Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 14:40
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen.

Momenteel ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy S2 en na een jaar of 2 begin ik me toch steeds meer te irriteren: traag, vastlopers en vooral een (inmiddels) steeds slechtere accu (vandaag 8 uur met gemiddeld gebruik, althans voor mij gemiddeld).

Ik ben dus op zoek naar een snelle, betrouwbare telefoon met een goede accu.
De afgelopen jaren heb ik altijd Android gehad: HTC Hero, Galaxy S en nu de S2. Opzich bevalt het mij altijd prima, maar ben niet perse Android-Fanboy. Het moet gewoon goed werken.

Veel telefoons vind ik vandaag de dag erg groot. De S2 met zijn 4.3 inch heeft een prima formaat. Ik kan net aan met mijn duim over de breedte en ik vind het prettig om de telefoon met 1 hand dus te kunnen bedienen.

De telefoon wordt zowel zakelijk als prive gebruikt; dus bellen, mailen, internet, whatsapp, spotify, facebook en uiteraard youtube. De telefoon heb ik overdag de hele dag bij me. Het is immers naast mijn laptop ook mijn primaire werkinstrument. Hierdoor denk ik dat een groter scherm juist misschien weer prettiger is, maar dan past het weer niet in een broekzak (of overdrijf ik nu?).

Qua hardware moet het zeker een jaar of 3 mee kunnen.
Platform mij om het even: Android of iOS
Budget: geen idee... 500 a 600 euro?

Wat heb ik zoals bekeken:
Iphone 5S (duur!), Iphone 5C, Galaxy S5, HTC one M8, Nexus 5, S4 Mini

Hoe is jullie ervaring met bijvoorbeeld een 5"
Welke raad je aan?

wijze woorden

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
nexus 5. veel telefoon voor relatief weinig geld.
En leuk speelgoed doordat je altijd de laatste updates hebt

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:35

3DDude

I void warranty's

Dacht ook vroeger 5" nooit, dat is veel te groot.

Maar als je eraan gewend bent wil je niet anders.
Ben nu zelf weer aan het kijken naar 5.5".

Weet je waarom? Die bezels ( kijk maar is bij je S2 hoe groot die zijn) die worden steeds kleiner. (tot niet meer aanwezig).
Wat betekend dat je telefoon ongeveer even groot blijft , maar je hebt gewoon rand - tot - rand een scherm.

Wat let je overigens om naar een telefoonboer te gaan en een aantal modelletjes zelf te aanschouwen ? dan kan je zelf toch proberen / doen /kijken?

Be nice, You Assholes :)

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Welke apps gebruik je? Als je langere updates, en meer stabiliteit wil kun je wellicht ook naar Windows Phone kijken (moet je wel kijken of de apps die je gebruikt er ook voor WP zijn).

• Valandil
Een greep uit veel gebruikte apps: mail, whatsapp, facebook, flitsmeister, youtube, internetbankieren, buienrader, teletekst, youtube, voetbalzone, internet, camera, gmail, spotify, veel verschillende games

wijze woorden

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Valandil schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:34:
Een greep uit veel gebruikte apps: mail, whatsapp, facebook, flitsmeister, youtube, internetbankieren, buienrader, teletekst, youtube, voetbalzone, internet, camera, gmail, spotify, veel verschillende games
Nexus 5. Top toestel. Geen gedoe en doet wat hij moet doen. Als je een s2 gewend bent is dit een mooie overgang naar high end maar wel stabiel.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-11 20:18
Zou ook voor de nexus 5 gaan. Vooral om de updates.
Als dit je niet zoveel uitmaakt is de htc one m8 een mooie optie :)

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:42
Is de Sony Xperia Z1 compact geen optie?
Compact toestel met high-end hardware.

Als de grootte dan weer niet zoveel uitmaakt lijkt me inderdaad de nexus 5 een mooi toestel met snelle updates.

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Verwijderd

Ik ben van een iPhone 3Gs naar een Note 2 overgestapt. Van 3,5inch naar 5,5inch, en was er binnen een uur aan gewend. Pas als je er zelf mee speelt en inricht zoals je gewend bent snap je pas hoe geweldig die schermen zijn en hoe zinloos die kleine schermen zijn. Ik ben nou niet bepaald lang of breed maar heb nog geen broekzak waar deze niet comfortabel in past.
InGen10 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:42:
Is de Sony Xperia Z1 compact geen optie?
Compact toestel met high-end hardware.
De Z1 Compact mag een klein scherm hebben, maar gigantische bezels waardoor de telefoon uiteindelijk nog erg groot is. Ik kan ook een model met een 3inch scherm op de markt zetten in een behuizing van een 10inch tablet maar dat maakt het nog niet compact en schiet niemand uiteindelijk wat mee op. Mocht je high-end hardware zoeken in een compacte telefoon kan ik voor Valandil eerder de Moto X aanraden.Deze heeft een goed bruikbaar 4,7inch scherm wat hem wel wat lijkt, maar overall door de miniscule bezels een erg kleine telefoon.

