Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop 15.6", GTX860M

Pagina: 1
Acties:

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:58

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Web development en gamen.

Wat is je budget?
Maakt niet uit. Ik trek de laptop af als zakelijke kosten en hoef geen BTW af te dragen. In drie jaar afgeschreven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Dit is de reden waarom ik geen gaming desktop koop. Ik ben niet continu onderweg, maar ben niet erg honkvast. Ik verblijf vaak enkele maanden ergens anders en ben meestal niet meer dan zes maanden in Nederland. De laptop wordt mijn werkplek en mijn game station. Daarom kijk ik naar 15.6". Niet te klein, niet te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
  1. Ik wil minimaal een GTX 860M Maxwel GPU. Als het geen Maxwel is schiet ik liever direct door naar de 870M of wellicht 880M.
  2. Een numpad vind ik essentieel voor makkelijk navigeren en programmeren.
  3. Ik heb liever geen optische drive. We leven in 2014 en wat mij betreft heeft dat ding geen enkel nut meer, behalve overbodige ruimte, gewicht en kosten. Als deze er toch in zit zou ik er een HDD caddy van maken voor opslagruimte en de rest van mijn opslag zal dan SSD zijn.
  4. Linux moet goed kunnen draaien. Ubuntu of wellicht Arch Linux zal mijn eerste keuze zijn en voor sommige games switch ik naar Windows.
Kandidaten tot nu toe:
[b]Lenovo Y50[/b]
  • Pro's: Dun, gewicht, geen optische drive
  • Cons: Blijkbaar zeer matig scherm! Zo slecht dat mensen deze zelf vervangen. De UHD versie komt ook maar kan niet meer dan 48hz refresh rate brengen. Het aanbod in Nederland is zeer beperkt. Ik heb geen zin om een SSHD te kopen als ik die toch moet vervangen door een SSD en er wordt een externe optische drive meegeleverd. Waarom niet direct een floppy drive?
[url="[url]http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5032#kf[/url]"]Gigabyte P35W v2[/url]
  • Pro's: Dun, gewicht, goed scherm, 870M
  • Cons: Blijkbaar is het toetsenbord beweeglijk. Onvergefelijk aangezien ik heel veel zal typen. De rand rond het scherm is bijzonder groot waardoor veel mensen het idee hebben 20 jaar terug in de tijd te zijn beland. Niet in Nederland te koop, maar alleen in de UK.
MSI GS60
  • Pro's: Formaat, goed scherm, gewicht
  • Cons: 860M Kepler. Wordt te heet. Luidruchtig
Asus GX500:
  • Pro's: Bijna perfect
  • Cons: Geen numpad :( Wachten...
Asus G551
  • Pro's: Bijna alles goed.
  • Cons: Optical drive, weer iets groter, wachten.
BTO
  • Pro's: Perfecte configuratie.
  • Cons: Plastic. Te lomp en zwaar.
Ik kan best tot augustus of zelfs september wachten, maar heb er weinig zin in als ik niet weet waarop ik wacht. Ik heb contact gehad met BTO en men zegt met een dun model te komen voor 15 inch zoals ze nu ook voor 17 inch hebben, maar dat duurt nog enkele maanden.

Lenovo Y50 in de hoogste configuratie zoals in de US store en met een goed scherm zou perfect zijn. Ik neig naar de Gigabyte, maar maak me zorgen om het keyboard.

Ik zit nogal in dubio dus. In Oktober ben ik in Amerika en wellicht heb ik dan toegang tot meer opties, maar weinig zin om zo lang te wachten.

Verwijderd

Als je in Amerika ben is de Razer Blade misschien wel een optie. Voldoet aan je eisen, en is daarnaast echt een eye-catcher.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik heb quasi exact hetzelfde lijstje (eisen zijn beetje anders: geen development, wel fotobewerking en een optical drive heb ik er wel graag bij, koop nog veel schijfjes :) ).

De Y50 is bij mij ongeveer geschrapt (omwille van het scherm).

De gigabyte lijkt mooi, maar ik ben niet overtuigd (al weet ik niet waarom, ofwel zoek ik niet juist, ofwel is er gewoon zo weinig interesse in, in het algemeen).

Ik was ooit overtuigd van de MSI, maar na een review op notebookcheck ben ik toch gaan panikeren over de temperaturen (was wel met een 870m maar de temperaturen met de 860m laten ze even hoog oplopen, dus ik zie het verschil niet).

