja, dat heeft een van de dames ook gezegd, dat dit eigenlijk de 'eerste reparatie' was, omdat ik met de vernieuwde telefoon 'opnieuw moest beginnen met tellen' :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Haha, en dan om de twee keer repareren gewoon een nieuw (of refurbished) toestel sturen, dan krijg je nooit kans op ontbinding. D'r zitten wel creatieve miepjes bij dat soort helpdesks.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

bwerg schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:05:
Haha, en dan om de twee keer repareren gewoon een nieuw (of refurbished) toestel sturen, dan krijg je nooit kans op ontbinding. D'r zitten wel creatieve miepjes bij dat soort helpdesks.
Dat heeft niks met creativiteit van helpdesk te maken maar met het feit dat er geen concrete termen omtrent reparaties in de consumenten wet staat.

Dat van die 'omruilen na 3 reparaties' is gangbaar ja maar niet vastgelegd in de wet.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenzi op 12-07-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De TS moet dan ook niet inzetten op:
Wat ik eigenlijk zou willen is een andere telefoon dan de XZ
Je hebt recht op een deugdelijk exemplaar van de XZ, niet op een andere telefoon. Dat doel moet je gewoon laten varen. Je wekt anders namelijk de indruk dat je de procedure wilt misbruiken om zo een andere (betere) telefoon te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 12-07-2014 13:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
We zijn weer een paar weken verder, en je raadt het nooit.. De telefoon is weer kapot -O-
Gebeld naar t-mobile en mn verhaal uitgelegd. De telefoon ging wel weer aan, maar mobiel internet werkte niet, en grootste gedeelte van de tijd kon ik ook niet bellen/gebeld worden.

Had het even een dagje aangekeken, maar met de iPhone 4 van mn vriendin (traaaaaaaag) had ik wel gewoon overal bereik (uiteraard wel met mn eigen SIM geprobeerd). Dus maar weer naar de klantenservice gebeld. Yay.

De man die ik aan de lijn kreeg vertelde me dat ik de telefoon naar fabrieksinstellingen terug moest zetten, want soms na een softwareupdate (wat ze dus bij de vorige 'reparatie' hadden gedaan) was dat nodig om de telefoon weer met het netwerk te laten verbinden. Gekke oplossing, gezien die door het reparatiecentrum ook al terug was gezet naar fabrieksinstellingen, maar goed...

De man vertelde me verder dat omdat het de 4e keer was dat mn toestel defect was geraakt ik een andere/nieuwe telefoon zou kunnen krijgen, maar dat we wel even verder zouden kijken nadat ik m naar fabriekinstellingen terug had gezet, of ie het toch misschien weer zou doen. Meneer had het zelfs over een koerier die de telefoon evt zou kunnen ophalen e.d. wat een luxe _/-\o_.

Reset geprobeerd en werkte niet. Diezelfde avond teruggebeld naar t-mobile en de vrouw die ik aan de lijn kreeg wist niet precies hoe het omruilen zou moeten gaan, welke opties ik zou hebben (evt bijbetalen voor een andere telefoon e.d.). Daarvoor moest ze even naar een andere afdeling bellen. Na 3 min in de wacht vertelde ze me dat de afdeling al dicht was (waarom ze daar 3 min over moest doen is me ook een raadsel, maar goed). Ik zou echter morgen een mail ontvangen met alle details. Dus ik vraag nog maar eens na: Ik krijg die mail echt morgen, en niet 'binnen een paar dagen'? Ze antwoord: Nee die krijgt u echt morgen.

De volgende dag lees ik een mail in mn inbox met 'uw toestel is aangemeld voor reparatie'. Een mail over omruiling is nergens te bekennen. He. Dat was niet de afspraak. Dus maar weer eens teruggebeld en verteld dat mij een omruil was beloofd.
"Maar euhm, meneer, dat kan helaas niet. Uw toestel is al aangemeld voor reparatie, dus u moet hem eerst inleveren blablabla"

:(

De dag daarvoor werd me door twee medewerkers een omruiling beloofd en omdat die dame (laten we het netjes houden, ik had veel alternatieven voor het woord 'dame' in mn hoofd O-) ) zonder dat ik daarom heb gevraagd een reparatie heeft aangemaakt kan dat opeens niet meer?!
Dus zeg ik: 'haal de reparatie dan uit het systeem'. Maar nee, dat kon echt niet. Ik moest hem maar gewoon opsturen..........................

