Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Web development en gamen.
Wat is je budget?
Maakt niet uit. Ik trek de laptop af als zakelijke kosten en hoef geen BTW af te dragen. In drie jaar afgeschreven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Dit is de reden waarom ik geen gaming desktop koop. Ik ben niet continu onderweg, maar ben niet erg honkvast. Ik verblijf vaak enkele maanden ergens anders en ben meestal niet meer dan zes maanden in Nederland. De laptop wordt mijn werkplek en mijn game station. Daarom kijk ik naar 15.6". Niet te klein, niet te groot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[b]Lenovo Y50[/b]
Lenovo Y50 in de hoogste configuratie zoals in de US store en met een goed scherm zou perfect zijn. Ik neig naar de Gigabyte, maar maak me zorgen om het keyboard.
Ik zit nogal in dubio dus. In Oktober ben ik in Amerika en wellicht heb ik dan toegang tot meer opties, maar weinig zin om zo lang te wachten.
Wat ga je met je laptop doen?
Web development en gamen.
Wat is je budget?
Maakt niet uit. Ik trek de laptop af als zakelijke kosten en hoef geen BTW af te dragen. In drie jaar afgeschreven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Dit is de reden waarom ik geen gaming desktop koop. Ik ben niet continu onderweg, maar ben niet erg honkvast. Ik verblijf vaak enkele maanden ergens anders en ben meestal niet meer dan zes maanden in Nederland. De laptop wordt mijn werkplek en mijn game station. Daarom kijk ik naar 15.6". Niet te klein, niet te groot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Ik wil minimaal een GTX 860M Maxwel GPU. Als het geen Maxwel is schiet ik liever direct door naar de 870M of wellicht 880M.
- Een numpad vind ik essentieel voor makkelijk navigeren en programmeren.
- Ik heb liever geen optische drive. We leven in 2014 en wat mij betreft heeft dat ding geen enkel nut meer, behalve overbodige ruimte, gewicht en kosten. Als deze er toch in zit zou ik er een HDD caddy van maken voor opslagruimte en de rest van mijn opslag zal dan SSD zijn.
- Linux moet goed kunnen draaien. Ubuntu of wellicht Arch Linux zal mijn eerste keuze zijn en voor sommige games switch ik naar Windows.
[b]Lenovo Y50[/b]
- Pro's: Dun, gewicht, geen optische drive
- Cons: Blijkbaar zeer matig scherm! Zo slecht dat mensen deze zelf vervangen. De UHD versie komt ook maar kan niet meer dan 48hz refresh rate brengen. Het aanbod in Nederland is zeer beperkt. Ik heb geen zin om een SSHD te kopen als ik die toch moet vervangen door een SSD en er wordt een externe optische drive meegeleverd. Waarom niet direct een floppy drive?
- Pro's: Dun, gewicht, goed scherm, 870M
- Cons: Blijkbaar is het toetsenbord beweeglijk. Onvergefelijk aangezien ik heel veel zal typen. De rand rond het scherm is bijzonder groot waardoor veel mensen het idee hebben 20 jaar terug in de tijd te zijn beland. Niet in Nederland te koop, maar alleen in de UK.
- Pro's: Formaat, goed scherm, gewicht
- Cons: 860M Kepler. Wordt te heet. Luidruchtig
- Pro's: Bijna perfect
- Cons: Geen numpad
Wachten...
- Pro's: Bijna alles goed.
- Cons: Optical drive, weer iets groter, wachten.
- Pro's: Perfecte configuratie.
- Cons: Plastic. Te lomp en zwaar.
Lenovo Y50 in de hoogste configuratie zoals in de US store en met een goed scherm zou perfect zijn. Ik neig naar de Gigabyte, maar maak me zorgen om het keyboard.
Ik zit nogal in dubio dus. In Oktober ben ik in Amerika en wellicht heb ik dan toegang tot meer opties, maar weinig zin om zo lang te wachten.