Mijn voorkeur gaat momenteel naar de G551. De GX500 gaat volgens mij een pak duurder zijn (net als de nieuwe Razer Blade), dat kan ik er niet aan uitgeven. Van wat ik er al van gezien en gehoord heb, lijkt me dat echt de beste keuze (tenzij de GPU toch geen Maxwell of zelfs geen GDDR5 zou zijn). De Y50 staat dan op de tweede plaats.

Ik hoop trouwens maar dat de GX500 en de G551 wel in de Benelux zullen te krijgen zijn (de laatste tijd is alleen de G750 verkrijgbaar alhier). De NX500 en de N551 zullen waarschijnlijk "maar" een 850m krijgen (maar daar kan ik persoonlijk eventueel nog mee leven) als alternatief.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
De Razer Blade is slechts 14". Dat is mij toch net te weinig. Er zit dan ook geen numpad op. Daarnaast snap ik 3K schermen niet. Gamen met een 860M op 3K resolutie gaat toch niet lukken zonder de kwaliteit te omlaag te zetten en waar 4K nog perfect schaalt naar 1080p doet 3K dat niet.

Ik heb besloten om de laptop toch uiterlijk begin september aan te schaffen, zodat ik nog tijd heb om fatsoenlijk Ubuntu op te zetten voor ik naar Amerika vertrek, waar ik twee maanden verblijf en vol aan de bak ga. Mijn huidige laptop schiet dan toch te kort.

Of de Y50 moet met een goede configuratie en 60hz 4K scherm in Europa beschikbaar komen, of BTO komt met een 15" versie van de 17M59 komen. Deze zou ook echt perfect geweest zijn was het niet voor het 17" formaat. 41.8 cm is mij toch echt te groot om in een schoudertas mee te nemen.

En anders hoop ik op de Asus G551, maar zij zijn behoorlijk stil na de eerste aankondiging.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Kan je aangeven wat er slecht is aan het scherm van de Lenevo Y50, ik heb deze bijna besteld. Moet alleen nog een aantal dagen wachten tot de versie met 512GB SSD in Nederland uitkomt.

Maar als deze een brak scherm blijkt te hebben, moet ik misschien ook opzoek gaan naar alternatieven.

• nokie
duk3n schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:12:
Kan je aangeven wat er slecht is aan het scherm van de Lenevo Y50, ik heb deze bijna besteld. Moet alleen nog een aantal dagen wachten tot de versie met 512GB SSD in Nederland uitkomt.

Maar als deze een brak scherm blijkt te hebben, moet ik misschien ook opzoek gaan naar alternatieven.
Ik heb het scherm nog niet zelf gezien, maar op fora lees ik bij momenten alarmerende berichten :) Het hangt er natuurlijk vanaf wat je verwachtingen zijn, maar op basis van wat ik lees zou ik het persoonlijk toch eerst willen zien vooraleer ik het koop.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
De kleuren schijnen behoorlijk dof te zijn, maar het ergste is de kijkhoek. Je moet er echt 100% recht voor zitten om mooi beeld te krijgen.

Lenovo heeft er een goedkoop schermpje in gezet om geld te besparen. Erg zonde.

Natuurlijk heb ik het zelf niet gezien, maar wel veel gebruikerservaringen van mensen die zo teleurgesteld waren dat ze de Y50 terug gestuurd hebben. Sommigen hebben het scherm zelf vervangen. Ik heb ook foto's gezien met de kijkhoek in vergelijking met andere schermen en daar zat behoorlijk verschil in.

Edit: Hier een review die ook ingaat op het zwakste punt van de Y50.

[ Voor 13% gewijzigd door harlekein op 10-07-2014 17:03 ]

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik ben er denk ik uit:
Gigabyte P25W V2

De HDD vervang ik door een SSD om gewicht te reduceren. Deze is in enkele webshops al te verkrijgen. Ik ben momenteel in het buitenland en wacht nog anderhalve week af, dan bestel ik deze vanuit Duitsland of Engeland.

Heeft alles wat ik wil en hoewel aan de grove kant valt het binnen de perken. Reviews van de vorige versie zien er allemaal goed uit.

Als ik de knoop doorhak en meer weet zal ik zeker mijn ervaring delen.

(Er komt ook een P25X v2 met een 880M, maar dat is het prijsverschil niet waard.)