Aangezien me weinig andere keus werd gelaten, heb ik het toestel maar ingeleverd bij de t-mobile shop.
Toen ik m'n statusupdate wilde bekijken kreeg ik de melding dat de reparatie niet gevonden kon worden. Ik dacht: He, dat is nieuw! Misschien is dat wel omdat ze de reparatie toch eruit hebben gehaald en dat ik eindelijk een nieuw toestel krijg :).

Dat ging m dus niet worden :w

Ik heb er zelf een beetje haast achter zitten, omdat ik bijna op vakantie ga, maarja daar heeft t-mobile natuurlijk geen boodschap aan.. Ik bel vanochtend dus naar iets wat de klantenservice zou moeten, met de vraag waarom ik de reparatie niet meer kon zien. Daar was een goede reden voor. De 'dame' die de reparatie had ingevoerd had dat onder het IMEI nummer van mn vorige toestel ingevuld. Dat terwijl ik het IMEI nummer van de telefoon in kwestie in het gesprek zelfs aan dr heb voorgelezen d:)b.

En omruilen? Van wie ik dat dan had? Daar zou pas sprake van zijn als ik het toestel binnen 2 maanden 3x voor hetzelfde probleem kom brengen :|.
Dus ik vertel dat door 2 andere medewerkers mij een omruiling is beloofd, omdat de 4e keer is dat ik mijn toestel moet laten repareren.
'Dan had ik zeker niet verteld dat het toestel al een keer omgeruild was'. Dat had ik dus wel..

Maar goed, ik bleef aandringen, omdat de andere medewerkers me wel een nieuw toestel hadden beloofd. De man aan de andere kant van de lijn bleef maar zeggen dat ie niks voor me kon doen, en zei uiteindelijk dat ik het maar met Dynafix uit moest zoeken. Dat zij over omruiling e.d. gaan.
Dus na 35 minuten niet verder komen met de t-mobile klantenservice maar besloten het erbij te laten en Dynafix gebeld.

De man bij Dynafix was enigszins verbaasd dat ik hem belde.. Want Dynafix doet wel reparaties e.d., maar met telefoontjes van klanten van T-mobile konden ze niks.. Hij kon me de status van de reparatie vertellen, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje.

Bedankt. 5 min a 0,45 c/pm verspild wederom door misinformatie van t-mobile.
Ik begin er een beetje moe van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Aangetekende brief sturen dat ze dit binnen 2 weken moeten oplossen en als dit niet gebeurt je overgaat tot het ontbinden van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ragdoll: zou ze niet eens die 2 weken geven, na 3 reparaties is het wel duidelijk dat T-Mobile niet kan of niet na wil komen. Gewoon aangetekend ontbinden. Eventuele rekeningen vanaf nu niet meer betalen en aangeven dat de telefoon klaar ligt om opgehaald te worden. Deze aktie zal er wel toe leiden dat ze IJ oid op je dak sturen, maar die doen ook niet meer dan blaffen, zodra ze proberen te bijten komen ze van een koude kermis thuis.

[ Voor 24% gewijzigd door SkiFan op 30-07-2014 12:50 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:38

skoozie

SCSI

Wat ik een beetje mis in je verhaal wat je een hoop moeite kan besparen is bij elk gesprek de datum noteren als mede de naam van de medewerker en wat er afgesproken is. als er aan gegeven wordt dat ze je niet gesproken hebben kan je altijd met datum en tijd refereren naar de persoon en zou je eventueel nog kunnen vragen naar de opgenomen gesprekken (al weet ik niet of ze die hebben...)

houd er rekening mee dat je na ontbinding waarschijnlijk wel je nummer kwijt bent...

[ Voor 10% gewijzigd door skoozie op 30-07-2014 12:50 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:10
2 weken is de wetterlijke termijn. Als je geen ingebrekestelling stuurt, kun je ook niet zomaar ontbinden. Stel ze in gebreke, 2 weken om het op te lossen en dan ontbinden.

