We zijn weer een paar weken verder, en je raadt het nooit.. De telefoon is weer kapot
Gebeld naar t-mobile en mn verhaal uitgelegd. De telefoon ging wel weer aan, maar mobiel internet werkte niet, en grootste gedeelte van de tijd kon ik ook niet bellen/gebeld worden.
Had het even een dagje aangekeken, maar met de iPhone 4 van mn vriendin (traaaaaaaag) had ik wel gewoon overal bereik (uiteraard wel met mn eigen SIM geprobeerd). Dus maar weer naar de klantenservice gebeld. Yay.
De man die ik aan de lijn kreeg vertelde me dat ik de telefoon naar fabrieksinstellingen terug moest zetten, want soms na een softwareupdate (wat ze dus bij de vorige 'reparatie' hadden gedaan) was dat nodig om de telefoon weer met het netwerk te laten verbinden. Gekke oplossing, gezien die door het reparatiecentrum ook al terug was gezet naar fabrieksinstellingen, maar goed...
De man vertelde me verder dat omdat het de 4e keer was dat mn toestel defect was geraakt ik een andere/nieuwe telefoon zou kunnen krijgen, maar dat we wel even verder zouden kijken nadat ik m naar fabriekinstellingen terug had gezet, of ie het toch misschien weer zou doen. Meneer had het zelfs over een koerier die de telefoon evt zou kunnen ophalen e.d. wat een luxe

.
Reset geprobeerd en werkte niet. Diezelfde avond teruggebeld naar t-mobile en de vrouw die ik aan de lijn kreeg wist niet precies hoe het omruilen zou moeten gaan, welke opties ik zou hebben (evt bijbetalen voor een andere telefoon e.d.). Daarvoor moest ze even naar een andere afdeling bellen. Na 3 min in de wacht vertelde ze me dat de afdeling al dicht was (waarom ze daar 3 min over moest doen is me ook een raadsel, maar goed). Ik zou echter morgen een mail ontvangen met alle details. Dus ik vraag nog maar eens na: Ik krijg die mail echt morgen, en niet 'binnen een paar dagen'? Ze antwoord: Nee die krijgt u echt morgen.
De volgende dag lees ik een mail in mn inbox met 'uw toestel is aangemeld voor reparatie'. Een mail over omruiling is nergens te bekennen. He. Dat was niet de afspraak. Dus maar weer eens teruggebeld en verteld dat mij een omruil was beloofd.
"Maar euhm, meneer, dat kan helaas niet. Uw toestel is al aangemeld voor reparatie, dus u moet hem eerst inleveren blablabla"
De dag daarvoor werd me door twee medewerkers een omruiling beloofd en omdat die dame (laten we het netjes houden, ik had veel alternatieven voor het woord 'dame' in mn hoofd

) zonder dat ik daarom heb gevraagd een reparatie heeft aangemaakt kan dat opeens niet meer?!
Dus zeg ik: 'haal de reparatie dan uit het systeem'. Maar nee, dat kon echt niet. Ik moest hem maar gewoon opsturen..........................
Aangezien me weinig andere keus werd gelaten, heb ik het toestel maar ingeleverd bij de t-mobile shop.
Toen ik m'n statusupdate wilde bekijken kreeg ik de melding dat de reparatie niet gevonden kon worden. Ik dacht: He, dat is nieuw! Misschien is dat wel omdat ze de reparatie toch eruit hebben gehaald en dat ik eindelijk een nieuw toestel krijg

.
Dat ging m dus niet worden
Ik heb er zelf een beetje haast achter zitten, omdat ik bijna op vakantie ga, maarja daar heeft t-mobile natuurlijk geen boodschap aan.. Ik bel vanochtend dus naar iets wat de klantenservice zou moeten, met de vraag waarom ik de reparatie niet meer kon zien. Daar was een goede reden voor. De 'dame' die de reparatie had ingevoerd had dat onder het IMEI nummer van mn vorige toestel ingevuld. Dat terwijl ik het IMEI nummer van de telefoon in kwestie in het gesprek zelfs aan dr heb voorgelezen

.
En omruilen? Van wie ik dat dan had? Daar zou pas sprake van zijn als ik het toestel binnen 2 maanden 3x voor hetzelfde probleem kom brengen

.
Dus ik vertel dat door 2 andere medewerkers mij een omruiling is beloofd, omdat de 4e keer is dat ik mijn toestel moet laten repareren.
'Dan had ik zeker niet verteld dat het toestel al een keer omgeruild was'. Dat had ik dus wel..
Maar goed, ik bleef aandringen, omdat de andere medewerkers me wel een nieuw toestel hadden beloofd. De man aan de andere kant van de lijn bleef maar zeggen dat ie niks voor me kon doen, en zei uiteindelijk dat ik het maar met Dynafix uit moest zoeken. Dat zij over omruiling e.d. gaan.
Dus na 35 minuten niet verder komen met de t-mobile klantenservice maar besloten het erbij te laten en Dynafix gebeld.
De man bij Dynafix was enigszins verbaasd dat ik hem belde.. Want Dynafix doet wel reparaties e.d., maar met telefoontjes van klanten van T-mobile konden ze niks.. Hij kon me de status van de reparatie vertellen, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje.
Bedankt. 5 min a 0,45 c/pm verspild wederom door misinformatie van t-mobile.
Ik begin er een beetje moe van te worden.