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07

Dennis de Vries

Redacteur
Ik ben al een tijdje op zoek naar ongeveer hetzelfde als jij, harlekein. De Lenovo Y50 leek me inderdaad ook eerst perfect, tot ik dingen las over het scherm, en ik me realiseerde dat ik zo'n geeky design spuug- en spuuglelijk vind.

Als je met íets minder qua videokaart genoegen wilt nemen, check dan de pricewatch: Asus N550JK-CN101H even.

- Fair geprijsd
- Vlotte CPU
- 8GB ram, uitbreidbaar tot 16GB
- GTX850M Maxwell videokaart (nagenoeg geen verschil)
- Numpad
- Erg goed scherm
- Strak design
- Geen optische drive
- Standaard met 256GB SSD

Het enige minpuntje vind ik persoonlijk de wat krappe opslag, maar dat is makkelijk te verhelpen dankzij USB-stickjes en externe HDD's.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis de Vries op 12-07-2014 05:08 ]

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Deze heb ik inderdaad ook overwogen. Echter neem ik geen genoegen met de 850M. Zie deze vergelijking met de 860M.

Er zit overigens wel een optische drive in alle foto's die ik vinden kan en ook volgense de officiele specificaties. Alleen hier in de pricewatch ontbreekt deze.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dennis de Vries schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 05:05:
- GTX850M Maxwell videokaart (nagenoeg geen verschil)
Dit is een beetje te optimistisch denk ik. Als die 850M GDDR5 geheugen had was ik het helemaal met je eens geweest. Alleen het gros van de laptops (waaronder N550JK) met een 850M gebruikt trager DDR3 geheugen waardoor het verschil toch wel duidelijk aanwezig is. Zeg maar het verschil tussen net niet speelbaar en (net) wel speelbaar.

Ik snap daarom ook wel dat de DDR3 850M het net niet is voor veel mensen.

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Oh wauw, ik wist niet dat het verschil zo merkbaar zou zijn - my bad.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Waarom gaat iedereen af op reviews over de y50 van andere continenten. Lenovo maakt gebruik van verschillende panels. In Europa gebruiken ze een ander panel dan US. In de reviews gaat het over het matte scherm en in NL gebruiken ze een glanzend scherm.

De Y50 is er in NL ook met een 512GB SSD.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:55
Ook in nederland zit er gewoon een matig TN paneel in.

De review van notebookcheck (duits) heeft een euro versie bekeken en het scherm komt heel erg slecht eruit:
http://www.notebookcheck....book-Review.120215.0.html

Naast dat clickpads nog steeds niet prettig werken is voor mij een reden de y50 ook links te laten liggen.

[ Voor 73% gewijzigd door _Drake_ op 14-07-2014 12:41 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Frietsaus
  • Niet online
Daarnaast is het glossy FHD panel ook van slechte kwaliteit. Die heeft wel iets betere kleuren door de glossy coating, maar de slechte kijkhoeken blijven.

Dit, en het feit dat er weer krasgevoelige glossy delen op zitten heeft mij ook doen besluiten de Y50 links te laten liggen.

• Cinemaskoop
_Drake_ schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:34:
Ook in nederland zit er gewoon een matig TN paneel in.

De review van notebookcheck (duits) heeft een euro versie bekeken en het scherm komt heel erg slecht eruit:
http://www.notebookcheck....book-Review.120215.0.html

Naast dat clickpads nog steeds niet prettig werken is voor mij een reden de y50 ook links te laten liggen.
Nee want dit is ook een matte versie van het scherm.

• _Drake_
Cinemaskoop schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:20:
[...]

Nee want dit is ook een matte versie van het scherm.
De glossy versie is gewoon een chin mei zonder de stikker die het letterlijk matte maakt (of een vergelijkbaar aou of lg paneel als ik zo het Notebookreview forum zie). Hoe dan ook het zal een TN paneel blijven en gezien de prijs een matige.

[ Voor 9% gewijzigd door _Drake_ op 14-07-2014 14:59 ]

• Cinemaskoop
_Drake_ schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:55:
[...]

De glossy versie is gewoon een chin mei zonder de stikker die het letterlijk matte maakt (of een vergelijkbaar aou of lg paneel als ik zo het Notebookreview forum zie). Hoe dan ook het zal een TN paneel blijven en gezien de prijs een matige.
Hoe kom je hier bij? Het TN paneel uit de Y510 was behoorlijk goed. Dit waren ook andere dan in de buitenlandse reviews.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Cinemaskoop schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:36:
Waarom gaat iedereen af op reviews over de y50 van andere continenten. Lenovo maakt gebruik van verschillende panels. In Europa gebruiken ze een ander panel dan US. In de reviews gaat het over het matte scherm en in NL gebruiken ze een glanzend scherm.