Persoonlijk zou ik de afweging maken tussen de Nexus 5 en de Moto X in jouw geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 09:56 ]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als je telefoon een werktool is.
Dan zie ik toch veel iphone's gekocht worden.
Daarbij zou ik gewoon voor de 5s gaan.

Wp's onderscheiden zich met goede office 365 intergratie.

Bij androids is de z1 mini een compacte keuze.

Maar als communicatie belangrijk is,
Zou ik kiezen voor dit systeem, dat ordening geeft in alle communicatie stromen die binnenkomen, en de relevante stromen toont, en je de kans geeft ze direct te beantwoorden.

Als surfen belangrijk is,
Zou ik kiezen voor de snelste browser (factor 2 in praktijk, 3 theoretisch) met de hoogste html5 score.

Als bellen belangrijk is, is het chill dat je met een paratek antenne in je telefoon 20 decibel (>4x zwakker signaal) bereik hebt, je 2 dagen batterijtijd hebt (z30) en je 4 microfoons hebt voor noice cancellation.

Is muziek belangrijk, dan is het fijn als je een zeer goede jack aansluiting hebt, en ook erg goede speakers.

| live and give like no one else |

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
Valandil schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:05:
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen.

Momenteel ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy S2 en na een jaar of 2 begin ik me toch steeds meer te irriteren: traag, vastlopers en vooral een (inmiddels) steeds slechtere accu (vandaag 8 uur met gemiddeld gebruik, althans voor mij gemiddeld).

...
Ik denk dat het probleem hem vooral zit in het feit dat de S2 een Android versie draait lager dan 4.3, waardoor je dus geen TRIM hebt en je toestel op termijn trager wordt. Je toestel backuppen en een factory reset doen zal al wonderen doen. En ja, accu's slijten nou eenmaal. Het mooie van de S2 is juist dat je de accu makkelijk voor weinig geld kunt vervangen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 07:43:
...

De Z1 Compact mag een klein scherm hebben, maar gigantische bezels waardoor de telefoon uiteindelijk nog erg groot is. Ik kan ook een model met een 3inch scherm op de markt zetten in een behuizing van een 10inch tablet maar dat maakt het nog niet compact en schiet niemand uiteindelijk wat mee op. Mocht je high-end hardware zoeken in een compacte telefoon kan ik voor Valandil eerder de Moto X aanraden.Deze heeft een goed bruikbaar 4,7inch scherm wat hem wel wat lijkt, maar overall door de miniscule bezels een erg kleine telefoon.

Persoonlijk zou ik de afweging maken tussen de Nexus 5 en de Moto X in jouw geval.
De Z1 compact (127 x 64,5 x 95 mm) is praktisch even groot als de S2 (125,3 x 66,1 x 8,5 mm) die dus iets dunner en zo'n 20 gram lichter is. Als je kijkt naar dit overzicht dan zie je dat de beide toestellen ook zo goed als dezelfde verhouding hebben qua formaat toestel/scherm. De Z1 compact is dus goed vergelijkbaar met de S2 maar heeft een veel vlottere SoC, hogere resolutie scherm en de nieuwste Android. Lijkt mij samen met de Nexus 5 of de Moto X een prima optie.
3x3 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:52:
Als je telefoon een werktool is.
Dan zie ik toch veel iphone's gekocht worden.
Daarbij zou ik gewoon voor de 5s gaan.
Ik denk niet dat mensen een iPhone kopen omdat het de ultieme werktool is, eerder een mix van andere factoren (bouwkwaliteit, ecosysteem, bedieningsgemak, status, monkey proof). Het enige voordeel van een 4" scherm is dat je het nog met één hand kan bedienen, maar daar houden de voordelen ook wel zo'n beetje op. Een groter scherm hoeft ook niet per se te betekenen dat het toestel heel erg veel groter wordt, kijk maar naar het plaatje waar ik hier boven naar linkte. Tenzij je klein van formaat bent en dus kleine én strakke broeken draagt dan is een grotere telefoon misschien minder prettig maar bij de meeste mensen zal een groter toestel zoals de Nexus 5 nog fatsoenlijk in de broekzak passen.
Wp's onderscheiden zich met goede office 365 intergratie.

...
Windows Phone is ook een prima optie, echter blijft het app aanbod achter lopen op Android en iOS. Als je veel Google diensten gebruikt dan is Windows Phone sowieso een ondergeschoven kindje want Google negeert tot op heden dit platform. Daarnaast is voordeel van de Office integratie ook maar beperkt, zeker als je er een laptop naast hebt. Het werken met Office bestanden op een mobiel blijft in mijn optiek vooral behelpen.
Maar als communicatie belangrijk is,
Zou ik kiezen voor dit systeem, dat ordening geeft in alle communicatie stromen die binnenkomen, en de relevante stromen toont, en je de kans geeft ze direct te beantwoorden.

Als surfen belangrijk is,
Zou ik kiezen voor de snelste browser (factor 2 in praktijk, 3 theoretisch) met de hoogste html5 score.

Als bellen belangrijk is, is het chill dat je met een paratek antenne in je telefoon 20 decibel (>4x zwakker signaal) bereik hebt, je 2 dagen batterijtijd hebt (z30) en je 4 microfoons hebt voor noice cancellation.