Ik wens je veel sterkte, *knip* dit soort adviezen zijn ongewenst

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Gesprekken worden wel opgenomen, maar 'daar kunnen ze niet zomaar bij'.
Ik ga vanaf nu elk gesprek wat ik met de klantenservice voer gewoon zelf opnemen..
En idd, heb ik ook een paar keer gevraagd of ze wat er is afgesproken in 'het systeem' willen zetten.
Maar dan hoor ik in een volgend gesprek dat er iets staat van 'klant wil toestel ruilen'.

*knip*

[ Voor 67% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Draakje5: dit is duidelijk onjuist.

A ) Die termijn is geen 2 weken, staat nergens in de wet, de wetgever heeft het over een redelijke tijd (7:21 lid 6), en
B ) 7:22 lid 2 jo 7:21 lid 3: De in lid 1 bedoelde bevoegdheden (ontbinding, prijsvermindering) ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, dan wel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.

Altijd eerst de wet erop naslaan.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dus als ik het goed begrijp Heb je de telefoon inmiddels zo'n 4 keer laten repareren/omruilen en wil T-Mobile hier niks mee doen op het gebied van coulance en/of nieuw toestel.

Ik zou per aangetekende het hele verhaal sturen naar T-Mobile met daarin een termijn wanneer het opgelost moet zijn en dat er tot die tijd geen rekening betaald wordt vanwege het leveren van een ondeugdelijk product/dienst. (ja T-Mobile levert ook de telefoon).

Wat je hierna meteen moet doen is bellen met de klantenservice en meteen vragen naar een meerdere of 2e lijns (afdeling opzegging wil ook helpen) en het verhaal hier voorleggen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissie90
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-11-2022
Geloof me dit gaat nog lang duren... Heb ooit ook een zelfde soort verhaal met mijn iPhone 3gs meegemaakt. Telefoon 3 keer defect. In alle gevallen een nieuw toestel gehad behalve de 3e keer.

Bij de 2e keer dat het toestel kapot was heb ik een andere gekregen, waarop de shop medewerker mij vertelde dat het om een nieuw toestel ging met weer 1 jaar garantie..

Bij de 3e keer dat het toestel wéér defect was weer terug gegaan naar de shop. Het toestel aangemeld samen met een medewerker en gezegd dat dit uiteraard de 3e keer was en dat ik bij de 2e een nieuw toestel heb gehad met dus weer opnieuw 1 jaar garantie. Dit kon volgens hem niet en ging dit via de "professionele" helpdesk navragen waar ik bij stond, en inderdaad ik had nog garantie.

Wat je dus al kan raden is dat ik enkele dagen later gewoon een rekening kreeg en dat het toestel buiten garantie was. Ook ik heb enkele keren met frustratie aan de telefoon gezeten en heel wat kosten moeten maken. Kan er zowat een boek over schrijven. Maar goed uiteindelijk heb ik toen me toestel terug gekregen, nog steeds defect maar dan zonder reparatie of analyse kosten.

Misschien handig om je verhaal met wat frustratie erin in het kort nog eens op T-Mobile's social media pagina te zetten. Heeft bij mij toen der tijd wel wat geholpen. Succes.

*knip* dat soort opmerkingen laat je voortaan maar achterwege.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt beetje als het zelfde verhaal dat ik had met Logitech.. Ook heen en weer bootje spelen en wouden mij niet helpen met mij racestuur (dat defect was).. Tot ik het zat was en alle CEO / CFO en andere director email adressen op gezocht had op internet en toen Logitech Amerika gemailed naar iets van 20 van die gasten. Binnen 2 dagen werd ik gebeld door logitech NL op hun knietjes dat ze een gloednieuw stuur zouden opsturen.. Die hebben dus flink op hun flikker gehad van de States :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
... And the saga continues...

Dit toestel is ook weer defect gegaan :')
Gisteren ingeleverd bij T-mobile.