De Y50 is er in NL ook met een 512GB SSD.
Als dit zo is dan verandert het verhaal. Waar heb je de configuratie met SSD gevonden? Op de website zie ik deze niet terug. (Niet dat ik je niet geloof, maar dit doet mijn interesse weer aanwakkeren.) Het zou fijn zijn als ik een Y50 met goed scherm kon kopen waarvan ik niet de externe optische drive en HDSD (Of hoe ze die noemen.) direct als weggegooid geld kan beschouwen.

Ik bedacht om de Gigabyte P25W v2 aan te schaffen tot ik mij bedacht dat ik er vanuit Engeland of Duitsland een verkeerd toetsenbord bij krijg.

Nog even verder gekeken en gezien dat de P25X v2 niet alleen de GPU upgrade, maar ook een IPS scherm heeft.

Nu ben ik in contact met Xotic PC in Amerika om deze wellicht naar Nederland te versturen. Als iemand anders interesse heeft: Met meerdere examplaren is korting te verkrijgen.

• Frietsaus
  • Niet online
Cinemaskoop schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:38:
[...]

Hoe kom je hier bij? Het TN paneel uit de Y510 was behoorlijk goed. Dit waren ook andere dan in de buitenlandse reviews.
Lees maar wat rond op notebookreview.com. Het Y500/Y510 panel was prima, maar bij de Y50 is flink bezuinigd op het panel. Amper 50% sRGB is een erg slecht resultaat, combineer dat met praktisch geen kijkhoeken en je hebt niet echt een winnaar. Of dit nu het glossy of het matte panel is maakt geen drol uit overigens, er zijn nu een aantal FHD panels in de omloop en ze zijn allemaal slecht, of minder slecht. Als je niet veel geeft om beeldkwaliteit: prima, uitstekende laptop. Maar als je hier kleurechtheid of goede kijkhoeken op verwacht: ver bij weg blijven of het panel vervangen zoals al veelvuldig wordt gedaan op notebookreview.com.

Het enige goede scherm wat je kunt krijgen op de Y50 is het UHD panel, echter heeft die weer softwarematig een beperking van 48 Hz op alle resoluties.

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 14-07-2014 16:24 ]

• nokie
harlekein schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:00:

Ik bedacht om de Gigabyte P25W v2 aan te schaffen tot ik mij bedacht dat ik er vanuit Engeland of Duitsland een verkeerd toetsenbord bij krijg.

Nog even verder gekeken en gezien dat de P25X v2 niet alleen de GPU upgrade, maar ook een IPS scherm heeft.

Nu ben ik in contact met Xotic PC in Amerika om deze wellicht naar Nederland te versturen. Als iemand anders interesse heeft: Met meerdere examplaren is korting te verkrijgen.
Ben je zeker dat de P25W v2 niet hetzelfde IPS paneel heeft als de P25X v2 (ik zie toch verschillende sites die de P25W ook adverteren met een IPS paneel. Ik kan mis zijn hoor.

Het kriebelt bij mij verschrikkelijk (ben het wachten een beetje beu) maar ik ben een Belg dus durf ik niet online kopen (en al helemaal niet in het buitenland) :+ Ik zou sowieso waarschijnlijk wel eerder voor de P35G of P35W v2 gaan (omdat die lichter zijn). Ik zal me nog eens inlezen :)

• Cinemaskoop
harlekein schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:00:
[...]

Als dit zo is dan verandert het verhaal. Waar heb je de configuratie met SSD gevonden? Op de website zie ik deze niet terug. (Niet dat ik je niet geloof, maar dit doet mijn interesse weer aanwakkeren.) Het zou fijn zijn als ik een Y50 met goed scherm kon kopen waarvan ik niet de externe optische drive en HDSD (Of hoe ze die noemen.) direct als weggegooid geld kan beschouwen.

Hier bijvoorbeeld:

http://www.paradigit.nl/l...805/80030888/details.aspx

In nederland word op dit moment nog geen externe drive bijgeleverd trouwens. Dat is alleen als je de versie bij Lenovo zelf besteld momenteel. Ik zie althans overal bij optische drive : "nee" staan.