Is muziek belangrijk, dan is het fijn als je een zeer goede jack aansluiting hebt, en ook erg goede speakers.
Je claim over de browser snelheid is nogal twijfelachtig als je het mij vraagt, die infographic is nutteloos, er mist teveel informatie om te kunnen stellen dat de BB browser de snelste is. Hoeveel BB toestellen hebben ze getest, en welke toestellen? Misschien waren het wel simulatoren (die in de SDK zit). Daarnaast lijken ze alle iOS en Android toestellen op een bult te gooien, zowel de ultra-low-end als high-end modellen wat nogal een vertekend beeld geeft. Ik mis overigens bij de mobiele browsers Chrome, misschien hebben ze die wel onder de desktop geschaard. Dan moet je nog meewegen of mensen via WiFi of via een mobiele verbinding internetten et cetera.

Daarnaast heb je het over een 'factor 2 in praktijk', waar blijkt dat uit? Uit deze benchmarks blijkt namelijk dat de Z30 leuk mee kan komen in de top, niet dat hij een factor 2 keer sneller is dan de competitie. En de HTML5test zegt niets over de snelheid van een browser, hooguit hoe goed de browser HTML5 ondersteunt. En daar is Tizen 2.2 op dit moment de 'beste' (497), BlackBerry 10.2 nummer twee (491) en Chrome als derde (490). De verschillen zijn verwaarloosbaar klein. Kijk je bijvoorbeeld naar browser features dan ontbeert de BB browser synchronisatie van tabbladen en favorieten en text-reflow. Toch wel behoorlijk nuttige functies voor een mobiele browser.

De speakers op de Z30 zijn prima, echter heeft de 'zeer goede jack' zoals je het beschrijft veel last van vervorming, zie deze resultaten. De jackplug is meetbaar slechter dan andere toestellen, in hoeverre je dit hoort is dan weer afhankelijk van je gehoor en de kwaliteit van je headset/koptelefoon.

Dan heb je nog het zeer zwakke ecosysteem wat ze proberen op te lossen door een Android runtime in te bouwen waardoor je Android applicaties kunt draaien. In mijn optiek is dit nogal een half bakken oplossing met de nodige haken en ogen. Als je drie jaar vooruit wil met je toestel dan zou ik mijn geld voorlopig niet op een BlackBerry zetten ;).

• Valandil
Weer even update na weer een dag research.

Voor de S2 heb je de 2000mah batterijen. Hierdoor wordt je toestel iets dikker. Eigenlijk net zo dik als de onderkant waardoor hij over de gehele lengte dezelfde dikte heeft. Nadeel is dat deze ronde 50,- euro kosten en dat moet uit eigen zak. Een nieuw toestel niet. (ben wel Nederlander he! )

Misschien omdat het juist een werktoestel is, moet ik gewoon beseffen dan 5" misschien juist wel fijner is bij het lezen en beantwoorden van mail.

De Nexus staat bekend om zijn snelheid (heel fijn) maar de Galaxy S5 om zijn langere batterij duur (nog fijner). Vooralsnog neig ik erg naar de Galaxy S5. De Nexus als goede tweede en de HTC One m8 op de derde plaats. Ik denk dat de iPhone af gaat vallen... wellicht toch te klein, daarnaast is thuis veel van android/google (samsung tablet, Asus android tablet, chromecast).

De Galaxy S5 en Nexus ontlopen elkaar niet qua performance, wel qua batterij en prijs...

wijze woorden

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
beetje goed managemnt en de n5 is net zo goed qua batterij als de s5

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jorick schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:40:
[...]
Windows Phone is ook een prima optie, echter blijft het app aanbod achter lopen op Android en iOS. Als je veel Google diensten gebruikt dan is Windows Phone sowieso een ondergeschoven kindje want Google negeert tot op heden dit platform. Daarnaast is voordeel van de Office integratie ook maar beperkt, zeker als je er een laptop naast hebt. Het werken met Office bestanden op een mobiel blijft in mijn optiek vooral behelpen.
Exchange integratie op WP is anders pretty goddamn genius, veel beter dan op de twee concurrerende platformen. Dus als bedrijfsmatig MS software (mail, agenda, projects, etc) gebruikt, dan is het wel geniaal.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
sony z1 compact? 4.3 inch hd scherm met een snapdragon 800. Prima telefoon.

• Valandil
Ik heb de kleine scherm voorkeur laten vallen. Het is een belangrijke werkinstrument, dus een groter scherm gaat denk ik mij beter bevallen dan de huidige 4,3".

Afgelopen dagen veel reviews gelezen en gezien en uiteindelijk gekozen voor de Samsung Galaxy S5. De meeste adviseerde een Nexus 5 en deze 5 zat er dicht tegenaan in deze `wedstrijd´.

Doorslaggevend was: batterijduur, look and feel en het feit dat ik al een aantal jaar Samsung heb en het eigenlijk prima bevalt. Toevallig loopt er nu ook een actie waarbij je een gratis cover en 32GB geheugenkaart krijgt! Nice :)

Bedankt voor jullie waardevolle input.

wijze woorden

Pagina: 1