Het gesprek begon leuk met de verkoper die me wist te vertellen dat ik "al kon verlengen en dus een nieuwe telefoon kon krijgen".
Leuk geprobeerd, maar ik wil toch mijn kapotte toestel nog even laten repareren :+ .
Heel gedoe daar aan de balie met al m'n reparatie-aanvragen en omruilformulieren. Aan het einde grapte ik dat ik onderhand een archiefkast aan kon gaan leggen met alle RMA-documentatie voor mn XZ.
De verkoper meldde me toen "dat het ook gewoon tijd was voor een nieuw toestel" (doelend op de verlenging), waarop ik antwoordde: "Ja, de vraag is alleen wie hem gaat betalen :w "

Maar goed, ik ben benieuwd, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Wil je echt zeggen dat je bij T blijft na zo'n behandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik zou het inderdaad ook wel weten, in jouw geval had ik een nummer portering aangevraagd naar een andere provider.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

faust2016 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:47:
... And the saga continues...

Dit toestel is ook weer defect gegaan :')
Gisteren ingeleverd bij T-mobile.

Het gesprek begon leuk met de verkoper die me wist te vertellen dat ik "al kon verlengen en dus een nieuwe telefoon kon krijgen".
Leuk geprobeerd, maar ik wil toch mijn kapotte toestel nog even laten repareren :+ .
Heel gedoe daar aan de balie met al m'n reparatie-aanvragen en omruilformulieren. Aan het einde grapte ik dat ik onderhand een archiefkast aan kon gaan leggen met alle RMA-documentatie voor mn XZ.
De verkoper meldde me toen "dat het ook gewoon tijd was voor een nieuw toestel" (doelend op de verlenging), waarop ik antwoordde: "Ja, de vraag is alleen wie hem gaat betalen :w "

Maar goed, ik ben benieuwd, we gaan het zien.
Het is toch te idioot voor woorden dat ze je een nieuwe telefoon incluis abonnement willen aansmeren in plaats van gewoon de telefoon in te nemen en na alle frustraties die al ontstaan zijn bij eerdere reparaties een nieuwe mee te geven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:06
Vreemd dat ze er zo moeilijk over doen... Ik had een Z1 welke defect ging (toestel wilde niet meer aan). Reparatie aangemeld, toestel ingeleverd bij een T-Mobile winkel en een week of 3 later kreeg ik een telefoontje dat ik een nieuwe telefoon mocht uitzoeken. En dat waren allemaal topmodellen van dat moment. HTC M8, Galaxy S5, Xperia Z2, iPhone 5C etc. Ik voelde mij net een kind in een snoepwinkel :P

Ik moet er wel bij zeggen dat toen ik een nieuwe simkaart ging halen bij de T-Mobile winkel (ik had een nano sim nodig dacht ik) ik het verhaal aan de medewerker vertelde en zij dacht dat ik haar voor de gek hield :P Ik denk dat ik gewoon erg geluk heb gehad en dat een helpdeskmedewerker een goede dag had ofzo haha.

Maar wel klote dit, sowieso dat ze nog durven te vragen of je dan maar niet wilt verlengen... Als ik jou ervaring had gehad ging ik sowieso naar een andere provider toe.

[ Voor 23% gewijzigd door bjorntju op 28-01-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
@bjorntju

Dan heeft Sony het toestel gecrediteerd aan de verkopende partij.
Als zij dan zelf het toestel niet meer leveren, komen er andere opties/toestellen naar voren waar je uit kan kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vonkie op 28-01-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Gadgeteer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:21:
Wil je echt zeggen dat je bij T blijft na zo'n behandeling?
Ik heb niet de impressie dat het er bij andere providers echt anders aan toegaat. Iedereen heeft call-centers met domme mensen die geen verstand van zaken hebben. In dit soort kwesties is het meer een kwestie van geluk dat je de juiste medewerker treft die je wel echt verder willen helpen, dan dat het echt uitmaakt bij welke provider je zit.
Het verhaal van bjorntju illustreert dit mooi.
bjorntju schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:14:
Vreemd dat ze er zo moeilijk over doen... Ik had een Z1 welke defect ging (toestel wilde niet meer aan). Reparatie aangemeld, toestel ingeleverd bij een T-Mobile winkel en een week of 3 later kreeg ik een telefoontje dat ik een nieuwe telefoon mocht uitzoeken. En dat waren allemaal topmodellen van dat moment. HTC M8, Galaxy S5, Xperia Z2, iPhone 5C etc. Ik voelde mij net een kind in een snoepwinkel :P

Ik moet er wel bij zeggen dat toen ik een nieuwe simkaart ging halen bij de T-Mobile winkel (ik had een nano sim nodig dacht ik) ik het verhaal aan de medewerker vertelde en zij dacht dat ik haar voor de gek hield :P Ik denk dat ik gewoon erg geluk heb gehad en dat een helpdeskmedewerker een goede dag had ofzo haha.