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is dit misschien wat, helaas wel optische drive maar de specs zijn behoorlijk

http://www.medion.com/nl/...ng-laptop-30017333a1.html

Verwijderd

Je kan ook even kijken naar wat XMG systemen, hebben een aardige configurator, en zijn niet bijzonder duur.

http://www.mysn.eu/index.php

Veel modellen met een 860M ook!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je toch naar de VS vertrekt, waarom kijk je niet naar http://www.doghousesystems.com/v/mobius_vs.asp ?

Volgens mij voldoet de 15" precies aan jouw eisen.

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
DAzN schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:43:
Als je toch naar de VS vertrekt, waarom kijk je niet naar http://www.doghousesystems.com/v/mobius_vs.asp ?

Volgens mij voldoet de 15" precies aan jouw eisen.
Heb je de thread wel gelezen? :9

Topicstarter wil minstens een GTX860M.

• Cinemaskoop
Frietsaus schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:17:
[...]

Lees maar wat rond op notebookreview.com. Het Y500/Y510 panel was prima, maar bij de Y50 is flink bezuinigd op het panel.
Nogmaals.. notebookreview.com heeft helemaal niet de modellen getest zoals je die hier in NL in de winkels ziet. Het glossy scherm is echt niet het matte scherm zonder de toplaag.

Waarom ga je niet gewoon in de winkel kijken waar een Y50 staat? Ik zie dat paradigit ze in elk filiaal op voorraad heeft.. neem aan dat ze dan ook wel een demo model hebben.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik wil niet te ver offtopic gaan, maar het glossy panel dat hier wordt geleverd lijkt mij hetzelfde als daar en die wordt door gebruikers als matig toch slecht beoordeeld. Als die klacht maar blijft terugkomen in diverse topics dan neem ik dat zeer serieus. Waarom zou Lenovo speciaal voor hier een ander panel leveren.

Als je er zelf een hebt, ben ik benieuwd welk panel je er in hebt zitten en wat het kleurbereik en de kijkhoeken zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 14-07-2014 21:36 ]

• Cinemaskoop
Frietsaus schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:30:
Ik wil niet te ver offtopic gaan, maar het glossy panel dat hier wordt geleverd lijkt mij hetzelfde als daar en die wordt door gebruikers als matig toch slecht beoordeeld. Als die klacht maar blijft terugkomen in diverse topics dan neem ik dat zeer serieus. Waarom zou Lenovo speciaal voor hier een ander panel leveren.
Het kan wel zijn dat dat jou lijkt.. maar het is niet dezelfde. Die daar wordt gereviewd is een mat scherm en die hier in NL wordt geleverd is een Glossy.

Maar goed.. je kan dan beter een review van de NL versie afwachten.

• Frietsaus
  • Niet online
Er wordt daar helemaal niks gereviewd, heb je er wel gekeken? Het gaat daar om gebruikers ervaringen en die zijn er daar ook zat met het glossy fhd panel.

• _Drake_
Frietsaus schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:25:
Er wordt daar helemaal niks gereviewd, heb je er wel gekeken? Het gaat daar om gebruikers ervaringen en die zijn er daar ook zat met het glossy fhd panel.
Exact maar dat heb ik al eerder gezegt. Overigens vond ik het scherm in een y510p ook niet echt bijzonder, zeker als je ips panelen gewend bent.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:36:
Je kan ook even kijken naar wat XMG systemen, hebben een aardige configurator, en zijn niet bijzonder duur.

http://www.mysn.eu/index.php

Veel modellen met een 860M ook!
Bedankt. Deze kende ik nog niet.

Ziet er echter uit als dezelfde Clevo die BTO gebruikt. Ze zijn wel de beste aanbieder van de P35W v2 voor Nederland: http://mysn.eu/xmg-c504

Doghouse is ook gewoon Clevo.

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 22:36

Oof

Welke is het uiteindelijk geworden?

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 11:32
Ben zelf ook aan het azen op de Asus GX500 of G551.... Er is betreft de releasedate & prijzen zo weinig over bekend!

• Cinemaskoop
De Y50 met 512GB SSD is inmiddels beschikbaar zie ik.

http://www.paradigit.nl/l...805/80030888/details.aspx

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 10:40

Reley

Zoom Zoom

Heb zelf de Y50 (i7 versie, 16gb geheugen, 4gbvideo etc)

Het scherm kan idd beter, maar ik kan er prima mee werken. slecht kan ik het absoluut niet noemen.
Kijkhoek is voor mij goed. Kleuren zijn voor mij ook levendig genoeg. Het is ook uiteraard wat je zelf goed vind.