Maar wel klote dit, sowieso dat ze nog durven te vragen of je dan maar niet wilt verlengen... Als ik jou ervaring had gehad ging ik sowieso naar een andere provider toe.
Zoiets heb ik al eens voorgesteld, toen ik m voor de 3e keer in kwam leveren.. Moest toch elke keer het reparatie-traject in. Maar goed, die dingen worden volgens mij al een tijdje niet meer gemaakt, dus wie weet als ie niet gerepareerd kan worden... Zou niet verkeerd zijn als ik nu iets nieuws mag uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:06
Hoop het voor je, naar 1x ben je het al wel beu, laat staan 3 maal :P
Vonkie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:46:
@bjorntju

Dan heeft Sony het toestel gecrediteerd aan de verkopende partij.
Als zij dan zelf het toestel niet meer leveren, komen er andere opties/toestellen naar voren waar je uit kan kiezen.
Dat zou goed kunnen ja, moet wel zeggen dat ik het toestel op de release kreeg (openingsaanbieding van T-Mobile winkel in Eindhoven) en hij na 9 maanden kapot ging. Lijkt mij dat ze dan nog wel ergens aan nieuwe/refurbished toestellen kunnen komen bij Dynafix of wie daar ook verantwoordelijk voor is. Niet dat ik het erg vond, heb voor de HTC M8 gekozen waar ik veel meer tevreden over ben dan mijn Z1 :P

Aan de andere kant brengt Sony wel altijd elk half jaar een nieuw model uit. Toen de mijne defect ging was de Z2 al uit.

[ Voor 13% gewijzigd door bjorntju op 28-01-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Hmm.. Ik begon ergens het vermoeden dat zo'n behandeling niet voor mij was weggelegd omdat ze te weinig aan me verdienden. Had de mijne ook met een openingsaanbieding van T-mobile en heb geen verzekering oid erbij afgesloten.
Gewoon elke keer onder de garantie laten repareren en dus al 2x een nieuwe XZ gehad.

Hij is na hem zaterdag ingeleverd te hebben vanochtend van Dynafix doorgegaan naar een externe reparatiedienst (zal wel Teleplan zijn). Zal dus nog wel minstens een week of anderhalf overheen gaan voordat ik iets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
faust2016 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:49:
[...]

Ik heb niet de impressie dat het er bij andere providers echt anders aan toegaat. Iedereen heeft call-centers met domme mensen die geen verstand van zaken hebben. In dit soort kwesties is het meer een kwestie van geluk dat je de juiste medewerker treft die je wel echt verder willen helpen, dan dat het echt uitmaakt bij welke provider je zit.
Het verhaal van bjorntju illustreert dit mooi.

[...]
Klopt, het is echter wel zo dat de bedrijven verantwoordelijk blijven voor de uitspraken die deze callcenters uit hun naam doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Update: Ik heb weer een nieuwe Xperia Z ontvangen.
Even een vraag mbt de garantie.

In de winkel zeiden ze dat t-mobile 2 jaar garantie geeft, vanaf het moment dat je je eerste toestel hebt ontvangen.
In mijn geval betekent dat dus dat de garantie op mijn nieuwe XZ over ongeveer 2 maanden veropen zou zijn.

Hoe zit dat met fabrieksgarantie dan? Heb ik voor de XZ die ik nu nieuw heb ontvangen geen recht op meer dan twee maanden garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Ik zou rechtstreeks op de site van Sony even zoeken hoe dat in elkaar zit en daar tevens je toestel registreren. Kan je meteen zien of en zo ja hoelang je garantie hebt.
Pagina: 1