• Frietsaus
  • Niet online
Reley, is het nu een mat scherm of een glossy scherm op de Y50?

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 28-07-2014 16:12 ]

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Ik heb een mat scherm. en alles komt goed uit de verf.

• Frietsaus
  • Niet online
Dat scheelt, ik dacht namelijk dat het een glossy scherm was zoals op mijn eerdere Y500. Erg lastig want met een beetje zon in de kamer viel er niet meer te gamen.

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Vorige week in de zon zitten gamen. ging prima. Ok, als de zon er vol instaat word het lastig, maar dat is met ieder scherm...

• Cinemaskoop
Waar heb je em gekocht Reley?

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

Frietsaus schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:12:
Reley, is het nu een mat scherm of een glossy scherm op de Y50?
de versie bij campusshop.nl is toch zowiezo mat?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Ik heb hem rechtstreeks bij Lenovo gekocht. Daar was hij de goedkoopste...

• Frietsaus
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 06:21:
[...]

de versie bij campusshop.nl is toch zowiezo mat?
Er staat anti-glare, maar ik heb al vaak genoeg glossy laptops in handen gehad waarvan de fabrikant beweerde dat het anti-glare was.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Frietsaus schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Er staat anti-glare, maar ik heb al vaak genoeg glossy laptops in handen gehad waarvan de fabrikant beweerde dat het anti-glare was.
ahh oke de mijne komt morgen binnen dd 512gb ssd heb ik al binnen.. eerst tijdje t scherm testen en als t slecht is vervang ik t door een ips versie..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Cinemaskoop
Reley schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:39:
Ik heb hem rechtstreeks bij Lenovo gekocht. Daar was hij de goedkoopste...
Dat is onzin.. er zijn veel goedkopere i7 Y50's dan bij lenovo zelf. Jij hebt toch 1299 betaald?

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Cinemaskoop schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:01:
[...]

Dat is onzin.. er zijn veel goedkopere i7 Y50's dan bij lenovo zelf. Jij hebt toch 1299 betaald?
Klopt, en op dat moment was hij daar het goedkoopst.
En de i7's die nu te koop zijn in de webshops zijn zover ik kan zien alleen de 8gb geheugen en 2gb video.

Ik heb een 16gb geheugen en 4gb video. Inclusief externe dvd brander.

edit:
sterker, zie deze. Bijna €200 duurder met mijn configuratie.
Dus om meteen 'onzin' te roepen is wat voorbarig. :)
En hou er rekening mee dat ik de laptop al een maand in mijn bezit heb... toen was hij nog bij geen een webshop te koop in die config..

[ Voor 26% gewijzigd door Reley op 30-07-2014 08:55 ]

• Cinemaskoop
Reley schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:50:
[...]

Klopt, en op dat moment was hij daar het goedkoopst.
En de i7's die nu te koop zijn in de webshops zijn zover ik kan zien alleen de 8gb geheugen en 2gb video.

Ik heb een 16gb geheugen en 4gb video. Inclusief externe dvd brander.

edit:
sterker, zie deze. Bijna €200 duurder met mijn configuratie.
Dus om meteen 'onzin' te roepen is wat voorbarig. :)
En hou er rekening mee dat ik de laptop al een maand in mijn bezit heb... toen was hij nog bij geen een webshop te koop in die config..
Hij was vanaf 26 juni al te koop in een versie voor 999/1049 met 8GB en de Maxwell 2GB.

En er is een versie voor 1349/1399 met 512GB SSD en 16GB

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Klopt.. en dus niet in de configuratie die ik wilde...

• Cinemaskoop
spartacusNLD schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:25:
[...]

ahh oke de mijne komt morgen binnen dd 512gb ssd heb ik al binnen.. eerst tijdje t scherm testen en als t slecht is vervang ik t door een ips versie..
En hoe bevalt ie?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

dag uitgelopen. morgen om 20:00 maak ik een klein reviewtje

• Cinemaskoop
OK. We zijn benieuwd :-)

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

en binnen :) alles installeren enz..
alles super snel en geen problemen ontdekt..
eerste reactie :D wat een mooooii ding zeg..
maar iid dat scherm :'( :/
daar gaat een nieuwe in dat zag ik na 5 min al..

deze gaat erin

op deze manier

t is dat een een 24 inch eraan heb hangen..

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 31-07-2014 20:42 ]

Pagina: 1